Обчислення виразів з дужками. Розв'язування задач.

Про матеріал

Розвиток предметних компетентностей: вдосконалювати навички віднімання чисел; ввести поняття виразів з дужками; вдосконалити навички розв'язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів.

Перегляд файлу

Тема: Обчислення виразів з дужками.  Розв'язування задач.

Мета:

Розвиток предметних компетентностей:  вдосконалювати навички віднімання чисел; ввести поняття виразів з дужками; вдосконалити навички розв’язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів;

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність: шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

- Вільне володіння державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-  Компетентності в галузі природничих наук: допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати;

- Навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Обладнання: підручники, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали, презентація.

Хід заняття:

І. Організація класу.

Урок я хочу розпочати словами великого філософа Жан-Жака Руссо:

«Ви-талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтесь,які ви розумні,як багато вмієте,якщо будете постійно працювати над собою,ставити перед собою мету і   намагатися її  досягти».

  •     Я бажаю вже сьогодні впевнитись в цих словах,прикласти зусилля для подолання труднощів.

ІІ. Мотивація діяльності учнів.

1. Гра «Дешифрувальник».

  • Щоб дізнатись, де відбудеться  наш урок, проведемо гру «Дешифрувальник».

Завдання:усно розвязати приклади й отримати код для розшифровки слова. Увага на екран!

Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні у нас на уроці буде багато цікавих зустрічей з відомими ведмедями. Вони всі прийшли розповісти про себе і свій вид, а разом з вами вони вивчуть  додавання і віднімання одноцифрового та двоцифрового числа, а також практично виконувати такі математичні дії.

 

Метод «Знайомство»

Ведмідь є не просто одним з найбільш популярних представників тваринного світу нашої планети, але і одним з найбільш знакових і улюблених. Недарма адже він разом з вовком і лисицею виступає частим героєм багатьох дитячих казок, де на відміну від злого вовка і хитрої лисиці є більше позитивним персонажем, таким собі добродушним велетнем. В реальності ж ведмідь далеко не завжди такий добродушний, як у казках і може бути досить небезпечним. Здавна його образ був оточений певним ореолом благовоління і трепету, а наші предки, древні слов’яни взагалі шанували ведмедя священним звіром, що в якійсь мірі втілює сам дух лісу.

В даний час ведмідь є найбільшим наземним хижаком нашої планети, з’явившись на Землі приблизно 6 мільйонів років тому, він відразу став уособленням могутності та сили.

В залежності від виду довжина тіла ведмедя може становити від 1,2 до 3 метрів, при вазі від 40 кг до тонни. Саме тіло ведмедя велике, кремезне, з короткою товстою шиєю і великою головою.

ведмідьПотужні щелепи ведмедя дозволяють легко і зручно гризти як рослинну, так тваринну їжу. Лапи ведмедя короткі і злегка зігнуті, з цієї причини ведмеді ходять злегка погойдуючись і спираються на всю ступню. Саме із-за цієї анатомічної особливості будови ведмежих лап до них здавна приліпилося прізвисько «косолапий». Хоча не дивлячись на свою «косолапість» і видиму незграбність ведмеді є досить швидкими та моторними – швидкість ведмедя, який переслідує здобич або в моменти небезпеки може досягати до 50 км на годину.

ведмідь пливеА ще ведмеді не тільки відмінні бігуни, але і не менш хороші плавці, вони чудово плавають, а у білих ведмедів навіть є спеціальні перетинки між лап, все для зручності плавання.

Також ведмеді вміють лазити по деревах. Всі ці особливості роблять зустріч з ведмедем у лісі дуже небажаною і небезпечною, адже в разі чого, від нього не сховатися ані на дереві, ані в воді.

Слух ведмедя, втім, як і зір не є його сильними сторонами (недарма навіть є приказка про людину, позбавлену музичного слуху – «ведмідь на вухо наступив»). Зате ці недоліки з лишком компенсуються відмінним нюхом, яким володіють всі ведмеді. Саме завдяки запахам ведмеді і орієнтуються в навколишньому просторі і отримують необхідну інформацію про те, що відбувається навколо.

ведмідьВсі ведмеді покриті густою шерстю. Колір шерсті ведмедя залежить від його виду, а іноді і визначає назву: бурий ведмідь, білий ведмідь. Цікавий факт: ведмеді з темним забарвленням шерсті подібно людям до старості сивіють, та їх шерсть з чорної стає сірою. Також цікаво, що в зоопарку в Лейпцигу є ведмідь без шерсті, точніше це ведмедиця на ім’я Долорес, як вважають вчені, шерсть вона втратила внаслідок якогось рідкісного генетичного захворювання. Але подібне у ведмежому царстві дійсно виняткове явище.

ІІІ Основна частина уроку

1 ведмідь

ведмідь з рибою  G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №114\14766515.png

Мишко розповість чим харчуються ведмеді.

Ведмеді є всеїдними тваринами, які люблять поласувати, як різною лісовою дичиною (зайці, олені, козулі, лосі, всі можуть стати здобиччю ведмедя), так і соковитими ягодами і плодами. Не відмовляться вони і від риби, до речі деякі ведмеді відмінні рибалки, і вправно ловлять рибу в річках та озерах. Також як справжні ласуни ведмеді люблять мед, чим часом дуже нервують лісових бджіл (улюблений дитячий мультик про Вінні Пуха і його похід за медом має під собою цілком реальну основу).

Але також раціон харчування ведмедя залежить від його виду, наприклад, добродушна панда є ведмедем-вегетаріанцем, так як харчується тільки пагонами бамбука, гімалайський ведмідь з задоволенням їсть жаб, комах і молюсків, а ось білий ведмідь – це тру хижак, що харчується виключно м’ясом, рослинною їжею його не приманити.

Дії з іменованими числами ( використовуєм «Лего» )

Каліграфічна хвилинка

2 ведмідь

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №114\40236.jpg

Панда По розповість чи є у ведмедів хвіст. Так, є, але тільки у панд він є візуально помітним. В інших ведмедів хвіст настільки малий, що практично невидимий, ховаючись у густій шерсті.

  •    Скільки букв у слові «ведмедик»? (Відповіді учнів)
  •    Це наша каліграфічна хвилинка. (Учні записують першу цифру 8)
  •    Скільки лап у ведмедя? (Відповіді учнів)
  •    Це друга цифра каліграфічної хвилинки. (Учні записують цифру 4)
  •    Утворіть і запишіть усі можливі двоцифрові числа з цих цифр?

3 ведвідь

Вінні Пух з Англії розповість, де мешкають ведмеді. Ареал проживання ведмедів дуже широкий і включає в себе всю Євразію, Північну і Південну Америку, Арктичні простори і північно-західну Африку. Живуть ведмеді виключно в лісах. G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №114\2dca7ada85619a27c5753bb84759e900.jpg ( Робота в зошиті. Обчислення виразів із коментуванням)

4 ведмідьG:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №114\Zummi.png Фізкультхвилинка

 

Чарівник з медведів гаммі розповість про спосіб життя ведмедів. Всі види ведмедів за винятком білого ведуть осілий спосіб життя. Жити вони намагаються або поодинці або невеликими сім’ями (ведмедиця з ведмежатами). Кожен ведмідь має свою територію в лісі, на якій живе і полює. Взимку ведмеді йдуть на зимову сплячку, яка є однією з характерних особливостей цих тварин.

5 ведмідь Робота над задачею

Балу добрий друг Мауглі розповість про ворогів ведмедів.

У природних умовах у ведмедя ворогів немає, навіть зграї вовків воліють обходити косолапого велетня стороною. Але як і в багатьох інших тварин, головним ворогом ведмедів стала людина, саме руйнівна браконьєрська діяльність, мисливський промисел призвели до того, що зараз багато видів ведмедів знаходяться на межі зникнення і занесені в Червону книгу.

6 ведмідь Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах.

G:\Початкові класи\1 клас\Математика Гісь 1 клас\Урок №114\Gummi Bears Gruff v4 iron on stickers (heat transfer).gifБуркотун добре знає всю ведмежу родину. У сімействі ведмедів зоологами виділено 8 основних видів ведмедів, які в свою чергу діляться на безліч підвидів.

IV Рефлексія.

-Що найбільше сподобалося на уроці?

-Що запам’яталося?

-Хто з вас  вважає, що працював на уроці дуже гарно? Оцініть свою роботу з цеглинками лего.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 травня 2020
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку