Мультимедійний супровід до уроку на тему ''Правопис частки НЕ з дієприслівниками'' на основі соціокультурної компетентності з використанням ігрових елементів
Мультимедійний супровід до уроку на тему ''Правопис частки НЕ з дієприслівниками'' на основі соціокультурної компетентності з використанням ігрових елементів
Не з дієсловами. Не з дієприслівниками. РАЗОМРАЗОМ1 Якщо без НЕ дієслово не вживається. Нехтувати, незчутися1 Нехтуючи, незчувшись2 Якщо дієслово має префікс недо-Недочувати, недобачати2 Недочуваючи, недобачаючи. ОКРЕМООКРЕМО1 В усіх інших випадках. Не цвісти, не встигати1 Не цвівши, не встигаючи«Проблемне завдання»Уважно розгляньте таблицю. Повторіть правила написання не з дієсловами, зверніть увагу на приклади. Поміркуйте і скажіть, як, на вашу думку, пишеться частка не з дієприслівниками.
Номер слайду 3
Утворіть дієприслівники від поданих дієслів. Запишіть їх у дві колонки: у першу — ті, що пишуться разом, у другу — окремо. Доведіть правильність виконання завдання. Не бажають, не піклуються, не дбають, ненавидять, не відгукнутися, не спромогтися, незчутися, не завезти, нездужати, не зупинятися, недочувати, не продумати, неволити. Гра «Хто перший»
Номер слайду 4
Спишіть речення, виправивши помилки і пояснивши їх. Зима не за горами, вона прийде, недавши телеграми. Не сіявши, непожнеш. Незловивши, не скуби. Води небачивши, не пірнай. Біжить, землі не дотикаючись. Не вміючи, і мухи невпіймаєш. По писанках перейде, жодної нероздавивши. Не мавши статку, нематимеш упадку. Жне, несіявши, молотить, не віявши. Не йди у воду, неспитавшись броду. Невзявшись за сокиру, хати незробиш. Гра «Виправ помилку»
Номер слайду 5
«Фразеологічний експрес» З поданими фразеологічними зворотами складіть речення. Чи поставите ви при них коми? Чому? Бігти не чуючи ніг. Говорити не переводячи подиху. Працювати не покладаючи рук. Сидіти згорнувши руки. Виконайте морфемний розбір виділених слів. Значення фразеологізмів поясніть.
Номер слайду 6
«Скарбничка мудрих думок» Допишіть прислів'я. Порівняйте написання не з дієсловами та дієприслівниками, зробіть висновки. Не посіявши, не... . Не знаючи броду, не... . Не знаючи, мовчи, а знаючи, не... . На віку, як на довгій ниві: не пройдеш, ніг не... . Не нагнувшись,гриба не... . Жне, не сіявши, молотить, не... .
Номер слайду 7
«Творча робота» Перебудуйте речення, від виділених слів утворивши дієприслівники. Як не маєш, то й не загубиш. Якщо не переплатиш, то й не купиш, а як не спустиш ціну, то й не продаси. Зима не за горами, вона прийде, й не дасть телеграми. Як не маєш статку, то не матимеш і упадку. Біжить, землі не торкається.