Обробка м’яса, субпродуктів, птиці, дичини та приготування напівфабрикатів з нього

Про матеріал

Матеріали для дистанційного навчання з професійно - практичної підготовки виробничого навчання з професії "Кухар 3 розряду" 1.Обробка м'яса яловичини та приготування напівфабрикатів з нього. 2.Обробка м'яса телятини, свинини, баранини та приготування напівфабрикатів з нього. 3. Обробка субпродуктів та приготування напівфабрикатів з них. 4. Приготування натуральної січеної маси з різних видів м'яса та напівфабрикатів з неї. 5. Приготування котлетної маси з різних видів м'яса та напівфабрикатів з неї. 6. Обробка птиці, дичини та приготування напівфабрикатів з них.

Перегляд файлу

ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА РАДА

 ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

КЗО «ВАСИЛЬКІВСЬКЕ ПРОФЕСІЙНО – ТЕХНІЧНЕ УЧИЛИЩЕ» ДОР»

 

 

 

ОБЛАСНИЙ МЕТОДИЧНИЙ ФЕСТИВАЛЬ

 

«КРАЩИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ОСВІТНІЙ РЕСУРС»

НОМІНАЦІЯ

«КРАЩИЙ ЕЛЕКТРОННИЙ ОСВІТНІЙ РЕСУРС В ГАЛУЗІ РЕСТОРАННОГО СЕРВІСУ»

 

       ДИСТАНЦІЙНИЙ КУРС

«Обробка  м’яса, субпродуктів, птиці, дичини та приготування напівфабрикатів з нього»

 

       ДИСЦИПЛІНА:

«Виробниче навчання»

 

 

 

 

                                                                                                                РОЗРОБНИК:

                                                                                                               

Затверджено зміни до Положення про дистанційне навчання » Профспілка  працівників освіти і науки України                                                                                                                Майстер в/н РЯБОКОНОВА І.О.

 

 

                                                                  ШЕВ’ЯКИНЕ

2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ШЕВ’ЯКИНЕ

2024


Анотація

Метою впровадження дистанційного навчання у ЗП(ПТ)О є організація якісного освітнього процесу «на відстані» з використанням новітніх інформаційно-комунікаційних засобів та відкритим доступом до освітніх ресурсів. Така форма навчання може швидко адаптуватись до вимог інформаційного суспільства та підготувати майбутнього фахівця. Гнучкість та широкий інструментарій дистанційної освіти дає змогу використовувати її технології при очній формі навчання (перевірка домашнього завдання, контроль рівня засвоєння навичок та вмінь, консультації в режимі «он-лайн», телеконференції), а також як окремий тип організації навчання (веб-курс, тренінг). З використанням новітніх засобів усі необхідні навчальні ресурси (підручники, посібники, дидактичний матеріал, педагогічні програмні засоби тощо) зберігаються в єдиному сховищі з постійним доступом до них.

Розробка дистанційного курсу професійно - практичної підготовки для проведення виробничого навчання з професії «Кухар» виконана за освітньою програмою КЗО «ВПТУ»ДОР» «Кухар 3,4 розряду», яка розроблена у відповідністю до державного стандарту «Кухар» СП (ПТ)О 5122.І.56.10-2021 (наказ Міністерства освіти і науки України № 1133 від  26.10.2021), Тема навчальної програми: «Обробка  м’яса, субпродуктів, птиці, дичини та приготування напівфабрикатів з нього»

Режим доступу: https://padlet.com/irrra2016/padlet-mc0bd1kjdy4mx0us

Укладач курсу:

 Рябоконова Ірина Олександрівна, майстер виробничого навчання  КЗО «ВПТУ»ДОР».

 Рецензент:  Волобуєва Олена Олексіївна, заступник директора з навчальної роботи  КЗО «ВПТУ»ДОР».

       Розробку дистанційного курсу «Обробка  м’яса, субпродуктів, птиці, дичини та приготування напівфабрикатів з нього» розглянуто та схвалено на засіданні педагогічної ради КЗО «ВПТУ»ДОР» (протокол № 5 від 27.03.2024 року).

 

 


 

Рецензія

У своїй методичній розробці майстер розкриває особливості дистанційного навчання у процесі професійно - практичної підготовки та використання он-лайн ресурсів для досягнення дидактичних цілей при організації освітнього процесу під час опанування теми «Обробка  м’яса, субпродуктів, птиці, дичини та приготування напівфабрикатів з нього». Майстер показує, що використання сучасних цифрових технологій в реаліях сьогодення є певною необхідністю для досягнення результатів під час опанування обраною професією за дистанційною формою навчання.

 Дистанційний курс розроблений на онлайн - дошці Padlet. Це зручний та простий у використанні веб - сервіс для зберігання, організації та спільної роботи з різним контентом: фотографії, текстові документи, відеоролики, презентації, електронні підручники, покликання на інші сайти мережі, які вміщують матеріал з теми  для самоопрацювання та можуть зробити навчання цікавим та ефективним для здобувачів освіти.

Матеріал дистанційного курсу адресовано здобувачам освіти ЗП(ПТ)О та викладачам професійно – теоретичної підготовки.

 

Рецензент:

         Заступник директора з НР                  Олена ВОЛОБУЄВА


ЗМІСТ

 

Вступ                                                                                                                                  4

1. Складові дистанційного курсу                                                                                 5

2. Інтерактивні вправи                                                                                                      6

3. Інтерактивні тести                                                                                                         7

4. Перелік відеоматеріалів                                                                                                8 5. Перелік опорних конспектів                                                                                         9

6. Перелік презентацій                                                                                        9

7. Перелік інструкційно-технологічних карток                                                              9

8. Робочий зошит з виробничого навчання                                                                       10

 9. Дидактичний матеріал для учнів                                                                               10                                                                         

    Джерела                                                                                                                         11

 

 

 

 

 


Вступ

 

       Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю викладачiв та здобувачів освіти на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.

       У наш час Інтернет-технологій багато аспектів нашого життя переноситься в мережу, прискорюючи тим самим темпи розвитку інформаційного суспільства і долаючи географічні бар’єри. Не стає виключенням і освіта. Зараз вже не обов’язково знаходитись поруч з викладачем. Достатньо великий час існує заочна форма навчання студентів. Але її можливості дуже обмежені. Інтернет дає змогу розширити їх, зробити заочне навчання справді повноцінним та всеохоплюючим.

      Дистанційне навчання – сукупність наступних заходів:

  • засоби надання учбового матеріалу здобувачам освіти;
  • засоби контролю успішності здобувача;
  • засоби консультації студента програмою-викладачем;
  • засоби інтерактивної співпраці викладача і студента;
  • можливість швидкого доповнення курсу новою інформацією, коригування помилок.

          У наш час в умовах економічних відносин і жорсткої конкуренції на ринку праці особливе значення мають знання, навички та досвід. Фахівець XXI століття - це людина, яка вільно володіє сучасними інформаційними технологіями, постійно підвищує і вдосконалює свій професійний рівень. Придбання нових знань і навичок, практично корисних і застосовуваних у роботі в епоху інформаційного суспільства значно розширює можливості самореалізації і сприяє кар'єрному росту. Проте одною з головних перешкод, що виникає на шляху тих, хто бажає продовжити навчання (враховуючи, що більшість з них вже працює), є брак часу. Більшість не має можливості приїжджати кожного дня на заняття до навчального закладу. Іншою значною перешкодою є відстань. Якщо навчальний заклад розташований в іншому місті, часто відвідувати заняття також незручно і дорого.

          Дистанційне навчання дозволяє збільшити інтерес здобувачів освіти до навчання, сприяє істотним позитивним змінам у діяльності всіх учасників освітнього процесу, підвищуючи їх інтелектуальний потенціал та рівень володіння новими інформаційними технологіями. Одним з основних елементів дистанційного навчання є дистанційний курс.


  1. Складові дистанційного курсу

«Обробка  м’яса, субпродуктів, птиці, дичини та приготування напівфабрикати з нього»

 

п/ п

Тема заняття

1

 

  Обробка  м’яса яловичини та приготування напівфабрикатів з нього.

2

Обробка  м’яса телятини, свинини, баранини та приготування напівфабрикатів з   нього.

3

  Обробка  субпродуктів та приготування напівфабрикатів з них.

4

Приготування натуральної січеної маси з різних видів м’яса та напівфабрикатів  з неї.

5

  Приготування  котлетної маси з різних видів м’яса та напівфабрикатів  з неї.

6

  Обробка  птиці, дичини та приготування напівфабрикатів  з них.

 

Заняття курсу створені у вигляді дошки Padlet на якій розміщені  опорні конспекти з теми, презентації,  інструкційно - технологічні карти, відео, інтерактивні вправи, тести, навчальний посібник, робочий зошит.


2.Інтерактивні вправи використані при створенні

дистанційного курсу

зконструйовано на платформі-конструкторі: «Kahoot!»

Назва інтерактивної вправи: «Механічна обробка м’яса»

Посилання на вправу:

https://create.kahoot.it/details/e76e3216-2516-460c-b856-a92bcbaaffd7

зконструйовано на платформі-конструкторі: «Оnline Test Pad»

Назва інтерактивної вправи: «Напівфабрикати з м’яса»

Посилання на вправу:

https://onlinetestpad.com/plsvpwlfrw2ww

зконструйовано на генераторі  ребусів: http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator

Посилання на вправу:

https://docs.google.com/document/d/1BHJyHAwxIOC_7qPTBP0mC98fNOukLVm3/edit

    

 Це онлайн-сервіси, які дозволяють створювати інтерактивні вправи, за допомогою, яких здобувачі освіти можуть перевірити та закріпити набуті знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.

Ігрові вправи використовуються як тренажер при повторенні, як навчальні завдання або домашні завдання.


 

  1. Інтерактивні тести

 

       Для контролю знань здобувачів освіти окрім інтерактивних вправ створені тестові завдання за допомогою платформи «На урок», як для активізації та корекції опорних знань, так і для систематизації та узагальнення знань.

      Деякі тестові завдання поєднуються з зображеннями, що ілюструють або питання або відповідь.

Назва: «Кулінарне розбирання і обвалювання яловичої туші»

 

https://naurok.com.ua/test/kulinarne-rozbirannya-i-obvalyuvannya-yalovicho-tushi-2799154.html

Назва: «Приготування напівфабрикатів з м’яса»

https://naurok.com.ua/test/prigotuvannya-velikoshmatkovih-napivfabrikativ-z-m-yasa-2755681.html

Назва: «Кулінарне розбирання і обвалювання свинячої, баранячої і телячої туші»

 

https://naurok.com.ua/test/kulinarne-rozbirannya-i-obvalyuvannya-svinyacho-baranyacho-i-telyacho-tushi-2801937.html

 

Назва: «Обробка сільськогосподарської птиці та дичини, напівфабрикатів з неї»

 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2003232 

 

    Тестові завдання до теми «Приготування напівфабрикатів з м’яса» розроблено у відповідністю до державного стандарту «Кухар» СП (ПТ)О 5122.І.56.10-2021 (наказ Міністерства освіти і науки України № 1133 від  26.10.2021),

       Тестові завдання розроблені з метою визначення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти з даної теми, що повністю відповідає вимогам освітньої програми підготовки кваліфікованих робітників за кваліфікацією «Кухар 3 розряду»

       Тестові завдання розроблені за допомогою платформи «На урок» , що дає  можливість проводити контроль рівня знань здобувачів освіти під час дистанційної форми навчання


                   4.  Перелік відеоматеріалів, які вбудовані до дошки Padlet.

 

https://youtu.be/Q6g8OAOZ8Ns Обробка різних видів м'яса

https://youtu.be/C0XK_7kcabo Механічна кулінарна обробка та підготовка  м’яса. Приготування великошматкових напівфабрикатів з м’яса

https://youtu.be/sBnCNdavOGg Великошматкові напівфабрикати з м’яса

https://youtu.be/axyYLS4ZH5s Види паніровки

https://youtu.be/NZ6axNFsBI8 Приготування напівфабрикатів з м’яса порційних, дрібно шматкових

https://youtu.be/uN4iDkamZ3U М’ясні н/ф з яловичини

https://youtu.be/wSVnQe2cg14  М’ясні н/ф з свинини

https://youtu.be/1A0ihNuNNXk Приготування напівфабрикату «Крученики волинські»

https://youtu.be/gHkA_rsR1tU Приготування напівфабрикату «Ромштекс»

https://youtu.be/Y-YvXbzRnQ0 Приготування напівфабрикату «Біфштекс з яловичини»

https://youtu.be/oTUYqtbNqm8 Приготування напівфабрикату  «Ескалоп»

https://youtu.be/ofkRIn3G4vY Приготування натуральної січеної і котлетної  маси та напівфабрикатів з них

https://youtu.be/4pxJ9vEUdnY Приготування котлетної маси з м’яса

https://youtu.be/-FtHU1XOKg0 Приготування напівфабрикатів з м’ясної котлетної маси

https://youtu.be/-7v8pXIYRZQ н/ф «Ковбаски львівські»

https://youtu.be/jFzM99_xmyM Первинна обробка птиці

https://youtu.be/WbwkuTtxsos Механічна кулінарна оборбка птиці, підготовка до фарширування

https://youtu.be/Hfm-6tiQfzA Напівфабрикати з птиці

 

 

 


          5. Перелік опорних конспектів розміщених на дошці Padlet

Посилання: https://padlet.com/redirect?url=https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Fdrive%2Ffolders%2F1ZXcxPxBCPI1IFgnsvNlXUezckSpkteGa%3Fusp%3Dsharing

1.  Класифікація напівфабрикатів з м’яса.

2.  Види напівфабрикатів з м’яса.

3. Великошматкові напівфабрикати з м’яса.

4. Напівфабрикати з січеної маси з м’яса.

5. Механічна кулінарна оброка м’яса та субпродуктів. Приготування напівфабрикатів з м’яса.

6.  Обробка субпродуктів.

7. Напівфабрикати з м’яса птиці.

          6. Перелік презентацій розміщених на дошці Padlet

Посилання: https://padlet.com/redirect?url=https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Fdrive%2Ffolders%2F122WdcAkjs7U-XS94-XnYVr4N3liRaXLA%3Fusp%3Dsharing

  1. Обробка м’яса.

2. Класифікація  м’яса.

3. Розробка яловичини та свинини.

4. Транширування птиці.

          7. Перелік інструкційно-технологічних карток  розміщених на дошці Padlet

  1. Інструкційно-технологічних картки напівфабрикатів з м’яса телятини, свинини та баранини. 

Посилання: https://padlet.com/redirect?url=https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fdocument%2Fd%2F1SgNF0iBE4WZTfHv5WGsF8I4RMzqlJeU9%2Fedit%3Fusp%3Dsharing%26ouid%3D106850099767718899793%26rtpof%3Dtrue%26sd%3Dtrue

  1. Інструкційно-технологічних картки напівфабрикатів з птиці та дичини.

Посилання: https://padlet.com/redirect?url=https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fdocument%2Fd%2F12DZVWRSDok7Kw8WKZH4oxH7COoS6dJVK%2Fedit%3Fusp%3Dsharing%26ouid%3D106850099767718899793%26rtpof%3Dtrue%26sd%3Dtrue

  1. Інструкційно-технологічних картки напівфабрикатів  із  субпродуктів.

Посилання:

https://padlet.com/redirect?url=https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fdocument%2Fd%2F13eAnbVPXmt9gXog2uVZBa0cjXGA-Izwl%2Fedit%3Fusp%3Dsharing%26ouid%3D106850099767718899793%26rtpof%3Dtrue%26sd%3Dtrue


       8. Робочий зошит з виробничого навчання

 «ПРИГОТУВАННЯ НАПІВФАБРИКАТІВ З М’ЯСА ТА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПТИЦІ»

       за допомогою застосунка  ourboox

       https://www.ourboox.com/book-preview/1569184/

 

      9. Дидактичний матеріал для здобувачів освіти

       «Технологія приготування напівфабрикатів з м’яса, птиці та субпродуктів»

       Посилання:

https://padlet.com/redirect?url=https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fdocument%2Fd%2F1Wb0--WLzbdU5HmotVjsg8uelQ3q84GTC%2Fedit%3Fusp%3Ddrive_link%26ouid%3D106850099767718899793%26rtpof%3Dtrue%26sd%3Dtrue

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЖЕРЕЛА:

  1. В. С. Доцяк “Технологія приготування їжі з основами товарознавства продовольчих товарів”: Наш час, 2014. - 400 с.; іл. (http://book4cook.in.ua/archives/1418 )
  2. Євген Клопотенко Збірник рецептур страв для харчування дітей шкільного віку в організованих освітніх та оздоровчих закладах , Літопис, 2020.-149с. (http://book4cook.in.ua/archives/2130  ).
  3. Ю.О. Мільчевська «Технологія приготування напівфабрикатів з м’яса, птиці та субпродуктів», 2020.- 48с.
  4. Олександр Шалімінов, Т, Дяченко, Л. Кравченко Збірник рецептур національних страв та кулінарних виробів, Арій, 2022.-992с
  5. Т. М. Стахмич, О. М. Пахолюк “Кулінарна справа. Технологія приготування їжі” . — Київ: Грамота, 2020. -280 с. : іл.

(https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidrucnnyky-posibnyky-profosvita/Kulinarna-sprava.pdf )

 

Інтернет-джерела

  1.  https://create.kahoot.it/
  2. https://vseosvita.ua/library/urok-prezentacia-klasifikacia-masa-330251.html
  3. https://naurok.com.ua/test/prigotuvannya-velikoshmatkovih-napivfabrikativ-z-m-yasa-2755681.html
  4. https://drive.google.com/file/d/1V8S3cbeDjoCr6Y5SHza5w_o_Je4umvhZ/view
  5. https://lovisotska2013.wixsite.com/3rozryad/m-yaso-pticya-dichina-subprodukti
  6. https://drive.google.com/file/d/19V-r77CMWJjzmYEcohTX3Ed9arlD_20I/view
  7. https://www.youtube.com/
  8. https://www.ourboox.com/
  9. http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator
  10. https://onlinetestpad.com/

 

 

docx
Додано
5 червня
Переглядів
396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку