Модифікована навчальна програма для інклюзивного навчання з біології 8 клас

Про матеріал
Модифікована програма для інклюзивного навчання з біології. Розроблена на основі типової навчальної програми з біології для закладів загальної середньої освіти затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

 

   

 

 

 

 

 

 

 

Модифікована програма для інклюзивного навчання

 з біології  учня/учениці __________________________

_____________________ класу

 

 

 

 

 

 

Розроблена на основі типової навчальної програми з біології для закладів загальної середньої освіти

затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

 

 

 

 Вчитель: ________________________

 

 

Послідовність засвоєння матеріалу

Пропонований зміст навчального предмету

Очікувані результати навчання навчально-пізнавальної діяльності учениці (модифікована програма передбачає зміну змісту очікуваних результатів)

1

Вступ

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя пояснювати:

  • місце людини в системі органічного світу;
  • про організм людини як біологічну систему;
  • значення знань про людину для збереження її здоров’я.

Діяльнісний компонент

З допомогою виявляє ознаки:

  • біологічної та соціальної сутності людини в людських спільнотах.

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • про організм людини як біологічну систему;
  •  щодо значення знань про людину для збереження її здоров’я.

2

Тема 1. Організм людини як біологічна система

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти поняття:

  • тканина, орган, система органів, механізми регуляції,нейрон, рефлекс, рефлекторна дуга.

Характеризувати:

  • клітинну будову організму людини;
  • тканини організму людини;
  • будову нейрона;
  • шлях нервового імпульсу по рефлекторній дузі.

Діяльнісний компонент

Розпізнавати:

  • органи та системи органів людини;
  • типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах).
  • органи й системи органів в організмі людини й інших організмах;

дотримується правил:

  • роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням

Ціннісний компонент

З допомогою намагається робити висновок:

  • про організм людини як цілісну та відкриту біологічну систему;

3

Тема 2. Опора та рух

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти поняття:

  • скелет, кістка, хрящ, з’єднання кісток, м’яз, постава, гіподинамія

Має уявлення про :

  • частини опорно-рухової системи;
  •  відділи скелета;
  • види кісток;
  • типи з’єднання кісток;
  • особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням;
  • основні групи скелетних м’язів.

Має уявлення про :

  • функції опорно-рухової системи;
  • тканини: кісткову, хрящову, посмуговану м’язову;
  •  ріст та вікові зміни складу кісток.

Діяльнісний компонент

З допомогою розпізнає (на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі):

  •     види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів.

Намагається порівняти:

  •     скелет людини і ссавців.

Дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням.

Ціннісний компонент

Розуміє:

  • важливість надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи

4

 

 

 

 

 

 

Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини

 

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти поняття:

  • обмін речовин, енергетичні потреби, вітаміни;
  • компоненти їжі

Намагається наводити приклади:

  • вітамінів (водорозчинних і жиророзчинних)

З допомогою намагається характеризувати:

  • склад харчових продуктів;
  • їжу як джерело енергії;
  •  обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини;
  • харчові й енергетичні потреби людини.

Діяльнісний компонент

Намагається: 

  • обґрунтувати способи збереження вітамінів у продуктах харчування;
  • аналізувати харчовий раціон;
  • складати харчовий раціон відповідно до енергетичних витрат організму

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • щодо значення збалансованого харчування для нормального розвитку і збереження здоров’я;
  • про значення білків, жирів і вуглеводів рослинного і тваринного походження в раціоні підлітка;

З допомогою робить висновок:

  • про необхідність дотримання співвідношення ваги і зросту;

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 4. Травлення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти поняття:

  • травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, всмоктування
  • органи травної системи;
  • травні залози;
  • хвороби органів травлення;

З допомогою намагається характеризувати:

  • функції органів травлення;
  • будову та функції зубів;
  • процеси ковтання, травлення, всмоктування;
  • регуляцію травлення;

Намагається наводити приклади:

  • ферментів;

Пояснювати:

  • роль травних ферментів;
  • роль печінки та підшлункової залози в травленні;
  • значення зубів у травленні;
  • причини виникнення захворювань травної системи

Діяльнісний компонент

З допомогою розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

  • органи травлення;
  • елементи зовнішньої будови зубів;

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • щодо значення знань про функції та будову травної системи для збереження здоров’я;
  • щодо значення профілактики захворювань травної системи.

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5. Дихання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти поняття:

  • дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легень.
  •  етапи дихання;
  • органи дихання;
  • хвороби органів дихання;

З допомогою намагається характеризувати:

  • процес утворення голосу та звуків мови;
  • процеси газообміну в легенях і тканинах;
  •  процеси вдиху та видиху;
  • життєву ємність легень;
  • нейрогуморальну регуляцію дихальних рухів;

Діяльнісний компонент

З допомогою розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

  • органи дихання;
  • різницю складу повітря, що вдихається й видихається;
  • газообмін у легенях і тканинах;

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • щодо значення знань про функції та будову дихальної системи для збереження здоров’я.

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Тема 6. Транспорт речовин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 7 Виділення. Терморегуляція.

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти поняття:

  • внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, групи крові, кровообіг, артеріальний тиск, імунітет
  • кровоносні судини;
  • фактори, які впливають на роботу серцево-судинної системи;

З допомогою намагається характеризувати:

  • плазму крові;
  • зсідання крові як захисну реакцію організму;
  • особливості будови та властивості серцевого м’яза;
  •  будову та роботу серця;
  • велике й мале кола кровообігу;

Діяльнісний компонент

З допомогою розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

  • клітини крові;
  •  органи кровообігу;
  •  елементи будови серця;
  •  види кровотеч;

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • щодо значення знань про функції та будову кровоносної системи для збереження здоров’я;
  • про важливість імунізації населення.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти поняття:

  • виділення, нирки, нефрон, сечоутворення, шкіра, терморегуляція
  • органи виділення;
  • органи та функції сечовидільної системи;

З допомогою намагається характеризувати:

  • будову та функції нирок;
  • роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну;
  • чинники, що впливають на функції нирок;
  • роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності;

Діяльнісний компонент

З допомогою розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

  • складові нефрону;
  • складові шкіри;
  • органи сечовидільної системи,

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • про важливість виведення кінцевих продуктів обміну речовин з організму людини.

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти:

  • нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, автономна (вегетативна) нервова система, соматична нервова система
  • компоненти центральної й периферичної нервової системи;
  • функції спинного мозку, головного мозку та його відділів;
  •  фактори, які порушують роботу нервової системи;

З допомогою намагається характеризувати:

  • будову головного мозку, спинного мозку
  • роль кори головного мозку в регуляції довільних рухів людини;

Діяльнісний компонент

З допомогою розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

  • елементи будови спинного мозку;
  • відділи головного мозку;

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • щодо значення нервової системи для:
  • забезпечення взаємозв’язку між органами й фізіологічними системами;

 

Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 10. Вища нервова діяльність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 11. Ендокринна система

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 12. Розмноження та розвиток людини

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти:

  • сенсорні системи, органи чуття, рецептори
  • основні сенсорні системи;
  • складові частини аналізатора

З допомогою намагається характеризувати:

  • особливості будови та функції зорової, слухової сенсорних систем;
  •  сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю;

Діяльнісний компонент

З допомогою розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

  • елементи будови ока, вуха
  • будову й функції ока, вуха

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем.

 

 

 

 

 

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти:

  • безумовний рефлекс, умовний рефлекс, мислення, мова, пам’ять
  • нервові процеси (збудження, гальмування);
  •  показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість);

З допомогою намагається характеризувати:

  • особливості вищої нервової діяльності людини;

Діяльнісний компонент

З допомогою розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

  • умовні й безумовні рефлекси;
  • першу і другу сигнальні системи;

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • щодо впливу соціальних факторів на формування особистості;
  • про значення біоритмів і сну для повноцінного функціонування організму.

 

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти:

  • ендокринна система, гормони, гомеостаз;
  • залози внутрішньої та змішаної секреції;
  •  місце розташування ендокринних залоз в організмі людини;

З допомогою намагається характеризувати:

  •     вплив гормонів на процеси обміну в організмі.

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • щодо значення ендокринної системи для повноцінного функціонування організму людини.

 

 

 

 

 

Учень

Знаннєвий компонент

Намагається з допомогою вчителя розрізняти:

  •     ембріональний розвиток, запліднення, зигота, вагітність, плацента
  •     функції статевих залоз людини

Діяльнісний компонент

З допомогою розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

  • будову чоловічої та жіночої статевих клітин;

Ціннісний компонент

Має уявлення:

  • про необхідність збереження репродуктивного здоров’я молоді.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лисецька Яна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Матеріали до уроків
Інкл
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
17 січня 2023
Переглядів
2748
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку