«Використанням кубиків LEGO на уроках Я досліджую світ у 1класі

Про матеріал
«Шість цеглинок» — це технологія навчання, яка допоможе учням тренувати пам’ять, розвивати моторику і творчо мислити. Через гру вони зможуть навчитися таких важливих, передбачених НУШ умінь, як, наприклад, вирішення проблемних завдань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

на тему: «Використанням кубиків LEGO на уроках

Я досліджую світ у 1класі

 

 

 

 

 

 

                     Підготувала:

                                              Римаренко Інна Анатоліївна

                                          вчитель початкової школи

                                                    КЗ «Мар`янівський НВК І-ІІ ст.»

                

 

 

 

 

 

 

 

 

2020р


      Вступ

      «Шість цеглинок» — це технологія навчання, яка допоможе учням тренувати пам’ять, розвивати моторику і творчо мислити. Через гру вони зможуть навчитися таких важливих, передбачених НУШ умінь, як, наприклад, вирішення проблемних завдань.

 «Шість цеглинок» –це практичний інструмент та дієвий засіб,який дає змогу реалізувати ігрові та діяльнісні методи навчання у початковій школі.

      Шість цеглинок-це ігри - завдання із набором з шести цеглинок LEGO DUPLO певних кольорів (червоного, помаранчевого, жовтого, зеленого, блакитного та синього кольорів). Для роботи за цією методикою кожен учень та педагог повинні мати індивідуальний набір шести цеглинок. Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей. Заняття в ігровій формі створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.

      Мета роботи: використання даної методики спрямоване на розвиток соціальних умінь і навичок,а саме,здатність співпрацювати в команді,співпереживати за результат товариша,команди,вміння вчитися у своїх товаришів,дослухаючись до їхніх ідей та пропозицій,вміння розподіляти ролі та обов’язки,вміння вирішувати проблеми,оцінювати ризики та приймати рішення ,вміння регентувати ідеї та здатність їх логічно обгрунтовувати.

    Педагог під час організації занять з LEGO ― партнер дитини, він підтримує, якщо потрібно допомагає учню віднайти відповідь на питання. Учитель мотивує дитину до самостійності, спонукає до дій у різні засоби, зокрема власним прикладом, адже дитина вчиться наслідувати дорослого. Упродовж усього заняття педагог знаходиться поруч з учнем, ставить запитання, цікавиться успіхами, звертає увагу на розв’язання певних задач. Так відбувається взаємодія дорослого з дитиною, створюється довірлива атмосфера, яка сприяє розв’язанню проблемних завдань, формуванню вміння слухати і чути дорослих та однолітків, розвитку мовлення, уміння висловлювати свої думки та з повагою ставитися до думок оточуючих.

 

Приклади застосування LEGO-технології

на уроках ЯДС 1 клас.

 

      Тема: «Хто я?Який я?Яка я?».

  На цеглинки «LEGO» прикріпити назви захоплень. Кожен учень розповідає про своє захоплення ,за допомогою цеглинок складають «Вежу захоплень». Далі дітям пропонується об’єднатися у групи за захопленнями і поділитись своїм досвідом.

      Тема: «Охайність і особиста гігієна».

   У грі використовується демонстраційний набір сюжетних малюнків на тему: «Правила гігієни». На цеглинки «LEGO»наклеїти правила гігієни. Дітям пропонується співвіднести сюжетний малюнок із правилом на цеглинці.

      Тема: «Вуха-орган слуху».

  За допомогою сюжетних малюнків складаються поради на тему: « Як потрібно берегти слух». Для закріплення використовуємо цеглинки «LEGO» на яких прикріплені написи порад. Діти вибирають ті цеглинки на яких правильні поради.

 Перелік порад : обережно чистити вуха,у холодну пору носити головний убір, голосно слухати музику,використовувати безпечні навушники,не голосно слухати музику,в холод ходити без головного убору,якщо хворі вуха звертатися до лікаря, мити вуха кожного дня.

      Тема: «Учимося взаємодіяти».

  Граємо у гру «Комплімент». Діти сідають в коло,кажуть комплімент та передають цеглинку «LEGO» тому товаришу ,з яким би хотіли потоваришувати.

      Тема: «Дерева,кущі,трав’янисті рослини»

  На закріплення знань з теми виконуємо вправу «Утвори пару  плід-листок».
на цеглинках наступні малюнки:горіх,жолудь,каштан,клен,листя горіху,листя каштану,листя клену,листя дуба.

      Тема: «Дикорослі та культурні рослини»

  Гра «Засій поле». Учні об’єднуються у дві групи. На цеглинках «LEGO»

прикріплені малюнки культурних і дикорослих рослин.

Перша група «засіває» поле культурними рослинами,друга дикорослими рослинами.  Малюнки рослин: пшениця, ячмінь, овес, кукурудза, просо,соняшник,пирій, лобода,волошка,кульбабка,конюшина,кропива.

      Тема: «Різноманітність тварин».

  Гра «Утвори пару «тварина –дитя». Використовуючи цеглинки учні утворюють  пари тварин. На цеглинках малюнки наступних тварин: корова, теля, кролиця, кроленя, свиня,порося,вівця,ягня,коза,козеня,кобила,лоша.

      Тема: «Безпечна дорога до школи».

  Дітям пропонується карта села ,кожен учень за допомогою цеглинок відтворює свій безпечний рух до школи.

      Тема: «Обов’язки в сім’ї,родині»

  Після пояснення матеріалу із  LEGO діти складають «Коло обов’язків »в сім’ї. На цеглинках прикріплені наступні сюжетні малюнки обов’язків:

прибирання в кімнаті,поливання квіти,догляд за домашніми, гра з сестрою,миття посуду,готування їжі.

      Тема: «Домашні улюбленці»

  На уроці за допомогою цеглинок проводимо гру «Дай кличку». До іграшок тварин співвіднести кличку тварин яка написана на цеглинці LEGО.Для гри потрібні наступні іграшки:собака,кішка,рибка,папуга,хом’як,черепаха та написи на цеглинах: Мурка, Тортіла, Кеша, Пушок, Рекс,Чарли.

 

       Отже, використання конструктора LEGО на уроках дає можливість підвищити рівень комунікативної компетентності учнів,у процесі виконання завдань в учнів розвиваються вміння довести почату справу до кінця,контролювати свою діяльність і отримувати якісний результат. Працюючи з конструктором LEGО в учнів розширюються уявлення про навколишній світ,розвивається увага,пам’ять ,творче мислення,формуються вміння працювати у групі та бути толерантним один до одного.

                                    

 

Список використаних джерел

  1. Оксана Рома. Методичний посібник. Шість цеглинок в освітньому просторі школи. Київ 2018р.
  2. Бібік Н.М. Порадник для вчителя НУШ (джерело https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf
  3. Посібник «Нова українська школа: Порадник для вчителя».
  4. Стаття «Використання LEGO-технологій у корекційній роботі з дітьми із вадами мовлення», журнал «Логопед» № 11 (2016 р.) ВГ «Основа».
  5. Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2556-noviy-poradnik-dlya-vchitelya-nush.

 

 

docx
Додано
9 жовтня 2020
Переглядів
2362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку