Навчальні матеріали з української мови та літератури для 7-Б класу

Про матеріал
авчальні матеріали з української мови та літератури, англійської мови на час призупинення освітнього процесу для 5-А, 5-В, 7-Б, 8-А, 8-Б класів
Перегляд файлу

Теми та завдання з української мови.

13.03.2020

Тема: Правильне вживання прийменників з іменниками. Використання у мовленні прийменників-синонімів.

Завдання: Вивчити параграф 30(виписати правила), виконати вправи 342, 343(усно), 344, 345(усно), 346

16.03.2020

Тема: Розбір прийменника як частини мови.

Завдання: повторити параграф 30, виконати вправу 350, 354, 355 (I, II) розібрати два прийменники з тексту як частину мови.

Розбір прийменника як частини мови

Послідовність розбору

1. Слово.

2. Частина мови.

3. Похідний чи непохідний.

4. Простий, складний чи складений.

5. Відмінок слова, з яким ужитий прийменник.

6. Вимова та правопис.

Поміж кущів майнув знайомий хвіст лисиці (В. Іваненко).

Зразок розбору

Поміж – прийменник, похідний (утворений з двох простих – По і Між), складний, ужитий з іменником у родовому відмінку. Пишеться разом, вимовляється з наголосом на другому складі (помі̍ж).

18.03.2020

Тема: Усний твір-роздум на морально-етичну тему.

Завдання: Написати твір  роздум на чернетці (теми на вибір):

  1. Право називатися людиною
  2. Людина починається з добра

 

 

Твір-роздум – твір, у якому повідомляються причини та наслідки дій, обговорюється проблема, формулюються відповідні висновки.

http://zno.if.ua/wp-content/uploads/2013/04/%D1%84%D1%84%D1%84-300x224.jpg

Різновиди:

  • твір-роздум на основі власного досвіду;
  • твір-роздум на морально-етичну тему;
  • допис дискусійного характеру;
  • твір-роздум на суспільну тему;
  • твір-міркування;

Структура твору-роздуму

  • Вступ, що містить тезу – положення, яке вимагає доказів;
  • Аргументи: не менше 2-3 доказів думок, викладених у тезі;
  • Висновок, в якому остаточно підтверджується теза;
  • Об’єм твору розраховується за формулою:

Вступ + Висновок = 1/3 обсягу твору

Іншими словами, якщо твір займає три сторінки, то загальний обсяг вступу і висновку не повинен перевищувати однієї сторінки.

Кожну частину твору-роздуму потрібно починати з нового рядка.

Як підготуватися до написання твору-роздуму

1. Сформулюйте тезу, яка буде виражати вашу згоду або незгоду (антитезу) з положенням, яке потрібно довести.

2. Доберіть аргументи, які будуть доводити вашу тезу (антитезу). Для цього можна використати:

http://zno.if.ua/wp-content/uploads/2013/04/rol-knigi-v-moej-zhizni-sochinenie-rassuzhdenie_3-300x168.jpg

  • особистий досвід; досвід інших людей (за їхніми розповідями);
  • тексти з книжок, журналів, газет;
  • довідкову літературу;
  • радіо- та телепередачі;
  • матеріали інтернету (але будьте обережні).

3. Аргументи мають бути переконливими (побудованими на логічності та послідовності їх мовленнєвої презентації), доречними, конкретними та різноманітними:

  • факти з історії та життя відомих історичних осіб, які є частиною загального історичного досвіду людства і мають велике значення для переконання;
  • приклади з художньої літератури збагачують розповідь, підсилюють авторську позицію і характеризують автора твору як вдумливого читача, обізнаного у світовій (або національній) літературі

4. Дайте назву вашому майбутньому твору (якщо вона вам не запропонована).
5. Складіть план твору.
6. Подумайте над мовленнєвими засобами, які потрібно використати, щоб ваше висловлювання було послідовним, аргументованим, емоційним і цікавим.

Загальні рекомендації:
  • Починайте висновок підсумовуючою фразою:

«Таким чином, автор дає зрозуміти читачам, що …», «Отже, завершуючи роздуми про …, ми приходимо до висновку», «Підводячи підсумок сказаному, хочеться ще раз нагадати про важливість проблеми …» та ін.

  • Не варто ще раз перелічувати те, що розглядалося вище: висновок – це узагальнення, квінтесенція найціннішого, про що йдеться у творі. Використовуйте вступні слова «по-перше», «по-друге», «по-третє» для перерахування власних відкриттів в темі.
  • Твір-роздум як жанр не передбачає остаточних висновків. Ви виступаєте в ролі дослідника, висуваючи гіпотезу і підбираючи до неї докази, але категоричність тут недоречна. Набагато краще виглядає висновок, в якому ви закликаєте читача до роздумів:

«Така особливість класичної літератури: теми, підняті письменниками, вічні. І хто може поручитися, що в критичній ситуації не стане шукати виправдання чужий жорстокості?»

 

Теми та завдання з української літератури.

 

13.03.2020

 

Тема: Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина…». Громадянські патріотичні мотиви в поезії. Значення патріотизму в житті сучасної людини. Виразне читання поезії, її аналіз.

 

Завдання: Виразне читання поезії, її аналіз.

С. 184, питання 4,5,6,7(вивчити вірш напамять)

 

18.03.2020

 

Тема: Василь Симоненко. «Гей, нові Колумби і Магеллани…»

Провідні мотиви та ідеї в поезії (романтичний максималізм, почуття власної гідності й самодостатності).

 

Завдання:Виразне читання поезії, її аналіз.

С.185, питання 5,6,7

20.03.2020

 

Тема: Марина Павленко. Про письменницю. Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Сюжет повісті, особливості її композиції.

 

Завдання: С.187-188 законспектувати біографію Марини Павленко

Прочитати повість С.188-192 , С.193, завдання 1(усно), 2,3(письмово)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку