Навчальна програма творчої студії (гурток) "Креатив" є продовженням "Ідеї". Програма курсу розрахована на дітей 12-14 річного віку. Навчання в творчій студії основного рівня проводиться впродовж наступного року. Склад групи може поповнюватися дітьми віком 13-15 років, які мають відповідну підготовку і певні навички в роботі. Заняття проводиться 1 раз на тиждень по 1 год. Під час занять допускається відведення до 25 хв. на індивідуальну роботу з вихованцями з метою підготовки до участі в конкурсах, виставках, фестивалях тощо.
Навчальна програма
художньо-естетичного напряму
творчої студії
«КРЕАТИВ»
1 рік навчання
Вчитель образотворчого мистецтва
Смірнова Н.О.
Пояснювальна записка
Нові життєві умови, в яких знаходиться сучасне навчання, висувають свої вимоги: бути ініціативним, самостійним, знаходити авторські оригінальні рішення, орієнтуватися на найкращі кінцеві результати.
Школа сьогодення повинна не лише озброювати учнів знаннями, уміннями, навичками, а й розвивати активну пізнавальну діяльність, формувати творчу всебічно розвинену особистість.
Сприяє розвитку духовної культури особистості, естетичного смаку, фантазії, креативності.
Програма творчої студії «КРЕАТИВ» зорієнтована на ознайомлення дітей з різними видами рукоділля.
Робота гуртка ґрунтуються на принципах: доступності, поступового розширення й ускладнення матеріалу, єдності виховання та навчання.
На заняттях використовуються різноманітні методи навчання: словесні, наочні, практичні. Навчальний процес проходить в ігровій формі, змагання або у вигляді майстер-класу.
Метою створення програми творчої студії є формування компетентностей особистості у процесі поглибленого вивчення декоративно-прикладного мистецтва, розвиток творчої активності школяра під час конструктивно-художньої діяльності.
Програмою передбачена робота в студії, яка б не дублювала програмний матеріал з праці. Вона спрямована на те, щоб позакласні заняття розширювали і поглиблювали відомості по роботі з різними матеріалами. Програма спрямована на розвиток технік, які на даний момент є цікавими для дітей.
Навчальна програма реалізується у творчій студії художньо-естетичного напряму.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
пізнавальної – забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, що стосуються декоративно-прикладного мистецтва як одного із видів образотворчого мистецтва;
практичної – сприяє оволодінню навичками створення художнього образу;
творчої – забезпечує формування творчих здібностей вихованців у процесі оволодіння декоративно-прикладним мистецтвом, розвиток естетичних почуттів, та смаків;
соціальної – сприяє вихованню дбайливого ставлення до надбань світової та вітчизняної культури, духовних та матеріальних цінностей рідного краю, народних традицій; самореалізації особистості в соціумі; професійному самовизначенню.
Мета програми:
Дана програма вирішує актуальну задачу - виховання шляхом творчості, розвиває культуру, уяву, можливості побачити світ по-новому, формує активну творчу особистість.
Завдання програми:
Завдання керівника – залучати дітей до світу прекрасного, навчати звертати увагу на красу речей, які їх оточують у повсякденному житті, розвивати у дітей наполегливість, цілеспрямованість, повагу до людини, праці, старанність, допитливість, почуття взаємодопомоги.
Діяльність дітей на заняттях творчої студії направлена на розвиток уміння вільно і творчо застосовувати і удосконалювати придбані знання, уміння, навики, художній досвід, пристосовувати їх до різних умов, в яких дитина може діяти, отже сприяє формуванню соціально активної особи.
В процесі реалізації програми використовуються всілякі методи навчання: пояснювально-ілюстративний, розповідь, бесіди, робота з книгою, демонстрація, вправи, практичні роботи репродуктивного і творчого характеру, методи мотивації і стимулювання, навчального контролю, взаємоконтролю і самоконтролю, пізнавальна гра, проблемно-пошуковий, ситуативний, екскурсії.
Курс навчання в гуртку розраховано на 1 рік навчання, який передбачає 34 години на рік; (1 година на тиждень).
Програма курсу розрахована на дітей 12-14 річного віку. Доцільно було б залучати до співпраці і батьків. Це б дозволило вирішити питання із забезпеченням учасників студії матеріалами праці. Для цього ж можна влаштовувати дні відкритих дверей творчої студії для демонстрації виробів і сувенірів виготовлених на заняттях та реалізовувати поробки за бажанням автора .
Навчання в творчій студії основного рівня проводиться впродовж наступного року. Склад групи може поповнюватися дітьми віком 13-15 років, які мають відповідну підготовку і певні навички в роботі.
Заняття проводиться 1 раз на тиждень по 1 год. Під час занять допускається відведення до 25 хв. на індивідуальну роботу з вихованцями з метою підготовки до участі в конкурсах, виставках, фестивалях тощо.
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ |
Розділ,тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
І. Подарункові сувеніри |
||||
1. |
Вступне заняття. Правила техніки безпеки. Ознайомлення з матеріалами. |
1 |
- |
1 |
2. |
Виготовлення сувенірного топі арію. |
1 |
3 |
4 |
3. |
Декорування виробу. |
- |
1 |
1 |
ІІ. Вироби з гіпсу |
||||
4. |
Вступне заняття. Правила техніки безпеки. Ознайомлення з матеріалами та технікою виконання. |
1 |
- |
1 |
5. |
Виготовлення фігурок з гіпсу. |
1 |
2 |
3 |
6. |
Декорування та розпис виробу |
- |
1 |
1 |
ІІІ. Вироби з суміші пап’є-маше |
||||
7. |
Вступне заняття. Правила техніки безпеки. Ознайомлення з матеріалами та технікою виконання.
|
1 |
2 |
3 |
8. |
Виготовлення казкового будиночка з пап’є -маше з елементами моделювання. |
1. |
3 |
4 |
9. |
Декорування,розпис та лакування виробів. |
- |
1 |
1 |
ІV. Декупаж |
||||
10. |
Вступне заняття. Правила техніки безпеки. Ознайомлення з матеріалами та технікою виконання. |
1 |
1 |
2 |
11. |
Декорування виробів в техніці декупаж. |
1 |
2 |
3 |
12. |
Оздоблення виробів. |
- |
1 |
1 |
V. Моделювання об’ємних, 3D виробів з пінопласту |
||||
13. |
Вступне заняття. Правила техніки безпеки. Ознайомлення з матеріалами та технікою виконання. |
1 |
1 |
2 |
14. |
Виготовлення декоративної ключниці з пінопласту. |
1 |
2 |
3 |
15. |
Декорування та розпис ключниці. |
- |
1 |
1 |
16. |
Виготовлення декоративних бирок для виробів. Підготовка виробів членів студії до виставки. |
1 |
1 |
2 |
17. |
Підсумкове заняття |
1 |
|
1 |
Всього годин: |
34 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
І. Подарункові сувеніри
Знайомство гуртківців між собою та з керівником. Бесіда «Роль творчої діяльності у житті людини». Ознайомлення з метою, змістом, планом роботи гуртка. Техніка безпека під час роботи з термо-пістолетом.
Теоретичне заняття: ознайомлення із видами сувенірів та алгоритмом виконання роботи декоративного дерева. Підбір матеріалів та інструментів.
Практичне заняття: виготовлення сувенірного дерева топі-арію.
Практичне заняття: способи, техніки та методи оздоблення (декорування)сувенірного топіарію.
ІІ. Вироби з гіпсу
Бесіда про історію виникнення сувенірів. Різновиди гіпсових матеріалів. Вивчення техніки приготування гіпсової суміші для лиття та її різновиди.. Техніка безпеки.
Теоретичне заняття: підбір матеріалів для виготовлення виробів.
Практичне заняття: виготовлення подарункової фігурки з гіпсу.
Практичне заняття: способи, техніки та методи розфарбовування гіпсових фігур.
ІІІ. Вироби з суміші пап’є-маше
Теоретичне заняття: техніка безпеки. Ознайомлення із складом суміші пап’є-маше та способами лакування виробів із суміші.
Практичне заняття: опанування навиками приготування суміші для виготовлення виробів.
Теоретичне заняття: Ознайомлення з алгоритмом виконання роботи та способами стилізації основи.
Практичне заняття: виготовлення будиночків різної складності із суміші пап’є-маше.
Практичне заняття: розфарбовування, прикрашання декоративними елементами будиночків. Лакування виробів.
ІV. Декупаж
Теоретичне заняття: історія виникнення даної техніки, матеріали та інструменти потрібні для роботи. Демонстрація виробів виготовлених в техніці декупаж.
Практичне заняття: вибір та виготовлення основи для декорування.
Теоретичне заняття: Підготовка основи для декорування. Ознайомлення із видами декупажу. Вибір декупажних карт (ретро, зірки, текст, годинник).
Практичне заняття: декорування обраної основи (фото рамка, посуд, картина) декупажними картами.
Практичне заняття: підфарбовування основи, оздоблення декоративними елементами. Проведення заходів для подальшого збереження виробу.
V. Моделювання об’ємних зD виробів з пінопласту.
1. Вступ. (2 год.)
Теоретичне заняття: бесіда про види декоративно – прикладного мистецтв. Альтернатива заміни дорогих матеріалів для виготовлення декоративних виробів на більш дешеві. Демонстрація робіт з пінопласту. Правила техніки безпеки.
Практичне заняття: виготовлення фото рамки із пінопласту.
2. Виготовлення декоративної ключниці із пінопласту.(3 год.)
Теоретичне заняття: вибір форми ключниці, створення ескізу майбутнього виробу, вирізання деталей основи.
Практичне заняття: виготовлення декоративної ключниці. Грунтування, сушка та шліфування виробу.
3.Декорування та розпис декоративної ключниці. (1 год.)
Практичне заняття: вибір тхніки декорування та оздоблення виробу з пінопласту.
4.Виготовлення декоративних бирок для виробів. Підготовка кращих робіт членів студії.
Теоретичне заняття: бесіда про правила маркування виробів ручної роботи. Показ різних видів декоративних ярликів для підпису авторських, ручної роботи сувенірів. Матеріали для виготовлення бирок.
Практичне заняття: виготовлення та маркування декоративних бирок.
5.Підсумкове заняття. (1 год.)
Аналіз роботи гуртка за рік. Підведення підсумку роботи студії та нагородження авторів кращих робіт.
ПРОГНОЗОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Вихованці повинні знати:
Вихованці повинні уміти:
Вихованці мають набути досвід:
ЛІТЕРАТУРА
1