Музика в кіно. Кіномистецтво. Мюзикл

Про матеріал

Представлено інтегрований урок з мистецтва за програмою Л.Масол « Музика в кіно».

Кіномистецтво. Мюзикл. для учнів 5 класу.

Тема уроку розкрити роль музики в кіно, виховувати в учнів інтерес,любов до музики,

сприяти вихованню музичних смаків.

Головне завдання уроку:здатність виявляти головну думку в сюжетах «музичних

кінофільмів»,розширити знання учнів про кіномистецтво та мюзикл за допомогою

різних видів мистецтва.

Провідний зміст уроку: інтеграція музичної,образотворчої та мистецько-синтетичної

змістовних ліній.

Методи і прийоми:бесіда,розповідь,організація сприймання аналізу творів мистецтва,

організація пізнавальної,ігрової та практичної діяльності учнів, стимулювання

їхньої активності.

Перегляд файлу

 


5 к                                            Мистецтво , 5 клас

 

 

Тема уроку: Музика в кіно.  Кіномистецтво.  Мюзикл.

  Представлено інтегрований урок з мистецтва за програмою Л.Масол « Музика в кіно».

Кіномистецтво. Мюзикл.   для учнів 5 класу.

Тема уроку розкрити роль музики в кіно, виховувати в учнів інтерес,любов до музики,

сприяти вихованню музичних смаків.

Головне завдання уроку:здатність виявляти головну думку в сюжетах «музичних

кінофільмів»,розширити знання учнів про кіномистецтво та мюзикл за допомогою

різних видів мистецтва.

Провідний зміст уроку: інтеграція музичної,образотворчої та мистецько-синтетичної

змістовних ліній.

Методи і прийоми:бесіда,розповідь,організація сприймання аналізу творів мистецтва,

організація пізнавальної,ігрової та практичної діяльності учнів, стимулювання

їхньої активності.

 

Мета:

    навчальна: ознайомити з творчістю американського композитора Р.Роджерса,

                прослухати та розучити пісню „До, ре, мі” із кінофільму „Звуки музики”;

    о          виконання пісні А.Житкевича «Під звуки вальсу».

розрозвивальна:  розвивати здатність виявляти головну думку в сюжетах «музичних

                               кінофільмів;

            розвивати емоційно-естетичний досвід; розвивати вокально-хорові навички;

ви   виховна: виховувати інтерес, любов до музики; сприяти вихованню музичного смаку.

На  наочність: портрет Р.Роджерса, портрети акторів кіно, фрагменти із фільму

                             «Звуки музики», уривки мелодій  із кінофільмів.

 

,       Обладнання   : музичний центр,  ноутбук,  фортепіано.

Ти     Тип   уроку: комбінований.

^ Х                                                        

 

 

 

 

 

 

                                                         ХІД УРОКУ

І.       І. Організаційний момент.


Музичне вітання.

Добрий день вам ,добрий день

в світі музики ,фантазії пісень!

Добрим будь,щирим будь!

Із мистецтвом -у дивну путь!

 

Перевірка готовності до уроку.

Позитивна установка на роботу.

Вчитель:

Д     Я дуже рада вас вітати і сподіваюсь на гарну, плідну роботу на уроці.

А А розпочнемо сьогоднішній урок з цікавої гри «Вгадай мелодію».

В Ваше завдання – уважно слухати музику, що звучить, а коли здогадались –

     піднімати руку і відповідати. Отож, увага!

(Звуч     Звучать мелодії із кінофільмів: «Діамантова рука», «Гостя з майбутнього»,

«         Пригоди Електроніка», «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»,

                «Іван Васильович змінює професію», «Титанік»  тощо)

ІІ. Ог             ІІ. Оголошення теми уроку.

 Вчитель:  Молодці, діти! А тепер подумайте – що об’єднує всі ці мелодії?


                        (Всі ці мелодії із кінофільмів)

 

Чудова відповідь! Ви такі молодці, ви зуміли не тільки відгадати всі мелодії,

 але й здогадалися про тему уроку.


 Всі разом вирушаємо сьогодні у кіно,

Про світ усім цікавий розкаже нам воно.

Чому кіно без музики цікавим не бува?

Бо внутрішній глибинний сенс

Воно нам розкрива.

Лібрето і сценарій – завдання непросте,

Сюжет пристосувати з літератури в те,

Що кінофільмом зветься,

Чи мультиком для вас,

У опері й балеті потрібне повсякчас.

ІІІ. Розвиток теми.

Діти, а ви знаєте, що таке кіномистецтво?


Це слово складено з двох слів – кіно та мистецтво. Кіно (від грецького – рухаю, рухаюсь) –

видовище, побудоване на так званих «живих картинках».
Наймолодшим мистецтвом серед літератури, живопису, архітектури є кінематограф.

Йому відведено значне місце в музиці. З появою перших «німих» кінофільмів

будь-який беззвучний рух на екрані викликав подив чи

навіть острах: бо ж у природі кожен рух породжує звук. От і виникла потреба в

музичному супроводі кінострічок.Найчастіше  німі фільми супроводжувала музика

регтайму.
Людину,котра грала  на музичному інструменті,назвали тапером(від французького

«стукати»,   «ударяти»). Саме музика ,оживляючи «картини,що рухались»,допомагала

яскравіше,глибше, переживати зміст фільму. Послухайте будь-ласка  «Регтайм»

американського  композитора  Джоплінга.

              (Слухання  Джоплінга «Регтайм»).

 -Які ваші враження від прослуханого твору.

  Для якого жанру  кіно характерний твір?

              (Відповіді дітей)

      А чи знаєте ви,що таке мюзикл? Походження цього жанру мистецтва пов᾿язано

з оперетою(маленькою оперою). З  усіх театральних жанрів він найбільше

використовується  у кіноматографі.

Мюзикл-це музично-сценічний твір,у якому переплітаються діалоги,пісні,музика,

хореографія.
В основі сюжету кінострічки лежить літературно-драматичний твір — сценарій,

як лібрето — в основі опери чи балету. Сценарій, як і лібрето, є „посередником”

 між літературним твором і кінострічкою.  Він допомагає пристосувати літературний

сюжет  до умов створення фільму.


Вчитель :Діти, а для чого у сучасному кіно використовується музика?
( відповіді дітей)

Правильно, саме музика часто розкриває внутрішній світ людини, допомагає яскравіше

розкрити зміст та образи героїв. Але є такі фільми, де музика є головною дійовою

особою. З одним з таких фільмів ми  познайомимося.

 Це фільм – «Звуки музики». Пропоную вашій увазі уривок відеолекції.

 Послухайте та запам’ятайте, хто є автором

 музики, і яке завдання музики у цьому фільмі.

( Перегляд та відомості про кінострічку «Звуки музики»)

Картинки по запросу картинки звуки музыкиКартинки по запросу картинки звуки музыки


Музику до кінострічки «Звуки музики» написав композитор Річард Роджерс. 
Сюжет фільму такий: жоден вихователь не міг впоратися з непосидючими та

неслухняними

 дітьми, але прийшла нова вчителька і захопила дітей своїм чарівним співом. Діти дуже

 полюбили музику та із задоволенням почали співати. Нова вчителька складала для них

цікаву музику, що будувалася на простих інтонаціях, кількох звуках і звичайних гамах.

Весела дитяча музика так часто звучить у

 цій стрічці, що стала головною дійовою особою.
Вчитель :А чи запам’ятав хтось автора музики?    Цей композитор написав

 до фільму «Звуки музики» біля 20 пісень, а ми познайомимось з найпопулярнішою

 із них.
(Слухання пісні «До, ре, мі» на англ мові)

Впізнали? Сподобалась? В якому настрої вона звучала?

           Так, пісня дуже гарна. А чи зрозуміли ви слова?

Отже, давайте її розучимо українською мовою. Але спочатку розспіваємося.

             ІY. Вокально-хорова робота.

      Поспівка «Нотний танок». Робота над чистотою інтонування,дикція.

            День за днем, за кроком крок,

            Ноти скік,поскік та скок.

             І відомі вони всім,

             Їх на світі рівно сім.

           Добре було б нам усім

           Разом з ними заспівать,

            Ось піди і запроси.

           До,ре,мі,фа,соль,ля,сі!

          Ля-ля,фа-фа,соль,ля,соль,

          Ось вступає знак бемоль.

         Скачуть ноти чудасія.

         До,сі,ля,соль,до,сі,ля,соль.

         До,сі,ля.соль,фа,ля,фа!
      Пісня «До,ре,мі».

Під час розучування добивайтесь чистого і красивого звучання вашого голосу;

 не співайте крикливим звуком і стежте за чистотою інтонації.
До- пташина в᾿є гніздо,

   Ре-    діточок береже.

       Мі- у нашому дворі.      

           Фа- радіє дітвора.

                 Соль- співає дітвора.

                          Ля- співає вся земля.

                               Сі-співаємо усі,

                    Щоби знов співати «До».

                    До-ре-мі-фа-соль-ля-сі-до.

          До-сі-ля-соль-фа-мі-ре-до.

  • Хто автор музики ?

Із якого фільму?

  • Для чого звучить музика в кіно?

На минулому уроці ми розпочали роботу над піснею А.Житкевича « Під звуки вальсу».
Давайте її виконаємо. Добивайтесь чистого і виразного звучання. Стежте за співацькою

поставою.
(Спів по рядам)
Поаплодуємо один одному.
 

V. Підсумки уроку.
Наш урок закінчується, скажіть: що нового ви дізналися на уроці?
Чи задоволені ви результатами роботи? 
Дякую за урок!

Про кіно ми говорили,

Музиці  у нім зраділи.

З гри завзято повертаєм,

Хоч багато ще не знаєм.

До побачення, дзвінок

Кличе на новий урок.
VІ. Домашнє завдання.

Підготувати до виконання пісню з улюбленого кінофільму.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Килівник Галина
    Дуже дякую це саме той урок ,що я шукала!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Дякую за гарну розробку уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
10 травня 2018
Переглядів
4582
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку