Вчити складати розповідь за серією сюж. мал. з опорою на план і за допомогою опорних слів-підказок, збагачувати розповідь виразними засобами української мови (однорідні члени речення, епітети, синоніми), розвивати стійку пам'ять, словесно-логічне мислення і довільну увагу, стимулювати позитивні емоції дітей, виховувати любов до природи, вміння піклуватися про тих, хто потребує допомоги.
НАВЧАННЯ ДІТЕЙ РОЗПОВІДІ ЗА СЕРІЄЮ СЮЖЕТНИХ МАЛЮНКІВ
Заняття №3
ТЕМА: Складання розповіді за серією сюжетних малюнків «Як допомогти птахам взимку?»
МЕТА: вчити дітей зв’язному, послідовному викладу подій за серією сюж. малюнків.
ЗАВДАННЯ: вчити складати розповідь за серією сюж. мал. з опорою на план і за допомогою опорних слів-підказок; збагачувати розповідь виразними засобами української мови (однорідні члени речення, епітети, синоніми); розвивати стійку пам’ять, словесно-логічне мислення і довільну увагу; стимулювати позитивні емоції дітей; виховувати любов до природи, вміння піклуватися про тих, хто потребує допомоги.
ОБЛАДНАННЯ: серія сюж. мал. «Як допомогти птахам взимку?»
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Оргмомент. Інтелектуальна розминка.
Логопед пропонує дітям розташувати в правильній логічній послідовності малюнки. Пригадати назву розповіді і пункти плану (з опорою на серію сюж. мал.. та піктограми).
ІІ. Основна частина.
1. Колективне складання оповідання за кожним пунктом плану.
Малюнок №1
Наступила … . Одного разу …. . Діти …. . Горобчик … .
Малюнок №2
Дівчинка … . Хлопчик … . Діти … . Горобчик … .
Малюнок №3
Діти … . Горобчик … . Він … . Малята … .
Малюнок №4
Діти … . Хлопчик … . Дівчинка … . Малята … .
В процесі складання речень проводиться обговорення і вибір найбільш вдалих варіантів.
ІІІ. Фізхвилинка.
Під час приговорювання вірша діти виконують відповідні рухи.
Всі доріжки замело,
Сніг блищить, іскриться.
Дзьобиком в моє вікно
Стукнула синиця.
За вікном повішу їй
Я шматочок сала,
Щоб тепліш і веселіш
Бідній пташці стало.
2. Дид. гра «Скажи по іншому» -- введення в речення однорідних членів, синонімів, епітетів.
Діти по черзі називають слова близькі за значенням до кожного малюнка.
Малюнок №1
Одного морозного (холодного, зимного) дня … . Діти побачили (помітили, знайшли) … . Горобчик замерз (закляк, був холодний, як лід) … .
Малюнок №2
Дівчинка зігріла (відігріла, обігріла) … . Діти горобчика взяли (підібрали, забрали, віднесли додому) … . Діти швидко йшли (поспішали, бігли) … .
Малюнок №3
Горобець дзьобав (їв, підкріплював сили) … . Горобчик відігрівся (зігрівся, залишився живим) … .
Малюнок №4
Хлопчик годівницю зробив (змайстрував, сконструював, побудував) … . Діти птахів годували (підгодовували, турбувались про них) … .
3. Об’єднання опрацьованих речень в зв’язні фрагменти розповіді у відповідності до плану і серії сюж. мал..
4. Розповідь оповідання дітьми (ланцюжком). Беруть участь всі діти.
Логопед дає установку на увагу, на те, що необхідно слідкувати за розповіддю товариша і бути готовим продовжити.
ІV. Підсумок заняття.
-- Які нові слова запам’ятали?
-- Як поставились діти до горобчика?