«Ми – жителі планети Земля. Ми - рівні»

Про матеріал
У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу. Одним із цих етапів є перехід учнів початкової школи у середню.П’ятий клас – кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.
Перегляд файлу

Тема: «Ми – жителі планети Земля. Ми - рівні»

Мета: розвивати у дітей уявлення про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди; формувати відповідальне ставлення до на¬вколишнього світу: виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі; прищеплювати почуття любові, вдячності до природи.обґрунтувати важливість поваги до прав людини як необхідної умови життя в суспільстві; розвивати навички позитивної самооцінки та ціннісного ставлення до себе та інших людей, а також уміння запропонувати допомогу людям з обмеженими можливостями; усвідомити неповторність кожної людини.

Очікувані результати: учні називають свої переваги й недоліки; визначають шляхи підвищення самооцінки за поданим алгоритмом; розповідають, чим схожі й чим відмінні люди; пояснюють, чому треба ставитися з повагою до себе та інших.

Хід уроку

      І. Організація класу.

- Добрий день, мої любі п’ятикласники! Так, ви вже п’ятикласники, а отже, успішно подолали перший ступінь шкільної освіти. Багато чого навчила вас перша вчителька – добра, мудра, щира, шанована в нашій школі Ольга Юріївна: читати і писати, малювати і розв’язувати задачі, розповідати казки і декламувати вірші, танцювати і співати – всього й не перелічиш. Відтепер із кожного навчального предмета у вас буде інший учитель, а я – ваш класний керівник. Мене звати  Оксана Володимирівна.

 Сьогоднішній день особливий у вашому житті, тому що саме сьогодні відкривається нова сторінка вашого шкільного життя.  Саме з сьогоднішнього дня жити і вчитися в школі нам доведеться разом, дружною класною сім’єю.

Сьогодні – День знань. Всі піклування і клопоти почнуться  завтра, а сьогодні – свято. Свято зустрічі з однокласниками після довгих літніх канікул, знайомства зі школою і новими вчителями. Я вітаю Вас з початком нового навчального року. А ще я звернула увагу на те, як ви гарно виглядаєте після літнього відпочинку. Думаю, що цікаве й насичене життя було у вас протягом канікул.

Першого вересня всі: і школярі, і студенти, і навіть ті, хто давно збагатився бородою і сивиною, чекають з однаковим хвилюванням.  Бо цей день пам’ятний і хвилюючий у житті кожної людини.

Вправа «Привітання»

Повідомлення теми

Усі ми з вами жителі безмежно прекрасної планети Земля. (Слайд 2)

Вона нас радує своїми безкрайніми просторами, вона – наша рятівниця і годувальниця, а ми – її діти.

Ми багато і часто говоримо про красу довкілля. Нас справді вражають своєю безмежністю й величчю неозорі простори Землі, гори, що ніби вросли у блакить неба, казкові ліси. Все це сприймається нами як належне: як повітря, як сонце. Ми навіть не припускаємо думки, що раптом все це може зникнути, стати отруєним для всього живого... Якась страшна помилка, недогляд — і все зникне!

  Земля — наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті. Хіба не заслуговує вона нашої любові? Але на сьогодні ми маємо значну кількість свідчень про те, що людина не є бережливим господарем, а є самовпевненим землевласником.

 Відео про Землю

 

ЛИСТ ЗДОРОВ'Я

Ми — птахи, звірі, рослини — звертаємося до вас, діти, за допомогою. Нам загрожує небезпека: забруднення повітря та води, знищення всього живого на землі! Якщо ви не виконаєте завдання, які знаходяться в цьому конверті, тоді все живе може загинути!

  Ну що ж, діти, допоможемо?

Перше завдання — загадки.

• Без чого дорослі та діти не можуть прожити? (Без їжі, води, повітря)

   Що не можна набрати у сито? (Воду)

  А у що не можна набрати води? (Сито)

   Як називається транспорт, який рухається по воді? (Водний)

»  Друге завдання — продовжити прислів'я

   Без води — ... (не туди і не сюди).

   Лід і вода — ... (брат, і сестра).

   Скільки сніг не лежатиме, а... (розтаватиме). Чому? .

• Весна багата... (водою).

Конкурс «Розминка»

   Тварини є частішою живої чи неживої природи?

  Тварини, які самостійно здобувають їжу, влаштовують житло, виводять дитин¬чат, називаються дикими чи свійськими?

• Тварини, яких людина розводить і використовує в домашньому господарстві, називають дикими чи свійськими?

  • До тварин належать: квіти, гриби, лисиця?

 

Кросворд

— Спробуйте уявити себе мешканцями лісу. Це допоможе вам упоратися з цікавими завданнями кросворду. А коли ми його розгадаємо, то дізнаємося про найдорожчий і найцінніший скарб у світі.

1.   Це весняний ранній птах, називається він... (шпак).

2.  За вікном сніжок, піднялася віхола, та не страшно птахові, що сидить під - стріхою.(Горобець)

3.   Хитра кума сліди замела. (Лисиця)

4.  Вправні будівельники майструють дашок із соснових голок. (Мурахи)

5.   Я найперша квітка в гаю, синім цвітом зацвітаю. (Пролісок)

6.  Влітку наїдається, взимку відсипається. (Ведмідь)

7. Білі дзвіночки висять, гойдаються, як вони називаються? (Конвалія) Ключове слово:природа.

— То який найдорожчий скарб у світі?

 Ігрова вправа «Колаж асоціацій»

Мета: вчити встановлювати асоціативні зв’язки, сприяти розвитку критичного мислення, формуванню екологічної свідомості та культури.

Дітям пропонується уявити себе дослідниками природи або винахідниками та озвучити, які асоціації виникають у них під час розповіді про подорожі глибинами океану, дослідження різноманітності живих організмів степу, розробки «розумного будинку», що працює на сонячних батареях. А потім необхідно запропонувати школярам на аркушах паперу скласти колажі- асоціації.

    Екологічна фізкультхвилинка «Як зберегти природу»

 

Якщо ви вважаєте, що треба захищати напівзниклі види рослин і тварин – встаньте з місця.

Якщо ви кидаєте на землю сміття – топніть лівою ногою.

Якщо ви не зриваєте першоцвітів – топніть правою ногою.

Якщо ви вважаєте, що не можна вбивати тварин – покліпайте очима. Якщо ви вважаєте, що не можна вбивати птахів – підніміть праву руку.

Якщо ви вважаєте, що Червона книга необхідна – підніміть ліву руку.

Якщо ви вважаєте, що потрібно годувати птахів, що  залишились  на  зиму – опустіть руки.

  Динамічна екоперерва «Танці маленьких звірят»

Чи відомий вам танець маленьких каченят, у якому потрібно, як каченятам, відкривати дзьобик, махати крильцями й хвостиком. Спробуйте на цю мелодію придумати танець із рухами інших тварин і виконайте його. У вас може вийти: танець маленьких кошенят; танець маленьких щенят; танець маленьких козенят; танець маленьких мишенят; танець маленьких поросят.

 

 

Правила поведінки на природі «Буду я природі другом»

1)  Не ламай гілля дерев і кущів:

2)  не зривай у лісах та на лугах квітів;

3)  не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах;

4)  не руйнуй мурашники:

5)  не лови диких тварин і не принось їх додому;

6)  не залишай вогонь у лісі;

7)  не галасуй у лісі.

     Кожної миті нашого життя ми повинні відшукувати не те, що нас віддаляє від людей, а      те, що нас об'єднує

                                                                                                                     (Дж.Рескін).

— Я впевнена, що всі ви цінуватиме   своє життя і життя інших. Хай буде щасливим цей день і всі наступні дні і роки вашого життя. В добрий час, дорогі діти!

 

docx
Додав(-ла)
Рибак Оксана
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
2807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку