STEM-освіта на уроках біології та екології

Про матеріал
STEM-освіта на уроках біології та екології Сьогодні STEM-освіта є одним з основних трендів інноваційної освіти. Серед важливих завдань, які ставить перед собою Концепція розвитку природничо-математичної освіти провідними є уроки, позакласні заходи з використанням (STEM-освіти). Вважається , що така система освіти навчить підростаюче покоління жити в реальному швидкозмінному світі, , критично мислити і бути розвиненою творчою особистістю .
Перегляд файлу

       STEM-освіта на уроках біології та екології C:\Users\ПК\Desktop\thumb_6.jpg

Сьогодні  STEM-освіта є одним з основних трендів інноваційної освіти. Серед важливих завдань, які ставить перед собою Концепція розвитку природничо-математичної освіти провідними є уроки, позакласні заходи з використання м(STEM-освіти). Вважається , що  така система освіти навчить підростаюче покоління жити в реальному швидкозмінному світі, , критично мислити і бути розвиненою творчою особистістю зі сформованою власною науковою картиною світу.  STEM-освіта — пропанується як комплексний міждисциплінарний підхід, який поєднує в собі природничі науки з технологіями, інженерією, математикою  де всі предмети взаємопов’язані й інтегровані в єдине ціле, що сприяє кращій соціалізації особистості, оскільки розвиває такі навички, як-от: співробітництво, комунікативність, творчість , креативність. Впровадження STEM-освіти на уроках біології й екології  включає розв’язання проблем підготовки вчителя, який має усвідомлювати свою соціальну відповідальність, постійно дбати про особистісне і професійне зростання, щоб бути фахівцем, здатним здійснювати міждисциплінарні зв’язки і усвідомлювати значущість професійних знань в контексті соціокультурного простору. Викладанні біології й екології вимагає від вчителя високого рівня інформаційної компетентності, яка є однією з ключових у процесі професійного зростання і проявляється при вирішенні різних завдань із залученням засобів інформаційно-комп’ютерних технологій та ­Інтернету.  Ці технології дають змогу створити новий навчальний інформаційний простір, здатний підвищити якість викладання шкільного курсу біології й екології, а саме: використання електронних підручників, адже сьогодні у НУШ і є основним використання електронних підручників,  освітніх ресурсів мережі Інтернет як наочних посібників; розроблення навчальних , дослідницьких проєктів, керування дослідною діяльністю учнів; використання програмних ресурсів для створення вчителем власних навчальних розробок.  Великий обсяг і важкий виклад матеріалу, перенасиченість його біологічними поняттями й термінологією, недостатня кількість часу, відведеного на виконання лабораторних і практичних робіт – проблема сучасного викладу шкільного матеріалу. Для розв’язання цих проблем учителю необхідно активно і цілеспрямовано використовувати різноманітні технології STEM-освіти. Сучасне сусрільтво ставить перед вчителем необхідність використання інтерактивних методів групового навчання,  ігрових технології,  методики з розвитку критичного і системного мислення,  що дадуть змогу  розвивати пізнавальну активність, комунікативність, творчість, а також викликати . інтерес учнів до предмету . Технології STEM-освіти відіграють важливу роль у проведенні як звичайних, так  інтегрованих уроків. Саме інтегрований підхід при сучасному викладанні біології й екології не лише підвищить якість окремих компонентів навчального процесу, а й сприятиме формуванню в учнів основних життєвих компетентностей, структурованої системи знань, яка зумовлює їх орієнтування в конкретно-предметній діяльності.  Підчас проведення уроків з використанням Технології STEM використовують  ілюстративність ,  методичну інваріантність (\  C:\Users\ПК\Desktop\images.jpgлаконічність,  евристичність .  Одним із ефективних інноваційних підходів STEM-освіти на уроках біології й екології є використання асоціативних, структурно-логічних і опорних схем, які підвищують інтерес учнів до навчання. Вони з легкістю формулюють власні висновки з будь-якої теми, що народжуються на очах у вигляді карток, таблиць, малюнків.   Розвиток творчої особистості через метод проєктів, завдяки якому в школярів формуються впевненість у собі, адекватна оцінка власних сил та можливостей, вміння працювати у команді, обирати шляхи її реалізації та досягати поставлених цілей. Отже, використання технологій STEM-освіти на уроках біології й екології буде максимально підвищувати їх ефективність, створювати умови для формування цілісних природничих знань, основних життєвих компетентностей і наукової картини світу учнів; розвитку креативного мислення, самостійності й творчої  активності учнів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Довгань Вікторія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Інші матеріали
Інкл
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
19 січня 2023
Переглядів
1107
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку