НУШ 1 клас Я досліджую світ « Язик- орган смаку»
І Організаційний момент
Привітання
Станьте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться враз гарненько.
Дзвоник дзвонить: «Дзень-дзелень»,
Привітайтесь : "Добрий день!"
Вушка - прислухайтесь,
Очки - придивляйтесь,
Носик - глибше дихай,
Ротик - посміхнись.
Спинки - розправляйтесь,
Ручки - піднімайтесь.
Нумо до роботи
Дружно всі взялись!
ІІ. Перевірка знань учнів
Ми з вами вивчили 4 органів чуття. Давайте згадаємо. Відгадайте загадки.
1. Сопе, хропе, часом чхає, сюди-туди зазирає,
на морозі замерзає, бо одежини не має. (Ніс)
2.Посягнеш — досягнеш, оглянешся — не побачиш. (Вуха)
3. Круглі озерця ніколи не замерзають. (Очі)
4.Тіло щільно прикриваю
Піт назовні виділяю
Захищаю, дихаю
Температуру тіла регулюю (Шкіра).
ІІІ.Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчання школярів.
Щоб дізнатися про який орган чуттів ми поговоримо сьогодні, треба відгадати загадку.
Якби не було у тебе того,
Не сказав би ти нічого. (Язик)
Діти об’єднуються в групи.
- Перш, ніж говорити далі, ми проведемо досліди: на столі стоять 3 склянки з водою. Чи можете ви, використовуючи органи зору, слуху, дотику та нюху, визначити, в якої склянці солодка вода, солона вода, кисла , проста вода?
- А що для цього потрібно зробити?
- Який орган ви підключите до виконання завдання?
Кожна группа отримує склянку. Діти пробують на смак воду.
-Яка вода знаходиться в кожній із склянок?
-Які ще якості їжі розрізняє язик?
ІV.Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу
Ознайомлення із органом смаку – язиком
Повісити малюнок язика.
«Як смачно!» - кажете ви, коли їси добре приготований обід, або фрукти, або тістечка. А що таке смак?
Візьми дрібку цукру і спробуйте її кінчиком язика. Відразу відчуєте: солодко.
Якщо замість цукру лизнете крупинку солі, відчуєте: це солоне.
А ось якщо кінчиком язика доторкнутися до лимону, то і не зрозумієш, який він. Тільки коли сік розчиниться у вас в роті і потрапить на бічні сторони язика, ти відчуєш: це кисле.
А коли спробуєш щось гірке, тобі не скажуть правду ні кінчик язика, ні його краї. Гірке ти відчуєш тільки тоді, коли воно потрапить на задню частину язика.
Солодке і солоне язик відчуває своїм кінчиком, кисле - боками, а гірке - коренем.
Язик - це орган смаку. На ньому розташовані особливі смакові сосочки. З їх допомогою по смакових нервах передається сигнал в головний мозок і людина відчуває певний смак.
Язик — це орган чуття. Він допомагає нам визначити смак яблука, груші, цукру, тобто краще пізнавати навколишній світ.
Валеологічна хвилинка Давайте з вами трішечки побавимося.
Гімнастика для язичка
Мавпочку покажи,
Язичка за губку заклади.
Ширше відкривай свій рот,
Як величезний бегемот.
До вовка сон чомусь не йде,
Він губи в трубочку складе.
Вправно хлепче молочко
Кошенятко язичком.
З нижньої губки язичком
Теж ми злижемо молочко.
Робота з картками.
Виберіть 2 малюнки, які вказують:
1 гупа - на солодкий смак ( яблуко, полуниця)
2-кислий ( лимон, смородина)
3- солоний (солоний огірок, морська капуста)
4- гіркий –перець, цибуля.
V.Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
1.Гра «Назвіть предмет за ознаками».
Я буду називати ознаки предмета, а ви відгадайте цей предмет.
• Холодне, солодке, тане на язиці. (морозиво)
• Продовгувата, соковита, помаранчева ( морква)
• Міцний круглий коричневий ( горіх)
• Дуже кислий жовтий фрукт. (лимон)
• Помаранчовий круглий солодкий соковитий ( апельсин)
• Зелена кругла хрумка (капуста)
Висновок: смак — джерело великого задоволення. Він робить можливим отримання задоволення від їжі. Це відчуття дане людині для захисту. Воно застерігає від уживання їжі, що може бути небезпечною для організму.
2. Складання пам`ятки.
Пам’ятка «Як зберегти орган смаку»
VІ. Підсумок уроку
Отже, органи чуття - пов'язують людину з навколишнім середовищем. Це наші вікна в світ. Вони дозволяють нам повноцінно вчитися і працювати, отримувти багато позитивних емоцій. Органи почуттів можна розвивати і тренувати. А, головне, їх необхідно берегти.
Під керівництвом учителя учні встають, подумки кладуть на праву долоню знання, з якими прийшли на урок, на ліву - ті, що отримали на уроці. За командою вчителя долоньки з'єднуються (знання об'єдналися), і діти хором кажуть «Спасибі» собі і оточуючим за роботу на уроці.