Ось уже 5 рік працюю над методичною проблемою «Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом впровадження інтерактивних форм та методів навчання» Використання інтерактивних методів навчання накладає вето на позицію "я вчитель (тобто я вище), а ви учні (тобто ви нижче)".
Опис власного педагогічного досвіду
«Будьте самі шукачами,
дослідниками, якщо не буде вогника у вас,
вам ніколи не запалити його в інших».
В.О. Сухомлинський
Ось уже 5 рік працюю над методичною проблемою «Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом впровадження інтерактивних форм та методів навчання»
Використання інтерактивних методів навчання накладає вето на позицію "я вчитель (тобто я вище), а ви учні (тобто ви нижче)". Поділ на касти залишився в минулому, а сьогодні нами керує взаємонавчання - учителя в учнів, учнів у вчителя. Адже рівень кваліфікованості педагога залежить від рівня освіченості його учнів.
Урок - це завжди творчість і пошук. І я, як викладач, повинна зробити все, щоб сучасний урок математики був для дітей цікавим, радісним, щоб розкривав творчий потенціал особистості. Найефективнішим у такому випадку, на мій погляд, є інтерактивне навчання, яке забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, формує стійкий інтерес до предмета, сприяє розвитку творчої особистості.
Все це у кінцевому рахунку викликає у школярів інтерес до знань. Розвивається також образне мислення, фантазія та уява учнів.
Педагогічне покликання – це не тільки передача знань, умінь і навичок, а й всебічний розвиток здібностей та можливостей учнів, виховання порядного, відповідального, свідомого громадянина країни.
Саме тому, кожного року впроваджую в навчальний процес проведення нестандартних уроків з використанням різних форм та методів навчання. Вже маю власну колекцію нестандартних уроків:
Важливе значення має використання методу проекту. Під час роботи над проектом залучаю учнів до використання Інтернет – ресурсів, до використання ІКТ, що сприяє пошуку та класифікації великої кількості інформації, спонукає до проведення дослідницької роботи, розвиває творчий потенціал кожного учня.
Велику увагу приділяю систематичному виконанню усних вправ. Усне опитування на уроках математики є одним з основних форм оперативної перевірки знань і вмінь учнів.
Для активізації пізнавальної активності учнів доцільним є використання таких методів як : мікрофон, мозковий штурм,аукціон, друкарська машинка, Нобелівська премія тощо.
Усні вправи розвивають в учнів уважність, спостережливість, ініціативу, збуджують інтерес до математики.
Для розвитку кмітливості ефективними є цікаві нестандартні вправи – задачі-жарти, математичні ребуси, кросворди, математичні казки.
Також започаткувала , в класах де викладаю , виготовлення цікавих тематичних буклетів.
Доцільним є використання різних форм та методів навчання: диктант для шпигуна, рекламний агент, комп’ютерний геній, бліц-турнір, вірю-не вірю, втрачена інформація , метеоритний дощ тощо.
В старших класах переважає лекційно-практична система викладання, яка постійно вдосконалюється новітніми педагогічними технологіями, зокрема інтерактивними вправами. Наприклад: коло ідей, займи позицію, акваріум, навчаючи учуся,робота в парах , робота в групах тощо.
Дуже приємно, що мої учні завжди виступають ініціаторами організації та проведення Тижня математики. Діти із задоволенням розробляють сценарії, готують тематичні виставки, електронні презентації, проводять різноманітні вікторини та конкурси знавців математики. З наснагою приймають участь у предметних, виховних та тематичних заходах. Це:
України»(9-11 кл)
математики» (7-11 кл)
Шкільна версія» (8 кл)
світу»(10 кл)
Велику увагу приділяю виявленню обдарованих дітей. Тому організовую та проводжу такі заходи , як «Запланована зустріч математиків», анкетування «Мій розумовий потенціал», п’ятихвилинка «Рівняння з модулем», «В гостях у мудрої тітоньки Сови » та багато інших.
Таким чином, дослідження інтерактивних методик, впровадження інформаційно – комунікативних технологій у навчання, використання Інтернет-ресурсів, мультимедійних програм, презентацій дають можливість отримати певну результативність роботи.
Це: призові місця в районій олімпіаді з математики, участь та призові місця у Всеукраїнських конкурсах Кенгуру, Олімпус, У цьому році 2 моїх учня стали студентами Миколаївського територіального відділення МАН.
Важливе значення для самоосвіти вчителя має участь у фахових конкурсах, в яких із задоволенням беру участь. Як результат - маю призові місця .
Я в постійному пошуку… Так в 2013р. зацікавилась програмою навчального курсу Майкрософт «Вчителі в онлайні», пройшла підготовку за новітніми інтерактивними методиками та отримала сертифікат. Використовую цей навчальний курс у навчанні, це уможливлює кращу підготовку школярів, розвиток навичок, необхідних для успішної адаптації у суспільстві, вибору професії, вміння співпрацювати з іншими людьми, щоб бути успішними зараз та у дорослому житті в умовах економіки знань ХХІ століття.
Вважаю, що справжній вчитель завжди повинен самовдосконалюватись, підвищувати рівень педагогічної майстерності, тому вивчаю досвід колег та ділюся власним досвідом роботи. Маю публікації матеріалів на сайтах «Методичний портал», «Відеоуроки», «Хелпінформатик», «Інфоурок», а також на міжнародних порталах, таких як «Продленка» та «Копилка уроков».
Таким чином використання іннтерактивних форм та методів навчання на уроках математики дає можливість активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів, розвивати комунікативні навички, сприяє інтелектуальному розвитку, збагачує світогляд та моральну основу кожного учня.