Написання твору за власним спостереженням : «Пізня осінь плаче дощами».

Про матеріал

Розробка уроку розвитку мовлення.Розвивати і збагачувати мову учнів, виховувати спостережливість, інетерс до навчання, до написання творів, уміння висловлювати свої думки, виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

 

 

 

 

ТЕМА:  Написання твору за власним спостереженням : «Пізня осінь».

 

          МЕТА:  Розвивати і збагачувати мову учнів, виховувати спостережливість, інетерс до навчання, до написання творів, уміння висловлювати свої думки, виховувати любов до природи.

 

              МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ: Малюнки дітей, smart дошка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Вступна бесіда.

1.  Слово вчителя:

Картини пізньої осені описати найважче, тому що пейзаж не тішить зір. Ані яскравих фарб, ані чарівних звуків у природі немає. Проте й ця пора по своєму приваблива, якщо уважно придивитись навколо. Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати й описувати картини пізньої осені, а також постараємось відчути ті почуття, які ця пора року пробуджує в нашій душі.

  • Ви знали, що в нас буде урок розвитку мови по темі : «Пізня осінь» і мали підготувати цікаву інформацію у формі віршів, згадок, приказок.
  • Хто що підготував?

1 учень: Одного кольору земля і мокре небо

               Просвітку поміж хмарами нема

               Все сіре-сіре, ніби так і треба

                Це пізня осінь, то ще не зима.

 - Так що саме сіре?

 (День, небо, хмари) – слайд на дошці.  

 

 2 учень: Ще сон холодний не стулив повіки

                 Зітхає вітер на голому гіллі

                 Набрякли сумом потемнілі ріки

                 Сон горнеться до чорної землі.

   - Хто зітхає в голому гіллі?

  (Вітер) – слайд

 

 

  - Можливо, хтось підібрав влучну загадку, або прислів’я про пізню осінь?

 

3 учень: «Осінь іде- дощ за собою веде».

  • Так, що є супутником Осені?

(Дощ) – слайд на дошці.

 

 

4 учень: Ось-ось земля засне і затвердіє

                І спатиме так міцно до весни.

                А поки що осінній дощик сіє

                Гіллям хитають голі ясени.

  • Так, осінній дощик сіє і що він моче?

(Дерева, землю) – слайд на дошці.

  • Добре. Чи є ще інші виступи?

 

5 учень Загадка: Виснуть хмари низько-низько

                               Опустили пасма-коси,

                                Всюди мокро, всюди слизько

                                Ходить краєм нашим.

                   (Осінь) – слайд на дошці.

  • А що тобі підказало, що це пізня осінь?

(Бо хмари низько, всюди мокро).

Слайд на дошці.

 

6 учень Загадка: Застигло все в якімсь чеканні дива

                               Щось має бути, але ще нема

                               Та скоро прийде біла і красива,

                               Морозна й сніжна, чарівна зима.

  • А тобі, що підказало що це пізня осінь? А який настрій викликає твоя загадка?
  • Чи є ще виступи?

 

 

7 учень: Листопад зимі ворота відчиняє.

 

2. Робота з дитячими малюнками.

  • Все, що ви тільки сказали підтверджують ваші малюнки?
  • Яке небо? Які хмари? Який день?
  • А це чий малюнок? Що ти зобразила?
  • А які почуття, настрій викликають у вас ці пейзажі?

(Сумний, дощовий, невеселий, тривожний).

 

 

ІІ. Колективна підготовча робота.

  • Отож, зараз приступимо до написання твору. Як бачите, всі важливі слова ви знайшли самі. Тепер треба трохи їх поширити.

 

  1. Робота на дошці (Вчитель)

 

Слайд: Небо: захмарене, насуплене, чорне, сіре, мокре.

        Низько опустилося захмарене небо

        Мокре, сіре небо обіймає холодну землю.

 

Слайд: День: сірий, холодний, похмурий, дощовий.

         Сіріє, холодний, осінній день

         Іде по землі осінній похмурий день.

         Дощовий день висить над землею.

 

Слайд: Хмари: волохаті, осінні, сірі, темні.

          Волохаті хмари клубочяться над землею.

          Плачуть осінні хмари дрібним дощем.

 

 

 

 

 

 

 

Слайд                                                 Слайд

ВІТЕР                                                                     ДОЩ

     поривчастий, холодний                                                 надокучливий, дрібний

         Завиває холодний вітер.                                        Дощ зав’язав небо сірими нитками

Поривчастий вітер кидається дощем.                        Дрібний дощ завис між небом і землею.

 

Слайд                                                 Слайд

               ДЕРЕВА                                                               ЗЕМЛЯ  

          голі, мокрі, чорні                                          мокра, мерзла, чорна 

Голі дерева намокли і почорніли.                                          Мерзне мокра земля.

Від вітру хитаються мокрі дерева.                                        Гола і холодна земля чекає зими.

 

Слайд

Настрій

сумний, тривожний

Огортає сумний настрій

Настрій схожий на дощовий день.

 

  • Тепер підберемо до цих слів прикметники.

(Записую іншим кольором).

 

  • Тепер складемо з цими словами речення.

(Записую на дошці).

 

  • Зверніть увагу, біля яких слів є прикметник «сірий-білий».

(День, небо, хмари).

 

  • То які кольори пізньої осені?
  • Про це ми і будемо писати в І абзаці.
  • А що є супутником пізньої осені?

(Вітер, дощ)

 

  • А що мокне від дощу?
  • То про що ми будемо писати в ІІ абзаці.
  • І як ви вже здогадались в ІІІ абзаці мова піде про настрій.
  • То скільки абзаців буде у вашому творі?

( ІІІ абзаци).

 

 

ІІІ. Самостійна робота учнів.

  1. Інструкція щодо розміщення і запису в зошиті.
  2. Написання.

 

             ІV. Перевірка самостійної роботи.

  1. Читання творів учнями.
  2. Корекція і доопрацювання творів.

 

             V. Підсумок.

              1. Що мали зробити на уроці.

                 (Написати твір)

              2. Хто вже зробив.

 

           IV.Релаксація

Якщо на сьогоднішньому уроці ви були уважними,старанними,активними,гарно акуратно вели свої записи-то в зошиті ви малюєте веселу хмаринку;

Якщо на уроці вам було сумно,не зрозуміло,ви писали неохайно-то намалюйте сумну хмаринку.

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку