Завдання предмета «Українська література» – сприяти формуванню ціннісного ставлення до того, що відбувається навколо, розуміти, що події важливо пропускати через себе. У пам'яті лишається те, що має емоційне позначення. Мета вивчення української літератури в школі – формування компетентного читача; підвищення загальної освіченості молодого громадянина України, досягнення належного рівня сформованості вміння прилучатися через художню літературу до фундаментальних цінностей, культури, розширення культурно-пізнавальних інтересів школярів; сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі; виховання національно свідомого громадянина України; формування і ствердження гуманістичного світогляду особистості, національних і загальнолюдських цінностей
Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти з української літератури
Завдання предмета «Українська література» – сприяти формуванню ціннісного ставлення до того, що відбувається навколо, розуміти, що події важливо пропускати через себе. У пам’яті лишається те, що має емоційне позначення.
Мета вивчення української літератури в школі – формування компетентного читача; підвищення загальної освіченості молодого громадянина України, досягнення належного рівня сформованості вміння прилучатися через художню літературу до фундаментальних цінностей, культури, розширення культурно-пізнавальних інтересів школярів; сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі; виховання національно свідомого громадянина України; формування і ствердження гуманістичного світогляду особистості, національних і загальнолюдських цінностей.
Оцінювання знань з української літератури здійснюється на основі:
У системі оцінювання розрізняють 4 (чотири) рівні навчальних досягнень учнів:
Оцінювання навчальних досягнень учнів з української, світової та літератур національних меншин має здійснюватися за такими вимогами:
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) сприймає навчальний матеріал на елементарному рівні, називає окремий літературний факт або явище. |
2 |
Учень (учениця) сприймає навчальний матеріал на елементарному рівні, називає окремі літературні факти або явища. |
|
3 |
Учень (учениця) сприймає навчальний матеріал, відтворює окремий фрагмент твору (з допомогою вчителя). |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) частково відтворює навчальний матеріал на репродуктивному рівні, дає визначення літературного явища без посилання на текст. |
5 |
Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і з допомогою вчителя знаходить потрібні приклади у тексті літературного твору. |
|
6 |
Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал, відтворює значну його частину з допомогою вчителя і самостійно знаходить приклади у тексті. |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору за поданим учителем зразком, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних суджень. |
8 |
Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками текстуального аналізу художнього твору, під керівництвом учителя виправляє допущені помилки й добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку. |
|
9 |
Учень (учениця) володіє матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні ціліснокомплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом учителя аналізує і виправляє допущені помилки; добирає аргументи на підтвердження висловленого судження або висновку. |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень (учениця) добре володіє матеріалом та навичками ціліснокомплексного аналізу художнього твору,самостійно оцінює окремі літературні явища, знаходить і виправляє допущені помилки, працює із різними джерелами інформації, систематизує дібраний матеріал. |
11 |
Учень (учениця) на високому рівні володіє матеріалом, вміннями і навичками ціліснокомплексного аналізу художнього твору, висловлює свої думки, самостійно оцінює явища культурного життя,аргументуючи власну позицію щодо них, виявляє початкові творчі здібності. |
|
12 |
Учень (учениця) вільно володіє матеріалом та навичками ціліснокомплексного аналізу літературного твору, виявляє особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень щодо різноманітних навчальних завдань, до використання набутих знань та вмінь у нестандартних ситуаціях, має схильність до літературної творчості. |
Процедура оцінювання здобувачів освіти
Поточне оцінювання на уроці
Оцінка за урок виставляється за:
Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури
5–9 класи
Класи |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||
Семестри |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: контрольного класного твору;
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2
–
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення*
|
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
10-11 класи
Класи |
10 |
11 |
||
Семестри |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
|
Рівень стандарту, академічний |
|||
Контрольні роботи у формі: контрольного класного твору*; виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення** |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання |
1 |
1 |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
4 |
5 |
Письмові контрольні роботи проводяться у формі тестів, відповідей на запитання, літературної анкети героя твору, комплексних завдань, літературного диктанту, паспорту твору (за вибором учителя).
Контрольні класні твори проводяться у формі есе, міні-творів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового тексту. Це розвиватиме самостійне творче мислення учнів і дасть їм можливість виконати роботу протягом одного уроку.
Оцінка за контрольну роботу та тему учнями не перескладається!
У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового.
Тематична оцінка ставиться в кінці вивчення теми на основі письмової контрольної роботи (оцінка за тему може бути підвищена або знижена на 1-2 бали з урахуванням поточних оцінок).
Бал за семестр виставляється в кінці кожного семестру (півріччя). Він узагальнено відображає підготовку учня з літератури.
Семестровий бал є результатом оцінювання досягнень учня в таких аспектах:
Перевірка знань та вмінь здійснюється за допомогою завдань тестового характеру відкритого або закритого типів, а також комплексних завдань (на розсуд учителя), залежно від характеру навченого матеріалу.
Річний бал виставляється на основі семестрових оцінок.
Правила оцінювання здобувачів освіти
1