Мистецтво 1 клас НУШ(образотворче мистецтво)

Про матеріал

Тема1: У майстерні графіка та живописця (2 години)

Урок 2 У майстерні живописця. Мій клас

Перегляд файлу

Курч Ірина Олександрівна,

учитель початкових класів

Звенигородська спеціалізована  школа  

І-ІІІ ступенів №1

Звенигородської районної ради

Черкаської області

Тема1: У майстерні графіка та живописця (2 години)

Урок 2 У майстерні живописця.  Мій клас

 

Мета: 

  •      ознайомити учнів із трьома основними кольорами та їх похідними, із  поняттями: «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір»;
  •      навчати відтворювати необхідний колір змішуванням основних кольорів;
  •      вчити зафарбовувати прості форми;
  •      формувати вміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори;
  •      виховувати почуття прекрасного.

Оснащення: зоровий ряд: навчальні плакати; картки, забарвлені у різні кольори з одного боку; обладнання: альбом для малювання, простий олівець, гумка, фарби — гуаш або акварель, пензлі № 4, 6; ємність для води, серветки для витирання рук і пензлів, палітра.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

  •      Сьогодні ми будемо малювати фарбами та зможемо стати чарівниками, роблячи з трьох кольорів багато інших кольорів різних відтінків.

А зараз перегляньте сюжет, який розповідає про такий вид мистецтва, як живопис.

https://www.youtube.com/watch?v=71XiDkdpuMs

(Відео «Живопис як вид образотворчого мистецтва»)

За що цінуємо живопис,
Мов рідкісну, коштовну річ?
Готують зустріч незвичайну 
Картини майстра віч-на-віч.

Бо дивна суміш кольорова,
Під пильним поглядом очей,
Складає казку просторову
З об’ємним виміром речей.

Бесіда

- Що ж це за вид мистецтва - живопис?

- Яку мову має живопис?

 - Які кольори ви знаєте?

  •      Як ви вважаєте, які кольори найважливіші на Землі? Які кольори переважають на Землі?
  • Чому?
  • Якими б кольорами ви зобразили наших діток у класі?
  • Які матеріали та інструменти знадобляться для малювання фарбами?

III. Мотивація навчальної діяльності

  • А знаєте, буває так, що не тільки діти сваряться між собою, от що сталося коли сварилися фарби.

 Одного разу на білому аркуші паперу зустрілися три сестрички: Червона, Синя й Жовта фарби. Вони захотіли намалювати щось гарне, але засперечалися.

— Я, — говорила Жовта фарба, — розфарбовую сонце. Я дарую світло і тепло! Я найголовніша!

— Ні! Я головна! — заперечувала Синя фарба.— Якби не я, не було б моря і неба. Де б тоді висіло ваше сонце?

— Дурниці! — вигукнула Червона фарба. — Без мене не було б ані вогню, ані квітів, ані фруктів. Я найголовніша!

Їх суперечка тривала вже довго, а аркуш паперу залишався білим.

— Вашому непорозумінню легко зарадити,— посміхнувся дідусь Пензлик.— Станьте друзями!


- Діти, а чи гарно сваритися між собою?

- Як можна уникнути сварки?

 - Зараз я розповім, що необхідно зробити для того, щоб фарби потоваришували, як всі ми. Ми їх зобразимо у вигляді дружних діток нашого класу, які тримаються за руки.

 

IV. Викладення нового навчального матеріалу

  •      Дітки нашого класу дуже дружні, і сьогодні ми намалюємо Коло дружби   і назвемо нашу картину «Мій клас».

Намалюємо у середині аркуша паперу коло, схоже на сонце,— це буде чарівне Коло дружби для наших фарб-дітей. Розділимо Коло на три рівні частини. Кожну частину розділимо ще на три однакових скибочки. Нехай наші фарби візьмуться за руки, так як роблять дітки нашого класу. У формі трикутничків будуть сукні у дівчаток та сорочечки у хлопчиків. Створюючи чари барвистої дружби, слід бути дуже уважними. (Розгляд спектрального кола). Пояснення вчителя про основні кольори, похідні, хроматичні і ахроматичні.

Показ вчителем на дошці виконання роботи та малювання діток у формі трикутничків.

Створення ескізу кола дружби. (У нас має бути 9 діток, можливий варіант, де дітки намальовані не у колі а в рядок: 3 - червоного спектру, 3 - жовтого, 3 - синього).

Індивідуальна робота на етапі створення ескізу. Короткий аналіз робіт на етапі ескізу.

Робота з фарбами

Підготовка фарб до роботи (краще роботу виконувати гуашевими фарбами).

  •      Почнемо з червоної фарби. Візьмемо палітру. Крапнемо на палітру води і розмішаємо червону фарбу. Знайдемо на нашому сонечку ту дитинку, одяг якої ми виділили для червоної фарби, і дуже обережно зафарбуємо у червоний колір одну скибочку-сукню. (Учитель демонструє послідовність виконання роботи.) У нас вийшла квіточка з діток з однією пелюсткою.

Ретельно промиємо пензлик у чистій воді. Додамо на палітру до червоної фарби краплину жовтої та розмішаємо. Знайдемо на нашому сонечку дружби наступну скибочку в червоному шматочку (наче годинникова стрілка зробила один крок) і зафарбуємо її отриманим кольором. Наша скибочка вже не зовсім червона! Крок за кроком зафарбуємо всі скибочки в червоному шматочку, щоразу додаючи жовтої фарби.

Тепер зафарбуємо жовтою фарбою першу скибочку на жовтому шматочку. Що ж у нас вийшло? Бачите, Дитинка в червоному і жовтому  взялися за руки, і фарби на їхньому одязі потоваришували. А між ними з’явився новий колір.

  • Як називається цей новий колір? (Відповіді дітей.)
  •      Оранжевого кольору і вогонь, і сонечко, і смачний апельсин. Отже, Червона і Жовта фарби стали друзями.

(Учитель пояснює послідовність змішування фарб для утворення зеленого та фіолетового кольорів. Під час розповіді діти виконують запропоновану вчителем навчальну вправу.)

- Щойно фарби, як і дітки нашого класу, взялися за руки, усе змінилося. Аркуш паперу вже не був білим. Оранжеве сонечко розтопило сніг, вітерець заколихав зелену травичку, на пагорбах розквітли фіолетові квіти — фіалки. А над землею простяглася різнокольорова дуга — веселка.

V. Актуалізація вивченого матеріалу

1. Бесіда

- Подивіться на наше Коло дружби, дітей і кольори. Дорослі художники називають його спектральним колом. Воно схоже на веселку, яка згорнулася в клубочок.

 -  Які фарби були в нас на початку роботи? (Відповіді дітей.)

  •      Червоний, жовтий і синій кольори художники називають основними кольорами. Їх не можна отримати змішуванням. Для того, щоб намалювати будь-який малюнок, нам із вами вистачить лише цих трьох кольорів.
  •      А який колір вийшов у нас, коли ми змішали червону й жовту фарби? Жовту й синю? Синю й червону? (Відповіді дітей.)

- Оранжевий, зелений і фіолетовий кольори художники називають кольорами змішаними (або похідними), тому що їх можна отримати, змішуючи основні кольори.

2. Колективна гра «Колірне Коло дружби»

Учитель розкладає на столі картки (кольоровим боком донизу), один бік яких забарвлений у жовтий, синій, червоний кольори. Учні витягають по картці й утворюють коло. Ведучий стає в центр кола із зав’язаними очима. Він крутиться, клас хором промовляє лічилочку: «Три чарівні кольори — обери один для гри!» Той, на кого вказав ведучий після завершення лічилки, приєднується до ведучого у центрі кола. Разом вони показують усім свої картки. Решта учнів мають сказати, який колір вийде, якщо змішати кольори показаних карток. Учень, який назве предмет, забарвлений у цей колір, здобуває картку цього кольору. Ведучий повертається в коло, а той, кого обрали, стає ведучим, і гра повторюється. Перемагає той, хто набере якнайбільше карток.

VI. Підбиття підсумків

  •      Отже, сьогодні на уроці ми навчилися створювати нові (похідні) кольори із основних — червоного, жовтого та синього. А ще показали, які дружні діти нашого класу.

-Давайте повторимо правила справжньої дружби.

Коментар

Краще виконувати завдання гуашшю: після повного висихання фарби допущені помилки легко виправити. Під час роботи з аквареллю помилки виправити не можна, що може спричинити невпевненість учнів у своїх силах та острах помилитися у майбутньому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Картинки по запросу спектральне коло

 

 

Картинки по запросу спектральне коло

Картинки по запросу спектральне коло

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Золота Юлія Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 червня 2018
Переглядів
13745
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку