О.С.Пушкін. Вступ до поеми "Руслан та Людмила"

Про матеріал

Тема: "Літературна казка. О.С.Пушкін. Вступ до поеми "Руслан та Людмила" "



Любов до багатства казкового світу через поетичну замальовку О.С.Пушкіна.

Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНА КАЗКА

КНВК№ 4.Учитель Лазоренко В.П.

Т е м

а

 

у

Мета: розкрити красу і багатство творчості О.С. Пушкіна; показати, як поєднуються фольклорні та р літературні елементи в пролозі до поеми ,,Руслан і Людмила’’; о

крозвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, зв’язне мовлення, навички виразного читання та уаналізу твору;

: виховувати любов до художнього слова, кращі людські якості. 

 О. С. Пушкін. Вступ до поеми ,,Руслан і

   ХІД  УРОКУ 

Людмила’’1. Організаційний момент  

-привітання;

-психологічне налаштування

11. Актуалізація опорних знань

Бесіда

-Який твір ми називаємо казкою?

-На які дві групи поділяються казки?

-Назвіть три групи народних казок та їх ознаки.

-Що спільного і чим відрізняється літературна казка від  народної?

 

111.Оголошення теми та мети уроку

 

1V. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу 1.Розповідь вчителя, демонстрування слайдів  про факти з життя О. С. Пушкіна

*Які таланти та захоплення мав Пушкін?

2.,,Чарівна скринька’’(слайди з ілюстраціями до казок- вгадати назву)

№19. ,,Казка про царя Салтана, про сина його славного  й могутнього богатиря Гвідона

Салтановича та про прекрасну царівну Лебедицю’’

№20,,Казка про попа й наймита його Балду’’

№21,,Казка про золотого півника’’

№22,,Казка про мертву царівну і сімох богатирів’’

№23,,Казка про рибака та рибку’’

2. ,,Чарівна торбина’’

-Знайомство учнів з першим поетом пушкінської доби Василем Жуковським, який подарував поету свій портрет з надписом: ,,Переможцю – учневі від переможеного вчителя’’ в той високоурочистий день, коли він . закінчив свою поему ,,Руслан і Людмила’’.

На уроці ми познайомимся лише прологом. -Цікавинка:

Дехто з українських дослідників творчості  О. С. Пушкіна вважає, що казкове лукомор’є розташоване на українському Причорномор’ї, де колись було багато гаїв зі столітніми дубами. Російсьскі  дослідники висувають різні припущення: деякі вважають, що лукомор’є слід шукати на узбережжі Балтійського моря а інші твердять, що воно знахлдиться на Псковщині. В Пушкінському заповіднику, хоча там ніякого моря немає.

Морських заток і бухт багато , проте пушкінське лукомор’є одне.

4.Казкова фізхвилинка

В казковому лісі розминка Настала фізична хвилинка. Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, Руки в боки, руки так.

Руки вгору , як вітряк.

Вище руки підніміть і спокійно опустіть.

Плесніть , діти , кілька раз. За роботу, все гаразд!

5.  Словникова робота

-Поема- великий віршований твір, у якому розповідається про життя та подвиги героїв, дається оцінка їхнім учинкам.

-Пролог- вступ.

-Лукомор’я- вигін морського берега у формі лука.

-Витязь- воїн, лицар.

-Смарагдовий – яскраво-зеленний.

-Ватаг – ватажок, командир

6.  Виразне читання прологу

-      7.Чарівні жителі  Лукомр’я

Назовіть казкових жителів (Лісовик, русалка, хатка на курячих ніжках, тридцять витязів, чаклун , богатир, царівна, бурий вовк, Баба-Яга, цар Кощій, королевич, грізний цар, ватаг морський)

8. Знайти цитату до ілюстрації (слайд №26): про царя Кощія, про 30 витязів, про чаклуна, про русалку, про вченого кота ,про ватага.

9.Національний колорит казки і засоби його створення.

-Чому у пролозі 14 разів повторюється слово ,,там’’? (підкреслюєтья дія: там- у казці)

-У кінці ,,Прологу’’ автор говорить, що він ,,там був’’, ,,і мед …пив’’, ,,бачив дуб зелений’’, ,,і кіт учений своїх казок’’ його учив. Як це розуміти? (поет, увійшовши в світ казки, насолоджується нею).

-Чому поет використовує так багато застарілих слів? (Підкреслюєтья чарівність,казковість, відчуваємо давнина)

-Які народні казки ви згадуєте ,слухаючи Пролог? (,,Царівна жаба’’, ,,Мар’я – Царівна’’, ,,Баба-

Яга’’, ,,Казка про Івана-царевича, Жар-птицю і Сірого Вовка’’, ,,Кощій Безсмертний’’)

 

V.   Закріплення вивченого. Підведення підсумків.

Визначити:

-тема твору- …

-Ідея твору- … -Основний тон- …

VI.   Домашнє завдання.

*Вивчити на пам’ять вступ до поеми ,,Край Лукомор’я дуб зелений’’

*Створити рекламний ролик до твору

 

 

 

 

 

V.

 

 

 

pdf
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку