Народ вчить, як на світі жить. Прислів’я. Особливість змісту і побудови. Пряме і переносне значення змісту прислів’їв.

Про матеріал
Народ вчить, як на світі жить. Прислів’я. Особливість змісту і побудови. Пряме і переносне значення змісту прислів’їв. Мета : Формування предметних і ключових компетентностей (комунікативна, читацька, навчання впродовж життя, соціальна); ознайомити учнів з малими формами усної народної творчості- прислів’ями; навчити аналізувати прочитані твори; формувати вміння правильно виразно читати; розвиток зв’язного мовлення, творчого мислення, навички співпраці та культури командної роботи; виховувати повагу і любов до усної народної творчості, бажання зберегти і передати наступним поколінням нашу історію і культуру; формувати в учнів риси вихованості, культурної особистості; поглиблювати уявлення про взаємини між людьми. ХІД УРОКУ І. ВСТУПНА ЧАСТИНА 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Діяти активно! Думати оперативно! Багато читати! Нове пізнавати! 2.АРТИКУЛЯЦІЙНІ ВПРАВИ -РОБОТА НАД СКОРОМОВКОЮ ( витираємо по слову) Заболіло горло в горили – бо горила багато говорила. - До якого жанру належить скоромовка? 3. Вправа «Асоціативний кущ» -Що таке усна народна творчість? /Усна народна творчість-це те,що передавалося із вуст в уста./ - Які жанри усної народної творчості ви знаєте? Народні казки народні пісні загадки прислів’я приказки УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ Скоромовки лічилки забавлянки мирилки небилиці ІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. - Тема уроку записана у вигляді прислів’я «Народ вчить, як на світі жить». Сьогодні ми здійснимо мандрівку до живого джерела народної мудрості. Отже, будемо говорити про малі жанри усної народної творчості – прислів’я та приказки. Навчимося їх складати, пояснювати та використовувати у своєму мовленні. ІІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА 1. Повідомлення вчителя. Перегляд відеоролику. • Запитання по відео (діти ставлять одне одному) - Про що можуть бути прислів’я? - Як вони можуть звучати? - Від чого це залежить? 2. Опрацювання вступної частини статті підручника/с.56/ а)Читання учнями хором. б)Вправа «Запитай- відповім»( рухають по класу). Учні ставлять одне одному запитання за змістом прочитаного. в) Відео про зміст прислів’я. 3. Мовознавча вікторина з цеглинками лего ( Сигналізують потрібним кольором слово, яке пропущене у прислів’ї). 4. Робота над усвідомленням структурної побудови прислів’їв і приказок. • Гра «Відпочиваємо, рухаємось і шукаємо пару» (прислів’я з підручника с.57) У кожного учня – половинка прислів’я. Завдання: їх зібрати. Двоє учнів – одне прислів’я. Пари зачитують свої прислів’я. - Отже, прислів’я мають дві частини,що протиставляються за змістом,але утворюють одне ціле,що виражає узагальнену думку. Приказки здебільшого містять одну частину. • Робота над змістом прислів’я. — Про що йдеться у поданих у підручнику прислів’ях? (Про працю, розум, освіту) — Прочитайте прислів’я, в яких ідеться про: - освіту, знання; - слова; - працю. • Робота над формою прислів’я. — Прочитайте найкоротше прислів’я. — Прочитайте найдовше прислів’я. • Вправа на розвиток техніки читання. - Учитель читає останнє слово прислів’я, а учні швидко знаходять і читають його початок. ВПРАВА ДЛЯ ОЧЕЙ 5. Творча робота . • Складаємо прислів’я ( технологія «Шість цеглинок») • Установлюємо відповідність. ( Робота в групах) З’єднай казку з найбільш влучно підібраним прислів’ям чи приказкою. Казка «Кирило Кожум’яка» * Бібліотека – затишний дім для зустрічі з книгою. Казка «Кривенька качечка» * Один – за всіх, всі – за одного. Казка « Спляча книга» * Слухай батька й неньку, буде скрізь тобі гладенько. Казка «Колобок» * За добро добром платять. Казка «Ріпка» * Сила героя не в м’язах, а в серці. ІУ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА 1.ЕТАП РЕФЛЕКСИВНОГО АНАЛІЗУ ЗМІСТУ ПРОЧИТАНОГО • Пошукова робота. Парна співпраця. - Віднови деформований текст. - Прочитайте його. - Знайдіть та підкресліть прислів’я. З КИМ ПОВЕДЕШСЯ, ВІД ТОГО Й НАБЕРЕШСЯ Ці хлопці товаришували з першого класу. Разом часто готували уроки. Про них тоді казали, що одна голова добре, а дві – краще. Разом гралися, разом відвідували секцію з баскетболу. Усі казали, що вони друзі нерозлийвода. Та ось Сергій почав уникати Данилка. І вчитися почав гірше, і нечемно поводитися з учителями та однокласниками. Данилко часто чув, як казали вдома, що чужа душа – темний ліс. І тут випадково побачив Сергійка у компанії розбишакуватих п’ятикласників. І згадав мамині слова6 « З ким поведешся, від того й наберешся». І все зрозумів. Погане товариство й хорошого чоловіка зіпсує. І сказав для себе: «Ти, Даниле, часу не гай, іди друга виручай …» І зрозумів Сергій, що приятелів у нього тьма, а справжнього друга нема. Вибачався і червонів. - Є каяття, та немає вороття, - сказав Данилко. - Не той друг, хто медом маже, а хто правду каже, - подякував Сергій. 2. Підсумок уроку - Який жанр усної народної творчості ми вивчили? Яке прислів’я вам запам’яталося ? 3. Самооцінка Працював хто погано,хто примірно,оцініть себе,діточки,вірно. 4.Інструктаж з виконання домашнього завдання Диференційоване завдання - Спробуйте скласти власні прислів’я та приказки щодо школи та навчання. Вчитель: Ви були усі старанні, Отже,всі ви- учні гарні. І за труд ваш на уроці Вам подякувати хочу. МОЛОДЦІ!
Перегляд файлу

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Ласкаве слово – що весняний ...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                              день           цвіт              спів

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Рідна мова - не полова: її за

вітром не ...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                          зловиш            розсипеш              розвієш

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Птицю пізнати попір'ю, а

людину по...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                         зросту                мові             красі

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Писати – не язиком ...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                      говорити             мовчати                 чесати

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Слово – не горобець, вилетить – не ...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                    впіймаєш            доженеш          повернеш

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Умій сказати, умій і ...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                      закричати             змовчати              зробити

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Не кажи не знаю, а кажи ...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                                вмію                    зроблю                 навчуся

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Гостре словечко коле ...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                                 язик                       душу                сердечко

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Добрим словом мур пробєш, а

лихим – у двері не ...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                         ввійдеш               попадеш              постукаєш

"ЧАРІВНІ ПРИСЛІВ'Я"

Слово до слова зложиться ...

EDUC.COM.UA - УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПОРТАЛ

                                               текст                речення                мова

pdf
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
1238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку