Тема . Розв'язування показникових рівнянь та нерівностей. Мета: узагальнити та систематизувати знання і вміння учнів із теми «Показникова функція»: властивості показникової функції, способи розв'язання показникових рівнянь і нерівностей; перевірити рівень засвоєння знань учнів із теми, вміння користуватися вивченим матеріалом; розвивати активність, прагнення до пошуку оптимальних рішень, вміння швидко орієнтуватися в різних ситуаціях; формувати вміння та навички аналізувати, узагальнювати, систематизувати; сприяти активізації розумової діяльності учнів, прищеплювати любов до математики; виховувати наполегливість у досягненні мети, дисципліно- ваність, вміння раціонально використовувати час уроку. Розум полягає не лише у знанні, але й у вмінні застосовувати ці знання. Арістотель
Раунд 1 «Історична довідка» Завдання : кожна команда уважно вислуховує виступ команди-суперниці та декількома фразами намагається передати зміст почутого
Номер слайду 4
Раунд 2 «Інтелектуальна розминка »
Номер слайду 5
Запитання команді 1. 1. 9,80 2. у=ах . При а>1 функція … 3. 51/3 · 52/3 = 4. Множина значень х, для яких визначені значення у(х), називається … 5. Область визначення показникової функції …… 6. (1/3)-2 = 7. Метод розв'язування рівняння 3х+1 – 3х-2 = 26 8.Розв'яжіть нерівність 3х < 34 9. 3х = 1, х = 10.Чи зростає функція у = (0,5)х
Номер слайду 6
Запитання для команди 2 1. 3-2 = 2. Вкажіть точки перетину графіка функції у = ах з віссю абсцис 3. Через яку точку обов'язково пройде графік функції у = ах ? 4. Множина значень показникової функції … 5. а>1, ах1>ах2 . Порівняйте х1 і х2 6. Обчисліть 63 · 6-2 = 7. Порівняйте числа π -3 і 1 8. Метод розв’язування нерівності 3 · 9х + 11 · 3х – 4 < 0 9. 6250,5 = 10. Чи зростає функція у =(√ 5 ) х
Графічний спосіб
Зведення до квадратного рівняння шляхом введення нової змінної Показникові рівняння Спосіб групування множників Винесення спільного множника за дужки Спосіб зведення до спільного показника Спосіб зведення до однакової основи
Номер слайду 9
Раунд 4 «Практикум» Алгоритм розв’язування показникових нерівностей Зведемо обидві частини нерівності до спільної основи Встановимо : чи є функція зростаючою чи спадною. Врахуємо монотонність функції з даною основою, складемо нерівність із показників степенів. Розв’яжемо одержану нерівність. Запишемо відповідь
Раунд 5 «Темна конячка» Завдання : розв'яжіть самостійно рівняння та нерівності і розшифруйте слово записане на дошці Команда 1. Розв’яжіть рівняння 4х – 3 ·2х = 40 Розв’язати нерівність Команда 2. Розв’яжіть рівняння Розв’язати нерівність 2х + 21-х ≤ 3
Номер слайду 12
Раунд 6 «Ерудити» Завдання для команди 1. Завдання для команди 2. х є ( - ∞ ; -3 ] U [ 0; 5 ] х є ? х є ( -3; 0 ) U ( 4; 6 ) х є ?
Номер слайду 13
Раунд 7 «Швидкісні перегони» Це естафета, у якій беруть участь по 5 учнів від кожної команди. Кожний крок оцінюється одним балом. Завдання для команди 1. Завдання для команди 2 Побудувати графік функції :
Номер слайду 14
Домашнє завдання Виконати: Завдання для самоперевірки № 5 ст. 234 - 236 В.Кравчук “ Алгебра і початки аналізу ”
Номер слайду 15
Раунд 7 «Поетичний» Завдання : кожній команді скласти сенкан про показникові рівняння
Номер слайду 16
Підведення підсумків Підрахуйте набрані бали під час роботи на уроці та переведіть за допомогою таблиці у відповідну оцінку та підрахуйте командний бал . 34-36 31-33 28-30 25-27 22-24 19-21 12 11 10 9 8 7 16-18 13-15 10-12 7-9 4-6 1-3 6 5 4 3 2 1