НУШ – нова освітня траєкторія розвитку сучасної школи

Про матеріал
НУШ – нова освітня траєкторія розвитку сучасної школи. НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Перегляд файлу

 

Відділ освіти

Бахмутської районної державної адміністрації

Світлодарський навчально-виховний комплекс

«Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа  І ступеня-гімназія»  Бахмутської районної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НУШ – нова освітня траєкторія розвитку
сучасної школи

 

 

 

 

 

Методичний посібник для вчителів початкової школи

 

 

 

 

 

 

 

2020


 

 

Автори:

 

Антонченко Т.П., Безбах О.М., Отачук ГІ., Ямполець І.О. – учителі початкових класів Світлодарського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня-гімназія» відділу освіти  Бахмутської  районної державної адміністрації

 

 

 

Рецензенти:

Корона О.А. – завідуючий районним методичним кабінетом відділу освіти Бахмутської райдержадміністрації.

Платонова В.В. – методист Бахмутського районного методичного кабінету  відділу освіти Бахмутської райдержадміністрації.

 

 

 

 

 

Затверджено на засіданні методичного об′єднання вчителів початкових класів Світлодарського НВК

(протокол № 4  від 04. 04. 2020 р.)

 

 

 

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

 

Нова українська школа  це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета  створення школи, у якій приємно навчатись і яка дає учням не тільки знання,  а й вміння застосовувати їх у житті.

Відповідно до загальної мети освіти, завданням початкової школи є різнобічний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей, формування в неї загальнокультурних і морально-етичних цінностей, ключових і предметних компетентностей,  необхідних життєвих і соціальних навичок, що забезпечують її готовність до продовження навчанняв основній школі, життя у демократичному суспільстві. Найціннішим результатом початкової освіти в особистісному вимірі є здорова дитина, мотивована на успішне навчання, дослідницьке ставлення до життя, це учень/учениця, які вміють вчитися з різних джерел і критично оцінювати інформацію, відповідально ставитися до себе та інших людей, усвідомлювати себе громадянином/громадянкою України.

НУШ  це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

  1. Мета і головні компоненти «формули нової україської школи»
  2. Система управління змістом освіти через стандарт
  3. Освітні галузі
  4. Структура освітнього процесу
  5. Створення умов  для навчання в умовах НУШ
  6. Осередки НУШ
  7. Ранкова зустріч
  8. Я досліджую світ
  9. Навчання грамоти
  10. Математика
  11. Література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА І ГОЛОВНІ КОМПОНЕНТИ ФОРМУЛИ «НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»

1. Новий зміст освіти, оснований на формуванні компетентностей, потрібних для

успішної самореалізації в суспільстві.

2. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.

3. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.

4. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.

5. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

6. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.

7. Нова структура школи, яка дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

9. Сучасне освітнє середовище, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, освітян, батьків не лише у приміщенні навчального закладу

 

Пов’язане зображення

СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЗМІСТОМ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ СТАНДАРТ

Державний стандарт

Базовий навчальний план

Освітня програма

Типовий навчальний план

Робочі навчальні плани для

Для кожного предмету курсу:

*Модельні навчальні програми

**Авторські навчальні програми

 

 

*Модельних навчальних програм може бути декілька.

**Авторських програм – необмежена кількість.

Затверджено на засіданні методичного об′єднання вчителів початкових класів Світлодарського НВК

(протокол № 4  від 04. 04. 2019 р.)

Базовий навчальний план  є складовою Державного стандарту початкової освіти. На основі базового навчального плану Міністерство освіти і науки України затверджує типовий навчальний план. (Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко (2018 р.). Типова освітня програма початкової освіти, розроблена під керівництвом Р. Б. Шияна (2018 р.).

Типовий навчальний план розподіляє навчальний час між навчальними предметами, курсами згідно із співвідношенням між освітніми галузями, яке визначене базовим навчальним планом. У типовому навчальному плані відображається інтеграція різних освітніх галузей. У процесі інтеграції додається кількість навчальних годин, передбачених на кожну освітню галузь.

Навчальний план закладу освіти розробляє заклад освіти на основі типового навчального плану, затвердженого Міністерством освіти і науки України. У навчальному плані конкретизується варіативна складова базового навчального плану.

Календарне планування здійснюють вчителі на підставі навчальних програм у довільній формі.

На підставі Стандарту створюється та затверджується Міністерством осві-

ти і науки України відповідна Типова освітня програма, яка може слугувати основою для формування Освітньої програми закладу освіти.

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСВІТНІ    ГАЛУЗІ

Державний стандарт початкової освіти включає 9 освітніх галузей НУШ:

  • мовно-літературна;
  • математична;
  •  природнича;
  • технологічна;
  •  інформатична
  • соціальна і здоров’язбережувальна;
  •  громадянська та історична;
  • мистецька;
  • фізкультурна.

 

СТРУКТУРА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

В початковій школі виділено два цикли навчання: перший – адаптаційно-ігровий (1–2 класи); другий – основний (3–4 класи).

Метою першого циклу навчання є природне входження дитини у шкільне життя, послідовна адаптація до нового середовища. Особливості цього циклу такі:

  •                   навчальні завдання і час на їхнє виконання залежать від індивідуальних особливостей школярів;
  •                   навчальний матеріал можна інтегрувати у змісті споріднених предметів або ввести до складу предметів у вигляді модулів;
  •                   навчання слід організовувати через діяльність, ігровими методами як укласі, так і поза його межами;
  •                   учитель має свободу вибору (створення) навчальних програм у межах стандарту освіти;
  •                   запроваджено описове формувальне оцінювання, традиційних оцінок немає;

найважливіше завдання вчителя – підтримувати в кожному учневі впевненість і мотивацію до пізнання.

Метою другого циклу є здійснення навчального процесу з концентрацією педагогічної уваги на формуванні в учнів відповідальності і самостійності; підготовка до успішного навчання в основній школі. Його суттєвими ознаками є:

  •                   використання у процесі навчання методів, які вчать здійснювати самостійний вибір, пов’язувати вивчене з практичним життям, враховують індивідуальність учня;
  •                   впровадження предметного навчання;
  •                   частина предметів передбачає оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Осередки НУШ

Особливістю Нової української школи є організація такого освітнього середовища, яке сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини. З цією метою змінюється просторово – предметне оточення, програми та засоби навчання. У Новій  українській школі зростає частка проектної, командної, групової діяльності у педагогічному процесі. Крім класичних варіантів, використовуються мобільні робочі місця, які легко трансформувати для групової роботи.  Планування і дизайн освітнього простору школи спрямовують на розвиток дитини та мотивації її до навчання. Організація освітнього простору навчального кабінету потребує широкого використання ІТ – технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання, що здійснюється через такі осередки:

1.Осередок  навчально – пізнавальної діяльності з відповідними меблями.

2.Змінні тематичні осередки, в яких  розміщуються  дошки / фліпчарти /стенди.

3. Осередок для гри, оснащений настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор.

4. Осередок художньо – творчої  діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт.

5. Куточок живої природи.

6. Осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами – пуфами, подушками з м ’яким  покриттям.

7. Дитяча класна бібліотечка.

8. Осередок вчителя, оснащений столом, столом, стільцем, комп’ютером, полицями / ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалу тощо.

 

 

 

1. Осередок  навчально-пізнавальної діяльності. 

Саме тут діти здійснюють свої перші відкриття та роблять упевнені кроки у навчанні. У цій зоні розміщені мобільні парти, які можна легко переміщувати для зручної групової чи індивідуальної роботи учнів. Тут  дошки: звичайна та інтерактивна. Доречним є розміщення невеликого стенда для розміщення інформації, яка безпосередньо стосується життя класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.     Змінні тематичні осередки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ці осередки міститять все необхідне для вивчення нової теми та предмету загалом. Тому саме тут варто розташовувати стенди та фліп-чарти, на яких можна розміщувати тематичні таблиці та діаграми для наочного висвітлення теми, портрети видатних діячів, книжки. Не дивлячись на те, що цей осередок безпосередньо стосується освітнього процесу, він має бути оформлений креативно. Так, щоб учні самі хотіли підійти ближче та усе роздивитися. Тож варто не шкодуйти яскравих кольорів!

 

 

 

 

 

3.      Осередок для гри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ідеально, якщо в цій зоні буде невеличкий столик, за яким бажаючі могли б грати у різноманітні настільні ігри, складати пазли тощо. Тут же можна розкласти  інвентар для рухливих ігор.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.      Осередок художньо-творчої діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тут все дуже просто. У цьому осередку зберігається приладдя для творчих занять: від фломастерів та альбомів до полімерної глини та пластилін. А ще саме тут варто зробити невеличку виставку дитячих робіт. До речі, варто не обходити увагою нікого! Адже роботи такої виставки можна змінювати хоч щодня, і кожен учень зрозумі, що його оцінили.

 

 

 

 

 

 

  1. Куточок живої природи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це може бути справжній куточок природи, що розвиватиме дослідницькі здібності ваших учнів. А досліджувати доведеться багато чого: діти можуть спостерігати за особливостями росту рослин, за поведінкою рибок в акваріумі.

 

 

 

 

 

 

7. Осередок відпочинку.

 

 

Пам’ятаєте перші світлини з класів НУШ, на яких діти сидять на підлозі на зручному килимку? Він є центром зони для відпочинку та спілкування. Також чудово виглядають зручні м’які крісла-пуфи та подушки. Тут можете спілкуватися з дітьми та грати в ігри, які зроблять клас справжньою командою, і тут же вони просто трохи відпочинуть та подумають.

Також можна розмістити «Дошку настрою», на якій кожен учень,  виставляючи навпроти свого прізвища чи фото певний смайлик, зможе показати, що відчуває: захоплення, здивування, смуток, радість тощо. А ви зможете слідкувати за тим, як змінюється настрій дітей упродовж дня.

 

  1. Дитяча класна бібліотечка.

 

 

 

 

 

Це не означає, що шкільна бібліотека непотрібна та ходити туди ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– зайве. Але своя міні-бібліотечка, де можна швидко знайти цікаву чи співзвучну з темою уроку літературу, ніколи не буде зайвою! Більше того, добре влаштовувати справжній буккроссинг: учні та ви можете приносити туди власні книжки, які точно мають прочитати усі.

 

 

 

 

 

 

7. Дитяча класна бібліотечка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це не означає, що шкільна бібліотека непотрібна та ходити туди ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– зайве. Але своя міні-бібліотечка, де можна швидко знайти цікаву чи співзвучну з темою уроку літературу, ніколи не буде зайвою! Більше того, там добре влаштовувати справжній буккроссинг: учні та ви можете приносити туди власні книжки, які точно мають прочитати усі!

 

 

 

 

 

 

 

  1. Осередок вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це ваш особистий оазис, де все можна влаштувати так, як зручно особисто вам. Чи не чудово? Звісно, перш за все тут мають з'явитися зручні стіл з полицями/ящиками та стілець, шафи для дидактичних матеріалів. Зверніть увагу – стіл треба розташувати так, щоб ви могли бачити весь клас та бачити кожного учня.

І не забувайте, що ви не просто вчитель, а жива людина, тож сміливо розміщуйте тут те, що вам подобається: квіти, світлини близьких, сувеніри від учнів тощо. Новий освітній простір – чудовий шанс дати волю власній фантазії та створити клас своєї мрії, в якому буде зручно і вам, і дітям.

Освітній простір організовується таким чином, щоб учитель міг спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках, діти мали можливість безпечно переміщуватися і було місце для зберігання особистих речей.

СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ НАВЧАННЯ В НУШ

  Умови для навчання першокласників  в умовах  НУШ  створено.    На початку навчального дня діти сідають колом. Півгодинне заняття «ранкове коло» — з учителькою діти говорять про минулі вихідні, про настрій і, зрештою, про все цікаве, чим хочуть поділитися, невимушено спілкуються, грають в ігри, співають пісні, обговорюють, чим займатимуться далі.

       Парти в класі стоять не рядами, а об'єднані по 4 , бо більшість завдань діти виконують в групах. Четверо учнів сидять обличчями одне до одного, то ж дитина бачить навпроти себе очі друзів, а не спину однокласника попереду. Крім того, це полегшує роботу в команді. Адже саме завданням, які б розвивали роботу в колективі, віддає перевагу новий освітній стандарт.

        Більшість уроків у 1 класі – інтегровані. Тобто кілька годин щодня учні не мають чіткого поділу на предмети, а всебічно розглядають якусь певну тему, занурюються в неї, заодно навчаючись читати, рахувати, малювати, мислити, робити творчі проекти. На уроках вони слухають музику та звуки природи, дивляться відео, читають книжки за власним вибором, виконують фізичні вправи, сидять на підлозі, на перерві грають у рухливі ігри. Діти більше працюють в групах, роблять проекти, всіляко заохочується їхня ініціативність, креативність, критичне мислення.

       Інтегрований курсу "Я досліджую світ включає мовно-літературну, математичну, природничу, технологічну, соціальну,  здоров'язбережну, а також громадянську та історичну освітні галузі. Окремо в розкладі фізкультура, іноземна мова, мистецтво, а також ще 5 годин української мови та 3 години математики, але й вони будуть поєднуються з інтегрованим курсом за допомогою міжпредметних зв’язків. Крім того, у навчальних програмах з усіх предметів і курсів передбачено 20% резервного часу, який вчитель може використовувати на свій розсуд.

       Коли планується тематичний день, то обирається тема й записується все, що про неї знають діти. Потім групуємо цю інформацію, виділяємо, з яких галузей можуть бути ці знання, щоб у дітей склалася цілісна картина сприйняття світу. Підхід Нової української школи – це вільний вчитель, який має творити. Вчитель початкових класів викладає майже всі предмети і йому зручно поєднувати предмети, щоб розкрити тему з різних боків. Увесь тиждень спортивна тематика інтегруватиметься в навчальні предмети. Наприклад, на уроці української мови вчитимуть вірш про один з видів спорту, під час математики — рахуватимуть м'ячі . Так, відповідно до ідеї «нової школи» діти мають пізнати світ цілісно, бо в шість років їм складно ділити його на математику, літературу й природознавство.  

     Основна навчальна одиниця – проектний день. Протягом двох-трьох тижнів діти разом з вчителем працюють над проектом – усе досліджують, спостерігають, вивчають. І врешті створюють спільний продукт у школі. Це може бути макет школи, побудований з ЛЕГО, власна книжечка  або інсценізація уривку вивченого твору. Не тато з мамою вдома – а самостійно і разом, під керівництвом вчителя. Кожен проект логічно продовжує попередній.

      У центрі роботи стоїть дитина. Один із пріоритетів  навчання, яке приносить дітям задоволення. Дитина має почуватись у школі вільно. Нашим учням дозволяється  щодня обирати собі місце. Це швидко налагоджує контакти між однокласниками, вносить різноманітність у буденність.  Діти з задоволенням йдуть до школи.

 

 

 

Ранкова зустріч

Тема. Як  впізнати осінь?

Мета. Познайомити дітей із ознаками осені; поглибити знання про назви осінніх місяців; навчати висловлювати свою думку; створювати дружню атмосферу.

Обладнання: осінній листочок для визначення настрою, календар природи, інформаційний листок.

1.Вітання

Звучить пісня «Осінь-чарівниця» (сл. Т. Баранова, муз. В. Лобач)

Діти збираються у коло, привітаються віршем. (Інсценізація вірша.)

Я всміхаюсь сонечку:

 — Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

— Хай вона росте!

 Я всміхаюсь дощику:

 — Лийся, мов з відра!

 Усміхаюсь людям,

 Зичу їм добра!

Вчитель.

Ось і нова зустріч в нас,

Гостя дивна йде у клас.

Невидимка погостила,

Нам віночок залишила. Хто це? (Осінь).

Вчитель.  Розпочнемо вітання. Ми по черзі будемо передавати вінок по колу  і говоритимемо теплі та доброзичливі слова.(Вітання проходить по колу )

Вчитель. Колір нашого дня – жовтий. Цей колір теплий чи холодний?

Вчитель.  По дорозі  до школи я зустріла листочок ось із таким теплим  настроєм. Пропоную зобразити свій настрій на своєму листочку.

 

Похожее изображениеC:\Users\Admin\Pictures\1409305456_1013821546.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Робота в групах

Спробуйте визначити з яких дерев впали ці листочки. Знайдіть однакові листочки:

- за кольором

- за розміром

- за формою

Вчитель.   Я пропоную вам об'єднатися у 3 групи. Кожна отримає завдання.

I група – Зробіть аплікацію з осіннього листя.

II група – Підберіть осінній одяг.

III група. - Оберіть ілюстрації, де зображена осінь.

2.  Обмін інформацією

1.Слухання віршів про осінь.

 

ВЕРЕСЕНЬ
Голосистим дзвоником, 
Із веселим гомоном,    
За жоржиновим розмаєм
З ранцем Вересень ступає: 
Відкриває двері в клас, 
На уроки кличе нас.

ЖОВТЕНЬ
В золотистому жупані 
Заглядає Жовтень ранній. 
Розмальовує в садочках 
Позолоту на листочках, 
Проведе птахів в дороги, 
Переоре перелоги.

 

ЛИСТОПАД
Листопад іде з дощами, 
Нас лякає холодами, 
Він шурхоче під ногами 
Листяними килимами. 
Покладе на зиму спати 
Їжачат у теплі хати.

 

Вчитель.   Назвіть осінні місяці, ознаки осені.

Вчитель.   Жовтіє та облітає листячко з дерев, вітер лоскоче щоки осінньою прохолодою, сумним ключем відлітають у вирій журавлі, а ми радіємо! Ще б пак, осінь — найяскравіша пора року: ліси та поля розшиті золотом, тихо шарудить багряне листя під ногами— дух перехоплює від такої краси!

Вчитель.    А зараз давайте послухаємо легенду про осінь.

За народними переказами осінь - перша старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім. Посилаючи осінь на землю, Сонце сказало їй: «Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди будуть любити тебе». І осінь, як ви бачите, виконала наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів, чарує нас своїм осіннім золотом.

- Що сказало Сонце, коли посилало Осінь на землю.

- Чи виконала наказ сонця Осінь?

- Чи любите ви осінь?

(Звучить пісня «Ходить гарбуз по городу». Учні вибирають овочі та об'єднуються у  групи.  Яка група почує свій овоч, виходить у коло та танцює) .

3. Щоденні  новини

1.Заповнення календаря

2.План на день.

3.Гра «Скажіть комплімент Осені»

 

 

Я досліджую світ

 

Тема:  Як упізнати осінь? 

Мета: Збагатити знання про ознаки осінньої пори, вчити помічати їх в природі. Розкрити походження назв місяців осені .Формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого, навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Розвивати уяву, фантазію, спостережливість.  Виховувати дбайливе ставлення до довкілля.

Очікувані результати

Спостерігають та розпізнають осінні зміни в живій та неживій природі.

Описують побачене та зображене.

Слухають в умовах усного спілкування, взаємодіють з однокласниками.

Класифікують, узагальнюють набуті знання та використовують їх у повсякденному житті.

Обладнання : ілюстрації про осінь, відеоматеріали, листочки.

Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку

1.Відгадування загадки

У садах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль – 
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

 

ІІ. Сприймання, усвідомлення нового матеріалу

1.Перегляд  відеоролика «Осінь йде по Україні»

2.Запис на дошці слова «осінь»

- З якої букви починається слово «осінь». Давайте потренуємося в її написанні.

4. Читання віршів про осінні місяці, визначення їх ознак, походження назви.

1) Робота у групах

І група

Вересень

В школах дзвоник продзвенів,

Школярів дім знань зустрів.

В лісі виросли грибочки,

У опеньках всі пеньочки…

 

Картинки по запросу верес

Жовтень

Чарівник прийшов у ліс, фарби, пензлика приніс.

У діброві та садочку, стали жовтими листочки.

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок про жовтень"

    Листопад

Вправо, вліво, вниз, назад

Всюди справжній листопад.

Трішки ще і вже зима,

От і осені нема.

 

За туманом сплыло лето,
Листопад свой бард играет,
Акварель пролив на небо,
Колыбель зимы качает.
Мне кленовая  …

 

 

 

 


 

3. Робота з підручником. Слухання казки «Як упізнати осінь?»

  1. Про які ознаки осені йдеться у казці?
  2.  Які ще ознаки осені рідного краю ти знаєш?
  3.  Як змінюється осінь упродовж трьох місяців?

3.Слухання музичного твору про осінь для подальшого висловлення власних вражень, уподобань, виконання  пальцями «танку дощику»   (М. Парцхаладзе «Осінній дощик»)

Вчитель.Сприймаючи кожен твір мистецтва, ми впізнавали осінь. А що допомогло розповісти про осінь композиторові, художникові, поетові? (Композиторові – звуки, художникові – фарби, поетові – слова).

4.Фізкультхвилинка "Осінь, осінь, ти ласкава казка"

ІІІ. Екскурсія до парку

1. Обговорення правила безпеки під час екскурсії.

1)     Під час екскурсії необхідно дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

2)     2. Без дозволу вчителя не залишати місця перебування.

3)     4. Дотримуватися правил безпечної поведінки та виконувати розпорядження наставника.

4)     5. Під час ходьби дивитися під ноги, щоб не спіткнутися і не травмуватися.

5)     6. Не пробувати жодної із зібраних рослин на смак: пам’ятати, що це може призвести до отруєння.

2.  Знайомство із завданнями екскурсії.

1)     Сьогодні ми будемо «шукати осінь» у парку. Під час екскурсії ви розмалюєте відповідними кольорами ті елементи малюнка, які спостерігатимете в природі. Якщо ви побачите об’єкти, яких немає на малюнку, то їх варто домалювати самостійно. (Кожна дитина отримує аркуш паперу, на якому є чорно-біле зображення характерних ознак осені.)

3. Проведення екскурсії

1) Ознайомлення з ознаками осені.

2) Робота в групах

а)  «Шукання  осені» у парку. Розмальовування малюнків.

б)  Спостереження в групах. Збір природного матеріалу.

в) Складання із природного матеріалу цифр, які знають діти.

3) Дослідницька діяльність у групах

Впізнай дерево  за листком і плодом.

ІV. Узагальнення, систематизація знань

1.Метод «6 цеглинок» «Домовляємося, збираємо, міняємо»

Завдання:

З цеглинок зробіть осінній листочок, але листочок має бути одного кольору, можливо з невеликим вкрапленням іншого кольору.

2.Вправа «Незакінчене речення»

  Під час екскурсії небо було …… Хмари ……. Сонце ……… Листя на деревах ……… Найбільше жовтого листя на деревах ………….  Ми зібрали листя з таких дерев: ……..  Плоди і насіння ми зібрали з ………………  Ми бачили птахів: ……………………. Вони були ……………….  Під час екскурсії бачили таких комах: ……………………. Вони ………….  У парку живуть такі звірі: …………….…  Ми зустріли домашніх тварин  Під час екскурсії ми чули звуки ……………….  Люди, яких ми бачили, були одягнені …………….. тому, що ………….

 

Навчання  грамоти

Тема. «Розвиток мовлення «Осінь»

Мета: ознайомити учнів з різновидом усної народної

творчості – прислів’ями, поширити уявлення про влучність,точність, красу рідного слова, збагатити мовлення учнів образною лексикою, вчити дітей розрізняти окремі слова і речення; конструювати прислів’я про осінь, поглибити уявлення учнів  про рідну природу, вчити бачити і розуміти прекрасне як і в природі так і в житті, на картині, в музиці, поезії, удосконалювати вміння висловлювати свої почуття і захоплення, виражати їх в усній формі, допомогти відчути яскравість осінніх барв, щедрість осені, вчити спостерігати за барвами, звуками осінньої природи, знаходити дивне, казкове в звичайному, складати прислів’я про осінь; розвивати вміння уважно спостерігати, естетично відчувати природу; виховувати інтерес до прислів’їв з використанням власного досвіду, набутих знань в дитсадку, любов до природи та повагу до професії двірника.

Обладнання: схеми речень

Тип уроку: урок-екскурсія

Хід уроку

І. Організаційний момент

Любі малята!

Мені розказати вам треба багато

Розмову таку я вам поведу

Зустріла я сонечко в нашім саду

Воно прилетіло до нашої школи

І хоче з вами сьогодні гуляти.

ІІ.Актуалізація опорних знань

1.Відгадування загадки

Спустіли поля, мокне земля,

Дощ накрапає. Коли це буває ? (Восени)

2.Мовна розминка. Гра „Відлуння”

Буква до букви-ви-ви-ви

І виникло слово-во-во-во

Слово до слова –ва-ва-ва

Виникла мова –ва-ва-ва.

Рідна мова – це наш скарб. Вона зберігає у собі мудрість попередніх поколінь. Народна мудрість через роки прийшла до нас у фолькльорі – народних творах.

Фолькльор – це твори усної народної творчості. Вони складені  не однією людиною й не одразу, а впродовж життя багатьох людей. Народна творчість має колективного автора. І ми сьогодні також попрацюємо колективно.

3.Бесіда про осінні місяці.

Як називаються осінні місяці?

Чому вони мають таку назву ?

(Вересень – цвіте верес. Жовтень – жовтіє листя. Листопад – опадає листя.)

4. Виразне читання віршів про осінь з метою створення емоційного настрою, активізації зорових і слухових сприймань, уяви, збагачення образної лексики.

- Які вірші ви знаєте про осінь?

Ясне сонце не гріє

Холодок повіва

Засихає і жовтіє

На узліссі трава.

Осипаються клени

Листя з дуба летить

Лиш ялинка зелена

Серед двору стоїть. 

Якими барвами розмалювала художниця – осінь дерева та трави ?

Що радує око в осінньому лісі?

Що навіває сум?

Послухайте уважно вірш Марії Познанської „Горобина” і  дайте відповідь на запитання:

  •                   З ким порівнює поетеса  горобину?

Хто в хустинці червоненькій

Став у лісі між дубків?

Може дівчинка маленька

Назбирать прийшла дубків.

Ні, не дівчинка там стала –

Горобина виростала,

 ту хустинку гаптувала

щедра осінь …золотава.

  •                   То з ким порівнює автор дерево? Чому?
  •                   Як ви розумієте значення слова „гаптувала”?

ІІІ. Оголошення  теми уроку

Отож, ми сьогодні проведемо незвичайний урок в природі. Будемо спостерігати, вдивлятися в красу і багатство осені. Спробуємо помітити, як гаптує осінь  деревам хусточки. Хто з вас спостережливий, той одразу все і помітить.

А як потрібно поводитися в природі? Чому?

ІV. Робота з новим матеріалом

1.Колективне спостереження за природою в осінньому  парку. Еврестична бесіда на основі побаченого „Осіння мозаїка”

- Хто з вас помітив щось цікаве?

- Ось поряд стоять клени. Вони вже роздарували свої листочки. Усім дали: вітрові, землю-матінку вкрили, мишці та їжачкові на постіль кинули.

- А самі що вони роблять зараз? (Сплять солодким сном)

- А чи ростуть дерева взимку? Чому?

-  А це що за деревце поруч росте?

Так це ж ялина. Чому вона не скидає  свого вбрання на зиму? (В неї не листочки, а голочки, вони морозу не бояться. І зима одразу вдягає на них свою шубу і біленькі рукавички.)

2. Спостереження за дятликовою піснею.

- Влухайтеся в звуки природи.

- Хто ж це так вистукує?

- Давайте тихенько підемо на стук.

- Та це ж дятел. Що він робить корисного?

(Лікує дерева, хатку для білочки будує, гострить свій дзьоб, шукає собі їжу.)

3. Спостереження за дуплом білочки.

-  Хто з вас знає, де живе білочка?

- Ось погляньте вгору. Там є дупло білочки. А тепер опустіть  свої голівки вниз і подивіться,  що знаходиться біля стовбура дуба?

- То чим харчується білочка? (Горішками, шишками, грибочками.)

- А де ж зараз білочка? (Десь прогулюється, шукає запаси.)

- А зараз  трішечки розійдіться по парку, можливо, ще якісь цікаві пригоди побачите. Ходіть тихенько, бо тільки тиша може вам допомогти побачити найцікавіше в природі.

4. Вислуховування вражень учнів від побаченого і почутого насамоті

V. Відефізкультхвилинка 

VІ. Продовження роботи

  1.                Гра „Добери  риму ”.

               Осінь

Непомітно з’явилася  ------- осінь

День коротший стає щодоби

Глянь – берізки уже ---------злотокосі

І в дубів багряніють --------  листки.

Вже у теплі краї ----відлетіли

Сонцелюби – дзвінкі -------журавлі.

Не страшні їм тепер ----------заметілі

На південній далекій ------ землі.

  1.         Гра „Добери слово”

Сонце (яке?) ласкаве, ніжне, гаряче, тепле.

Небо (яке?) чисте, блакитне, глибоке море.

Дощ – сумний, прозорий, скляний, сльози неба.

Ліс, парк – добрий, мудрий, сумний, стрункий, гарний, щедрий богатир.

  1.                Робота над  прикметами осені.

Як вересніє, то дощик сіє.

Восени день блисне, а три дні кисне.

Опеньки зявилися – літо скінчилося.

Влітку ластівки дзвеніли, а осінь угледіли та й відлетіли.

4. Складання прислів’їв про осінь.

Зараз  спробуємо вкласти свою маленьку часточку до усної народної творчості. Ми   складемо прислів’я про осінь.

Листя жовтіє, поле ----- смутніє

В осінній час сім негод у нас: ……(сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає, звіває).

Ходить осінь по буковинському краю та виганяє птахів з …(гаю).

Осінь плаче …(холодними сльозами).

Листопад вересню…(онук), жовтню … (син), зимі …(рідний брат).

Вересень пахне ….(яблуками) , а жовтень ….(капустою).

5. Гра „Варена ріпа”

Умови.

Гравці беруться за руки  і стають у коло обличчям до центру. Потім вони вивертаються, утворюючи нове коло, обличчям назовні й починають крутитися всім колом, примовляючи:

Варена ріпко, держися кріпко.

Хто обірветься, тому дістанеться!

Той, хто не втримається, виходить на середину кола, а інші крутяться далі, поки більша частина гравців не вийде із кола.

Ми з вами внесли свій вклад  в усну народну творчість. Ми були спостережливими  і тому  нам вдалося все побачити і почути.

А зараз ми з вами повернемося до класу.

 VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- Погляньте на парти. Перед вами картина – частинки природи. Ваше завдання за допомогою побаченого і почутого  та кольорів осені оживити малюнок.

 

 

Математика

 

Тема: Чарівниця осінь.  Число і цифра 9. Поняття «рівність»,  «нерівність».

Мета: формувати навички утворення числа 9 додаванням 1 до попереднього числа, ознайомити з цифрою 9 , навчити її писати, закріпити нумерацію в межах 9, продовжувати формування понять «рівність», «нерівність», вчити читати рівності і нерівності;

розвивати вміння аналізувати і порівнювати, вдосконалювати навички усної лічби, розвивати   графічні  навички, прищеплювати культуру оформлення письмових робіт;

 виховувати допитливість, почуття колективізму, бережливе ставлення до природи.

Обладнання:  відеосюжет про осінь,  зразок написання цифри 9, фото листочків різної форми та кольору, зображення краплинок,  зображення зайчика, складеного з різних геометричних фігур, індивідуальний лічильний матеріал, геометричні фігури для роботи  в парах, індивідуальні картки з цифрами.

Хід уроку

І Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.

Прошу, друзі, вас сідати,

Час урок вже починати,

Ми йдемо в Країну знань,

Де багато є завдань.

На уроці не дрімайте,

Дружно руки піднімайте.

А коли ви відгадаєте загадку, дізнаєтесь, про що будете здобувати знання сьогодні на уроці.

В жовте лист пофарбувала,
Урожай с полів зібрала.
Золотила вербам коси
Чарівна цариця - … (Осінь)

ІІ Актуалізація опорних знань

1. Лічба в межах 10.

  •                   Що таке  «осінь»?  (Пора  року)
  •                   Скільки всього пір року? Назвіть їх.
  •                   Скільки осінніх місяців? Назвіть.
  •                   Який перший місяць осені? Який останній?
  •                   Який  зараз місяць?
  •                   Жовтень – це який  місяць осені? (Другий)
  •                   Назвіть сусідів числа 5? (4, 6). Сусідів числа 7 (6,8).  Наступне число до 5(6).
  •                   Маємо  малюнків   3,  четвертий   обери

 

 

 

             1) 9, 6, 2;          2) 7, 6, 5;           3) 6, 7, 8.

2. Розвиток  уваги, розміщення  у  просторі.

- Щоб  виконати наступне  завдання, треба  бути  дуже  уважними. Якщо  ви  виконаєте  його  правильно, я  розповім  вам щось  цікаве про  осінь.

                 6           1

    4

 

                                            0

               2           5

 

- Уважно   подивіться  і  запам’ятайте  все,  що  побачите.

-  Яка геометрична фігура була зображена?

- Які  числа  записані  всередині  прямокутника? Ліворуч? Праворуч?

А ми в свою чергу повинні порадувати її своїми знаннями.

Результат пошуку зображень за запитом "розфарбовка осінь"- А що це таке “осіннє золото”? 

ІІІ. Усні обчислення

1. Повторення складу чисел 5, 6, 7.

Результат пошуку зображень за запитом "жовтий лист фото"Результат пошуку зображень за запитом "червоний лист фото" - Я вам покажу цифру, написану на золотому осінньому листочку, а ви доповніть число, яке показує ця цифра, до числа, записаного на червоному листочку.

 

     2                                  5

 

 

2. Бесіда про осінь.

- Друзі, які ви знаєте ознаки осені? (Дні стають коротшими, а ночі довшими.     Осіннє сонце піднімається вже не так високо, як улітку,  тому його промені вже не прогрівають землю.   Температура повітря стає холоднішою. Частіше йде дощ.)

 

3. Порівняння чисел.

- Так, восени часто йдуть дощі. І у нас з’явилися дощові краплини. Давайте порівняємо  числа. Поставте знаки <, >, =.

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок краплинка"- Дівчатка  вибирають краплинки  зі  знаком  >,  хлопчики – зі  знаком <.  

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок краплинка"Результат пошуку зображень за запитом "малюнок краплинка" 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок краплинка" 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок краплинка"Результат пошуку зображень за запитом "малюнок краплинка"Результат пошуку зображень за запитом "малюнок краплинка"                
                                         

                                                

 

- Які  краплинки  не  обрали?  Чому?

- Яке  завдання  ви виконували? (Порівнювали числа).

- Як називаються записи зі знаком  >, <. (Нерівності). Як називаються    записи зі знаком =? (Рівності)

– Яка нерівність не показана на схемі?

Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"    1< 2,    2 < 4,     4 >3,      3 < 5,     

Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото" 

                                 

Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото" 

                            

 

Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото" 

Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко фото" 

 

 

5. Розповідь вчителя про осінь.

- Головна зміна в осінній природі – похолодання, воно веде за собою багато інших змін.  З приходом осені листя рослин змінює забарвлення. Дерева готуються до зимових холодів. Жовтіє листя клена, берези, осики. Червоніє листя горобини, вишні, черешні.  Стає бронзовим листя дуба. Старі дерева змінюють забарвлення листя раніше,  ніж молоді. Поступово починається листопад. (Демонстрація відео)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Демонстрація трьох груп осіннього листя різного кольору.

В кожній групі по 9 листочків.  

Результат пошуку зображень за запитом "осінній лист фото" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Порахуйте листочки в кожній групі. І ряд рахує зелені листочки, ІІ ряд – жовті,

ІІІ ряд – червоні.  Скільки  листочків?

- Що ви можете сказати про кількість предметів в кожній групі?

- Як ви дізналися, що предметів по 9? (Порахували).

- Отже, як ми утворили число 9? (При лічбі)

2. Утворення числа 9. Робота з лічильним матеріалом.

а) Викладіть 8 листочків. (один учень працює біля дошки інші з індивідуальним лічильним матеріалом.)

- Що потрібно зробити, щоб листочків стало 9?

- Як утворили число 9?

- За яким числом стоїть число 9?

б) Робота в парах.

І варіант викладіть посередині 9 жовтих листочків.

ІІ варіант викладіть нижче 8 зелених листочків.

Яких листочків більше?

Що треба зробити, щоб листочків стало порівну – по 9? Що означає порівну?

- Порадьтесь і зрівняйте кількість листочків.

3. Фізхвилинка. ( «То не є проблема»)

– А тепер помилуйтесь  чарівною осінньою красою, подивіться у вікно.

4. Ознайомлення з цифрою 9.

Число 9 позначають цифрою 9. (Показ цифри)

Обведіть  цю цифру в числовому ряду.

Шість і дев’ять — близнюки.

Дев’ять — шістка навпаки.

Їх впізнати дуже просто:

В цифри шість доверху хвостик.

Ну а дев’ять, уявіть,

На тім хвостику стоїть!

5. Письмо цифри 9.

а) Розгляд рукописної цифри, порівняння з друкованою.

б) Пояснення вчителя про написання цифри 9.

Цифра 9 складається з двох елементів: малого лівого овалу, що займає більшу частину квадрата та великого правого півовалу.

Починаємо писати малий лівий овал від правої сторони квадрата, ведемо вгору ліворуч заокруглення на лівій овал трохи нижче середини клітинки, не відриваючи руки, пишемо вниз великий правий півовал так, щоб він доторкнувся середини нижньої сторони клітинки, закругливши внизу ліворуч.  

в) Письмо цифри 9 в повітрі.

Цифра дев’ять, як годиться,
Має кругленьке обличчя,
Заокруглений бочок
Та ще й хвостик, як гачок.

 г) Письмо в зошитах одного рядка цифри 9.

- Нагадаємо один одному, як треба писати цифри.

Цифри пишу рівнесенькі,

Щоб були гарнесенькі,

Щоб залюбки дивився я,

Вчитель наш і вся сім’я.

V. Первинне закріплення.

1. Робота  за  карткою

- Скільки  разів  зустрічається  цифра  9?

Результат пошуку зображень за запитом "груша фото" 

 

                                                          9     9

                                          9       9

                                     9  

 

 

 

 

  2.  Порівняння  чисел в межах 9. Складання  і запис рівностей і нерівностей.

- Тепер вже ми вміємо писати всі цифри. Використовуючи числа від 0 до 9 утворіть нерівності. Утворіть рівності. (Запис 4 виразів)

- То 9 більше, ніж які числа? Які числа менше 9?

VІ. Розвиток математичних знань.

1. Продовження розповіді про осінь.

- З приходом осені відбуваються зміни не тільки в житті рослин, а й тварин.

Влітку птахи не голодують. Але восени жучки, метелики, мошки і комарі ховаються в щілинки, тріщинки стін, під кору дерев. Мурашки затуляють усі входи в мурашниках і готуються до зимового сну.

Вже на початку осені в’януть рослини, зменшується кількість плодів і насіння.

Рятуючись від голоду і холоду, більшість птахів готується до відльоту в теплі краї.

Першими летять співучі птахи, які харчуються переважно комахами. Це зозулі, солов’ї, іволги, ластівки, стрижі.

Збираються у зграї і відлітають водоплавні птахи – качки, гуси, кулики, лебеді.

Звірі теж готуються до зими. Миші, полівки, кроти, хом’яки, пацюки вирили зимові комори. Миші і хом’яки заповнюють їх зерном, насінням.  Кроти й пацюки носять з полів картоплю, боби, моркву, зерно.

Їжак готує собі на зиму тепле затишне гніздо, в якому проспить усю зиму.  Змії і жаби, равлики, ящірки сховалися у затишних місцях. Білки розвішують на гілках дерев гриби, а горіхи та шишки ховають у гнізді.

У багатьох звірів на зиму відростає пухнаста густа шерсть.

- То ж, роботи у тварин восени вдосталь.

2. Розв’язування задач у віршах, запис прикладів.

- Ми продовжуємо теж працювати.

1.На березі річки

Три жабки сиділи.

До них пристрибали ще п’ять.

Зможеш всіх порахувать?

2. Ось родина їжаків–

Мама й вісім малюків.

Скільки з мамою малих?

Порахуй скоріш усіх!

3. Затріщали шість сорок

В парку на осиці.

Два чижі відповіли їм

Свистом у ялинці.

Скільки пташок?

Щоб це взнати 

Треба їх порахувати.

4. Сонце встало вранці-рано

Розбудило звірів всіх 

Трьох корів, шістьох баранів.

Скільки вийшло у двір їх?

5. Дві подружки – Оля й Віра

У дворі гуляли.

До них прийшли ще чотири –

Аля, Ната, Іра, Галя.

Скільки стало разом їх,

Порахуй скоріш усіх!

3.  Робота в парах.

- Восени і у людей дуже багато роботи. І найголовніше – це збирання врожаю.

От і ви зберіть урожай яблук. Вставте замість яблук пропущені числа чи знаки.    

Результат пошуку зображень за запитом "гарбуз фото"Результат пошуку зображень за запитом "гарбуз фото"Результат пошуку зображень за запитом "гарбуз фото" 

           + 2 = 7            5 -         = 1           7  -        = 5 (записати)

 

Результат пошуку зображень за запитом "капуста фото"Результат пошуку зображень за запитом "капуста фото"Результат пошуку зображень за запитом "капуста фото" 6         2 = 8          5        3 = 2                     + 3 = 8   (усно)

 

Результат пошуку зображень за запитом "зайчик з геометричних фігур"4. Робота з геометричним матеріалом.

 

 

 

 

 

 

Діти називають та рахують геометричні фігури.

5. Робота в парах.   Відгадування  загадок про геометричні  фігури.

Олівці Петрусь узяв,
Швидко щось намалював.
Хоч крути, а хоч верти,
Має тільки три кути. (Трикутник)

Він давно знайомий мій, 
Кожен кут у нім прямий. 
Всі чотири сторони 
Однієї довжини. (Квадрат)


На квадрат я дуже схожий. 
Маю теж чотири сторони. 
Тільки дві з них протилежні — 
Однакової довжини. 
А сусідні — різні.(Прямокутник)

 

Жодного кута не маю я,
І на блюдце схоже я,
На тарілку і на кришку,
На кільце, на колесо.
Що ж я таке?(Коло)

Має він вершину,
Має і основу,
А якщо покотиться —
То по колу знову. (Конус)

 

Для бджоли фігури цієї
В цілому світі немає кращої. (Шестикутник)

Із геометричних   фігур, що є у вас на партах, спробуйте разом із сусідом по парті скласти предмет чи фігуру.

VІІ. Підсумок уроку

- То яку цифру ми навчилися сьогодні писати?

- Як утворити число 9?

- Від яких чисел більше число 9?

- Які числа менше числа 9?

- Про яку пору року ви сьогодні дізналися?

Вчитель читає вірш

ОСІННЯ ЛІЧИЛКА
Одна - велика диня,
А он два буряки,
Три баклажани сині,
Чотири  огірки.

 

А далі теж не пусто:
Червоних п’ять  перчин,
Шість качанів капусти,
Солодких сім морквин.

Ще далі поглядімо,
Що осінь принесла,
Анумо полічімо
Останні три числа:

Це - помідорів вісім
Та дев’ять  картоплин,
А у вінку повисли
Аж десять цибулин.   (А. Королів)

         ОСІНЬ
Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край!

- Осінь – дуже красива пора року. І ми люди повинні берегти цю красу, милуватися нею і ні в якому разі не нищити.

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

- І кожен із вас отримує не розфарбований малюнок ,  який треба перетворити на осінній пейзаж. Можна зробити це  разом  з  батьками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

  1. Державний стандарт початкової освіти (2018р.). Постанова Кабінету МіністрівУкраїни від 21 лютого 2018р. №87// Початкове навчання та виховання. – 2018. - №29
  2. Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти. 1–2 класи. — К. : Т.Д. «Освіта-Центр+», 2018. — 240 с.
  3. Наказ МОН України від 23 березня 2018р. №283 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо освітнього простору НУШ» // Початкове навчання та виховання – 2018р.
  4. Доброго ранку! Ми раді, що ви тут!: посібник для вчителів з проведення ранкової зустрічі. - Всеукраїнський фонд «Крок за кроком»,  2004р.
  5. Сучасний урок "Інтерактивні технології навчання". О.Пометун, Л.Пироженко.-Київ: «Видавництво А.С.К.», 2004р.
  6. Наказ Міністерства соціальної політики України від 10 серпня 2018р. №1143 Про затвердження професіонального стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» // Початкове навчання та виховання. – 2018. - №28
  7. naurok.com.ua/post/klas-u-stili-nush
  8. Виховний проект «Ранкові зустрічі» як фундамент розвитку поваги та толерантності особистості молодшого школяра. Іщук Н.  // Початкове навчання та виховання, №19-21, 2008р.

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Ямполец Ирина
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
1730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку