Урок 28 Списування з рукописного тексту. Графічний самоаналіз. Складання письмового висловлювання про переглянутий мультфільм
Списування з рукописного тексту. Графічний самоаналіз тексту. Складання письмового висловлювання про переглянутий мультфільм. Учитель початкових класів Ісай А.І.удосконалити навички каліграфічного письма, навички самоаналізу тексту та виправлення графічних помилок; - розвивати творчі здібності учнів;- сприяти розвитку пам’яті, зв’язного мовлення учнів;- виховувати інтелектуальну зацікавленість.
Японію називають «країною сонця, що сходить». Крім того, що це найбільш східна держава і її мешканці першими зустрічають сонце, так і сама назва країни японською мовою та їх національний прапор позначає сонце. Якщо запитати в першого зустрічного, що він знає про Японію, більшість людей скажуть, що це країна сакури, гейш і кімоно. Але, виявляється, в Країні вранішнього сонця є ще багато цікавого.
Стародавні воїни Японії називалися самураї. Вони були дуже досвідчені у і бою, їх головною зброєю був катана — гострий меч з невеликим вигином. Японія є батьківщиною різних видів бойових мистецтв, зокрема карате, дзюдо, сумо, ніндзюцу, кендо, айкідо та інших. Національним видом спорту Японії є сумо.
Вправи з розвитку дрібної моторики. У Японії віяла використовували для найрізноманітніших справ: у театральних постановках і танцях, в поезії і повсякденному житті, при віянні рису або пшениці, а також в якості смертельної бойової зброї. Бойове віяло тесен володіло незліченною кількістю призначень, прямо пов’язаних з професійним обов’язком самурая — веденням бойових дій. Воїн міг фехтувати ним. Міг відбивати пущені в нього ножі й отруєні дротики. Він був забезпечений гострими лезами, які розміщувалися в складках і на кінцях віяла. Швидкість і ефективність застосування віяла була настільки несподівана, що жертва, вмираючи, так і не могла зрозуміти, що з нею сталося. Маленькі ножі розміщували між пір’ям, що оздоблюють віяло. Коли ці пір’їни ковзали по обличчю ворога, він відчував укус гострих лез, які засліплювали його. Так само ці маленькі леза спеціальним методом складалися і зберігалися в складках віяла, і при різкому його відкритті ножі вистрілювали, як метальні снаряди, вражаючи обличчя і тіло супротивника. Так само між пір’ям ховали мішечки з отрутою, які при розкритті віяла проривалися і отрута вражала противника, викликаючи сліпоту або навіть смерть. Ударною поверхнею віяла були бічні його частини, кінчик рукоятки і верхівки ребер віяла у відкритому вигляді.
Пальчикова гімнастика «Пальчики вітаються» — по черзі подушечки пальців торкаються правої і лівої руки (великий з великим, вказівний з вказівним і так далі), а потім «Міцне рукостискання» — натискання подушечок пальчиків. Вправи із зімкнутими долонями з подоланням опору: нахили вправо-вліво, вперед-назад (руки перед грудьми), разведення кистей в сторони, не розмикаючи зап’ястя (руки витягнуті вперед). Обертання великих пальців (пальці, окрім великих, зчеплені в замок), потім сильно стискувати подушечки великих пальців. Згинання і розгинання пальців по черзі, починаючи з мізинця, потім з великого, в кулак (однієї руки, іншої, обох одночасно).
Вправа на розвиток уваги та спостережливості5. Роз’єднай слова та прочитай японські прислів’я. Спиши їх каліграфічно. Гарнехарчуванняіпристойнийодягспонукаютьдогідноїповедінки. Вусміхненеобличчястрілунепускають. Навітьдорогавтисячукілометрівпочинаєтьсязпершогокроку. Досвідлітньоїлюдининадійнішийпанцирачерепахи.
Розвиток мислення6. Прочитай текст. Добери та запиши до нього заголовок._______________________________________________________________________ У давнину японці ловили рибу за допомогою приру-чених бакланів. Уночі рибалки в човні запалювали смолоскипи, при-манюючи рибу. Потім з кожного човна випускали по дюжині бакланів, прив’язаних на довгих мотузках. У кожного птаха шия була перехоплена гнучким комірцем та не дозволяла бакланам ковтати схоплену рибу. Баклани швидко набирали свої вола, і рибалка витягав птахів у човен, де збирав улов. Кожен птах отримував свою винагороду і випускався знову на полювання.
Розвиток зв’язного мовлення Ніндзя (в перекладі — ховається, причаївся) — розвідник, шпигун у Японії. Вони займаються розвідкою і збором інформації, усуненням небезпечних ворогів. їх наймають на службу і платять за послуги платню. Ніндзя були безстрашні, підготовлені люди, які з малих років тренувалися майстерності ніндзюцо, в яке входило безліч умінь. Ніндзя був зобов’язаний вміти отримувати необхідну інформацію, крім того, використовувати будь-який предмет в якості зброї, захищатися від будь-якого виду зброї, несподівано виникати і непомітно зникати, володіти медициною, траволікуванням іголковколюванням, удосконалювати зорову пам’ять, слух і нічний зір. Ніндзя могли протягом тривалого часу бути під водою, дихаючи через солом’яну трубочку, лазити по стінах і скелях, орієнтуватися на незнайомій території, володіти прекрасним нюхом тощо.
Корисні посилання. Зошит з каліграфії “Українська мова 4 клас” Т. А. Дюдюнова Уроки каліграфії: 4 кл/Т. А. Дюдюнова.- Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 2012.-96с.https://www.google.com/search?qhttps://uk.wikipedia.org/wiki/https://antonivtours.com/https://www.youtube.com/watch?v=6 YZhvfi. OQu. Y