Нове життя народних мелодій в інструментальній музиці. 7 кл.

Про матеріал

Урок на тему "Нове життя народних мелодій", урок комбінований, головне завдання прищепити у підростаючого покоління любов до нашої рідної музики, нашої культури, розвивати досягнення рідної культури, розвивати вокально-хорові здібності учнів.

Перегляд файлу

Урок  з музичного мистецтва , 7клас,

за підручником  «Мистецтво, інтегрований курс»,

автори: Л.М.Масол, О.В.Гайдамака,Г.В. Кузьменко,Н.А. Лємешева.

Урок № 3- 4

 

Тема уроку: Нове життя народних мелодій в інструментальній музиці.      Мета уроку:

 

вчити  учнів оволодівати  досягненнями світової культури; організовувати своє робоче місце, планувати свої дії ; знайомити учнів з кращими зразками обробок народних пісень композиторами-класиками, порівнювати різножанрові види використання народних тем в класичній музиці, нагадати основні жанрові ознаки концерту, симфонії, форми варіацій.

виховувати  естетичне ставлення, інтерес та любов до музики  як виду мистецтва; формувати  міжособистісні відносин, оволодівати  досягненнями світової культури;

розвивати в учнів здібності щодо образного сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики,  творчі здібності учнів, естетичний смак.

Обладнання: підручник, DVD, телевізор, компютер, мультимидійна презентація.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

 

 

 

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

«Мозковий штурм». Дайте вірну відповідь.

 

  1. Музичний символ це - …

 

  1. Духовний гімн України написав …

 

  1. Микола Лисенко – композитор, …

 

  1. Текстом для пісні «Реве та стогне..» стали….

 

  1. Обробка народної пісні – це...

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Створення проблемної ситуації.

 Часто під час слухання симфонічних творів ми чуємо знайомі мелодії. Так композитори вшановують народну музику й дають їй нове життя. Пригадаймо з минулих років навчання, як в увертюрі до опери Миколи Лисенка «Тарас Бульба» лунає мелодія української народної пісні «Засвіт встали козаченьки», а у фіналі Концерту для фортепіано з оркестром Петра Чайковського — веснянка «Вийди, вийди, Іванку». «Гуцульська рапсодія» Георгія Майбороди базується на мелодії пісні «Верховино, ти світку наш», а фантазія-увертюра «Веснянки» Станіслава Людкевича, з якою

    ви ознайомились у 6 класі, — на мелодіях українських народних пісень.

   IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку: Нове життя народних мелодій в інструментальній музиці.  Сьогодні ми ознайомимося з кращими зразками обробок народних пісень композиторів-класиків, порівняємо різножанрові види використання народних тем в класичній музиці, пригадаємо основні жанрові ознаки концерту, симфонії, форми варіацій

  V. Вивчення нового навчального матеріалу.

 

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди:

   Вчитель; Жанр обробки народної пісні є дуже популярним і шанованим серед композиторів і виконавців. Найчастіше інструментальні обробки народних мелодій виконують ансамблі, оркестри народних інструментів, ансамблі пісні і танцю тощо. Але існує чимало обробок і для різноманітних інструментів-соло. Найпопулярніша форма інструментальних обробок — це варіації

 

  2. Слухання музичних творів.

 

Костянтин Мясков. Варіації на дві українські теми (у виконанні ансамблю

 

народних інструментів);

 

Сергій  Прокофьєв.  Обробки  російських  народних  пісень  у  перекладі  для

 

оркестру; варіації на німецьку тему (фортепіано).

 

 Обговорення після прослуховування муз твору.

Технологія «Асоціативний кущ» (відповіді на запитання)

 

  •                   Яка роль тембрів інструментів у розвитку музики?

 

  •                  Який твір звучав у виконанні соліста, а який — колективу   музикантів?

 

  •                  Охарактеризуйте музичну форму варіацій

3. Робота з підручником:  стор.43 – 44   «Портрет митця»

 

4.  Слухання музичного твору.

 

Лев Ревуцький. Симфонія № 2 Мі мажор.

 

Обговорення після прослуховування муз твору.

  •                   Охарактеризуйте музику кожної із частин симфонії.

 

  •                   Опишіть характер основної теми твору, спробуйте її наспівати.

 

       -          Як змінюється тема у процесі варіювання, яких рис набуває?

5. Слухання музичного твору.

 

Мирослав Скорик. «Карпатський» концерт для оркестру.

 

Обговорення після прослуховування муз твору.

  •                   Які ознаки жанру концерт?

 

  •                   Як розвивається музика цього твору?

 

  •                   Які прийоми, характерні для музичного фольклору Карпат, використав композитор?

 

  •                   Чи відповідає програмна назва твору прослуханій вами музиці?

 

6. Мистецька скарбничка.

 

Концерт жанр музичного мистецтва, в основі якого лежить принцип протиставлення звучання окремих груп виконавців, або виконавського колективу і соліста.

 

Симфонія жанр симфонічної музики, великий твір для оркестру.

 

 

7..Вокально-хорова робота.

 

  1. Розспівування. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу.

 

    2. Розучування  пісні  «Два  кольори»

 (музика  Олександра  Білаша,  слова  Дмитра Павличка).

 

 Робота над змістом пісні.

 

  • Який образний зміст має ця пісня?

 

  • До яких важливих і вічних понять звертаються її автори?                                     (Світ, друг, дім,радість, майбуття, любов тощо.)

 (Під час розучування  пісні слід звернути увагу на чітку дикцію, плавність виконання, чистоту інтонації, виконавський план пісні.)

 

  • Які пісні подібної тематики ви можете згадати?

 

VІ. Узагальнення вивченого матеріалу. Підсумок уроку. («Мікрофон»)

 

1.  Чому, на вашу думку, жанр обробки народної мелодії завжди є популярним й актуальним? Поміркуйте, чому форма варіацій є привабливою для інструментальних обробок народних мелодій.

 

2. Які «перетворення» можуть відбуватися з народними мелодіями в різних інструментальних жанрах? Наведіть приклади.

 

3. Як музичний фольклор впливає на розвиток сучасної музики?

 

 

 

VІI. Домашнє завдання.

 

Із різних джерел дізнайтеся більше про творчість колективів, що популяризують народну музику.

 

 

VІII. Вихід з класу під звучання музики «Карпатського концерту» М. Скорика.

 

docx
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
2996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку