Модельний урок "Треба жити у ладу" Твір М.Дружко «Казочка про рукавички» (М. Дружко – письменниця, член Національної Спілки письменників України)

Про матеріал
Ознайомлення з творчістю письменників рідного краю. Через казку вчити дітей існуванню в соціумі, у дружбі та злагоді. Заохотити дітей до роботи над віршем. Вчити передбачати і уявляти події навколишнього життя і викладати свої думки на папері.
Перегляд файлу

Тема:   Треба жити у ладу

   Твір М.Дружко «Казочка про рукавички»

                               (М. Дружко – письменниця, член Національної Спілки

                               письменників України)

 

Мета:   Виробляти навички свідомого виразного читання.

Формувати вміння передбачати розвиток подій за допомогою

ключових виразів; вчити правильно, точно і красиво висловлювати свої думки, фантазувати, уявляти. Збагачувати мовлення учнів образними словами і виразами.

Виховувати культуру в спілкуванні з іншими, щоб жити в

мирі і злагоді.

 

Обладнання: малюнки дітей, твори-передбачення, ілюстрація до казки,

тексти, прислів’я про дружбу. Виставка збірок М.Дружко.

Мікрофон

 

Тип уроку:  модельний урок

 

Методи:  читання з передбаченням;

   читання з зупинками.

 

Хід уроку

 

І. Привітання

 - Пропоную вам, діти, перетворитися в сонечко, і привітатися зі своїми товаришами, гостями, з оточуючим світом.

 Я - маленьке сонце. Я прокидаюсь, вмиваюсь. Я розчісую свої промені і піднімаюсь вільно і урочисто.

 Я – велика Куля. В мене багато тепла і світла.

 Я – велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, снігу, тваринам, пташкам,людям. Я посміхаюсь від щастя дарувати тепло.

 

ІІ. Актуалізація знань учнів.

 - Я знаю, що вам подобається читати казки.

 - А хто може сказати, який твір за жанром ми називаємо казкою?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Сьогодні, діти, у нас урок-експеримент.

 Ми будемо працювати над казкою із застосуванням прийому прогнозування, тобто вміння передбачати деякі висновки або наслідки з опрацьованого матеріалу.

 Перш, ніж оголосити тему нашого уроку, я хочу нагадати, що ви одержали незвичайне домашнє завдання.

 В чому полягає родзинка цього завдання? (діти відповідають, що отримали чотири слова, які були ключовими для майбутнього власного твору).

 - Так! Це були слова:

 «Рукавички», «Дівчинка», «Мишки», «Киця».

 - Отже я хочу вам запропонувати зайняти місце в авторському кріслі і прочитати свій твір-передбачення.

 

Авторське крісло (Діти читають свої твори)

Малюнки – уявлення (на дошці)  

 

ІV. Повідомлення теми уроку.

 Хочу вам відкрити секрет, що ці слова теж є ключовими у казці М.Дружко «Казочка про рукавички».

 Цікаво дізнатися які ж події відбувалися навколо цих слів? (Діти відповідають).

 Тоді вперед - назустріч казці.

 

Вправа «Очікування»

Що ж ви очікуєте від уроку?

(Діти відповідають).

Сьогодні вранці на долоню мені сіла сніжинка і вона мені підказує, що я очікую:

- ви будете правильно, точно і красиво висловлювати свої думки, фантазувати й уявляти.

- ваше мовлення збагачуватиметься образними словами і виразами.

 

Словникова робота (ІКТ)

дякують красненько – щиро, від душі

кепкувати – насміхатись

тішиться – радіє

нишком – тихо, щоб ніхто не почув, не помітив

пашіли – горіли

 

Починаємо читати до І зупинки.

 Є в Ганнусі рукавички,

 дві пухнастенькі сестрички,

 дві м’якенькі, червоненькі

 рукавички тепленькі.

 Ними тішиться Ганнуся,

 їх сплела її матуся.

 Тільки от біда случилась:

 Рукавички посварились.

 Ліва каже: «Я тепліша!»

 Права каже: «Я гарніша!» 

 Так сварились рукавички,

 дві пухнастенькі сестрички.

 Аж пашіли червоненькі!

Тут одна з них – стриб з кишеньки:

«Більш не хочу я дружити

і з тобою поруч жити!

Прощавай, моя сестричко,

я – найкраща рукавичка!».

Засмутилася Ганнуся:

«До садочку йти боюся,

бо замерзнуть рученята.

Підкажіть мені, малята:

де шукати рукавичку,

непокірливу сестричку?»

Мама, тато, брат, бабуся,

кицька Мурка і Ганнуся

все довкола обшукали,

в усі нірки зазирали,

в шафу, під стілець й столи

рукавички…не знайшли.

Навіть глянули під ліжко!..

 

- Що буде далі? Як ви думаєте?

 

Таблиця-передбачення (заповнюємо)  ІКТ + на дошці.

Що, на вашу думку, дійсно станеться?

Які докази ви маєте?

Що сталось насправді?

 

Дискусія з обміном думок.

 

Продовжуємо читати до ІІ зупинки.

  Рукавичку ж тітка Мишка

віднесла до себе в нірку,

там вона і плаче гірко:

«Відпустіть мене, тітусю,

бо чекає вже Ганнуся!»

Та маленькі мишенятка

гріють хвостики і лапки,

все кепкують з рукавички:

«Відпустить? Ото дурничка!

Ти виною тут сама і

Повернення нема».

«Ой, - зітхає рукавичка, -

порятуй мене, сестричко!

Я сваритись більш не буду,

вихваляння всі забуду,

а у цій норі на дні

страшно й холодно мені!»

 

(Заповнення таблиці-передбачення)

Дискусія з обміном думок.

 

Продовжуємо читати до ІІІ зупинки.

  Раз про те почула лихо

  кицька Мурка й тихо-тихо

  до нори вона підкралась,

  мишенята полякались

  і гайда тікати з хати,

  сірі лапки рятувати…

  «Ой, спасибі, люба кицю!-

  дякує їй рукавиця, -

  Стану я тобі в пригоді».

  Посміхнулась Мурка й : «Годі, -

  каже. – Чемною будь краще,

  не хвалися, не пишайся

  і у парі із сестрою

  живи в злагоді й спокої».

  Ой знайшлася рукавичка,

червоненька, невеличка!

Як же раді їй Ганнуся,

мама, татко, брат, бабуся!

Мурці дякують красненько

і дорослі, і маленькі.

Рукавиченьки ж відтоді

Зажили у мирі й згоді.

У Ганнусиній родині

тихо й затишно донині.

Тільки в нірці мерзне мишка

й гріється на пічці нишком.

 

Тест

1. Хто головний герой казки?

а) дід, собака, лісові тварини;

б) Ганнуся, Мишка, Мурка, рукавичка;

в) мама, тато, брат, бабуся.

 

2. Що сталося між рукавичками?

а) посварилися і попрощалися;

б) посварилися і помирилися;

в) не порозумілися.

 

 3. Як це вплинуло на настрій Ганнусі?

а) зраділа;

б) настрій не змінився;

в) засмутилася;

 

4. Хто допоміг дівчинці забути смуток і знову посміхатися?

а) киця Мурка;

 б) мишки;

 в) бабуся, тато, брат, матуся.

 

 5. А навіщо Ганнусі рукавички?

а) щоб показати всім мамин витвір;

б) бо замерзнуть рученята;

в) щоб було тепло рученяткам.

 

V. Хвилинка релаксації.

 Ой ти зимонька-зима, ти холодна, снігова. 

 Намело багато снігу, ми йдемо по ньому бігать.

Йдем на п’ятах, на носочках –

 Всі рівнесеньким рядочком.

Грали довго ми у сніжки

І замерзли ручки й ніжки.

Щоб нам всім не застудитись

Треба добре розігрітись.

Зараз ми погрієм ніжки (присідання)

А тепер погрієм ручки (оплески)

Розігрітися щоб зовсім

почитаєм казку всі.

 

VІ.  Робота в парах.

 1. Читання казки, напівголосно (працювати над виразністю)

 - Легко чи важко було читати казку? Чому? (Вона написана у віршованій формі).

 2. Читання казки вголос.

 - Яка головна думка казки.

 - Чого вчить ця казка?

 3. Вибіркове читання.

 4. Читання – театр.

 - Які прислів’я про дружбу вам відомі.

 

VІІ. Виставка збірок М. Дружко.

«Я серцем бачу білий світ…» (1999);

«Журливі журавлі»(2000);

«Сонячна соната»(2001);

«Камертони душі»(2003);

«Клепсидра»(2006);

«Стрітення»(2012);

 

VІІІ. Інтерв’ю з Марією Олександрівною.

 

ІХ. Підсумок уроку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ісмаілова Світлана Василівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
490
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку