Музичний брейн-рінг з музичного мистецтва для 6 класу

Про матеріал
Інтелектуальна гра з музичного мистецтва "Брейн-рінг" для учнів 6 класу,цікаві запитання за програмою "Музичне мистецто"
Перегляд файлу

Музичний брейн-ринг для учнів 6 класу

Мета: Ознайомити дітей з різновидом командної гри брейн-ринг.  Активізувати  та перевірити отриманні знання, уміння та навички;  розвивати музичну пам'ять, увагу;виховувати любов до музики.

Обладнання: ПК; проектор; записи класичних творів та відомих виконавців; портрети композиторів; репродукції картин; таблиці оцінювання (для журі).

Хід заходу

Актова зала святково оформлена. Звучить музика.

Ведучий. Вітаємо учасників і шановних гостей на музичному брейн-ринзі! Сьогодні ми поринемо у чарівний світ музики.  Дозвольте представити команди, які змагатимуться за звання «Кращий знавець музики». Це команди «Мажор» і «Камертон» (Представлення учасників двох команд).

Ведуча. Музика так само, як інші види мистецтва, передає переживання людей, їх почуття та мрії, змальовує казкові образи, картини природи тощо.  Запрошуємо до світу музики!

Звучить музика. На сцені Фея Музики

Фея Музики: Вітаю вас, дорогі друзі! Дозвольте мені представитися! Я – Фея Музики! Я дуже рада бачити всіх вас в цієї залі. Адже я з`явилась не дарма.  Саме мені доведеться провести цю гру. Ви готові показати свої знання? Ну що ж прийшов час привітати командам один одного!

Візитки команд

Фея Музики. Молодці! Звичайно, гра допоможе вам перевірити свої знання  і дізнатися щось цікаве. Капітани можуть повернутися до своїх команд  і зайняти місця разом зі своїми гравцями. Я оголошую початок гри!!!

Завдання 1.  «Розминка»

Ведучий: Завдання спільне для обох команд. За правильну відповідь команда отримає 5 балів. Необхідно визначити назву музичного твору, прізвище композитора та жанр музичного твору.

(У запису звучить музика)

«Мажор» - Дж. Верді. Арія герцога з опери «Ріголетто»

«Камертон» -  Е.Гріг Концерт для фортепіано з оркестром (ля-мінор)

(Відповіді команд: вокальна, інструментальна )

 

Завдання  2. «Продовжіть речення»

Кожній команді по три речення

  1. Урочистий музичний твір на слова на слова символічно-програмного змісту – це: а) романс; б) пісня; в) гімн.
  2. Рефрен – це: а) вступ; б) приспів; в) куплет.
  3. Веснянки, гаївки, колядки відносяться до пісень: а)календарно-обрядових; б) родинно-обрядових; в) ліричних.
  4. Широко і звучно під супровід народних інструментів або а капела виконують пісні, які ми вивчали в манері: а) народній; б) академічній; в) естрадній.
  5. Вокальний цикл «Прекрасна мельниківна» написав композитор: а) М.Лисенко; б) Ф. Шуберт; в) В-А. Моцарт.
  6. Російський композитор, викладач вокалу, засновник власного методу навчання співу: а) С.Рахманінов; б) М.Глінка; в) М.Мусоргскій.

Відповіді команд. Додаткові бали даються також команді - суперниці за правильну відповідь, якщо відповідь команди була неправильною.

Фея Музики: Одного разу я познайомилася з клоунами - Мажором і Мінором. Клоун Мажор завжди веселий, ніколи не сумує. А ось клоун Мінор дуже вразливий і часто плаче через дрібниці. Ох, вибачте (дивиться на годинник), я зовсім забула, мої добрі знайомі Мажор і Мінор з хвилини на хвилину з'являться в цій залі. Будемо зустрічати гостей!

З'являються клоуни. Мажор тягне за руку Мінора

Клоуни: Доброго дня! Де ми опинилися?

Фея Музики: Як де, в цій чудовій актовій залі на музичному брейн-ринзі. Ми саме з учасниками команд  говорили про музику.

Мажор (весело): Ну от і чудово! А в тебе, Мінор, таке кислий вигляд! Підбадьоритися треба!

Мінор (невдоволено): Не хочу! Все одно все залишиться по-старому.

Мажор (весело): Дурниці! Мажорні мелодії звучать веселіше!

Фея Музики: Прошу вас більше не сваритися. На щастя ви обидва маєте рацію, оскільки обидва важливі в музиці і ми зараз вам це доведемо. Поки журі підводить підсумки першого конкурсу, ми запрошуємо на сцену танцювальний дует.

(Виконуються танець)

Фея Музики: Чудовий виступ! А ми повертаємося до команд і оголошуємо наступний конкурс!

Завдання 3

Ведуча: Кожній команді пропонується перегляд репродукцій картин.

Питання: «Якою піснею можна озвучити цю картину?»  Увага на екран!

  • І. Труш «Дніпро під Києвом» (Д. Крижанівський «Реве та стогне Дніпр широкий»)
  • М. Сарян «Натюрморт» (К. Меладзе «Квітка-душа»)
  • Я. Тюрменко «Стояча вода» ( Українська народна пісня «Тихо над річкою»)
  • Ч. Детті «Романтична серенада» ( Романс М. Глінки «Не щебечі, соловейко»)

Фея Музики:   Звучать два голоси старанно,
Веде, заспівує сопрано.
Творить мелодію прекрасно,
Виводить ноти чисто й ясно.
То десь за хмарами витає,
То вниз несеться й знов злітає,
То в радості звучить, то в горі,
Бринить у небі на просторі,
А поруч дивно альт виводить,
Він за сопрано легко ходить.
Здається, що в якусь –то мить,
Він не дістане, не злетить.
Але таки дістав, зрівнявся,
І поруч до зірок дістався.

Ведучий:  Шановні друзі, а зараз конкурс для вболівальників! Я запрошую на сцену учасників із зали. Візьміть картки, на яких написано назви партій  мішаного хору. По команді необхідно стати на сцені так,  як розташовані ці голоси в хорі ( альт, сопрано, альт, тенор, баритон, бас).

Фея Музики: Молодці, а ми слухаємо вердикт журі.

 

 

Завдання 4

Фея Музики:  Як багато професій є різних! 
                          Ми в житті зустрічаєм скрізь їх: 
                          Лікар, вчитель, актор, комбайнер, 
                          Дизайнер, космонавт, модельєр… 
                          Ми дізнаємось зараз про тих 
                          Хто без музики жити не міг, 
                          Чиї серце й майстерні руки 
                          Нам дарують чарівні звуки.  

Ведуча:  Шановні друзі, перед вами портрети композиторів. Ви повинні назвати їх прізвища та ім’я, за кожну правильну відповідь команда отримає по одному балу. Команда, яка готова дати відповідь, подає сигнал.

На комп’ютерному або мультимедійному екрані демонструються портрети композиторів.  

C:\Users\pc\Desktop\портрети композиторів 6 клас\01_19.jpg

 

C:\Users\pc\Desktop\портрети композиторів 6 клас\bach.jpg

C:\Users\pc\Desktop\портрети композиторів 6 клас\BorysLyatoshynskyy.jpg

C:\Users\pc\Desktop\портрети композиторів 6 клас\paganini.jpg

 

C:\Users\pc\Desktop\портрети композиторів 6 клас\pyotr-ilyich-tchaikovsky_34708.jpg

C:\Users\pc\Desktop\портрети композиторів 6 клас\ros-musiciant-2003-5.jpg

C:\Users\pc\Desktop\портрети композиторів 6 клас\Franz-Liszt.jpg

 

C:\Users\pc\Desktop\портрети композиторів 6 клас\моцарт.jpg

C:\Users\pc\Desktop\портрети композиторів 6 клас\сенс санс.jpg

 

Завдання 5

Ведучий:   Наступне завдання – «Музична вікторина». Учасники команд прослуховують уривки музичних творів та вибирають правильну відповідь серед запропонованих написаних на картках варіантів.

Музичний матеріал для прослуховування:

  • Ф. Шуберт «У дорогу!»
  • А.Ведель «Многії  літа»
  • С. Прокоф’єв. Кантата «Олександр Невський» 
  • Й.С. Бах. Меса сі-мінор
  • В.А. Моцарт «Лакримоза» з «Реквієму»
  • П.Чайковський. Колядка з опери «Черевички»

Завдання 6

 Фея Музики:  Кружляй же завжди, пісне, на орбіті, 
Брини й мужай, в різноголоссі нот, 
Про рідний край і нашу пісню в світі 
Не забувай, співучий мій народ! 
Бо без пісні не буває сонця, 
Бо без пісні не буває цвіту, 
Хто забуде материнську мову, 
Той сліпим блукатиме по світу! 

 А тепер я подивлюся, як добре ви умієте впізнавати пісні, але не за мелодією, а за ритмом.

Ведуча: Необхідно відгадати назву пісні за ритмом та виконати  її. Журі оцінює виконання твору за такими критеріями: художньо-виразне виконання, оригінальність інтерпретації твору, артистизм команди. Виграє та команда, яка краще і найбільше заспіває творів.

 

Музичний матеріал для виконання:

  • Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»
  • П. Батюк, С. Черкасенко «Тихо над річкою»
  • О. Жилінський, О.Кононенко «Веселкова пісня»
  • Ю. Чичков, М. Пляцковський «Дружать музика і діти»
  • Н. Май «З Новим роком, Україно»
  • Українська народна пісня «Нова радість стала»
  • О.Осадчий, А. Дмитрук «Посміхайтеся»

 Фея Музики:  Музика, як казка, музика – жива.
І не треба серцю будь-які слова.
В музиці – найвищі ніжні почуття.
В ній любов і туга, та саме життя.
Музика, як море, то штормить, то ні.
Там знаходить серце рятівні вогні.
Музика, як сонце, гріє нам серця,
Їй нема початку, їй нема кінця.
І чого не зможеш словом досягти,
В музиці розкажеш щиру правду ти.

Ведучий: Зараз шановне журі підрахує бали та визначить команду, яка перемогла  та виборола звання «Кращого знавця музики».

Ведуча: Для вас, шановні гості та учасники, музична пауза.

Журі оголошує результати й визначає переможця.

Ведучий: Наш музичний брейн-ринг добіг кінця. Дякуємо всім учасникам і шановним гостям за активну участь, вітаємо команду-переможця.

Фея Музики: Диво-музика лине над світом,
Сипле звуки свої навкруги.
Зачаровано слухають квіти,
Річка й, навіть, круті береги. 
Я ловлю кожен звук, кожну ноту.
Це, мов казка, мов вічна весна.
І я хочу, щоб музика дивна
В моїм серці довіку жила.

До нових зустрічей у чудовій Країні звуків!

Звучить музика. Учасники й гості залишають залу.

C:\Users\pc\Desktop\muzyka.gif

Завантаження...
doc
Додано
31 січня 2021
Переглядів
1558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку