НУШ 1 клас Мовно-літературна галузь. Тема: "Закріплення звукового значення букви «а». "

Про матеріал
ОР: з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них; виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; слухає й розуміє коротке монологічне висловлення; відповідає на запитання за змістом; розповідає, про що мовиться в тексті, який прослуховувався; сприймає зміст і форму простих медіапродуктів, бере участь в їх обговоренні; має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; правильно вимовляє тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні звуки; відтворює ланцюжок звуків у почутому слові; розрізняє звуки і букви; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах; має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові; має уявлення про речення; визначає кількість слів у реченні; збагачує активний словник.
Перегляд файлу

Читання    01.10.

Тема: Закріплення звукового значення букви «а». Буква «А» у власних назвах.

ОР: з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них; виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; слухає й розуміє коротке монологічне висловлення; відповідає на запитання за змістом; розповідає, про що мовиться в тексті, який прослуховувався; сприймає зміст і форму простих медіапродуктів, бере участь в їх обговоренні; має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; правильно вимовляє тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні звуки; відтворює ланцюжок звуків у почутому слові; розрізняє звуки і букви; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах; має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові; має уявлення про речення; визначає кількість слів у реченні; збагачує активний словник.

Хід уроку:

І. Ок

Хто молодці? Ми.

Хто активні? Ми.

Хто працьовиті? Ми.

Хто наполегливі? Ми.

 

Так, саме ви будете найкращими на уроці, саме ви допоможете деревцю.

То ж працюватимемо на повну, докладемо максимум зузиль.

Бажаю вам успіху!

ІІ. АОЗ

  1. Артикуляційні вправи.

Яка зараз пора року? (Осінь.)

Що працює в полі? (Трактор.) Покажіть трактор.

Яка комаха найпрацьовитіша? (Бджола.) Покажіть бджілку.

Чистомовки

Ни-ни-ни – гарно восени.

Тень-тень-тень – прийшов жовтень.

На-на-на – пломеніє горобина.

Ен-ен-ен – стоїть клен.

  1. Опитування

З чого складається мовлення? (Із речень.)

З чого складається речення? (Зі слів.)

Скільки слів може бути в реченні? (1 і більше.)

На що ми ділимо слова? (На склади.)

Скільки складів може бути в слові? (1 і більше.)

Як називається склад, що ми вимовляємо з більшою силою голосу? (Наголошений.)

Які звуки є в українській мові? (Голосні й приголосні.)

Якими фішками вони позначаються?

Підсумок.

  1. Робота зі словом

Вимовте слово

поділіть на склади

наголос

послідовне називання звуків

коротка характеристика

добір фішки     

  1. Складання речення

Стоїть сумний клен.

«Жива» схема.

  1. Повторення вивченого на попередньому уроці

З яким звуком ми знайомилися на попередньому уроці?

Це голосний чи приголосний звук? Доведіть. Якою фішкою ми його позначаємо?

Якою буквою він позначається? Де живе буква «а»?

Назвіть слова зі звуком [а].

Молодці! Памятаймо, якщо старанно будемо працювати, то нам вдасться допомогти клену.

ІІІ. ПТ

Діти, є дві літери велика й маленька. Обидві живуть у словах. Але навіщо ж нам велика літера?

На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося….

Фізкультхвилинка про осінь (діти граються, подув осінній вітер, падає дощик, діти поспішають додому) – виконують рухи.

ІV. Вивчення теми

  1. Слухання вірша qr- код       Для чого нам велика літера?

Аналіз вірша

Про кого вірш? ( Про хлопчика й дівчинку.)

Як їх звуть? (Алла, Андрій.)

Вони друзі чи брат і сестра? (Брат і сестра.)

З чого вони ліпили фігурки? (З пластиліну.)

Кого зліпив Андрій? (Мавпочку.)

Куди посадив Андрій мавпочку? (на пальму.)

Що тримала мавпочка в лапках? (Апельсин і ананас.)

Кого зліпила Алла? (Сіру мишку.)

Куди посадила Алла мишку? (Під пальму.)

Куди пішли діти? (На прогулянку.)

Хто помітив мішку? (Котик.)

Як його звали? (Алекс.)

Коли Алла і Андрій повернулися з прогулянки, що вони побачили? (Вони побачили, що котик грається з мишкою.)

То як звуть дітей? Яка кличка у котика?

Отже, люди мають імя, а тварини – кличку.

Імена людей, клички тварин пишуться з великої літери.

Отже, велика літера потрібна, щоб написати….

Фізкультхвилинка

V. Закріплення

1. Звуковий аналіз слова Алекс

поділіть на склади

наголос

послідовне називання звуків

коротка характеристика

добір фішки     

  1. РЗМ

Вчитель розповідає ту ж історію, але міняючи сюжет.

Таку історію ви прослухали? А яку? Розкажіть.

Вам допоможуть ілюстрації.

Працюють в парах.

Буквар, складання розповіді за малюнком.

Перевірка.

  1. Читання

Буквар, с. 36

  1. Робота в групах

Обднуємося в групи за допомогою LEGO (два кольори)

Правила роботи в групах

Завдання :

Пригадайте, які імена людей, що розпочинаються на літеру а ви знаєте. Складіть з цим словом речення + модель речення.

VІ. Рефлексія

А якби ми вміли вже писати, то з якої букви написали б імена? (З великої.)

А чи знадобляться зі знання вам у житті? Де?

Ви дуже гарно працювати, старалися… Тепер ми можемо допомогти нашому деревцю. Розфарбуйте листя. Прикріпіть його до дерева. Нехай і воно порадіє осені.

Діти розмальовують листочки.

 

 

 

docx
Додано
30 вересня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку