Образи фантастичних істот, світлі та життєствердні мотиви у казці Василя Королева-Старого «Мавка-Вербинка».
Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету.
ТЛ: алегоричний образ.
Мета. Формувати ключові компетентності:
учень / учениця:
висловлює власні міркування про вчинки «нечистої сили», які приносять користь людям; дає оцінку вчинкам і поведінці героїв; розумієзначення доброти в житті людини; коментує власне розуміння почуття людяності. Формувати предметні компетентності учень / учениця:
розповідає про вчинки героїв, аналізуючи зміст казки; переказуєнайяскравіші фрагменти; характеризує образи головних героїв; уміє аналізувати прочитане; розрізняти добро і зло, смішне і страшне, фантастичне і реальне.
Словник літературних термінів
Опрацюйте подані терміни та поясніть, як ви їх розумієте. Алегорія – це перенесення людських якостей, стосунків, рис характеру на образ предметів чи тварин.
Алегоричний образ – персонаж твору, на якого перенесенні людські якості та риси характеру.
«Кросворд»
Опрацюйте життєпис письменника за QR-кодом, розгадайте кросворд.
За вертикаллю:
1. Письменник, про якого написав твір Василь Королів-Старий.
2. Збірка казок.
3. Часопис, у якому був першим редактором..
5. Сімейна традиція, яку порушив.
6. Місто за кордоном, де жив і працював.
7. Автобіографічний роман.
9. Місто, куди був відряджений з дипломатичною місією.
За горизонталлю:
4. Професія дружини.
5. Псевдонім.
8. Село, в якому знаходиться Василиянська монастирська церква, яку розписував Королів-старий.
10. Професія за освітою
«Я — не педагог і, можливо, помиляюсь. Отож, як результат моєї помилки, з'явиться оця книжка казок, в яких собі дозволяю боронити перед дітьми насамперед нашу, українську «нечисту силу», що, на мою думку, часто буває далеко менш небезпечною, ніж деякі інші «сили», яких,
на жаль, не звуть «нечистими».
Створіть профіль головної героїні, налаштуйте інформацію про неї, виконайте завдання, додайте коментарі.
Запитання до твору В. Королева-Старого «Мавка-Вербинка»
• Чому в лісі знявся переполох?
• Хто попередив про небезпеку?
• Що відчула Мавка, узрівши небезпеку?
• Як вона рятувала лісових мешканців?
• На що пішла заради порятунку мешканців?
• Яким був лісник?
• Яка пригода з ним сталася та хто його врятував?
• Як лісові мешканці віддячили лісникові?
Теми есе
• «Чиста серцем нечиста «сила»
• «Роби добро – доброй повернеться!»
• «Уроки казки В. Королева-Старого «Мавка-Вербинка»