Квест-гра з української мови об'єднує дітей і показує високий прояв почуття патріотизму, любові до рідної мови та своєї Батьківщини. Розмовляймо українською, любімо її, докладаймо зусиль, аби наша мова розвивалася.
МОВОЗНАВЧА КВЕСТ-ГРА
для учнів 2 класу
«КВІТНИ, НАША МОВО!»
Мета: у цікавій ігровій формі не лише засвоїти нові знання та закріпити вивчений матеріал, а й проявити в інтелектуальних змаганнях найкращі учнівські здібності - кмітливість та креативність.
Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння працювати в колективі;
Виховувати інтерес та повагу до рідної мови.
Обладнання: маршрутні листи, ілюстрації, картки із завданнями.
Учасники: учні 2 класу.
Час на виконання кожного завдання: 1 хвилина.
ХІД КВЕСТ-ГРИ
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
Зупинка 1. «РОЗКЛАДИ СЛОВА ЗА АБЕТКОЮ»
(В алфавітному порядку розкласти слова за 1 хвилину)
Зупинка 2 . «ПОРАХУЙ ЗВУКИ В СЛОВАХ»
Зупинка 3. «СКЛАДИ ЗВУКОВУ МОДЕЛЬ СЛОВА»
Зупинка 4. «ДАЙ КОРОТКУ ВІДПОВІДЬ»
(Кожен учасник відповідає на два запитання протягом однієї хвилини)
1. Як називається державна мова України? (українська)
2. Який знак ставимо в кінці питального речення?(знак питання)
3. Скільки літер в українській абетці? (33)
4. Скільки голосних звуків в українській мові? (6)
5. Які знаки ставимо в кінці речення?(.!?)
6. Яка буква в українській мові не позначає звука? (ь)
7.Який звук в українській мові завжди м’який приголосний? (й)
8.Яка буква завжди позначає два звуки? (щ або ї)
9.Як пишуться прізвища, імена та по-батькові людей? (з великої букви)
10.Які звуки позначає буква я ? (а та йа)
11. Які звуки позначає буква ю? (у та йу)
12. Які звуки позначає буква є? (е та йе)
Зупинка 5. «ВИБЕРИ ТА ОБВЕДИ»
-голосний звук [п] [ о ] [д]
-дзвінкий звук [п] [с] [л]
-глухий звук [р] [й] [ш]
-твердий приголосний звук [ т’] [ н ] [ с’]
-м’який приголосний звук [ м’ ] [л ] [ к]
-м’який подовжений приголосний звук [н’: ] [c] [л’]
Зупинка 6. “ЗНАЙДИ І ВИПРАВ ПОМИЛКУ»
га-йок, зад-звонив, пер-чик_________________
ма-йор, под--зьобали, се-ло___________________
йо-гурт, пол-ьова, ніч-ка_____________________
кол-ьори, зна-ння, піс-ня____________________
зілл-я, сестрич-ка, ніч______________________
сіль, опен-ьки, мА-ма__________________________
Зупинка 7. «СКЛАДИ ПРИСЛІВ’Я І ПОЯСНИ ЙОГО ЗНАЧЕННЯ”
Діло, сміло, зробив, гуляй.
(Зробив діло – гуляй сміло!)
Труда, нема, плода, без.
(Без труда нема плода)
Словечко, сердечко, гостре, коле.
(Гостре словечко коле сердечко)
Те й , посієш, пожнеш, що.
(Що посієш – те й пожнеш)
Рясно, вчасно, вродить, посієш.
(Посієш вчасно – вродить рясно.)
Людей, поспішиш, насмішиш.
(Поспішиш – людей насмішиш)
Зупинка 8. «ПОЯСНИ ФРАЗЕОЛОГІЗМИ»
Майстер на всі руки (Людина, яка вміє все робити)
Зарубай собі на носі (Добре запам’ятай)
Не лови гав (Будь уважним)
Шукати голку в сіні (Неможливо щось знайти)
Бити байдики (Нічого не робити)
Накивати п’ятами (Втекти)
Зупинка 9. «ПЕРЕТВОРИТИ ДЕФОРМОВАНІ РЕЧЕННЯ»
Зупинка 10 «З РОЗСИПАНИХ СЛІВ СКЛАДИ СЛОВА»
МОВА
(Мледнійао, Згаадовка, Соов’їнал, Кланвоаи, Бравіконва, Леебдиан)
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ. НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ.