Нетрадиційні форми контролю знань учнів на уроках зарубіжної літератури

Про матеріал
У статті описано кілька нетрадиційних форм перевірки знань учнів старших класів на уроках зарубіжної літератури, що передбачає вивчення ефективності компетентнісного навчання, так як здобувачі освіти мають продемонструвати комплекс знань і вмінь: аналізувати, критично мислити. формулювати питання на основі запропонованих варіантів відповідей, інтегрувати знання кількох навчальних дисциплін (література. мистецтво. історія)
Перегляд файлу

Нетрадиційні форми контролю знань учнів на уроках

зарубіжної літератури

(з досвіду роботи Кучинської Л.В.)

 

„Оцінка – це найгостріший інструмент,

використання якого потребує величезного вміння і культури”
В.Сухомлинський

 

Хочу поділитися досвідом використання нетрадиційних форм перевірки знань учнів на уроці світової літератури:

  • «Три по три». Це такий прийом перевірки опрацювання учнями навчального матеріалу, коли перевіряється не просто фактичне, а осмислене засвоєння матеріалу про творчість письменника. Учням пропонуються три події з життя та творчості письменника, три факти пов’язані з творами і три - з героями його літературних творів. Діти мають за ними сформулювати питання так званої вікторини для своїх однокласників. Даний прийом дозволяє перевірити фактичне засвоєння та вміння формулювати питання лаконічно, точно, із застосуванням аналітичних здібностей

Наприклад: 10 клас. Вивчення творчості Некрасова.

  1. Немирів
  2. Волга
  3. «Современник»
  4. «Тройка»
  5. Сінна площа
  6. «Останні пісні»
  7. Шевченко
  8. Жінки
  9. Бурлаки
  • «Контрольна за текстом твору». Щоб швидко перевірити засвоєння учнями змісту невеликих за обсягом художніх текстів їм пропонується цей текст з пропусками, які вони мають заповнити в ході читання.
  • «Створення візитівки твору або письменника» Цей вид перевірки належить до творчих і має на меті перевірити уміння узагальнювати вивчений матеріал і виділяти в ньому головне.
  • «Добір цитат з тексту до малюнків» З роками у кожного учителя літератури накопичується багато ілюстрацій до твору виконаних учнями різних класів. Можна запропонувати дітям дібрати і виразно зачитати фрагменти тексту. Перевіряється одночасно знання текстів і уміння виразно читати. Можна ускладнити завдання запропонувавши розташувати ілюстрації по ходу розвитку сюжету. Стимулюється також прагнення створити свою ілюстрацію, яка буде оцінена іншими учнями. Для учнів, які вільно користуються у освітніх цілях мережею Інтернет можна запропонувати зробити слайд шоу з фільмів, мультфільмів, картин, створених за мотивами творів художньої літератури.
  • «Добір музичного фону для читання напам’ять поетичних текстів» Таке завдання дозволяє перевірити розуміння учнями авторського задуму, характеру ліричного героя, особливості звукопису та поетичного синтаксису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку