Новий стиль мого життя

Про матеріал
дати уявлення учнями про важливість вироблення екологічно доцільного способу життя, бачити «екологічні» хвороби планети, берегти та економити ресурси планети; вчити визначати і висловлювати власну позицію щодо дбайливого ставлення до природних ресурсів, самооцінювання діяльності і перспективне планування подальших дій; формувати у дітей сталу звичку – модель власної побутової поведінки щодо раціонального та заощадливого використання природних ресурсів планети; виховувати бажання вносити власний внесок у справу збереження ресурсів планети.
Перегляд файлу

 



Скрікеря Л.А..

 

Методична розробка уроку 

курсу за вибором «Уроки для сталого розвитку» для 3 класу

 

ТЕМА: Новий стиль мого життя.

                    Мої плани і обіцянки та  мій внесок у справи збереження    ресурсів планети Земля.

 

            МЕТА:                   дати уявлення учнями про важливість вироблення екологічно              доцільного способу життя, бачити «екологічні» хвороби планети, берегти та економити ресурси планети;               

 

РОЗВИВАЮЧА: вчити визначати і висловлювати власну позицію щодо     дбайливого ставлення до природних ресурсів,

                            самооцінювання діяльності і перспективне планування подальших дій;

                           

ВИХОВНА:      формувати у дітей сталу звичку – модель власної побутової поведінки щодо раціонального та заощадливого використання природних ресурсів планети;  

                            виховувати бажання вносити власний внесок у справу збереження ресурсів планети.

 

ОБЛАДНАННЯ: -  телевізор;

   -  ноутбук;

-  навчальна презентація.

    -  картки для індивідуальної роботи .

                            -  для практичної роботи : аркуш А4, олівці, ручка

https://lh6.googleusercontent.com/tYQqyfA1G4qk3C-Cs6-QQqbjiTnJEASPo4szdmIVw7gQ_0jIciUUzcQFKwlqjIvsvMCt6tZ-oa-LFsav-JUS4uJCC9LX9dVvBIYzoWICZG0ncE0o5gtsOqJo9i6c6j3fO9FD64cGWVIsgdd3iQ

ТРИВАЛІСТЬ: 40 хвилин.

 

Хід уроку

 

                                     І. Організаційний момент

-Девізом нашого уроку будуть слова:

 

В природі ми лиш часточки малі.
Земля не нам належить — ми Землі! (сл.№2)

                     

                                     ІІ. Формування мети й завдання уроку

-Тож давайте спробуємо зазирнути в її обличчя.

а) Спілкування в колі: (діти передають м ячик і називають слова)

-Що ви можете  побачити, яка вона . Підбираємо і називаємо слова , які будуть відповідати на питання яка?( думки дітей)

-А  що, на вашу думку,  робить нашу планету Земля щасливою?(думки дітей)

-Так , справді, щоб наша Земля була щасливою, нам з вами потрібно не шкодити планеті, заощаджувати її ресурси, дбати про своє майбутнє та долю майбутніх поколінь мешканців Землі.

D:\школа\фото детей класса\2017-2018 уч.г 3 кл\ФОТО\Новая папка\20180411_092633.jpg

б)  Отже навіть в назві нашої крайни сховалися такі гарні слова. (слайд № 4)

                                    ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

Ми можемо відчути як вона співає, радіє, почути, як плаче, як стогне від болю, якого їй завдають люди.  Ви вже багато чого вмієте робити для того, щоб наша планета була щасливою.

Кожного ранку ми відкриваємо двері нашого дому в новий день. По один бік дверей залишається наш маленький домашній світ, родина, дитинство: а по другий – це світ величезний, ім’я якому – Земля.

Сьогодні ми з вами будемо складати свої власні обіцянки нашій планеті для збереження природних ресурсів , тому що економити енергію – це розумно.

 

                                        ІV. Формування нових вмінь і навичок

1. Об’єднання в групи. (Ознайомитись с текстом, потім розійтись по своїм групам і ознайомити з отриманою інформацією членів своєї групи)

Текст для груп:    Економити енергію – це розумно

     1.  Сучасне людство потребує багато енергії. Завдяки енергії працюють транспорт , комп’ютер і телевізор, холодильник та мікрохвильова піч, освітлюють та опалюють приміщення.

     Джерелом енергії на Землі багато – сила води і вітру, енергія Сонця, атомна енергія тощо. Але основними постачальниками енергії є газ, нафта, вугілля і торф.

      2. Завдяки газу, нафті, вугіллю і торфу задовольняється більше ніж половина усіх потреб людства в електроенергії. Споживання електроенергії збільшується дуже швидко. За останні 100 років вони зросли у сто разів.

    3.  Проте нафта, природні гази й вугілля є невід’ємними ресурсами. Учені попереджають, що запасів газу вистачить людству на 220 років, а вугілля і нафти  - лише на 60.Тож основні ресурси  дуже скоро можуть скінчитися.

     4. Крім того, їх використання призводить до певних проблем. У першу чергу  - це забруднення природного середовища. Кожна труба, що димить, викидає у повітря десятки тонн шкідливих речовин. Великі земельні території відводяться під шахти,електростанції – отже забруднюються вода та грунт.

5. Наслідки використання ресурсів позначаються на здоров ї людей. Про небезпеку атомної енергетики нагадувати не потрібно – кожен знає про наслідки аварії 1986 року на Чорнобильській атомній електростанції в Україна, а також аварії , що сталися 2011 року на станції «Фокусіма – 1» у Японії.

2.  Перевірка отриманих знань.(слайд №5)

- Що працює завдяки енергії?( Завдяки енергії працюють транспорт , комп’ютер і телевізор, холодильник та мікрохвильова піч, освітлюють та опалюють приміщення.)

- Що є основним постачальником енергії? (газ, нафта, вугілля і торф)

- У скільки разів зросло споживання  електроенергії людством ?( у 100 разів)

- На скільки років вистачить запасів газу (220 р.) та вугілля і нафти (60 років)?

- Чим небезпечні атомні електростанції? ( позначаються на здоров ї людей)

- На якій атомній станції в Україні сталася аварія?

- У якому році?

Слово вчителя : Отже, питання розумного використання, економного перероблення і збереження енергії стають для людства надзвичайно важливими. Ти теж можеш долучитися до цієї важливої справи. Якщо хочеш зберегти природні ресурси й заощадити гроші, починай сьогодні!

3. Робота в табличках

- Давайте перевіримо свої знання.

                                           Фізкультхвилинка

 4. Вправа ОДГ, ОПЛ «Що якщо…»

Кожен з вас зараз спробує уявити ,  а «що  якщо..»

Іноді ми уявляємо гарні ситуації ( ну, наприклад,що не буде ніколи війни), іноді погані . А зараз потрібно вам скласти свої припущення на отриману ситуацію. Наприклад : що буде , якщо вам не дозволять ходити до школи

                      Ви не навчитеся читати

                      Не зможете працювати з комп’ютером.

 Отже зараз вам доведеться уявити собі таку ситуацію, що для збереження енергоносіїв планети можуть бути такі вказівки…

 Ситуації:

- 1.Уряд  вирішив , що   для отримання більшої кількості електроенергії, не закривати атомні електростанції, навіть якщо вони  небезпечні . (Мають вільно висловлювати свої погляди)

 

- 2. Щоб зекономити гроші , уряд) вирішив не очищувати воду для використання в побутті.  (Право на здоров я)

 

- 3.Було вирішено на зборах класу, що тільки дівчатка з наступного дня мають право користуватися в школі  водою , а всім хлопчикам забороняється.( Усі рівні у правах)

 

-4. Для збереження ресурсів газу, було вирішено, що для приготування їжи , користуватися газом можуть тільки бабусі.

 

- 5. Уряд (правительство) вирішив , що треба всіх дітей заохочувати до справ збереження енергоресурсів планети. Які були б ваші дії? ( має право на власну думку)

 

- А які права людини тут порушили?

Аналіз ситуації : Чи важко вам було уявити таку ситуацію?

Чому?

 

 

 

5. Робота з підручником (с.71) (робота в парах)

-А зараз познайомтесь із зверненням мешканців планета Земля . Підкресліть олівцем слова в тексті , які відображають основну думку.

Шановні друзі!

Усі ми  - мешканці спільного дому – планети Земля. Жоден із нас не може залишитись осторонь проблем людства. Уроки для стійкого розвитку навчають жити й діяти так , щоб Земля завжди була здоровою і щасливою.

   Відтепер ви будете не лише милуватися її красою, користуватися багатствами, в зумієте по-справжньому любити її, помічати випадки негативного впливу людей на планеті, співчувати її бідам. Ви стали активними захисниками Землі.

     Продовжуйте діяти у цьому напрямі, й щоранку вам обов’язково посміхнеться наша ЩАСЛИВА ПЛАНЕТА.

6. Обговорення прочитаного

7.Творче завдання ( робота в групах)

-Намалюйте свою щасливу планету і що треба зробити, щоб Земля посміхалася.

1.Щаслива планета – це здорові люди.

2.Щаслива планета – це чисті ставки , річки, моря.

3.Щаслива планета – це зелені ліси, квітучі міста.

4.Щаслива планета немає сміття.

5.Щаслива планета – це чисте повітря.

6.Щаслива планета – це дружба всіх народів.

7.Щаслива планета – це спів  пташок.

8.Щаслива планета – це планета для тварин і рослин.

 

9.Презентація малюнків.

- Діти демонструють свої малюнки та прикріплюють на дошку.

                                      V. Закріплення нових знань

1. Складання обіцянки

- Вирішіть, які корисні для себе й планети справи ти можеш робити далі?

- Це і буде твоя власна обіцянка.

2.Запис обіцянки .

- Напишіть обіцянку на долоньках. Оберіть ті обіцянки, які ви будете виконувати без нагадування.

Я буду…..

  1. Бережливо використовувати папір.
  2. Віддавати іграшки та книжки, які мені більше не потрібні.
  3. Не залишати відкритими крани з водою без потреби.
  4. Вимикати світло в кімнатах, якщо там нікого немає.
  5. Вимикати обладнання , яке не використовується.
  6. Допомагати людям і планеті.
  7. Щодня робити для планети щось добре.
  8. Розповідати друзям та родичам про обіцянку та пропонувати їм приєднуватися до спільних дій.

VІ. Підведення підсумків уроку

3.Вправа «Мікрофон».

Закінчіть ці рішення:

- Щоб повернути обличчю планети посмішку, і  зберегти ресурси планети ,  я хочу «……….»

      - Для цього я можу «…………»

      - Які почуття ви відчували під час роботи?

      - Які завдання вам сподобалися найбільше? 
      - Які завдання було виконати важко? 
      - Чи будете ви  піклуватися над збереженням ресурсів планети? 

 

 

 

docx
Додано
31 січня
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку