Один і багато. Число і цифра. Назви цифр: одиниця, двійка, трійка Мета. Уточнити значення понять «один» і «багато». Розвивати вміння показувати один предмет і багато. Ознайомити ді

Про матеріал

Один і багато. Число і цифра. Назви цифр: одиниця, двійка, трійка

Мета. Уточнити значення понять «один» і «багато». Розвивати вміння показувати один предмет і багато. Ознайомити дітей з поняттями «число» і «цифра».

Перегляд файлу

Урок 5.

Один і багато. Число і цифра. Назви цифр: одиниця, двійка, трійка

Мета. Уточнити значення понять «один» і «багато». Розвивати вміння показувати один предмет і багато. Ознайомити дітей з поняттями «число» і «цифра».

Хід уроку

І.      Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота за таблицями.

Учитель вивішує на дошці таблиці з малюнками предметів і уточнює з учнями поняття: спереду, позаду, між, поруч, під, над, на, внизу, вгорі, праворуч, ліворуч, посередині.

2. Лічба предметів.

Учитель викладає на набірному полотні 9 ромашок. Учні рахують їх в різному порядку. Четверту і п'яту ромашки вчитель замінює маками. Учні знову рахують квіти і переконуються, що їх кількість не змінилася. Учитель замінює маками решту ромашок. Учні знову їх рахують.

3. Фронтальна робота з демонстраційним матеріалом.

Учитель вивішує на дошці малюнок акваріума з прорізами, у які вставляє зображення 2 рибок. Одна рибка розміщена біля акваріума.

— Скільки рибок в акваріумі? Скільки рибок поза акваріумом? Аналогічно проводиться робота за малюнками: пташенята у гнізді, козенята в хатці, і т. д.

Фізкультхвилинка «Бджоли»

Бджілки вікна відчинили і швиденько полетіли:

Хто на луки, хто на поле... Мед у вулик носять бджоли.

(Діти імітують хаотичний політ бджіл. Присідають, виглядають із-за парт, бігають між рядами парт та дзижчать. Потім знову промовляють слова і за командою: «Бджоли, до вулика!» — сідають на місця.)

II.     Вивчення нового матеріалу

1.  Учитель демонструє учням по дві множини предметів: одноелемент-ну й багатоелементну.

— Скільки ластівок сидить на дротині, а скільки летить? Скільки грибів у лівому кошику? У правому? Скільки тюльпанів у вазі? Поза вазою? Скільки каченят? Скільки качок?

Ви назвали 3 ластівки, 9 грибів, 9 тюльпанів, 5 каченят. Як можна закінчити одним словом речення: «Ластівок, грибів, тюльпанів і каченят ми нарахували ...». (Багато.)

2. Робота з підручником (с. 7). Учні дають відповіді на запитання вправи 1.                                                                                                            

3. Бесіда.

— Назвіть усі числа від 1 до 10. Що може означати, наприклад, число З? (Три вишні, три години, три портфелі, і т. д.) Правильно. Число означає кількість якихось предметів. Якщо на квітці сидить 2 метелики, це означає, що їх кількість позначається числом 2, і т. д.

До цього часу ми лише називали числа. Але числа можна позначати і на письмі за допомогою спеціальних знаків. Ці знаки називаються цифрами. (Учитель показує на розрізних картках цифри 1, 2, 3 і називає їх).

— Цифра — це не число. Цифра — це запис числа. Учитель викладає на набірному полотні 2 гриби.

— Скільки тут грибочків? (Два.) Що ми назвали: число чи цифру? (Число.) Ми назвали число. Воно означає, що кількість грибочків — два. Якби ми хотіли записати це число, ми б написали цифру 2 (показує).

4. Закріплення понять «число», «цифра» за вправою 2 підручника.

III.    Робота в зошитах

  1. Письмове виконання вправи 3.

2. Діти малюють за зразком стилізовані сонечка або гриби і розфарбовують їх. 

IV. Підсумок уроку

— Що означає число? (Кількість предметів.) Що таке цифра? (Це запис числа.) Які цифри ви бачили сьогодні на уроці? (1, 2, 3.)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
980
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку