Народні пісні. Українська дитяча пісенька «Два півники». Оригамі. Виготовлення об`ємних виробів технікою оригамі «Півник».

Про матеріал
Збагачувати уявлення учнів про пісню як жанр усної народної творчості. Вчити визначати тематику народних дитячих пісень, називати і характеризувати дійових осіб, аналізувати , порівнювати, самостійно робити висновки,будувати зв’язні висловлювання; вдосконалювати якість читання віршованих творів; навички роботи з папером, дрібну моторику рук; розвивати уяву, фантазію та творчі здібності учнів; виховувати інтерес до вивчення різноманітних жанрів усної народної творчості,любов до художнього слова., позитивні емоції від практичної діяльності.
Перегляд файлу

Тема. Народні пісні. Українська дитяча пісенька «Два півники».

             Оригамі. Виготовлення об`ємних виробів технікою оригамі  «Півник».

Мета: збагачувати уявлення учнів про пісню як жанр усної народної творчості.

              Вчити визначати тематику народних дитячих пісень, називати і характеризувати  дійових осіб, аналізувати , порівнювати, самостійно робити висновки,будувати   зв’язні висловлювання;

             вдосконалювати якість читання віршованих творів;

навички роботи з папером, дрібну моторику рук;

             розвивати уяву, фантазію та творчі здібності учнів;

             виховувати інтерес до вивчення різноманітних жанрів  усної народної творчості,любов до художнього слова., позитивні емоції від практичної діяльності.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань,умінь та навичок.

Форма проведення.  Інтегрований урок літературного читання, трудового навчання.

Методико-дидактичне забезпечення. Картки для читання, таблиця «Усна народна творчість», ілюстрації до пісні, білий папір, кольорові олівці.

Матеріально-технічне забезпечення. Телевізор

 

                                  ХІД  УРОКУ

  1. Організаційна частина

Продзвенів уже  дзвінок.

Він нас кличе на урок.

Незвичайний він для нас.

Попрацює дружно клас.

  1. Мовна розминка
  1. Гра  «Яке слово зайве?»

Семеро солов’ят співали сумну пісню.

  1.          Робота в парах (читання слів на картках)

Читання споріднених слів на одному диханні

          Пісня, піснярі, пісенний, пісенька;

           спів, співи, співати, співанка, співучий, співаночка.

  • Як називаються ці слова?
  1.          Робота над скоромовкою

Сів шпак на шпаківню,

Заспівав шпак півню:

  • Ти не вмієш так, як я,

Так, як ти, не вмію я.

а) читання хором;

б) читання скоромовки хлопчиками;

в) читання скоромовки дівчатками;

г) читання з логічним наголосом.

III. Актуалізація опорних знань  ( робота за таблицею)

  •              Які ви знаєте народні пісні? (колядки, щедрівки, колискові, обрядові, веснянки, гаївки,  жниварські).
  •              Які вони бувають за настроєм? (веселі, сумні).
  •              Послухайте вірш:

Якби пшоно, якби сіль

То зварила б я кисіль.

Якби снігу та дощу,

То зварила б я борщу.

  •                   Що незвичайного в цьому вірші? Чого не буває?

(Кисіль не варять із пшона, а борщ не готують зі снігу та дощу)

  1.        Оголошення теми і мети уроку
  •                   Сьогодні ми будемо вивчати небилиці. Небилиці, або небувалиці, - це розповіді про те, чого не буває насправді.
  •                   Яким іншим словом можна замінити слово небилиця?(Неправда, вигадака, нісенітниця).
  •                   У другому класі ми читали вірші-небилиці. Але бувають також і пісні-небилиці, з якими познайомимося на уроці. Це передусім  дитячі пісеньки. Народ їх придумав для дитячих розваг. У них зображено світ з дивовижними подіями.
  1.         Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
  1.               Перегляд  відео
  •                   Перегляньте  відео «Два півники» у виконанні дитячого хору. Тільки будьте дуже уважними. 

- А тепер відкрийте свої підручники на с.54 і знайдіть слова цієї пісні.

- Що ви помітили?

- Хочу ще раз нагадати, що народні твори не мають одного автора, а це значить, що вони можуть відрізнятися у різних джерелах. От і наша пісенька не є виключенням: у підручнику вона написана дещо по-іншому, ніж  щойно прозвучала.

- Хто помітив різницю?

- Так, молодці! По-перше, у ній більше строф (співали 4 куплети, у підручнику – їх 6), а по-друге відрізняються  деякі слова (засипає – підсипає, козуленько – козуненько, та й на біле козенятко скоса поглядає – ухопив він козенятко та й далі тікає).

2. Виразне читання пісеньки вчителем.

- Який настрій викликала ця пісенька?

- До якого виду народних пісень її можна віднести?

3.  Словникова робота

Віжки – прикріплений з обох боків довгий ремінь чи мотузок, яким правлять кіньми.

Залигав – зв’язав віжками роги.

  1. Мовчазне читання пісеньки учнями (гра «Небо-земля»)
  • Скільки є персонажів у пісеньці? Назвіть їх.
  1. Аналіз змісту твору

1. Вибіркове читання

  • Прочитайте,що робили півники і курочки?
  • Що робили  цап, коза і козеня?
  • Що робив вовк?
  • Чим  закінчилася історія з вовком?
  1.  Характеристика головних героїв
  • Хто  з дійових осіб  вам подобається і чому? Зачитайте рядки, що характеризують героїв твору.
  • Хто викликає до себе негативне відношення?
  • Прочитайте слова, які вказують на доброзичливе ставлення до героїв.
  1.  Робота за  ілюстраціями
  • Підберіть з тексту відповідні рядки до малюнків і зачитайте їх.
  • Чому саме ці рядки ви обрали? Прокоментуйте відповідь.
  1. Робота в групах
  • Уявіть, що вовк визнав свою провину і прийшов просити пробачення.
  • Яку пораду ви б йому дали?
  1. Фізкультхвилинка
  2. Робота над  виготовленням оригамі

— Сьогодні на уроці ми згадаємо, що таке оригамі, та будемо працювати, використовуючи цю техніку. Слово оригамі — японського походження і складається з двох слів: «ори» — складати і «гамі» — папір.

Це засіб створення і конструювання з паперового квадрата, круга, прямокутника різноманітних виробів, іграшок і аплікацій.

- Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь кого ми навчимось сьогодні виготовляти в цій техніці.

1. Робота над загадкою

• Хто співає на паркані      

У червоному жупані й чобітку:     

«Ку-ку-рі-ку»? (Півень)    

2. Повторення правил техніки безпеки

3. Поетапний показ учителем виконання півника

Для  виготовлення  півника  необхідно: білий папір,

олівці, фломастери.

  1. Самостійна робота дітей за інструкцією

               Інструкція

1.Візьміть  квадрат з білого паперу і покладіть його «ромбиком»

2. Перегніть квадрат  навпіл.

3. Опустіть бокові сторони  вниз   до лінії згину.

4. Зігніть фігурку навпіл «від  себе».

5. Зігніть фігурку, поєднуючи вершини. Поверніть фігурку.

6. Перегніть опущений куточок, поєднуючи боки..

7. Розкрийте куточок і роз плющіть «кишеню» по згину.

8. Зігніть розплющену частину (майбутню шию) навпіл.

9. Зігніть куточки-крила з  двох сторін фігурки..

10. Зігніть  куточок-дзьоб і куточок-хвіст, попередньо намітивши лінії згину.

11. Намалюйте півню очі, борідку, пір`я і лапки, розфарбуйте гребінець.

 

VIII. Демонстрація готових виробів

Діти демонструють півників і  декламують вірш

IX.  Підсумок уроку

Технологія «Мікрофон»

  • Чи досягли ми результату?
  • Що запам’яталось?
  • Чи було цікаво на уроці?

 X. Домашнє завдання

Навчитись виразно читати дитячу пісеньку, виготовити  курочку в техніці оригамі  для  інсценізації.

docx
Додано
29 липня 2019
Переглядів
1205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку