Можливості використання QR-кодів у навчанні фізики

Про матеріал

Використання QR-кодів у процесі навчання фізики стимулює допитливість, інтерес учнів, активізує їх навчальну діяльність, водночас даючи змогу вчителю використовувати нові види навчальних пошуково-пізнавальних завдань узагальнюючої та систематизуючої спрямованості.

Наведено приклади генераторів, сканерів та прикладів застосування QR-кодів у навчальному процесі.

Перегляд файлу

Охотник Галина Григорівна, вчитель фізики КЗ «СЗШ № 23» Кам'янської міської ради

Можливості використання QR-кодів у навчанні фізики

 

Технології  створення  та  розпізнавання  QR-кодів  можна  віднести  до  елементів  мобільного інформаційно-освітнього середовища. Мобільне  навчання  є  доступним  для  учнів ,  а  елементи  мобільного  інформаційно-освітнього  середовища  мають достатній потенціал у навчанні фізики та астрономії. Набуло актуальності впровадження в освіту підходу BYOD (Bring Your Own Device - принеси свій особистий гаджет). Практично  будь-який  мобільний пристрій легко розпізнає і розшифровує інформацію, закодовану за допомогою QR-коду.

QR-код (від англ. Quick response – швидкий відгук): двовимірний штрих-код, розроблений японською фірмою Denso-Wave. У цьому штрихкоді кодується різноманітна інформація, що складається з символів (включаючи кирилицю, цифри і спецсимволи): адреса сайту, телефон, електронна візитка, координати розташування і так далі. Один QR-код може містити 7089 цифр або 4296 букв.

 

Генератори QR-кодів:

Кодування інформації у певних графічних символах дозволяє зручно і швидко зчитувати цю інформацію за допомогою спеціальних сканерів.

 

Сканери QR-кодів:

Як правило, QR-код зчитується додатком, встановленим на мобільний телефон, після чого мобільний пристрій діє в залежності від виду інформації, закладеної в QR-код. Якщо це адреса сайту – відкриває сайт в браузері. Якщо це електронна візитка – додає нового абонента в контакт-лист. Якщо це звичайний текст – просто виводить його на екран.

 

Приклади застосування QR-кодів у навчальному процесі

Розміщення контактної інформації на візитній картці

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\визитка.png

Посилання на сайт

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\сайтОГГ.png  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\сайт АСТРОНОМІЯ.png

Посилання на певний ресурс

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\сайт Квантові постулати Бора.png  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\сайт радіоактивність.png  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\сайт ШЕМХ.png

Посилання на відео

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\Анімація моделі атома.png  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\дослід Резерфорда.png  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\Квантові постулати Бора.png

Епіграф до уроку

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\епіграф 1.png D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\епіграф 2.png  D:\Okhotnik-Galina\УМІТИ\Використовувати QR-коди у навчанні\роботи\епіграф.png

Проблемні питання

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\Як  людина  може  впливати  на  зміну  матерії.png

https://naurok.com.ua/uploads/files/133508/41004/42408_html/images/41004001.jpg

До уроку фізики «Явище  самоіндукції.  Індуктивність», 11 клас

До уроку фізики «Ядерний реактор», 11 клас

Спільна робота

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\дошка падлет ЕМХ.png   D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\padlet радіоактивність.png

Випереджаюче завдання

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\10 кл. вступ 1.png

Домашнє завдання

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\задачі радіоактивність.pngD:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\посилання таблиця ШЕМХ.png D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\задача радіоактивність.png               

Тести, удосконалення знань

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\тест ШЕМХ.png  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\QR коди\закріплення ШЕМХ.png

Побажання

D:\Okhotnik-Galina\УМІТИ\Використовувати QR-коди у навчанні\роботи\побажання.png

Оголошення

(може бути згенероване як SMS повідомлення і є можливість розсилки)

C:\Users\111\Desktop\static_qr_code_without_logo.jpg

 

 

 

Постановка завдань проектної діяльності. STEM-КЕЙС УРОК НА ТЕМУ   «Явище  самоіндукції.  Індуктивність».

Ключове  питання: D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\Як  людина  може  впливати  на  зміну  матерії.png Тематичні питання:  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\Тематичні питання самоіндукція.png

Завдання для груп:

  1. Підготувати матеріали про вивчення явища самоіндукції.
  2. Визначити індуктивність котушки.

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\Обладнання для визначення індуктивності котушки.pngD:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\відео визначення індуктивності котушки.png

  1. Виявити залежність струму та ЕРС від індуктивності.

Під час лабораторного практикуму форма навчальної взаємодіїробота в групах. QR-коди для ідентифікації робіт та необхідних приладів.

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\3.png  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\2.png  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\1.png  D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\4.png

 

Опис приладу в кабінеті фізики.

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\Насос вакуумний Комовського.png D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\Модель двигуна внутрішнього згорання.png D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\Машина електрична (двигун-генератор).png D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\на урок\Новая папка\Прес гідравлічний.png

Рекомендую QR Treasure Hunt Generator, що автоматично створює QR-вікторину із запропонованих питань. Вікторина з астрономії «Закони Кеплера».

D:\Okhotnik-Galina\УМІТИ\Використовувати QR-коди у навчанні\роботи\Закони Кеплера 1.png

D:\Okhotnik-Galina\УМІТИ\Використовувати QR-коди у навчанні\роботи\Закони Кеплера 2.png

D:\Okhotnik-Galina\УМІТИ\Використовувати QR-коди у навчанні\роботи\Закони Кеплера 3.png

D:\Okhotnik-Galina\УМІТИ\Використовувати QR-коди у навчанні\роботи\Закони Кеплера 4.png

D:\Okhotnik-Galina\УМІТИ\Використовувати QR-коди у навчанні\роботи\Закони Кеплера 5.png

 

Роботу з пошуку відповідної інформації в мережі Інтернет, створення QR-кодів, які містять посилання на веб-сторінки з корисною інформацією, доцільно проводити разом з дітьми або доручати їм виконання такого завдання в якості самостійної роботи.

QR-коди – відмінні помічники в випадках нестачі місця, простору. Наприклад, їх можна використовувати на насичених інформацією зображеннях (шкала часу, інтерактивний плакат тощо).

 

Завдання для учнів:

  1. Спільна робота на карті, наприклад, Google.  Позначки про відвідані під час екскурсій або туристичних походів місця у вигляді QR-кодів з посиланнями на фотозвіт можна розмістити на карті місцевості.
  2. Квест. В кабінеті розміщується перший (Стартовий / початковий) код, в якому описано розташування інших і останнього (наприклад, у вигляді плану або карти). У проміжних кодах зашифровані початок фізичних законів, назв явищ, формул), учням (гравцям) слід записувати або запам'ятовувати відгадки. В останньому QR-коді учасники гри отримають посилання з формою для заповнення її відгадки, зібраними під час заходу.

QR-екскурсія. Замість або на додаток до таблички «Кабінет фізики» («Астрономічний куточок», «Бібліотека », «Медіатека», «Куточок природодослідника», «Препараторська» тощо) може висіти QR-код з описом кабінету, розкладом занять, певним переліком, літературою,  посиланням на сайт вчителя та ін.

Приклади застосування QR-кодів на уроках фізики:

  1. Урок на тему «Розвиток уявлень про атоми. Дослід Резерфорда. Планетарна модель атома, її якісне обґрунтування на основі постулатів Бора».
  2. Урок по темі «Шкала електромагнітних хвиль. Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів. Електромагнітні хвилі в природі та техніці».
  3. Урок по темі «Природна та штучна радіоактивність, види радіоактивного випромінювання. Закон радіоактивного розпаду. Отримання та застосування радіонуклідів».

 

Використання QR-кодів у процесі навчання фізики стимулює допитливість, інтерес учнів, активізує їх навчальну діяльність, водночас даючи змогу вчителю використовувати нові види навчальних пошуково-пізнавальних завдань узагальнюючої та систематизуючої спрямованості.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ляпкало Євгенія Геннадіїна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
4033
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку