Навчальний проект з української літератури "Подвійне "Я" однієї людини"

Про матеріал

Як змінюється Людина і світ крізь призму моральних проблем ?

Цей міжпредметний проект об'єднує предмети гуманітарного циклу для вирішення питання, яке пов'язане з дослідженням проблеми моральності людини. Проект є актуальним для сьогодення. Основна ідея полягає в дослідженні проблеми моральності у творах даних письменників та сучасному суспільстві.

Під час роботи над проектом учні досліджували проблему, яка не залежно від історичної епохи є актуальною завжди. Розкривали та порівнювали риси характеру головних персонажів у творі «Федько- халамидник» В.Винниченка (група «Дослідники», 6 клас); засуджували жорстокість, байдужість, прагнення піднестися за рахунок хвалькуватості у творі «Сім'я дикої качки» Є.Гуцала (група «Літературознавці», 7 клас); відстежували і досліджували деградацію людського “Я” в душі героя «Я» (Романтика)» М.Хвильового (група «Пошуковці», 11 клас); відтворювали внутрішній світ героїв через інсценізації уривків творів (група «Театрали», 5,6,11 класи); проводили соціологічні дослідження серед учнів «Вкажіть три найголовніші риси характеру особистості» (група «Соціологи» по два представники з кожної вікової групи). Додатково вони будуть створювати діаграму своїх досліджень.

При цьому учні набуватимуть навичок узагальнення та систематизації знань з вивченої проблеми.

Результати представлені у вигляді презентації та публікації.

Учні разом з учителем визначили тему, мету, завдання роботи. Об'єдналися в групи та мікрогрупи, визначили напрямки роботи. Результати своєї роботи оформили у вигляді презентації.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Подвійне «Я» однієї людини. Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом. Ліна Костенко. Люди бувають різні, і я не вірю, що мораль однієї людини коштує більше моралі іншої людини.Іп Мен Роботу виконали учні 6, 7 та 11 класу

Номер слайду 2

Знайомтесь

Номер слайду 3

Знайомтесь

Номер слайду 4

Нас вразило. Тема моральності нині надзвичайно актуальна. Багато людей забувають про такі якості як: людяність, моральність, добро. Сучасники мають знати про цю проблему, яку письменники різних народів та епох висвітлювали у своїх творах. Тому ми вирішили з'ясувати: Як змінюється Людина і світ крізь призму моральних проблем ?

Номер слайду 5

Дослідники дійшли висновку«Краще бути чесним і добрим халамидником, ніж підлим боягузом, що зовні — делікатний і ніжний».

Номер слайду 6

Літературознавці зясували. Тема: відтворення взаємостосунків дітей із світом дикої природи Ідея: Засудження жорстокості, байдужості, прагнення піднестися за рахунок хвалькуватості, брехні (Юрко); возвеличення доброти, чуйності, милосердя (Тося).

Номер слайду 7

Літературознавці дійшли висновку

Номер слайду 8

Пошуковці"... бере моє стомлене обличчя в свої сухі старечі долоні й схиляє свою голову на мої груди. Вона знову каже, що я, її м'ятежний син, зовсім замучив себе."«Тоді я у млості, охоплений пожаром якоїсь неможливої радості, закинув руку на шию своєї матері й притиснув її голову до своїх грудей. Потім підвів маузера й нажав на скроню». Роздвоєння особистостіЯДобро чи зло? Що вибрати?

Номер слайду 9

Деградація людського “Я”

Номер слайду 10

Пошуковці дійшли до висновку. Та людина, яка здатна вбити свою рідну матір, не може називатися «ЛЮДИНОЮ».

Номер слайду 11

Театрали

Номер слайду 12

Соціологічні дослідження показали«Вкажіть три найголовніші риси характеру особистості»

Номер слайду 13

Висновок Провівши дослідження , ми з'ясували, що проблема моральності існує у вчинках героїв, з вивчених творів. Можна побачити добро і зло, жорстокість, байдужість, правду і брехню, милосердя і черствість та бездушність Людини. Право вибору залишається за нами. “До чистої мети треба йти чистою дорогою” Леся Українка

Номер слайду 14

Література. Авраменко О. М. Українська література. Підруч. для 7 кл. – К.: Грамота. 2007. – с. 125-134. Агєєва В. П. М. Хвильовий. - К., Наукова думка, 1995. – с.12-18. Мовчан Р. В., Авраменко О. М., Пахаренко В.І. Українська література: Підруч. для 11 кл. загальноосвітн. наоч. закл. . (рівень стандарту , академічний рівень)/наук. ред. Р. В. Мовчан. – К.: Грамота, 2011. – с.154-173. Мовчан Р. В. Українська література: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Генеза, 2006. – с.134-145. Паращик В. В. Українська література. 6 клас: Плани-конспекти уроків. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2006. – с.167-178. Сверстюк Є. Блудні сини України. - К., Товариство "Знання " України., 1993. – с. 20-44. Усі уроки української літератури в 11 класі. Академічний та рівень стандарту/ О. П. Ващенко, С. М. Головатюк, Л. О. Лузан, Л. В. Манян, В. Г. Сухенко, Н.І. Счастливцева/ Упоряд. В. Г. Сухенко, О. М. Чхайло – Х.: Вид. група «Основа»,2011. – c. 324-345. Чуприніна О. О. 12-річна школа. Сучасний урок української літератури в 7 класі. – Х.: Вид. група «Основа»: ПП «Тріада+» 2007. – с.98-103.

Номер слайду 15

Дякуємо за увагу. Найогидніші очі – порожні,Найгрізніше мовчить гроза,Найнікчемніші душі вельможні,Найпідліша – брехлива сльоза.    Василь Симоненко

pptx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку