Квест - цікавий вид діяльності на уроках чи в позаурочний час. Довго думала, як поєднати змагання, пошукову діяльність і музичні таланти в одне ціле - і от результат, моя авторська робота. Усі вірші - мого авторства, конкурси також. Подаю розробку разом із наочним, роздатковим матеріалом (хотіла презентацію розробити, але вона буде недоречною, бо діти, виконуючи завдання, будуть переміщатися по різних приміщеннях). Сподіваюся, гра вам сподобається. користуйтеся на здоров'я!
P.S. В 1 завданні "Підвези композитора" додала Сібеліуса та Альбеніса, але видалила Чайковського. Онлайн-варіант виправленої вправи за посиланням: https://learningapps.org/display?v=pmxtgsmqk20
МУЗИЧНИЙ КВЕСТ
(сценарій позакласного заходу у формі гри)
автор квесту (вірші, ідея, загадки повністю авторські):
Демків Марія Василівна
вчитель музичного мистецтва
Жовківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1
Зал чи кімната прикрашені у формі вулиці чи подвір’я. Зустрічаються на ньому декілька учнів і відбувається такий діалог:
Христинка: – О, Романе! Вітання, друже!
За тобою скучив дуже....
Щось прогулюєш уроки?
Роман: – Не дивись так однобоко!
Я – цікавлюся футболом,
а до книжки братись – сором!
Та й набридла ця наука,
Правила і теореми – скука!
Максим: – Футбол – це здоров’я, футбол – це прекрасно.
Та хочу тебе попередити вчасно,
Що інші предмети – потрібні усі,
Вони знадобляться тобі у житті.
Оленка: – Так, крім футболу, є навчання,
Там цікаві є завдання.
бачу, взятись необхідно
За твоє нам виховання!
Роман: – Тільки я хіба ж такий, Олено?
Та спитай он в хлопців... Он, в Євгена!
Євген: – Самостійні і контрольні,
різні тести повсякчас.
Змилуйтесь! Таке навчання
Так замучило вже нас!
Заведіть нас у кав’ярню,
На природу, чи в кіно.
Ми стомились! І чекаємо
Вже канікул так давно.
Роман: – Ми міністру відішлемо
Наш учнівський маніфест:
«Ми не хочемо так вчитись!
Оголошуємо протест!»
Вчитель: – Пробач, що втрутилась в розмову,
(Її почула випадково).
І хочу вам запропонувати
Цікаву гру зараз зіграти.
Тож відміняйте свій протест,
Ми проведемо зараз КВЕСТ!
Роман і Євген:– КВЕСТ? Це що таке? Не знаю...
Христинка: – Та це змагання, любий друже...
Роман: – Тоді я участь теж приймаю,
Змагання я люблю, ще й дуже!
Вчитель: – Змагання наше – гра незвична,
Захоплива, і ще музична!
Євген: – Винагорода буде, може?
Вчитель: – Звичайно! Тим, хто переможе!
Якщо всі станції пройдемо –
То скарб чарівний ми знайдемо.
( грім гримить, сцену заполонив дим, і в пітьмі діти не бачать один одного, вони лякаються, з пітьми і диму виходить Королева Музляндії)
Діти усі разом: – Що за чари? Де ми, друзі?
На музичній стежці-смузі?
Це не школа, ніби казка...
Хто-небудь, скажіть, будь-ласка!
(на сцені з’являється Королева Музляндії)
Королева: – У Музляндії країні
Вчаться всі лиш на відмінно.
Там скарбниця із скарбами
Жде, чекає на нас з вами.
Щоб потрапити туди –
Довгий шлях треба пройти.
Випробовування грізні
Ждуть на станціях нас різних.
По дорозі в нашу казку
Там знайдете ви підказки.
Як підказки всі зберете –
Ключ до скарбу ви складете.
Вчитель: – Для вас цікаві є завдання і задачі.
Розпочинаймо! І бажаю всім удачі!!
(Після виконання кожного завдання на кожній станції учні отримують винагороду-підказку до ключа від скарбів; коли всі завдання вже учні виконають, вони зможуть відгадати ключове слово і «відкрити» скарбницю із скарбами)
1. СТАНЦІЯ ЗАЛІЗНИЧНА
Завдання дає Машиніст:
Машиніст: – Поважайте композиторів, любіть!
Їх додому із гастролей довезіть.
Хто в який потяг сідати має,
Хтось із вас, друзі, знає?
(на перших роздаткових картках є зображені портрети композиторів, а на інших потяги і на них назви держав, треба «посадити» кожного композитора в свій потяг , потяг – має кишеньки для портретів)
Австрія Моцарт
Україна Лисенко
Франція Сен-Санс
Італія Верді
Угорщина Ліст
Польща Шопен
Німеччина Бетховен
Чехія Сметана
Норвегія Гріг
Росія Чайковський
(дивіться зразок картки у додатку №1, на потягах є назви країн, виділяйте мишкою назву країни – змінюйте, і друкуйте наступний потяг для наочності)
2. СТАНЦІЯ ФОЛЬКЛОРНА
Завдання приготувала Фольклорина:
Фольклорина: – О, пісне! Що в тобі? Лише сім ноток
Чергуючись, дзвенять від «до» до «сі».
Та вміють так за струни серця зачепити,
Що ми радіємо чи плачемо усі.
В тобі, о пісне, вся душа народу,
Історія сплелася давніх літ.
Ти нас навчаєш, тішиш, розважаєш,
До церкви кличеш, чи зовеш в політ.
Від смутку порятуєш ти одна..
О, пісне! Ти бездонна глибина…
( завдання учням: виконати улюблену пісню від початку до кінця)
3. СТАНЦІЯ РИТМІЧНА
Завдання дає Король Ритм:
Король Ритм: – Я – Король, музичний Ритм,
Радо вас вітаю.
І простенький алгоритм
Я вам загадаю.
руки приготуй мерщій,
Ритм проплескати зумій!
(Король Ритм плескає ритмічні малюнки, а завдання учнів чітко їх повторити, проплескати. Дивіться зразок ритмічних малюнків у додатку №2 )
4. СТАНЦІЯ «ВІДГАДАЙКА»
Завдання дає Знак Питання:
Знак Питання: – Я – цікавий Знак Питання.
В мене є для вас завдання.
Перевір знання свої,
Слухай загадки мої:
Загадки смачні і гарні,
Про продукти кулінарні.
Та відгадка містить ноту,
Що сховалась безтурботно.
(у відгадках є «захована» нотка, усі загадки є в презентації PowerPoint, на квесті можна використовувати цю розробку, а тут внизу текст для ознайомлення)
1. В дітей улюблена є наших
Смачна, поживна, добра каша.
відкиньте всякі суперечки:
Продукт цей просто зветься... (гречка)
2. Її бажає кожна страва,
Не для десертів ця приправа...
Її привозять звідусіль,
Продукт цей зветься просто: (сіль)
3. Смачні салати з неї різні,
Та іноді ця пані грізна.
Почистиш – і тоді побачиш,
Так запече, що аж заплачеш.. (цибуля)
4. Багато в ньому вітамінів,
Втамує спрагу він відмінно.
Його любитимуть повік,
Смачний напій цей зветься... (сік)
5. Буває рибний і м’ясний, і овочевий,
Крокує гордо в кухні
під бадьорий марш.
Готуються із нього страви різні,
Ви відгадали, що це? Звісно, ..... (фарш)
6. Я народжуюсь весною.
Смачний корінь із косою,
І рум’яна, й білолиця, як артистка,
У салатах я поживна. Це.... (редиска)
7. В страви додай чи сирі, чи готові,
Смак додають вони просто чудовий,
Кухар покаже тоді все уміння,
дасть маку, кунжуту, чи кмену.... (насіння)
8. В борщі, у супі, для салатів теж годиться.
Є пізня й рання, є червона й білолиця.
Росте в стручках: така вже в неї доля,
смачна й поживна в стравах. Це ... (квасоля)
9. Масляний чи сметанковий,
Шоколадний чи медовий,
Ще й горіх туди потрем,
В торті дуже смачний.... (крем)
10. Картопляне чи фруктове,
й овочеве ми берем.
Люблять діти і дорослі
Це смачнісіньке.... (пюре)
11. В меню кафе і ресторанів
Смакує ввечері і зранку,
Гриби та шинка з огірками
В смачній цій юшці. Це.... (солянка)
12. З далекої Америки приїхав,
Ми любимо, їмо без засторог.
Він брат канапки й бутерброда калорійний,
Зготуєш швидко цей простий, смачний ... (хот-дог)
13. Зупинися, перехожий,
На лопух хоча я й схожий,
З мене п’ють компот смачний,
Я – вітамін недорогий.
Я росту улітку, в червні,
Звуть мене так просто: ... (ревінь)
14. Виростав зеленобокий,
потім підрум’янив щоки.
Гордий, як Тореадор
Круглолиций ........ (помідор)
15. Там шеф-повар нам готує
Вишукані, смачні страви.
Дні народження справляють
І весілля, і забави.
Йдеш туди – то справді пан.
Заклад зветься ......... (ресторан)
( Знак Питання читає загадки, учні повинні відповісти на них і отримати свою підказку. Зразок дивіться у додатку №3)
5. СТАНЦІЯ ПІСЕННА
Завдання задає учням Українська Пісня:
Укр. Пісня: – Український наш школяр
Знає цей репертуар.
Назву пісні відгадайте,
Її дзвінко заспівайте.
Капітане, тягни конверт.
І – чекаємо на концерт!
(капітан тягне конверт із зашифрованими назвами пісень, відгадавши – учні мають хоча б один куплет продемонструвати, заспівати з інсценізацією. Зразок є у додатку №4, та далі по тексту)
Завдання у конверті:
6. СТАНЦІЯ ІСТОРИЧНА
Завдання до цієї станції дає Козак та Експерт:
Козак: – Хто історію вивчає –
Той скарби великі має.
Знадобиться вона всюди,
Пам’ятайте про це, люди.
Звісно, у вас є знань багато.
Перевіримо, хлоп’ята? (перевіримо, дівчата?)
Зараз кращий наш Експерт
Вручить нам Завдань конверт.
( У конвертах завдання, пов’язані із історичними піснями. Додаток №5)
7. СТАНЦІЯ «НАРОД СКАЖЕ, ЯК ЗАВ’ЯЖЕ»
Завдання дають Експерти-фольклористи :
Експерти: – Знаємо фольклор народний
І про свята Великодні,
Й про Різдво, і про Купала,
Й про жнива пісні й забави.
Ми, Експерти, не дрімали,
Завдання для вас шукали.
Тож бери конверт мерщій,
Виконати все зумій.
( У конверті є розрізані на дві-три частини прислів’я або назви чи рядки з відомих пісень, за бажанням вчителя. Завдання полягає у тому, щоб скласти частинки докупи , ніби у грі «продовж речення». Додаток №6)
Завдання з конверту:
8. СТАНЦІЯ «ГРА ТАК ЧИ НІ»
Завдання читає Експерт або Вчитель:
Експерт: – Так чи ні? У вас спитаю,
Голосно відповідайте.
Гра весела перевірить,
Чи хто з вас мені ще вірить.
Не брехуха я, та все ж
Можу помилятись теж.
(Експерт на станції читає твердження, одні з них помилкові, другі вірні, завдання учнів уважно слухати та відповідати «так» або «ні». Додаток №7 )
Завдання з конверту до гри:
9. СТАНЦІЯ «СКЛАДИ ПАЗЛ»
Завдання дає Експерт-Пазлик:
Пазлик: – Пазл складати любить кожен,
Та не кожен ШВИДКО може,
Тож, хто швидше – переміг,
На наступний тур побіг.
Тут у мене є конверти,
В них заховані портрети.
Пазли у портрет складіть,
Та митця у нім назвіть.
( складання пазлів, завдання полягає у тому, щоб скласти портрет і впізнати композитора на ньому. Додаток №8)
10. СТАНЦІЯ ТАНЦЮВАЛЬНА
Завдання:
Хореограф: – Хоч себе я не хвалю,
Танцювати я люблю.
Вправо, вліво – раз, два, три,
Усі рухи повтори.
Все повторюйте за мною,
Не здавайтеся без бою!
(Ведучий-експерт на станції танцює під музику, а усі рухи за ним учні мають повторювати.)
ФІНАЛ:
СКЛАДАННЯ КЛЮЧОВОГО СЛОВА ІЗ ПІДКАЗОК І ПОШУК СКАРБУ.
(цей вислів розрізати на 10 частин, рівно стільки ж є зупинок, і це будуть підказки, з яких в результаті гри складеться гасло-ключ до скарбів)
«Музика — джерело радості мудрих людей, вона здатна викликати в народі хороші думки, вона глибоко проникає в його свідомість і легко змінює звички та звичаї.» ( Сюньцзи )
(скарбом у скриньці можуть бути солодощі, шоколадні медалі чи щось інше на вибір вчителя)
Додаток №1 ( для друку інших країн виділіть мишкою країну і змініть текст)
Додаток №2 Ритмічні вправи ( на таких картках написати вручну вправи на вибір, за бажанням вчителя і рівнем підготовки учнів, щоб не надто складні)
Додаток №3 Загадки (презентація є на диску-додатку)
це скріншот презентації, яка використовується як додаток на цьому завданні:
Додаток №4
Додаток №5 (Історична)
Додаток №6
Додаток №7
Завдання з конверту до гри:
Додаток №8 (шаблон пазлів є останнім, відмалюйте його на портреті і розріжте)
1