. Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні доданки.Визначення числа тисяч у числі. Порівняння багатоцифрових чисел. Розв’язування задач

Про матеріал
Удосконалювати вміння учнів лічити сотнями тисяч, читати, записувати і розкладати на розрядні доданки шестицифрові числа, визначати число тисяч у числі, порівнювати багатоцифрові числа; вчити розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Тема. Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання  чисел на розрядні доданки.Визначення  числа тисяч у числі.  Порівняння багатоцифрових чисел. Розв’язування задач

Мета: удосконалювати вміння учнів лічити сотнями тисяч, читати, записувати і розкладати на розрядні доданки шестицифрові числа, визначати число тисяч у числі, порівнювати багатоцифрові числа; вчити розв'язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас незвичайний урок, а морська подорож. Ми з вами будемо подорожувати Математичним морем. Етап за етапом, зупинка за зупинкою ми будемо  рухатись на цьому кораблі. Скажіть, а що потрібно  справжнім морякам, щоб не заблукати в морських просторах. (Уміти читати морську карту)

Приготуйтеся долати математичні перешкоди. А не заблукати під час подорожі нам допоможе маршрут.

1. Струмок Числовий

2. Течія Швидка

3. Затока Прикладів.

4. Острів Задача.                                                                                                            

5. Бухта Геометрична

6. Порт Перемоги.

Кінцевим пунктом буде Порт  Перемоги. Щоб дістатися до нього, ми повинні працювати дуже швидко. Ви готові: тоді вирушаємо.

  1. Струмок  Числовий.

Чому ми починаємо зі струмка? (Будь-яка річка починається зі струмка)

Наші завдання:

Лічити розрядними одиницями в межах мільйона.

Записувати багатоцифрові числа.

Порівнювати багатоцифрові числа.

Розв’язувати задачі.                                                                                                            

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

    1. Пояснення вчителя.

В усній  нумерації розряди багатоцифрових чисел групують у класи. У кожному класі є три розряди. В межах шестицифрових чисел маємо два класи:  перший і другий. Одиниці, десятки й сотні становлять перший клас – клас одиниць. Одиниці тисяч, десятки тисяч  і сотні тисяч становлять другий клас – клас тисяч

 

Таблиця

Щоб прочитати  чотири -, п’яти - або шестицифрове число, називають спочатку, скільки в ньому одиниць класу тисяч, а потім – скільки одиниць класу одиниць.

Числа читають зліва на право, а розряди відраховують  справа на ліво

Діти зверніть увагу. Коли ми читаємо число, ми  називаємо клас тисяч, а  клас одиниць не називаємо наприклад : 147 тисяч 125

   2. Робота з таблицею.

Прочитайте друге число таблиці. Скільки в ньому одиниць класу тисяч?   Одиниць класу одиниць?                                                                                                  Прочитайте третє число, наступне……                                                                 Запишіть числа з таблиці і підкресліть клас одиниць.                                               

а) Самоперевірка (вивішую на дошку відповіді)                                                                  Діти, у кого так підніміть руки                                                                                             

   3.  Фронтальне завдання.                                                                                                  На якому місці справа в числі пишуть одиниці; десятки; сотні; одиниці тисяч; десятки тисяч; сотні тисяч?

(Одиниці пишуть на першому місці праворуч, десятки – на другому, сотні – на третьому, одиниці тисячі – на четвертому, десятки тисяч – на п’ятому, сотні тисяч – на шостому місці праворуч.) 

   4.Робота з підручником.                                                                                                                            Розглянемо третє завдання впр. 267                                                                                              Скільки усього тисяч у першому числі? (У числі 210 175 усього 210тис)

У другому…..                                                                                                              

ІІІ. Первинне закріплення

Вирушаємо далі до відкритого моря  течією Швидкою. Назва говорить сама за себе. Необхідно виконати завдання швидко.

   1.Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою. ( впр.268  )

Прочитайте завдання, а тепер ці числа запишіть самостійно. 

а)Взаємоперевірка.  (вивішую правильні відповіді на дошку)                                                                                        Взяли прості олівці і  помінялися зошитами зі своїм сусідом по парті. 

Виправили помилки.                                                                                                          Підніміть руки у кого всі відповіді правильні. 

ІV. Застосування набутих знань.                                                                                      

   1. Затока Прикладів.

Наш корабель набирає швидкості і вирушає до затоки Прикладів

Зараз ми будемо працювати над впр. 270 (до дошки )

Приклади виконуємо з коментуванням                                                                            234 725 = 200 000 + 30 000 + 4 000 + 700 + 20 + 5                                                        Якщо хтось зробить завдання швидше, виконайте наступний приклад

Підсумок . ( Ви добре справилися з завданням. Молодці!)

   2.Порівняння чисел

Нам треба порівняти багатоцифрові числа. Подивилися на впр 269.

 Зверніть увагу. Порівняння слід виконувати, починаючи з найбільшого розряду.

  Прокоментуй чому в першому виразі поставили знак більше.                     (Число 945 145 > за число 888 888 тому, що 9 сотень тисяч > за 8 сотень тисяч)                                                                                                                                                         Останні пари чисел порівнюємо самостійно.                                                                                

а) Самоперевірка. ( відповіді вивішую на дошку)

Діти, підніміть руки у кого всі приклади правильно.                                             

   3. Острів Задача

Ось ми, прибули до чудового острова Задача

а). Робота в групах .

У нашому класі є 4 групи: ромашки, маки, чорнобривці, волошки.                                                                                                             

 На карточці записана задача. В групі ви разом виконуєте завдання. Не забуваємо правила роботи в групі, не викрикуємо. При завершенні роботи група підіймає руку і дайте відповідь.

  • Одна електростанція за рік викидає в атмосферу  500т пилу і 20 000т оксидів азоту. Скільки всього тонн відходів викидає одна електростанція за рік? (20 500т)
  • Нині найстарішим деревом є гігантський кипарис (у Південній Мексиці). Як вважають спеціалісти, його вік п’ять тисяч років. Запишіть це число.
  • Най зубастіша тварина – звичайний садовий слимак. Він має чотирнадцять тисяч сто сімдесят п’ять зубів. Запишіть це число.
  • Щоб зібрати 1кг меду, бджолі треба пролетіти чотириста шістдесят тисяч кілометрів. Запишіть це число.

Найкраще справилася група…

7. Бухта Геометрична

- Що це за прапор майорить? Це ж пірати! Допоможемо врятувати від них мешканців бухти?

Діти, що таке бухта? (це місце біля берега, куди причалюють невеликі кораблі, суда, човни) для рятування людей треба виконати піратські вимоги: вам потрібно порахувати. Скільки трикутників на піратському прапорі

         

 

 

 

 

 7

 

Розкрий таємницю для своїх товаришів.

Покажи на дошці всі трикутники.

Молодці справилися з усіма завданнями.

Ми з вами дібралися до порту Перемоги.     

V. Підсумок уроку

Ой, а що це на березі?  Та це ж старовинна пляшка. Подивимося, що в ній.

Тут картка – твердження (діти оцінюють власні твердження на уроці.)

Заповніть картки – твердження. Запишіть своє прізвище

  1. Я вмію називати багатоцифрові числа
  2. Я не припустився помилок в самостійній роботі
  3. У мене все сьогодні вийшло, я не припустився помилок

Діти , з яким  уроком ми пв`язали урок математики?

Чи сподобалася вам подорож?

docx
Додав(-ла)
Yevtushok Toma
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
1465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку