Мовленнєвий тренінг "Спілкуймося українською"

Про матеріал
Мовленнєві тренінги допомагають удосконаленню комунікативних умінь учнів,формують правильне, емоційне та виразне мовлення, створюють атмосферу для активної мовленнєвої практики.
Перегляд файлу

Учитель української мови та літератури Краматорської ЗОШ № 16 Шаповал І.І.

Мовленнєвий тренінг

«Спілкуймося українською»

    Немає   людини,   яка  б   не  робила помилок, але  той,  хто

виправляє свої помилки, – мудрець (Китайська мудрість).

Орієнтовний план заняття:

  • Стартові завдання
  • Вправа «Смак настрою»
  • Інформаційне повідомлення
  • Правила групи
  • Мозковий штурм
  • Перегляд відео
  • Вправа «Говорімо правильно!» ( із використанням презентації)
  • Руханка «Атоми і молекули»
  • Робота в групах
  • Перегляд експрес-уроків від О.Авраменка
  • Підсумкові завдання у групах
  • Завершальна вправа «Побажання»

Стартові завдання (вступ до теми і знайомство)

1.Повідомлення теми тренінгу.

Слово тренера:

Мішаниною двох мов – української та російської – говорить частина людності України, хоч загальновизнано, що користуватися сумішшю двох мов – це одне з найтривожніших явищ загальнопедагогічного та соціального характеру. Скалічена мова отупляє людину, зводить її мислення до примітиву. Суржик в Україні є небезпечним і шкідливим, бо паразитує на мові, що формувалася впродовж віків, загрожує змінити мову, яку прийняв Тарас Шевченко, показавши світові її красу й силу.

2. Вправа «Смак настрою»

Учитель з'ясовує емоційну готовність учнів до заняття, пояснюючи завдання вправи:

  • назвіть своє імя та улюблену страву-смаколик;
  • охарактеризуйте свій настрій, послуговуючись смаковими відчуттями;
  • наступний учасник, звертається до попереднього, назвавши його імя у кличному відмінку, повторюючи, що він любить і який у нього настрій, а далі називає себе і продовжує все  за зразком.

Додаткові завдання: використовуйте при цьому складні прикметники; по можливості утворюйте власні новотвори (неологізми).

Учні характеризують свій настрій, використовуючи смакові відчуття.

(Напрклад: ванільно-шоколадний, цитрусово-цукерковий, гірко-полиновий, вершково-фісташковий, полунично-виноградний, огірково-помідорний, сонячно-малиновий, осінньо-гарбузовий, медово-квітковий).

3.Інформаційне повідомлення

Тренінгце форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з тренером.

4.Мозковий штурм «Правила роботи в групі».

Орієнтовні правила:

  • Правило «піднятої руки».
  • Говорити по черзі.
  • Бути доброзичливими.
  • Зберігати таємниці.
  • Мобільна тиша та ін.

5.Перегляд відео «Роль української мови у сучасному світі».

Обговорення (Вправа «Мікрофон»).

6.Презентація «Антисуржик»

Відповіді на питання (за правилом «піднятої руки»).

7.Перегляд відео «Запамятати правильний наголос легко».

- Запропонуйте ваші варіанти запамятовування.

8.Руханка «Атоми й молекули» (зняття напруження, обєднання учасників у групи).

Слово тренера: «Чи знаєте ви, що військовий на варті стомлюється більше, ніж у поході? Це тому, що його тіло тривалий час перебуває у нерухомому стані. Отже, не забуваймо про вправи на зняття мязового напруження, які ще називають енерджайзерами, або руханками. Давайте зараз порухаємося, як атоми. Всі ви знаєте, що атоми рухаються в будь-якому напрямку, перемішуючись між собою

  За командою учні обєднуються в «молекули», в кожній з яких стільки атомів, скільки назвав учитель.

 Учні залишаються в групах, утворених після проведення руханки.

9.Робота в групах. Рольова гра з елементами театралізації та створенням проблемних ситуацій за професіями ( в основі – ситуативний прийом). Учні використовують професіоналізми.

Групи: «Спортсмени на тренуванні»,  «Військові», «Похід до ресторану», «У перукарні», «У транспорті», «На ринку».

Наприклад, «У лікувальному закладі».

Зразок  (фрази, які можна використати):

 

Приймаємо з восьмої години, лікар приймає згідно з графіком.

 

Це пологовий будинок?

 

Прийміть виклик.

 

Перепрошую, що я Вас потурбував.

 

Чи зроблені щеплення?

 

Різкий біль коло серця.

 

Серцево-судинне захворювання.

 

Маю часті запаморочення.

 

Мені потрібна довідка про стан здоров′я.

 

Легке нездужання.

 

Приймайте протигарячкові ліки.

 

Найважливіше при Вашій хворобі дотримуватися режиму.

 

 10. Перегляд експрес-уроків від Олександра Авраменка.

Обговорення.

11.Завдання групам. Створити монолог із запропонованої теми, наприклад, «Монолог словника», «Монолог сторінки учнівського зошита» і под.

12. «Відкритий мікрофон». Враження від заняття.

13. Завершальна вправа «Побажання».

Учасники стають у два кола (зовнішнє та внутрішнє)  обличчям одне до одного. Рухаючись у протилежних напрямках, передають побажання кожному наступному учаснику ( при цьому торкаються долонями до долонь кожного учасника).

Посилання на додатки: https://shapovalukr16.blogspot.com/p/blog-page_20.html

 

 

 

 

Використані джерела:

1. Сербенська О. Антисуржик. – Львів: Світ, 1994. – 149 с.

2.Запам'ятати правильний наголос? Легко! Українська мова. Відеорепетитор. ЗНО.

https://www.youtube.com/watch?v=wMdTR9EQ1t0

3.Роль української мови в сучасному світі.

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=d9r7SjrERME

4.Експрес-уроки української від О.Авраменка. ( «Сніданок» на телеканалі «1+1»).

5. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. та інші.  Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (основна і старша школа): — К.: Видавництво «Алатон», 2016 — 376 с.

 

1

 

docx
Додано
4 березня 2019
Переглядів
4511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку