Урок "Мама – найдорожче слово в світі"

Про матеріал
Інтегрований урок позакласного читання для мам і дітей може бути використаний учителями напередодні 8-го березня, допоможе провести свято у нетрадиційному форматі.
Перегляд файлу

3 клас

Інтегрований урок позакласного читання (для мам і дітей)

 

«Мама – найдорожче слово в світі»

 

І. Організаційний момент.

- Сьогодні на урок до нас прийшли гості. Сподіваюся, що ви зможете порадувати всіх своїми знаннями, вмінням чітко і правильно працювати.

Тему нашого сьогоднішнього уроку позакласного читання ми визначимо разом після виконання завдання на розвиток швидкості читання.

 

ІІ. Розвиток швидкості читання.

На дошці записаний вірш, в якому пропущені букви. Спробуйте відновити текст і визначити, яке слово сховане у першому ряду.

 

 

Н_йд_р_жч_    сл_в_    в    св_т_!

Д_    б    н_    б_в    т_,   щ_б    т_   н_   р_б_в,

Н_з_вжд_   в_н_   тв_й   шл_х   _св_т_ть

Н_жн_м   с_рц_м,   в_дд_н_м   т_б_.

 

В   дн_   в_жк_   _   в   дн_   н_   щ_ст_   щ_др_,

Н_   з_б_дь:   в_н_   -    з_вжд_   в   т_б_!

 

Тож живи, як мама, щиро й чесно,

І, як мама, - світ оцей люби!

 

Найдорожче слово в світі!

 

Де б не був ти, що б ти не робив,

Назавжди воно твій шлях освітить

Ніжним серцем, відданим тобі.

 

В дні важкі і в дні на щастя щедрі,

Не забудь: вона – завжди в тобі!

 

  • Прочитаймо ще раз хором цей вірш.
  • Про яке найдорожче слово в світі йдеться мова? Яке слово я сховала на першому рядочку?
  • Прочитайте закінчення цього вірша.
  • Яка тема нашого уроку?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети.

Людині, чия любов не знає меж, чиї руки випестили цілий світ, хто найбільше нас любить, - мамі, присвячуємо ми сьогодні урок. Чарівне, ніжне щире слово зігріває дітей, а дорослих повертає в дитинство.

 

ІV. Розвиток мовлення.

- Кожен день ми говоримо дуже багато різних слів своїм мамам. А сьогодні я пропоную вам провести незвичайний конкурс – конкурс на одне слово. Кожен з вас може сказати своїй мамі лише одне слово. Причому повторювати сказане не можна.

1). Відкритий мікрофон.

- Яке слово ви б сказали своїй мамі? (Яка ваша мама?)

- А у ваших мам є мами?

- Хто вони вам?

- * Мами, а що ви можете сказати про своїх мам, одним словом?

 

2). Добір синонімів.

- Мені дуже сподобалось, як ви назвали маму Сонечком. Давайте складемо сонечко, яке буде освітлювати нам урок і допоможе нам вчитися.

- Доберіть синоніми та спільнокореневі слова до слова мама (як ще називаємо маму).

 

(Вивішую на промінцях).

 

МАМУСЯ, МАТУСЯ, МАТІНКА, МАТІНОЧКА, МАТУСЕНЬКА, НЕНЯ, НЕНЧКА

- Нехай це сонечко завжди світить нам і допоможе сьогодні на уроці подолати труднощі.

 

V. Вправи на розвиток мови і читання.

1). Відкритий мікрофон.

- Настав час подолати першу з них. Візьміть листок з цифрою 1. Перед вами оповідання Зірки Мензатюк «Троянда». Зверніть увагу, що більше половини тексту не роз’єднано на слова. Візьміть олівці, роз’єднайте текст на слова і підготуйтеся його прочитати в голос.

?    Прочитайте рядки, які підтверджують красу троянди.

  • Прочитайте, які питання задає троянді авторка.
  • Висловіть відповіді троянди одним словом (Хором).
  • 1 хв. – підготуйтеся прочитати цей текст у парах (Читання в парах).

?!    Слідкуючи за читанням, підготуйте відповідь на питання: У чому схожість троянди і мами?

(Читання в парах).

?    Коли сердяться ваші мами?

  • А що приносить вашим мамам радість?
  • Вдумайтеся у свої відповіді, адже не так вже і важко подарувати мамі радість, зробити її щасливою. Даруйте своїм мамам якомога більше хвилин радості, бо від нашого тепла до нені стане теплішим і добрішим світ. А в світі можуть відбуватися надзвичайні дива. І в цьому ви зараз зможете переконатися, ознайомившись з новим текстом.

 Малюнок сфінкса.

2). «Ажурна пилка».

- Працювати над текстом ми будемо за новим методом. Він називається «ажурна пилка». Названий він так тому, що ми будемо збирати цілий текст із окремих частин. Ні в кого з вас немає цілого тексту на парті. У кожного окрема частина. І більшість тексту ви будете не читати, а слухати. І слухати треба буде дуже уважно! А на тому, хто читає, лежить ще більша відповідальність, бо читати треба чітко, голосно, виразно, щоб почули і зрозуміли в кожному куточку класу.

Візьміть листочки з кольоровими кружечками. Це ваша частина тексту. В ній стільки слів, скільки ви повинні читати за нормативами за 2 хв. Я даю вам 5 хв., щоб ви підготувалися до виразного читання: з паузами, голосом, зупинками.

! Якщо будуть питання у наголосі чи значенні слова, підіймайте руку, я підкажу.

Малюнок  

    Хто з вас знає, що зображено на цій фотографії?

  • Як називають?
  • Існує декілька легенд про сфінкса. За одною з них – це жінка.
  • Готуючись до сьогоднішнього уроку, я знайшла ще одну легенду, яка мені дуже сподобалась. Написала її Наталена Королева. Сподіваюсь, що вона вам теж сподобається. Тільки читати її ми будемо зовсім новим для вас способом.

?!    Зараз ми почнемо читати. Текст розбитий на чотири частини за кольорами.

1 частина – червоний

2 частина – жовтий

3 частина – синій

4 частина – зелений

 Не дивіться в текст, коли читає не ваш колір, слухайте.

1).  – Хто панував в Єгипті?

 – Чим прославився мистець?

 – Як назвали статую Греки?

 – Яку легенду про Сфінкса зберегли люди?

 – Що могло оживити Сфінкса?

Хочете дізнатися , як відбувалися пошуки чарівного слова?

2).  – Хто приходив до статуї?

 – Які слова промовляв перший фараон?

 – Чим прославилася володарка-фараон, яка промовила слово: «Слава»?

 – Що зробив учений-книжник біля статуї?

 – Що з ним сталося?

Як ви гадаєте, чи винайдуть люди могутнє слово?

3).  – Який народ йшов пустелею?

 – Хто був у самому кінці походу?

 – Що з нею трапилося?

 – Як жінка вирішила врятувати дитину?

Хочете знати що було далі?

  • Чи сподобалася вам ця легенда?
  • Чим?
  • Як би ви назвали це оповідання?

А Наталена Королева назвала його «Наймогутніше слово».

-    Так яке ж слово наймогутніше у світі?

- Кожен з вас багато разів на день промовляє це слово. Ви найщасливіші люди, бо у кожного з вас є мама. Пам’ятайте завжди про маму: коли переходите вулицю, купаєтеся у річці, катаєтеся на велосипеді. Думайте про те, що недобре слово залишає в душі мами подряпинку, додає сивину у волосся, розсипає зморшки на обличчі.

 Мабуть, ой як важко було б мамі в житті, якби поруч з нею не було б тата, якого діти люблять і поважають не менше від мами. Але життя завжди наділяє мамі більше турбот. Недаремно каже народне прислів’я: «Жінка тримає в хаті три стовпи, чоловік – четвертий».

 Багато прислів’їв склав наш народ про матір. Зараз ми з ними ознайомимось.

3). Групова робота «Склади прислів’я».

  • Кожна група отримує конверт з словами, із яких треба викласти на парті прислів’я.
  • Прочитати його хором.
  • Пояснити, як розумієте.

! Виберіть прислів’я, які підходять до двох, прочитаних нами оповідань (Можна записати на листі з текстом).

  1. До людей – по розум, до мами – по серце.
  2.  За науку – цілуй батька і матір у руку.
  3. Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
  4. Нема того краму, щоб купити маму.
  5. Материна молитва із дна моря витягає.
  6. У дитини заболить пальчик, а у матері – серце.
  7. Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро розтане!
  8. Хто матір забуває, того Бог карає.
  9. На сонці тепло, а коло матері – добро.
  10. Рада б мати для дітей небо прихилити та зорями вкрити.

 

- Поки ви працювали над прислів’ями, ваші мами теж складали прислів’я. Давайте дізнаємося, а чи справилися вони із своїм завданням. (! Мами, читаємо ті прислів’я, які не читали діти).

У мам:

1. Нема у світі цвіту цвітішого над маківочки, нема ж і роду ріднішого над матіночка.

2. Всякій матері свої діточки милі.

3. Мене мати цілий вік дурила: казала «битиму», та й не била.

4. Зимою сонце, як мачуха: світить, та не гріє, а літом воно – рідна мати.

5. Не слухаєш батька-матері, то навчить тебе лиха година.

6. Кожна мати свою дитину хвалить, а чужу ганить.

7. Мати годує дітей, як земля людей.

8. Сльози матері даремно ніколи не пропадають.

9. Чого мама научить, те й дочка знає.

10. Чого не дала мама, того не купиш і в пана.

11. Що можна мамці, того не можна ляльці.

?    Яке з них вам більше сподобалось?

  • Чому?

3). Читання у ролях.

- Наші мами ще не чули, як ви вмієте читати у ролях. Для цього виду читання я підібрала ще одне оповідання Василя Сухомлинського.

?    Що ви знаєте про цього письменника?

  • Які його оповідання ми читали?

- Прочитайте пошепки оповідання, підготуйте відповідь на таке питання: Про що задумався соловейко? (Підготовка).

?    Про що ж задумався соловейко?

  • Які його оповідання ми читали?

- Читання у ролях.

 - Яке прислів’я можна скласти до цього оповідання (Кожній дитині своя мама найкраща).

 

V. Підсумок.

?  -   Наш урок наближається до кінця. Скажіть, що вас найбільше вразило на уроці?

  • Які висновки для себе ви зробили?
  • За що ви хотіли б подякувати своїм мамам?
  • Що б вам хотілося взяти у спадок від своїх матерів?
  • Мами, чи писали про вас коли-небудь у книжках. Про себе ви читали в книжках?
  • А я знаю, що є одна книжка, в якій написано про вас усіх. І авторів у цієї книжки цілих 28. Її ми хочемо вам подарувати.
VІ. Домашнє завдання.

 У кожного з вас на парті є вірш. Вивчіть його і розкажіть своїй мамі рано вранці у святковий день.

 

Можна у світі чимало зробити:

Перетворити зиму на літо;

Можна пізнати все таємниче

Та підкорити далеч космічну;

Можна характер свій подолати;

Штурмом вершини науки узяти;

Можна пройти крізь пустелі та хащі!..

Тільки без мами не можна нізащо:

Все найдорожче, що є тільки з нами, -

Все починається з нашої мами!..

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 14
Оцінки та відгуки
  1. Куликова Наталія
    Тепло та корисно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гитик Андрей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Антонова Ганна Валеріївна
    Матеріал на відмінно!Дітям сподобалось!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Еюбова Тетяна Петрiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Іванов Віктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Рожко Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Аграмакова Наталья
    Дуже цікаві матеріали, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гриб Олена
    Неймовірно цікавий та повчальний матеріал і конкурси!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Ilnikova Tetyana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Яковець Світлана Андріївна
    Дякую за цікаву роботу. Впевнена, що мені вона стане у нагоді .
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Сухорукова Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Косачова Людмила Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Прокаєва Людмила Іванівна
    Нетрадиційний, нестандартний, інтерактивний урок позакласного читання. Чудова розробка!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Ерматова Ірина Петрівна
    Дякую, неймовірно цікава та корисна інформація!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 11 відгуків
doc
Додано
3 січня 2020
Переглядів
2914
Оцінка розробки
5.0 (14 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку