Використання QR-кодів у процесі навчання фізики стимулює допитливість, інтерес учнів, активізує їх навчальну діяльність, водночас даючи змогу вчителю використовувати нові види навчальних пошуково-пізнавальних завдань узагальнюючої та систематизуючої спрямованості.
Наведено приклади генераторів, сканерів та прикладів застосування QR-кодів у навчальному процесі.
Охотник Галина Григорівна, вчитель фізики КЗ «СЗШ № 23» Кам'янської міської ради
Можливості використання QR-кодів у навчанні фізики
Технології створення та розпізнавання QR-кодів можна віднести до елементів мобільного інформаційно-освітнього середовища. Мобільне навчання є доступним для учнів , а елементи мобільного інформаційно-освітнього середовища мають достатній потенціал у навчанні фізики та астрономії. Набуло актуальності впровадження в освіту підходу BYOD (Bring Your Own Device - принеси свій особистий гаджет). Практично будь-який мобільний пристрій легко розпізнає і розшифровує інформацію, закодовану за допомогою QR-коду.
QR-код (від англ. Quick response – швидкий відгук): двовимірний штрих-код, розроблений японською фірмою Denso-Wave. У цьому штрихкоді кодується різноманітна інформація, що складається з символів (включаючи кирилицю, цифри і спецсимволи): адреса сайту, телефон, електронна візитка, координати розташування і так далі. Один QR-код може містити 7089 цифр або 4296 букв.
Генератори QR-кодів:
Кодування інформації у певних графічних символах дозволяє зручно і швидко зчитувати цю інформацію за допомогою спеціальних сканерів.
Сканери QR-кодів:
Як правило, QR-код зчитується додатком, встановленим на мобільний телефон, після чого мобільний пристрій діє в залежності від виду інформації, закладеної в QR-код. Якщо це адреса сайту – відкриває сайт в браузері. Якщо це електронна візитка – додає нового абонента в контакт-лист. Якщо це звичайний текст – просто виводить його на екран.
Приклади застосування QR-кодів у навчальному процесі
Розміщення контактної інформації на візитній картці |
|
|
Посилання на сайт |
|
|
Посилання на певний ресурс |
|
|
Посилання на відео |
|
|
Епіграф до уроку |
|
|
Проблемні питання |
|
|
До уроку фізики «Явище самоіндукції. Індуктивність», 11 клас |
До уроку фізики «Ядерний реактор», 11 клас |
|
Спільна робота |
|
|
Випереджаюче завдання |
|
|
Домашнє завдання |
|
|
Тести, удосконалення знань |
|
|
Побажання |
|
|
Оголошення (може бути згенероване як SMS повідомлення і є можливість розсилки) |
|
Постановка завдань проектної діяльності. STEM-КЕЙС УРОК НА ТЕМУ «Явище самоіндукції. Індуктивність».
Ключове питання: Тематичні питання:
Завдання для груп:
Під час лабораторного практикуму форма навчальної взаємодії – робота в групах. QR-коди для ідентифікації робіт та необхідних приладів.
Опис приладу в кабінеті фізики.
Рекомендую QR Treasure Hunt Generator, що автоматично створює QR-вікторину із запропонованих питань. Вікторина з астрономії «Закони Кеплера».
|
|
|
|
|
Роботу з пошуку відповідної інформації в мережі Інтернет, створення QR-кодів, які містять посилання на веб-сторінки з корисною інформацією, доцільно проводити разом з дітьми або доручати їм виконання такого завдання в якості самостійної роботи.
QR-коди – відмінні помічники в випадках нестачі місця, простору. Наприклад, їх можна використовувати на насичених інформацією зображеннях (шкала часу, інтерактивний плакат тощо).
Завдання для учнів:
QR-екскурсія. Замість або на додаток до таблички «Кабінет фізики» («Астрономічний куточок», «Бібліотека », «Медіатека», «Куточок природодослідника», «Препараторська» тощо) може висіти QR-код з описом кабінету, розкладом занять, певним переліком, літературою, посиланням на сайт вчителя та ін.
Приклади застосування QR-кодів на уроках фізики:
Використання QR-кодів у процесі навчання фізики стимулює допитливість, інтерес учнів, активізує їх навчальну діяльність, водночас даючи змогу вчителю використовувати нові види навчальних пошуково-пізнавальних завдань узагальнюючої та систематизуючої спрямованості.
1