Навчання дітей розповіді за серією сюжетних малюнків (3)

Про матеріал

Вчити складати розповідь за серією сюж. мал. з опорою на план і за допомогою опорних слів-підказок, збагачувати розповідь виразними засобами української мови (однорідні члени речення, епітети, синоніми), розвивати стійку пам'ять, словесно-логічне мислення і довільну увагу, стимулювати позитивні емоції дітей, виховувати любов до природи, вміння піклуватися про тих, хто потребує допомоги.

Перегляд файлу

НАВЧАННЯ ДІТЕЙ РОЗПОВІДІ ЗА СЕРІЄЮ СЮЖЕТНИХ МАЛЮНКІВ

 

Заняття  №3

 

ТЕМА: Складання розповіді за серією сюжетних малюнків «Як допомогти птахам взимку?»

МЕТА: вчити дітей звязному, послідовному викладу подій за серією сюж. малюнків.

ЗАВДАННЯ: вчити складати розповідь за серією сюж. мал.  з опорою на план і за допомогою опорних слів-підказок; збагачувати розповідь виразними засобами української мови (однорідні члени речення,  епітети,  синоніми); розвивати стійку пам’ять, словесно-логічне мислення і довільну увагу; стимулювати позитивні емоції дітей; виховувати любов до природи,  вміння піклуватися  про тих, хто потребує допомоги.

ОБЛАДНАННЯ: серія сюж. мал.  «Як допомогти птахам взимку?»

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Оргмомент. Інтелектуальна розминка.

Логопед пропонує дітям розташувати в правильній логічній послідовності малюнки. Пригадати назву розповіді і пункти плану (з опорою на серію сюж. мал.. та піктограми).

 

ІІ. Основна частина.

1. Колективне складання оповідання за  кожним  пунктом  плану.

Малюнок №1 

Наступила … . Одного разу …. . Діти …. .  Горобчик … .

Малюнок №2

Дівчинка … .  Хлопчик … .  Діти … .  Горобчик … .

Малюнок №3

Діти … . Горобчик … .  Він … .  Малята … .

Малюнок №4

Діти … .  Хлопчик … . Дівчинка … .  Малята … .

В процесі складання речень проводиться обговорення і вибір найбільш вдалих варіантів.

 

ІІІ. Фізхвилинка.

Під час приговорювання вірша діти виконують відповідні рухи.

Всі доріжки замело,

Сніг блищить, іскриться.

Дзьобиком в моє вікно

Стукнула синиця. 

За вікном повішу їй

Я шматочок сала,

Щоб тепліш і веселіш

Бідній пташці стало.

2. Дид. гра «Скажи по іншому» -- введення в речення однорідних членів, синонімів, епітетів.

Діти по черзі називають слова  близькі за значенням  до кожного малюнка.

Малюнок №1

Одного  морозного (холодного, зимного)  дня … .  Діти побачили (помітили, знайшли) … .  Горобчик замерз (закляк, був холодний, як лід)  … .

Малюнок №2

Дівчинка зігріла (відігріла, обігріла) … .  Діти горобчика взяли (підібрали, забрали, віднесли додому) … .  Діти швидко йшли (поспішали, бігли) … .

Малюнок №3

Горобець дзьобав (їв, підкріплював сили) … .  Горобчик відігрівся (зігрівся, залишився живим) … .

Малюнок №4

Хлопчик годівницю зробив (змайстрував, сконструював,  побудував) … .  Діти птахів годували (підгодовували, турбувались  про них) … .

3. Об’єднання опрацьованих речень в зв’язні фрагменти  розповіді у відповідності до плану і серії сюж. мал..

4.  Розповідь оповідання дітьми (ланцюжком).  Беруть участь всі діти.

Логопед  дає установку на увагу, на те, що необхідно слідкувати за розповіддю товариша і бути готовим продовжити.

 

ІV. Підсумок заняття.

-- Які нові слова запамятали?

--  Як поставились діти до горобчика?

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
4 травня 2020
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку