Модифікована програма розроблена на основі типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас, затверджена Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22
Модифікована програма
з математики
2 клас
Розроблена на основі типової освітньої програми,
розробленої під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас
Затверджена Наказ Міністерства освіти і науки України
від 12.08.2022 № 743-22
Послідов-ність засвоєння матеріалу |
Обов’язкові результати навчання |
Форма\темп засвоєння матеріалу |
Очікувані результати навчання |
|
|||
лічить об’єкти, позначає числом результат лічби; порівнює числа в межах ста та упорядковує їх |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок. |
лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично; [2 МАО 1-4.2-1]; лічить до 100 в прямому порядку [2 МАО 1- 4.2- 2] |
|
Розпізнає серед ситуацій із свого життя ті, що потребують перелічування об’єктів, вимірювання величин, обчислення |
уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно іншого [2 МАО 1-1.1- 1]; з допомогою вчителя відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо) [2 МАО 1-1.1-2] |
||
Визначає істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу; порівнює, об’єднує у групу і розподіляє на групи за спільною ознакою |
з допомогою вчителя визначає істотні, спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу [2 МАО 1-4.1-1]; з допомогою вчителя порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками [2 МАО 1-4.1-2]; з допомогою вчителя об’єднує об’єкти у групу за спільною ознакою [2 МАО 1- 4.1- 3]; з допомогою вчителя розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою [2 МАО 1- 4.1- 4] |
||
Зіставляє одержаний результат з прогнозованим |
з допомогою вчителя робить спроби спрогнозувати результат лічби об’єктів навколишнього світу, доступних для спостереження [2 МАО 1-3.3-1]; з допомогою вчителя припускає, як і на скільки рівних частин треба поділити об’єкти / групи об’єктів [2 МАО 1-3.3-2]; з допомогою вчителя виконує перевірку правильності лічби довільним способом [2 МАО 1-3.3-4]; |
||
2. Змістова лінія «Числа. Дії з числами» |
|||
Лічить об’єкти, позначає числом результат лічби; порівнює числа в межах ста та упорядковує їх |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок. |
читає і записує натуральні числа (мінімум до 100) та нуль цифрами[2 МАО 2-4.2-3]; з допомогою вчителя утворює натуральні числа прилічуванням і відлічуванням одиниці [2 МАО 2-4.2-4 ; з допомогою вчителя порівнює натуральні числа в межах 100, позначає результат порівнювання за допомогою знаків >, <, = [2 МАО 2-4.2-6]; співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки [2 МАО 2-4.2-7]; з допомогою вчителя робить спроби поділити конкретні об’єкти / групи об’єктів навпіл, на три, чотири рівні частини (яблуко, торт, піца, квадрат, цукерки, зошити, книжки та ін.) у процесі гри або імітуючи життєві ситуації [2 МАО 2-4.2-8]; з допомогою вчителя демонструє, що таке цілий предмет і його частини – половина, третина, чверть [2 МАО 2-4.2-9] |
|
Перетворює інформацію (почуту, побачену, прочитану) у схему, таблицю, схематичний рисунок |
з допомогою вчителя знаходить потрібну інформацію, використовуючи зокрема й засоби ІКТ [2 МАО 2-2.1-1];
|
||
Обирає послідовність дій для розв’язання проблемної ситуації |
з допомогою вчителя з’ясовує, яка інформація потрібна для розв’язування проблемного завдання, в тому числі й сюжетних задач (яка інформація наявна, якої інформації немає і яку треба знайти) [2 МАО 2-2.2-1]; |
||
Обчислює усно зручним для себе способом у навчальних і практичних ситуаціях |
з допомогою вчителя оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми (шукає номер квартири (будинку), місця в кінотеатрі, у вагоні потяга, автобусі, літаку, номер кабінету в різних установах, номер телефону тощо) [2 МАО 2-4.3-1]; з допомогою вчителя обчислює суму (додає), різницю (віднімає), добуток (множить), частку (ділить) зручним для себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють) з допомогою вчителя знаходить значення математичних виразів [2 МАО 2-4.3- 3]; читає вирази зі змінною [2 МАО 2-4.3-4];
|
||
Встановлює залежність між компонентами і результатом арифметичної дії |
З допомогою вчителя робить спроби пояснити залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів [2 МАО 2-4.8-1] |
||
Прогнозує результат виконання арифметичних дій |
з допомогою вчителя робить спроби спрогнозувати результат обчислень [2 МАО 2-1.3-1]; |
||
Перевіряє правильність результату арифметичної дії; виявляє та виправляє помилки |
з допомогою вчителя знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [2 МАО 2-3.4-1] |
||
Визначає достатність даних для розв’язання проблемної ситуації |
з допомогою вчителя знаходить необхідні (суттєві) дані для виконання завдання [2 МАО 2-3.1-1]; |
||
Обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання; визначає дію (дії) для розв’язання проблемної ситуації, виконує її (їх) |
з допомогою вчителя робить спроби визначати числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання [2 МАО 2-2.3-1];
|
||
3. Змістова лінія «Вимірювання величин» |
|||
Вимірює величини за допомогою підручних засобів і вимірювальних приладів |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок. |
з допомогою вчителя здійснює вимірювання величин, маючи вільний доступ до необхідних вимірювальних приладів (лінійка, термометр, годинник, мензурка) та різного роду нестандартних мірок / підручних засобів (стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо) [2 МАО 3-4.7-1]; знає одиниці вимірювання величин та з допомогою вчителя встановлює співвідношення між ними [2 МАО 3-4.7-2]; з допомогою вчителя записує результати вимірювання основних величин у сантиметрах (см), дециметрах (дм), метрах (м); кілограмах (кг), центнерах (ц); градусах Цельсія (Со), годинах (год), хвилинах (хв); літрах (л) [2 МАО 3-4.7-3]; з допомогою вчителя вимірює довжини предметів або відрізків [2 МАО 3-4.7-4]; з допомогою вчителя будує відрізки заданої довжини [2 МАО 3-4.7-5]; з допомогою вчителя робить спроби визначати час з точністю до п’яти хвилин [ 2 МАО 3-4.7-6]; позначає час на зображенні/ макеті циферблату годинника зі стрілками [2 МАО 3-4.7-7]; з допомогою вчителя вимірює місткість посудини за допомогою літрової мірки [2 МАО 3-4.7-9] |
|
Аналізує проблемні ситуації зі свого життя; визначає групу пов’язаних між собою величин для розв’язання повсякденних проблем математичного змісту |
з допомогою дорослих оперує грошима, здійснюючи покупки у крамницях (справжніх та уявних), продаж і покупки на шкільних ярмарках та ін. [2 МАО 3-1.2-2]; з допомогою вчителя порівнює об’єкти навколишнього світу за довжиною, масою, місткістю (об’ємом) [2 МАО 3-1.2-3]; з допомогою вчителя визначає, які одиниці вимірювання величини доцільно використовувати в конкретному випадку [2 МАО 3-1.2-4]; з допомогою вчителя порівнює іменовані числа, подані в одиницях довжини, маси, місткості (об’єму), часу, температури [2 МАО 3-1.2- 5]; з допомогою вчителя виконує дії додавання і віднімання з іменованими числами, поданими в однакових одиницях вимірювання [2 МАО 3-1.2- 7] |
||
4. Змістова лінія «Просторові відношення. Геометричні фігури» |
|||
Орієнтується на площині і в просторі; описує або зображає схематично розміщення, напрямок і рух об’єктів |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок. |
з допомогою вчителя встановлює відносне розміщення об’єктів на площині та у просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову [2 МАО 4-4.4-1]; з допомогою вчителя демонструє вміння переміщувати об’єкти в заданих напрямках: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору [2 МАО 4-4.4-2]; з допомогою вчителя коментує виконувані дії, вживаючи у мовленні відповідні математичні терміни [2 МАО 4-4.4-3] |
|
Розпізнає знайомі геометричні площинні та об’ємні фігури серед об’єктів навколишнього світу, на малюнках |
розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їх істотними ознаками [2 МАО 4-4.5-1]; відтворює досліджувані геометричні форми (вирізає, наклеює, малює, моделює та ін.), використовуючи для цього не лише готові геометричні фігури, а й упізнані у предметах навколишнього світу [2 МАО 4-4.5-2]; знаходить відомі площинні та об’ємні фігури серед предметів навколишнього середовища, на малюнках [2 МАО 4-4.5-3]; наводить приклади предметів у навколишньому світі, які мають форму площинної чи об’ємної фігури [2 МАО 4- 4.5-4]; з допомогою вчителя розрізняє прямі і непрямі кути, зображає їх на аркуші в клітинку за допомогою косинця [2 МАО 4-4.5-5]; будує прямокутник / квадрат на аркуші в клітинку [2 МАО 4- 4.5-6] |
||
Конструює площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу, створює макети реальних та уявних об’єктів |
моделює геометричні фігури з підручного матеріалу (шнурків, олівців, паличок тощо) [2 МАО 4-4.6-1]; конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора тощо) [2 МАО 4-4.6-2]; створює макети реальних та уявних об’єктів [2 МАО 4- 4.6-3] |
||
5. Змістова лінія «Робота з даними» |
|||
Аналізує проблемні ситуації свого життя; визначає групу пов’язаних між собою величин для розв’язання повсякденних проблем математичного змісту |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок. |
з допомогою вчителя збирає дані, що відображають повсякденні проблеми, на основі запропонованого опитувальника (два-три запитання) [2 МАО 5-1.2-8]; з допомогою вчителя зчитує дані з таблиць, піктограм, схем [2 МАО 5-1.2-10] |