Тема: Чарівні фарби кольорового дощу. Передача негоди.
Мета: - дати поняття про хроматичні, головні та другорядні кольори, учити вільно володіти прийомами роботи з фарбами;
Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: акварельний живопис.
Обладнання: таблиці «види та жанри живопису», таблиця «хроматичні та ахроматичні кольори», репродукції творів І. К. Айвазовського «Веселка», аудіо запис шуму морського прибою, альбом, акварель, пензлі, склянка з водою, палітра, гумка, малюнки з методичного фонду.
Хід уроку
Слово учителя. Природа подарувала нам багато різних кольорів, і це велике щастя, що ми можемо їх бачити. Наше око, так створене Творцем, що розрізняє 10 мільйонів кольорових відтінків. Із величезної групи виділяють три головні, як ви вже знаєте, сьогодні ми спробуємо отримати другорядні кольори.
Учитель пропонує учням за допомогою фарб, як формуються хмари, що несуть дощ. Як будь-яке явище природи, має початок і кінець. Спочатку може бути повільним, але може починатися з грому і блискавки і бути грізним. Нам необхідно розвивати у цій темі асоціативне мислення. Асоціація являє собою зв'язок між певним уявленням, один образ тягне слідом інший образ (поняття)
Наприклад слово «блискавка» викличе асоціацію «грім», а слово «грім» швидше викличе асоціацію «дощ».
Дощ може бути не тільки «веселим», «теплим», а й «холодним», «грізним». Якого кольору в цей період небо? Колір предметів не є постійним, він залежить від освітлення. Чим менше світла, тим темніше його забарвлення. Тут ми можемо скористатися другорядними фарбами. Так, змішуючи червоний і синій, у нас вийде фіолетові ультрамаринові, пурпурові кольори, в залежності які барвники змішувати і в яких пропорціях.
Учні зображують дощ, хмари темні, навислі, нагнітаючі, світа обмаль. Сонячних променів немає, отже кольори тьмяні, насичені, холодні. Для підсилення негоди можна показати рух в одному напрямку гілок дерев.
Колір для художника є виразником змісту його твору, що передає певний настрій.
Чого навчилися на уроці й про що довідалися?
Про якого художника йшла мова на уроці?
Розв’яжіть приклади на дошці.
Ч+Ж=? (оранжевий)
Ж+С=? (зелений)
Ч+С=? (фіолетовий)
Учитель аналізує учнівські роботи, називає найактивніших, у кого роботи завершені. Виставляє оцінки.
Поспостерігати за заходом сонця, за кольорами на небосхилі.