Читання 01.10.
Тема: Закріплення звукового значення букви «а». Буква «А» у власних назвах.
ОР: з увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них; виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; слухає й розуміє коротке монологічне висловлення; відповідає на запитання за змістом; розповідає, про що мовиться в тексті, який прослуховувався; сприймає зміст і форму простих медіапродуктів, бере участь в їх обговоренні; має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; правильно вимовляє тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні звуки; відтворює ланцюжок звуків у почутому слові; розрізняє звуки і букви; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах; має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові; має уявлення про речення; визначає кількість слів у реченні; збагачує активний словник.
Хід уроку:
І. Ок
Хто молодці? Ми.
Хто активні? Ми.
Хто працьовиті? Ми.
Хто наполегливі? Ми.
Так, саме ви будете найкращими на уроці, саме ви допоможете деревцю.
То ж працюватимемо на повну, докладемо максимум зузиль.
Бажаю вам успіху!
ІІ. АОЗ
Яка зараз пора року? (Осінь.)
Що працює в полі? (Трактор.) Покажіть трактор.
Яка комаха найпрацьовитіша? (Бджола.) Покажіть бджілку.
Чистомовки
Ни-ни-ни – гарно восени.
Тень-тень-тень – прийшов жовтень.
На-на-на – пломеніє горобина.
Ен-ен-ен – стоїть клен.
З чого складається мовлення? (Із речень.)
З чого складається речення? (Зі слів.)
Скільки слів може бути в реченні? (1 і більше.)
На що ми ділимо слова? (На склади.)
Скільки складів може бути в слові? (1 і більше.)
Як називається склад, що ми вимовляємо з більшою силою голосу? (Наголошений.)
Які звуки є в українській мові? (Голосні й приголосні.)
Якими фішками вони позначаються?
Підсумок.
Вимовте слово
поділіть на склади
наголос
послідовне називання звуків
коротка характеристика
добір фішки
Стоїть сумний клен.
«Жива» схема.
З яким звуком ми знайомилися на попередньому уроці?
Це голосний чи приголосний звук? Доведіть. Якою фішкою ми його позначаємо?
Якою буквою він позначається? Де живе буква «а»?
Назвіть слова зі звуком [а].
Молодці! Пам’ятаймо, якщо старанно будемо працювати, то нам вдасться допомогти клену.
ІІІ. ПТ
Діти, є дві літери велика й маленька. Обидві живуть у словах. Але навіщо ж нам велика літера?
На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося….
Фізкультхвилинка про осінь (діти граються, подув осінній вітер, падає дощик, діти поспішають додому) – виконують рухи.
ІV. Вивчення теми
Аналіз вірша
Про кого вірш? ( Про хлопчика й дівчинку.)
Як їх звуть? (Алла, Андрій.)
Вони друзі чи брат і сестра? (Брат і сестра.)
З чого вони ліпили фігурки? (З пластиліну.)
Кого зліпив Андрій? (Мавпочку.)
Куди посадив Андрій мавпочку? (на пальму.)
Що тримала мавпочка в лапках? (Апельсин і ананас.)
Кого зліпила Алла? (Сіру мишку.)
Куди посадила Алла мишку? (Під пальму.)
Куди пішли діти? (На прогулянку.)
Хто помітив мішку? (Котик.)
Як його звали? (Алекс.)
Коли Алла і Андрій повернулися з прогулянки, що вони побачили? (Вони побачили, що котик грається з мишкою.)
То як звуть дітей? Яка кличка у котика?
Отже, люди мають ім’я, а тварини – кличку.
Імена людей, клички тварин пишуться з великої літери.
Отже, велика літера потрібна, щоб написати….
Фізкультхвилинка
V. Закріплення
1. Звуковий аналіз слова Алекс
поділіть на склади
наголос
послідовне називання звуків
коротка характеристика
добір фішки
Вчитель розповідає ту ж історію, але міняючи сюжет.
Таку історію ви прослухали? А яку? Розкажіть.
Вам допоможуть ілюстрації.
Працюють в парах.
Буквар, складання розповіді за малюнком.
Перевірка.
Буквар, с. 36
Об’днуємося в групи за допомогою LEGO (два кольори)
Правила роботи в групах
Завдання :
Пригадайте, які імена людей, що розпочинаються на літеру а ви знаєте. Складіть з цим словом речення + модель речення.
VІ. Рефлексія
А якби ми вміли вже писати, то з якої букви написали б імена? (З великої.)
А чи знадобляться зі знання вам у житті? Де?
Ви дуже гарно працювати, старалися… Тепер ми можемо допомогти нашому деревцю. Розфарбуйте листя. Прикріпіть його до дерева. Нехай і воно порадіє осені.
Діти розмальовують листочки.