Тема: Незвичайний натюрморт. За допомогою світлотіні зобразити об’ємність фруктів та овочів.
Практичне завдання Створити художній образ осені, використовуючи для цього фрукти і овочі. Виконання натюрморту в одному кольорі.
Мета: формувати ключові компетентності:вміння вчитися – організовувати свою роботу для досягнення результату; проявляти зацікавленість, вміння аналізувати, виділяти головне; загальнокультурні – спроможність аналізувати та оцінювати досягнення національної культури; предметні компетентності: мати уявлення про основні засоби виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма) у передачі світлотіні, використовувати їх у своїх роботах, вчити працювати у техніці штриха; виховувати бажання створювати власну художньо – творчу графічну композицію.
Техніка виконання: графіка.
Візуальний ряд: репродукції графічних робіт художників, таблиця з поетапністю виконання натюрморту, зразки натюрмортів, дитячі малюнки.
Матеріали та інструменти: аркуші паперу А4, графітний олівець, гумка.
Хід уроку
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
Двое учнів складають силуетні композиції натюрмортів з паперових фруктів та овочей на магнітній дошці.
Зразки дидактичного матеріалк для композицій натюрморту
Питання фронтальної бесіди
- Що таке натюрморт?
- Чому натюрморти такі популярні в мистецтві?
- Які кольори використовують для зображення осінніх натюрмортів?
- Якми графічними матеріалами можна створити натюрморт?
- Які особливості має враховувати художник при створенні художнього образу графічного натюрморту в одному кольорі?
3. Повідомлення теми уроку
Чарівниця осінь нам знову сьогодні допоможе віднайти Фантазію при створенні графічного натьрморта в одному кольорі.
4. Вивчення нового матеріалу
Об’ємність предметів у натюрморті виявляють за допомогою світлотіні, яка завжди «наслідує» форму предметів. Світлотінь у графіці зазвичай передають штрихуванням. В освітленій частині предметів із гладенькою або блискучою поверхнею можна побачити відблиск. Щоб його зобразити, достатньо потерти це місце гумкою.
Тож найбільш освітлена — найближча до джерела світла опукла частина яблука. Навколо неї — напівтінь і тінь. За тінню можна побачити рефлекс — незначне висвітлення тіні. Від яблука на поверхню столу падає тінь.
Виконання вправ. Потренуруйтеся виконувати різні штрихи і відблиски олівцем і гумкою.
Учитель. Створіть художній образ осені, використовуючи для цього її дари — фрукти й овочі. Виконайте натюрморт в одному кольорі. За допомогою світлотіні спробуй зобразити об’ємність фруктів та овочів (графітний олівець).
6. Підсумок уроку
- Як світлотінь впливає на створення художнього образу?
- Яке значення штрихування і світлотіні в переданні об’ємності предметів?
Перегляд та взаємо аналіз учнями в групі виконаних робіт. Створення тематичної вистаки «Дарунки осені»