14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Навчання дітей розповіді за серією сюжетних малюнків (2)

Про матеріал
Вчити дітей складати речення за опорними словами, вправляти дітей в перетворенні деформованих фраз, поширювати речення за допомогою питань-підказок логопеда і самостійно, вчити складати описовий план розповіді з опорою на серію сюж. малюнків, розвивати словесно-логічне мислення і пам’ять.
Перегляд файлу

НАВЧАННЯ ДІТЕЙ РОЗПОВІДІ ЗА СЕРІЄЮ СЮЖЕТНИХ МАЛЮНКІВ

 

Заняття №2

 

ТЕМА: Складання речень за серією сюжетних малюнків «Як допомогти птахам взимку?»

МЕТА: вчити дітей складати речення за малюнками різними способами.

ЗАВДАННЯ: вчити дітей складати речення за опорними словами; вправляти дітей в перетворенні деформованих фраз; поширювати речення за допомогою питань-підказок логопеда і самостійно; вчити складати описовий план розповіді з опорою на серію сюж. малюнків; розвивати словесно-логічне мислення і память.

ОБЛАДНАННЯ: серія сюж. малюнків «Як допомогти птахам взимку?», м’яч, піктограми.

 

Хід заняття

І. Оргмомент.  Інтелектуальна розминка.

Повторення гри «Плутанина» з довільно розташованими малюнками  даної серії.

ІІ. Основна частина.

1.  Складання речень за опорними словами.

  • Зима, діти, йти, гуляти, парк. – Взимку діти пішли гуляти в парк.
  • Малята, побачити, пташка, сніг. -- …
  • Дівчинка, побачити, горобчик, долоньки. -- …
  • Діти, забрати, горобчик, дім. -- …
  • Горобчик, зігрітися, дзьобати, насіння. -- …
  • Діти, повісити, годівниця, парк. -- …
  • Діти, випустити, горобчик. -- …
  • Діти, підгодовувати, птахи. -- …

2.  Фізхвилинка «Ладусі» (див. заняття №1) 

3.  Дид. гра «Виправ помилку» --  перетворення запропонованих логопедом речень.

Логопед говорить дітям про те,  що горобчик погрався з реченнями та переплутав в них слова. Логопед пропонує дітям виправити помилки.

  • Літом Маша і Вітя гуляли в парку.
  • Пташка побачила дітей на снігу.
  • Горобчик взяв дівчинку в долоньки.
  • Горобчик забрав дітей додому.
  • Зернята зігрілись і дзьобали  горобчика.
  • Вітя зробив пташок для годівнички.
  • Діти повісили дерево у парку  на годівничку.
  • Горобчик відпустив Машу і Вітю на волю.
  • Птахи приносили корм і годували дітей.

4.  Дид. гра «Додай слово» --  поширення речень  (гра з мячем).

Логопед пропонує дітям запамятати речення. Наприклад: Діти гуляли.

Хтось із дітей повинен повторити це речення і скласти нове, додавши слово відповідне до смислу речення.  Якщо дитина виконує завдання, вона передає м’яч слідкуючій дитині і т.д.

При ускладненнях логопед допомагає дітям питаннями-підказками.

Наприклад: Хто? – Діти.

Що робили? – Діти гуляли.

Гуляли де? – Діти гуляли у парку.

Поступово темп проведення гри прискорюється.

Приблизні «ланцюжки» речень:

  • Діти. Діти гуляли. Діти гуляли у парку. Діти гуляли у парку взимку. Діти гуляли у парку морозної зими. Діти гуляли у парку морозної і сніжної зими.
  • Горобчик лежав. Горобчик лежав на снігу. Горобчик лежав на пухнастому снігу. Горобчик замерз і лежав на пухнастому снігу.
  • Діти взяли. Діти взяли горобчика. Діти взяли горобчика додому. Діти горобчика віднесли додому і відігріли.

ІІІ. Фізхвилинка.

Під час промовляння вірша діти виконують відповідні рухи.

Прилетіли пташечки

Пташечки маленькі,

Весело стрибали, 

Крильцями махали –

Насіння  дзьобали.

5. Дид. гра «Склади план розповіді» -- навчити дітей складати розповідний послідовний план.

Розгляд кожного малюнка окремо. Виділення в ньому головної думки. Вибір найбільш відповідної до даного малюнка речення із запропонованих логопедом  (логопед вивішує на дошці відповідну піктограму).

Малюнок №1

Діти гуляють. Зима. Діти знайшли на снігу горобчика.  Птахи співають.

Малюнок №2

Діти біжать. Діти несуть горобчика додому.  Горобець і рукавичка. Теплий одяг. Горобець і кіт.

Малюнок №3

Діти принесли горобчика. Діти годують горобчика. Горобець літає.

Малюнок №4

Діти біля годівниці. Діти випустили горобчика і годують птахів.  Цуценя грається.

Логопед робить висновок:

-- Ми вибрали головні речення або назви до кожного малюнка:

1. Діти знайшли на снігу горобчика.

2. Діти несуть горобчика додому.

3. Діти годують горобчика.

4. Діти випустили горобчика і годують птахів.

Ці головні речення разом називаються планом оповідання. 

 

ІV. Підсумок заняття.

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
4 травня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку