Вільям Шекспір "Гамлет"!!!

Про матеріал

Золоті сторінки далеких епох.

Тема: "Вільям Шекспір"Гамлет". Філософські та моральні проблеми в трагедії".

Урок аналізу літературного образу. На прикладі вчинків головного героя обговорюємо філософсько-етичні проблеми порушення в творі , формуємо в учнів власну життєву позицію, засуджуємо розбрат між людьми, оцінюємо цінники людського життя, вчимося цінувати людське життя, критично оцінювати засоби досягнення поставленої мети.

Перегляд файлу

Тема. Образ Гамлета. Трагедія його зіткнення зі злом реального світу. Проблема морального вибору й вчинку у творі.

 

Мета: поглибити знання учнів про зміст трагедії, .простежити еволюцію головного героя, визначити засоби розкриття його характеру; розвивати навички аналізу, зіставлення образів, логічне мислення та творчі здібності; виховувати бажання протистояння злу, формувати власну життєву позицію.

 

Тип урок: урок аналізу літературного образу.

 

Обладнання: тексти, малюнки, картки.

 

                                                        Хід  уроку

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Мотивація знань, вмінь, навичок.

            Звихнувся час…

            О доле моя зла!

            Чому його поправить мушу я?

-Учитель: У складній ситуації опинився головний герой трагедії Гамлет. Його не зрозуміли матір, друзі, кохана, суспільство.

Як зрозуміли його ми?

 

-Проблемні  запитання:

-Що є людина?

-Чого варте її життя?

-Що таке смерть?

-Чи можна знищити зло?

-Варто боротися за справедливість, чи слід змиритися з обставинами і скоритися долі?

 

-Учитель: Саме на ці питання .Гамлет намагається знайти відповідь. Спробуємо дати її й ми.

 

 

. ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

 

IV Формування нових знань, умінь, навичок.

 

Бесіда: що ми знаємо про життя Гамлета до смерті батька?

-Панувало взаємне кохання

-Кохав Офелію і був коханий

-Навчався у Віттенберському університеті, любив мистецтво. Писав п’єсу.

-Мав друзів.

-Мав на троні змінити батька, правити народом.

 

2. Переказ тексту з творчим завданням.

     Розкажіть про те, як сприйняли при дворі внутрішні зміни Гамлета. Які версії висувалися щодо нього, хто був їх автором? Яка ваша власна думка щодо «хвороби» Гамлета? На що він був «хворий».

 

3.Проблемне  запитання.

-Чому Гамлет одразу не виконує наказ привида помститися Клавдію? Чому він зволікає? (Не знає , як це зробити, не втративши гідності, не заплямувавши совість, не скривдивши душу)

 

4. Словесне малювання уявними фарбами.

-Якого кольору фарби ви використаєте, щоб зобразити королівський двір Данії? (чорний, сірий).

-А характеризуючи Гамлета? (білий, червоний)

-Аргументуйте свій вибір.

 

5. Бесіда за змістом 1 сцени 3 дії:

-Про що запитує Клавдій друзів Гамлета?

-Що відповідають Розенкранц і Гельденстерн? Чи можна їх вважати друзями Гамлета?

-Яка роль Офелії в цій ситуації? Чому вона погоджується на роль шпигунки?

-Чому у цю сцену лицедійства включено монолог Гамлета: «Бути чи не бути…?»

(Лицемірство земного світу. Гамлет страждає від загальної брехні, нещирості…)

 

6.Виразне читання монологу: »Бути чи не бути?»

 

7. Бесіда на сприйняття:

-Про що йде мова?

-Чому Гамлет звертається до Офелії з проханням помолитися за нього? Невже він сам не може помолитися за себе?

(Мова йде про життя і смерть: «Бути чи не бути?» для Гамлета- це жити чи не жити. Жити так як інші – лицемірством, він не може, для нього – це духовна смерть. Фізичної смерті він не боїться, страшніша для героя – духовна смерть. Однак самогубство не схвалюється церквою, тому його молитву Бог може не прийняти, отже через це він прохає про це Офелію).

 

8. Словникова робота:

Монолог- (грец. Мono – один, єдиний, logos – слово) тривале, внутрішньо однорідне і зв’язне висловлювання, що належить одному суб’єктові і виражає його думки, свідомі чи підсвідомі переживання рефлексії, почуття та акти волі. Монолог відрізняться від діалогу тим, що є самостійним, не вимагає відповіді на стороні висловлювання, позамовну ситуацію.

 

9.Визначення функції монологу Гамлета.

 

Це форма розкриття внутрішнього світу героя, його протиріч, шукань, погляду на світ.

Узагальнює вічні морально-філософські проблеми: життя і смерті, кохання і зрада, воля і насилля, правда і лицемірство, совість і нещирість.

Художні особливості: абстрактна лексика (гідність, доля, смерть, життя…), зміна інтонації, вигуки, риторичні запитання, фігура умовчання, перенос.

10. Переказ тексту (сцена 2, дія 3) із творчим завданням.

 

       Розкажіть  про виставу, яка відбулася а Ельсінорі. Якого значення надавав їй Гамлет? Що він хотів перевірити? Розкрийте символічне значення назви. Оцініть поведінку героїв.

 

11.Проблемне запитання:

-Гамлет після вистави береться за флейту. Яка роль цього музичного інструменту в цій сцені? (…..Звіть мене яким завгодно інструментом, ви можете мене розладнати, але не грати на мені! – Гамлет людина , піднесена над світом зла і  облуди.)

 

12.Виразне читання монологів Клавдія і Гамлета (сцена 3, дія 3).

 

13.Інтерактивне опитування:

Тема: «Чи можна виправдати вбивство?»

1 група: з точки зору християнської моралі;

2 група: природного права;

3 група: юридичного закону.

Вимоги: лаконічність, точність, переконливість, емоційність.

Кожний член групи обов’язково починає зі слів:

На мій погляд…

Я думаю…

Я переконаний в тому, що…

Мені здається, що…

Я вважаю…

На мою думку…

Відповіді:

1 група: Біблія вчить: « Не вбивай!» (Одна з 10 заповідей)

2 група: Ніхто не має права забирати у людини життя. Природно жити. Природне оправдання вбивства веде до хаосу.

3 група: Юридична відповідальність навіть у стані афекту.

 

14. Проблемні запитання:

- Чи міг Гамлет здійснити злочин?

1. Ні, але нещасний, заперечуючи вбивство взагалі, винен у загибелі багатьох людей?

- Чому Гамлет гине?

1. За християнськими й людськими законами він не має права на вбивство. За злочин людина несе покарання.

2. Не знаходить підтримки. Він одинак, який піднісся над світом.

 

V. Застосування  знань, умінь, навичок.

 

Мікрофон: визначити зміни, які відбулися в житті героя під впливом подій.

Розвиток дії:                                                    Зміни

Приїзд в Ельсінор                                Оптимізм змінюється пригніченістю і розчаруванням

Весілля матері                                      Безвір’я, відчай, думки про самогубство

Зустріч з привидом                              Збентеження, зволікання

«Бути чи не бути?»                              Вагання , віра в себе, в боротьбу

Вистава «Пастка»                                Готовність кинути виклик Клавдію, переконання у     

                                                               своїй правоті

Зради друзів                                         Відчай

Втрата Офелії                                      Зневіра у коханні, безнадія

Поєдинок з Лаертом                            Щирість, віра в людину

Смерть Клавдія Цілеспрямованість, виклик світовому злу

Смерть Гамлета   Перемога над злом

Учитель:

Як бачимо, в душі героя йде боротьба пристрастей, яка закінчується перемогою героя .

 

VI. Підбиття підсумків.

Ким на вашу думку є герой – переможцем чи переможеним?

Чому Гамлет гине?

Чи можна назвати образ Гамлета вічним і чому?

 

VII. Домашнє завдання :

 

Вивчити монолог «Бути чи не бути?» - напам’ять.

 

 

doc
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку