Теми та завдання з української мови.
13.03.2020
Тема: Правильне вживання прийменників з іменниками. Використання у мовленні прийменників-синонімів.
Завдання: Вивчити параграф 30(виписати правила), виконати вправи 342, 343(усно), 344, 345(усно), 346
16.03.2020
Тема: Розбір прийменника як частини мови.
Завдання: повторити параграф 30, виконати вправу 350, 354, 355 (I, II) розібрати два прийменники з тексту як частину мови.
Розбір прийменника як частини мови
Послідовність розбору
1. Слово.
2. Частина мови.
3. Похідний чи непохідний.
4. Простий, складний чи складений.
5. Відмінок слова, з яким ужитий прийменник.
6. Вимова та правопис.
Поміж кущів майнув знайомий хвіст лисиці (В. Іваненко).
Зразок розбору
Поміж – прийменник, похідний (утворений з двох простих – По і Між), складний, ужитий з іменником у родовому відмінку. Пишеться разом, вимовляється з наголосом на другому складі (помі̍ж).
18.03.2020
Тема: Усний твір-роздум на морально-етичну тему.
Завдання: Написати твір роздум на чернетці (теми на вибір):
Твір-роздум – твір, у якому повідомляються причини та наслідки дій, обговорюється проблема, формулюються відповідні висновки.
Різновиди:
Структура твору-роздуму
Вступ + Висновок = 1/3 обсягу твору
Іншими словами, якщо твір займає три сторінки, то загальний обсяг вступу і висновку не повинен перевищувати однієї сторінки.
Кожну частину твору-роздуму потрібно починати з нового рядка.
1. Сформулюйте тезу, яка буде виражати вашу згоду або незгоду (антитезу) з положенням, яке потрібно довести.
2. Доберіть аргументи, які будуть доводити вашу тезу (антитезу). Для цього можна використати:
3. Аргументи мають бути переконливими (побудованими на логічності та послідовності їх мовленнєвої презентації), доречними, конкретними та різноманітними:
4. Дайте назву вашому майбутньому твору (якщо вона вам не запропонована).
5. Складіть план твору.
6. Подумайте над мовленнєвими засобами, які потрібно використати, щоб ваше висловлювання було послідовним, аргументованим, емоційним і цікавим.
«Таким чином, автор дає зрозуміти читачам, що …», «Отже, завершуючи роздуми про …, ми приходимо до висновку», «Підводячи підсумок сказаному, хочеться ще раз нагадати про важливість проблеми …» та ін.
«Така особливість класичної літератури: теми, підняті письменниками, вічні. І хто може поручитися, що в критичній ситуації не стане шукати виправдання чужий жорстокості?»
Теми та завдання з української літератури.
13.03.2020
Тема: Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина…». Громадянські патріотичні мотиви в поезії. Значення патріотизму в житті сучасної людини. Виразне читання поезії, її аналіз.
Завдання: Виразне читання поезії, її аналіз.
С. 184, питання 4,5,6,7(вивчити вірш напам’ять)
18.03.2020
Тема: Василь Симоненко. «Гей, нові Колумби і Магеллани…»
Провідні мотиви та ідеї в поезії (романтичний максималізм, почуття власної гідності й самодостатності).
Завдання:Виразне читання поезії, її аналіз.
С.185, питання 5,6,7
20.03.2020
Тема: Марина Павленко. Про письменницю. Повість «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Сюжет повісті, особливості її композиції.
Завдання: С.187-188 законспектувати біографію Марини Павленко
Прочитати повість С.188-192 , С.193, завдання 1(усно), 2,3(письмово)