Навчальна програма художньо-естетичного напряму творчої студії "Креатив"

Про матеріал

Навчальна програма творчої студії (гурток) "Креатив" є продовженням "Ідеї". Програма курсу розрахована на дітей 12-14 річного віку. Навчання в творчій студії основного рівня проводиться впродовж нас­тупного року. Склад групи може поповнюватися дітьми віком 13-15 років, які мають відповідну підготовку і певні навички в роботі. Заняття проводиться 1 раз на тиждень по 1 год. Під час занять допускається відведення до 25 хв. на індивідуальну роботу з вихованцями з метою підготовки до участі в конкурсах, виставках, фестивалях тощо.

Перегляд файлу

 

Результат пошуку зображень за запитом "умілі руки"

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна програма

художньо-естетичного напряму

творчої студії

 

«КРЕАТИВ»

 

 

1  рік навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель образотворчого мистецтва

Смірнова Н.О.


Пояснювальна записка

Нові життєві умови, в яких знаходиться сучасне навчання, висувають свої вимоги: бути ініціативним, самостійним, знаходити авторські оригінальні рішення, орієнтуватися на найкращі кінцеві результати.

Школа сьогодення повинна не лише озброювати учнів знаннями, уміннями, навичками, а й розвивати активну пізнавальну діяльність, формувати творчу всебічно розвинену особистість.

Сприяє розвитку духовної культури особистості, естетичного смаку, фантазії, креативності.

Програма творчої студії «КРЕАТИВ» зорієнтована на ознайомлення дітей з різними видами рукоділля.

Робота гуртка ґрунтуються на принципах: доступності, поступового розширення й ускладнення матеріалу, єдності виховання та навчання.

На заняттях використовуються різноманітні методи навчання: словесні, наочні, практичні. Навчальний процес проходить в ігровій формі, змагання або у вигляді майстер-класу.

Метою створення програми творчої студії є формування компетентностей особистості у процесі поглибленого вивчення декоративно-прикладного мистецтва, розвиток творчої активності школяра під час конструктивно-художньої діяльності.

Програмою передбачена робота в студії, яка б не дублювала програмний матеріал з праці. Вона спрямована на те, щоб  позакласні заняття розширювали і поглиблювали відомості по роботі з різними матеріалами. Програма спрямована на розвиток технік, які на даний момент є цікавими для дітей.

Навчальна програма реалізується у творчій студії художньо-естетичного напряму.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

пізнавальної – забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, що стосуються декоративно-прикладного мистецтва як одного із видів образотворчого мистецтва;

практичної – сприяє оволодінню навичками створення художнього образу;

творчої – забезпечує формування творчих здібностей вихованців у процесі оволодіння декоративно-прикладним мистецтвом, розвиток естетичних почуттів, та смаків;

соціальної – сприяє вихованню дбайливого ставлення до надбань світової та вітчизняної культури, духовних та матеріальних цінностей рідного краю, народних традицій; самореалізації особистості в соціумі; професійному самовизначенню.

Мета програми:

  •   Ознайомити дітей з історією виникнення декоративно-прикладного мистецтва, з його новими тенденціями та різновидами.
  •   Формувати компетентності особистості у проце­сі технічної творчості.
  •   Навчити дітей бачити та відчувати красу навколишнього середовища, розвивати здібності дітей, відображати цю красу у своїх ескізах та малюнках.
  •   Розвивати вміння творчо, з фантазією підходити до виконання завдання, намагаючись відходити від механічних прийомів при виготовленні виробу.
  •   Сприяти формуванню у дітей бажання пошуку шляхів до самореалізації й самоствердження.
  •   Сприяти формуванню гармонійно розвиненої особистості з творчими здібностями і практичними навичками.

Дана програма вирішує актуальну задачу - виховання шляхом творчості, розвиває культуру, уяву, можливості побачити світ по-новому, формує активну творчу особистість.

Завдання програми:

  • розвиток загальних здібностей творчих дарувань учнів;
  • розширення художнього кругозору;
  • розвиток і поглиблення інтересів школярів;
  • обєднання колективу, формування правильних взаємин дітей на основі спільної творчої діяльності;
  • прищеплення інтересу до мистецтва;
  • вдосконалення трудових умінь і навичок;
  • організація дозвілля учнів;
  • виховувати економічне відношення до використовуваних матеріалів.

Завдання керівника – залучати дітей до світу прекрасного, навчати звертати увагу на красу речей, які їх оточують у повсякденному житті, розвивати у дітей наполегливість, цілеспрямованість, повагу до людини, праці, старанність, допитливість, почуття взаємодопомоги.

Діяльність дітей на заняттях творчої студії направлена на розвиток уміння вільно і творчо застосовувати і удосконалювати придбані знання, уміння, навики, художній досвід, пристосовувати їх до різних умов, в яких дитина може діяти, отже сприяє формуванню соціально активної особи.

В процесі реалізації програми використовуються всілякі методи навчання: пояснювально-ілюстративний, розповідь, бесіди, робота з книгою, демонстрація, вправи, практичні роботи репродуктивного і творчого характеру, методи мотивації і стимулювання, навчального контролю, взаємоконтролю і самоконтролю, пізнавальна гра, проблемно-пошуковий, ситуативний, екскурсії.

Курс навчання в гуртку розраховано на 1 рік навчання, який передбачає 34 години на рік; (1 година на тиждень).

Програма курсу розрахована на дітей 12-14 річного віку. Доцільно було б залучати до співпраці і батьків. Це б дозволило вирішити питання із забезпеченням учасників студії матеріалами праці. Для цього ж можна влаштовувати дні відкритих дверей творчої студії для демонстрації виробів і сувенірів виготовлених на заняттях та реалізовувати поробки за бажанням автора .

Навчання в творчій студії основного рівня проводиться впродовж нас­тупного року. Склад групи може поповнюватися дітьми віком 13-15 років, які мають відповідну підготовку і певні навички в роботі.

Заняття проводиться 1 раз на тиждень по 1 год. Під час занять допускається відведення до 25 хв. на індивідуальну роботу з вихованцями з метою підготовки до участі в конкурсах, виставках, фестивалях тощо.


НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Розділ,тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

І. Подарункові сувеніри

1.

Вступне заняття. Правила техніки безпеки. Ознайомлення з матеріалами.

1

-

1

2.

Виготовлення сувенірного топі арію.

1

3

4

3.

Декорування виробу.

-

1

1

ІІ. Вироби з гіпсу

4.

Вступне заняття. Правила техніки безпеки.  Ознайомлення з матеріалами та технікою виконання.

1

-

1

5.

Виготовлення фігурок з гіпсу.

1

2

3

6.

Декорування та розпис виробу

-

1

1

ІІІ. Вироби з суміші пап’є-маше

7.

Вступне заняття. Правила техніки безпеки.  Ознайомлення з матеріалами та технікою виконання.

 

1

2

3

8.

Виготовлення казкового будиночка з пап’є -маше з елементами моделювання.

1.

3

4

9.

Декорування,розпис та лакування виробів.

-

1

1

ІV. Декупаж

10.

Вступне заняття. Правила техніки безпеки.  Ознайомлення з матеріалами та технікою виконання.

1

1

2

11.

Декорування виробів в техніці декупаж.

1

2

3

12.

Оздоблення виробів.

-

1

1

V. Моделювання об’ємних, 3D виробів з пінопласту

13.

Вступне заняття. Правила техніки безпеки.  Ознайомлення з матеріалами та технікою виконання.

1

1

2

14.

Виготовлення декоративної ключниці з пінопласту.

1

2

3

15.

Декорування та розпис ключниці.

-

1

1

16.

Виготовлення декоративних бирок для виробів. Підготовка виробів членів студії до виставки.

1

1

2

17.

Підсумкове заняття

1

 

1

        Всього годин:

34

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

І. Подарункові сувеніри

  1. Вступ. (1 год.)

Знайомство гуртківців між собою та з керівником. Бесіда «Роль творчої діяльності у житті людини». Ознайомлення з метою, змістом, планом роботи гуртка. Техніка безпека під час роботи з термо-пістолетом.

  1. Виготовлення сувенірного топіарію (4 год.)

Теоретичне заняття: ознайомлення із видами сувенірів та алгоритмом виконання роботи декоративного дерева. Підбір матеріалів та інструментів.

Практичне заняття: виготовлення сувенірного дерева топі-арію.

  1.  Декорування виробу (1 год.)

Практичне заняття: способи, техніки та методи оздоблення (декорування)сувенірного топіарію.

ІІ. Вироби з гіпсу

  1. Вступ. (1 год.)

Бесіда про історію виникнення сувенірів. Різновиди гіпсових матеріалів. Вивчення техніки приготування гіпсової суміші для лиття та її різновиди.. Техніка безпеки.

  1. Виготовлення фігурок з гіпсу. (3 год.)

Теоретичне заняття: підбір матеріалів для виготовлення виробів.

Практичне заняття: виготовлення подарункової фігурки з гіпсу.

  1. Декорування виробу (1 год.)

Практичне заняття: способи, техніки та методи розфарбовування гіпсових фігур.

ІІІ. Вироби з суміші пап’є-маше

  1. Втуп. (3 год.)

Теоретичне заняття: техніка безпеки. Ознайомлення із складом суміші пап’є-маше та способами лакування виробів із суміші.

Практичне заняття: опанування навиками приготування суміші для виготовлення виробів.

  1. Виготовлення казкового будиночка з пап’є-маше з елементами моделювання.

Теоретичне заняття: Ознайомлення з алгоритмом виконання роботи та способами стилізації основи.

Практичне заняття: виготовлення будиночків різної складності із суміші пап’є-маше.

  1. Розпис, декорування та лакування виробів. (1 год.)

Практичне заняття: розфарбовування, прикрашання декоративними елементами будиночків. Лакування виробів.

ІV. Декупаж

  1. Вступ (2 год.)

Теоретичне заняття: історія виникнення даної техніки, матеріали та інструменти потрібні для роботи.  Демонстрація виробів виготовлених в техніці декупаж.

Практичне заняття: вибір та виготовлення основи для декорування.

  1. Декорування виробів в техніці декупаж. (3 год.)

Теоретичне заняття: Підготовка основи для декорування. Ознайомлення із видами декупажу. Вибір декупажних карт (ретро, зірки, текст, годинник).

Практичне заняття: декорування обраної основи (фото рамка, посуд, картина) декупажними картами.

  1. Оздоблення виробів. (1 год.)

Практичне заняття: підфарбовування основи, оздоблення декоративними елементами. Проведення заходів для подальшого збереження виробу.

V.  Моделювання об’ємних зD виробів з пінопласту.

1. Вступ. (2 год.)

Теоретичне заняття: бесіда про види декоративно – прикладного мистецтв. Альтернатива  заміни дорогих матеріалів для виготовлення декоративних виробів на більш дешеві. Демонстрація робіт з пінопласту. Правила техніки безпеки.

Практичне заняття: виготовлення фото рамки із пінопласту.

2. Виготовлення декоративної ключниці із пінопласту.(3 год.)

Теоретичне заняття: вибір форми ключниці, створення ескізу майбутнього виробу, вирізання деталей основи.

Практичне заняття: виготовлення декоративної ключниці. Грунтування, сушка та шліфування виробу.

3.Декорування та розпис декоративної ключниці. (1 год.)

Практичне заняття: вибір тхніки декорування та оздоблення виробу з пінопласту.

4.Виготовлення декоративних бирок для виробів. Підготовка кращих робіт членів студії.

Теоретичне заняття: бесіда про правила маркування виробів ручної роботи. Показ різних видів декоративних ярликів для підпису авторських, ручної роботи сувенірів. Матеріали для виготовлення бирок.

Практичне заняття: виготовлення та маркування декоративних бирок.

5.Підсумкове заняття. (1 год.)

Аналіз роботи гуртка за рік. Підведення підсумку роботи студії та нагородження авторів кращих робіт.

 


ПРОГНОЗОВАНІ  РЕЗУЛЬТАТИ

Вихованці повинні знати:

  •    властивості природних матеріалів;
  •    поняття про композицію, правила співвідношення кольорів;
  •    головні та другорядні елементи в композиції;
  •    особливості техніки деку паж;
  •    види роботи з сумішшю пап’є-маше;
  •    основи моделювання;
  •    техніку безпеки при роботі з різними матеріалами.

Вихованці повинні уміти:

  •    читати і виконувати найпростіші ескізи, малюнки, інструкційні карти, схеми виробів;
  •    узгоджувати зображення композиції з форматом основи;
  •    читати й виконувати найпростіші ескізи, малюнки проектованих
    виробів;
  •    самостійно виготовляти корисні декоративні вироби для прикрашання будь-якого інтер’єру;
  •    бачити і емоційно сприймати красу навколишньої дійсності.

Вихованці мають набути досвід:

  • виготовлення виробів 3D з елементами моделювання;
  • виготовлення декоративного топіарію;
  • приготування суміші пап’є-маше;
  • виготовлення фігур із гіпсу;
  • виготовлення сувенірів;
  • оформлення робіт;
  • підбору кольорової гами для виробів та композицій
  • розпису виробів;
  • упаковки та маркування виробу ручної роботи;


ЛІТЕРАТУРА

  1. Божко Л.А, «Бисер. Уроки майстерства»/  Л.А. Божко - М.: Мартин, 2002
  2. Гукасова А.М. «Внеклассная работа по труду»/ А.М. Гусакова М. Просвещение, 1981г, 174с.
  3. Гура Л. П. та ін. «Прикрась свій дім»/ Л. П. Гура - К.: Техніка, 1990
  4. Мульчи А.Я. Рукоделие в школе/ А.Я. Мульчи М. : Просвещение, 1991.
  5. Г.И.Перевертень «Самоделки из разных материалов»/ Г.И.Перевертень   М. Просвещение, 1985г, 110с.
  6. «Програми позашкільної освіти. Художньо-естетичний напрям. Випуск І », Київ. Грамота, 2008.

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
1989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку