Представлено інтегрований урок з мистецтва за програмою Л.Масол « Музика в кіно».
Кіномистецтво. Мюзикл. для учнів 5 класу.
Тема уроку розкрити роль музики в кіно, виховувати в учнів інтерес,любов до музики,
сприяти вихованню музичних смаків.
Головне завдання уроку:здатність виявляти головну думку в сюжетах «музичних
кінофільмів»,розширити знання учнів про кіномистецтво та мюзикл за допомогою
різних видів мистецтва.
Провідний зміст уроку: інтеграція музичної,образотворчої та мистецько-синтетичної
змістовних ліній.
Методи і прийоми:бесіда,розповідь,організація сприймання аналізу творів мистецтва,
організація пізнавальної,ігрової та практичної діяльності учнів, стимулювання
їхньої активності.
Тема уроку: Музика в кіно. Кіномистецтво. Мюзикл. Кіномистецтво. Мюзикл. для учнів 5 класу. Тема уроку розкрити роль музики в кіно, виховувати в учнів інтерес,любов до музики, сприяти вихованню музичних смаків. Головне завдання уроку:здатність виявляти головну думку в сюжетах «музичних кінофільмів»,розширити знання учнів про кіномистецтво та мюзикл за допомогою різних видів мистецтва. Провідний зміст уроку: інтеграція музичної,образотворчої та мистецько-синтетичної змістовних ліній. Методи і прийоми:бесіда,розповідь,організація сприймання аналізу творів мистецтва, організація пізнавальної,ігрової та практичної діяльності учнів, стимулювання їхньої активності.
Мета: прослухати та розучити пісню „До, ре, мі” із кінофільму „Звуки музики”;
о виконання пісні А.Житкевича «Під звуки вальсу». кінофільмів;
розвивати емоційно-естетичний досвід; розвивати вокально-хорові навички; «Звуки музики», уривки мелодій із кінофільмів.
, Обладнання : музичний центр, ноутбук, фортепіано.
ХІД УРОКУ
Добрий день вам ,добрий день в світі музики ,фантазії пісень! Добрим будь,щирим будь! Із мистецтвом -у дивну путь!
Перевірка готовності до уроку. Позитивна установка на роботу. Вчитель: Д Я дуже рада вас вітати і сподіваюсь на гарну, плідну роботу на уроці. А А розпочнемо сьогоднішній урок з цікавої гри «Вгадай мелодію». В Ваше завдання – уважно слухати музику, що звучить, а коли здогадались –
піднімати руку і відповідати. Отож, увага! « Пригоди Електроніка», «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»,
«Іван Васильович змінює професію», «Титанік» тощо) Вчитель: Молодці, діти! А тепер подумайте – що об’єднує всі ці мелодії?
Чудова відповідь! Ви такі молодці, ви зуміли не тільки відгадати всі мелодії, але й здогадалися про тему уроку.
Діти, а ви знаєте, що таке кіномистецтво?
видовище, побудоване на так званих «живих картинках». Йому відведено значне місце в музиці. З появою перших «німих» кінофільмів будь-який беззвучний рух на екрані викликав подив чи навіть острах: бо ж у природі кожен рух породжує звук. От і виникла потреба в музичному супроводі кінострічок.Найчастіше німі фільми супроводжувала музика
регтайму. «стукати», «ударяти»). Саме музика ,оживляючи «картини,що рухались»,допомагала яскравіше,глибше, переживати зміст фільму. Послухайте будь-ласка «Регтайм» американського композитора Джоплінга. (Слухання Джоплінга «Регтайм»). -Які ваші враження від прослуханого твору. Для якого жанру кіно характерний твір? (Відповіді дітей) А чи знаєте ви,що таке мюзикл? Походження цього жанру мистецтва пов᾿язано з оперетою(маленькою оперою). З усіх театральних жанрів він найбільше використовується у кіноматографі. Мюзикл-це музично-сценічний твір,у якому переплітаються діалоги,пісні,музика,
хореографія. як лібрето — в основі опери чи балету. Сценарій, як і лібрето, є „посередником” між літературним твором і кінострічкою. Він допомагає пристосувати літературний сюжет до умов створення фільму.
Правильно, саме музика часто розкриває внутрішній світ людини, допомагає яскравіше розкрити зміст та образи героїв. Але є такі фільми, де музика є головною дійовою особою. З одним з таких фільмів ми познайомимося. Це фільм – «Звуки музики». Пропоную вашій увазі уривок відеолекції. Послухайте та запам’ятайте, хто є автором музики, і яке завдання музики у цьому фільмі. ( Перегляд та відомості про кінострічку «Звуки музики»)
неслухняними дітьми, але прийшла нова вчителька і захопила дітей своїм чарівним співом. Діти дуже полюбили музику та із задоволенням почали співати. Нова вчителька складала для них цікаву музику, що будувалася на простих інтонаціях, кількох звуках і звичайних гамах. Весела дитяча музика так часто звучить у
цій стрічці, що стала головною дійовою особою. до фільму «Звуки музики» біля 20 пісень, а ми познайомимось з найпопулярнішою
із них. Впізнали? Сподобалась? В якому настрої вона звучала? Так, пісня дуже гарна. А чи зрозуміли ви слова? Отже, давайте її розучимо українською мовою. Але спочатку розспіваємося. ІY. Вокально-хорова робота. Поспівка «Нотний танок». Робота над чистотою інтонування,дикція. День за днем, за кроком крок, Ноти скік,поскік та скок. І відомі вони всім, Їх на світі рівно сім. Добре було б нам усім Разом з ними заспівать, Ось піди і запроси. До,ре,мі,фа,соль,ля,сі! Ля-ля,фа-фа,соль,ля,соль, Ось вступає знак бемоль. Скачуть ноти чудасія. До,сі,ля,соль,до,сі,ля,соль.
До,сі,ля.соль,фа,ля,фа! Під час розучування добивайтесь чистого і красивого звучання вашого голосу;
не співайте крикливим звуком і стежте за чистотою інтонації. Ре- діточок береже. Мі- у нашому дворі. Фа- радіє дітвора. Соль- співає дітвора. Ля- співає вся земля. Сі-співаємо усі, Щоби знов співати «До». До-ре-мі-фа-соль-ля-сі-до. До-сі-ля-соль-фа-мі-ре-до.
Із якого фільму?
На минулому уроці ми розпочали роботу над піснею А.Житкевича « Під звуки вальсу».
поставою.
V. Підсумки уроку. Підготувати до виконання пісню з улюбленого кінофільму. |