МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Інформація.
Організація підготовки учнів до участі в конкурсах“Грінвіч”, “Пазл”,“Орлятко”
Підготувала
Копервас В.В.
вчитель англійської мови
КЗ “Опорний заклад загальної середньої освіти “Престиж”
Гуляйпільської міської ради
Гуляйполе, 2019
Якщо ви бажаєте, щоб діти творили, створювали художні образи, перенесіть з вогника своєї творчості хоча б одну іскру в свідомість дитини. Якщо ви не вмієте творити, або вам здається пустою забавою спуститися до світу дитячих інтересів, — нічого не вийде.
В. О. Сухомлинський
На сьогодні найпопулярнішим та дієвим методом виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей є проведення конкурсів. Навчання обдарованих, талановитих дітей, їхня підготовка до реалізації в житті — актуальне питання сьогодення. З огляду на це основними завданнями сучасної освіти є розвиток інтелектуальних і творчих здібностей, природної обдарованості учнів, формування в них творчого потенціалу, мислення, уміння самореалізуватися. Підтримка та розвиток обдарованості є одним із пріоритетних напрямків сучасної освіти, оскільки розквіт будь-якої країни, регіону, міста залежить саме від здатності її громадян нестандартно, креативно мислити, впроваджувати перспективні інновації в різні сфери суспільного життя. Всебічний розвиток школярів здійснюють не тільки в ході навчальної діяльності, а й під час проведення різноманітних конкурсів, під час яких учні не тільки поглиблюють знання з предмету, а й мають можливість розвивати інтелект, ерудицію, вміння спілкуватись.
Одним з основних напрямків роботи вчителів є підготовка учнів до участі в інтелектуальних конкурсах, під час якої учень потребує індивідуального підходу до розвитку його нахилів, інтересів, здібностей. Тільки добровільний принцип і зацікавленість допомагають залучати учнів до осмисленої, систематичної, планомірної та плідної роботи в період підготовки. Для досягнення успіху учнів потрібно готувати до інтелектуальних змагань не тільки з певного предмета, але й психологічно. Адже досягти високих результатів можна лише за умови психологічного налаштування на перемогу.
З метою виявлення та підтримки талановитих школярів, розвитоку інтересу до англійської та німецької мов та культури англомовних та німецькомовних країн, активізації позакласної та позашкільної роботи з іноземної мови, надання учням можливості змагатися в масштабі, що виходить за рамки регіону, не виїжджаючи з нього, формування навичок пізнавальної та творчої діяльності, опрацювання методик роботи із тестовими формами контролю учні КЗ «Опорний заклад загальної середньої освіти «Престиж»» Гуляйпільської міської ради є щорічними учасниками інтелектуальних конкурсів: Всеукраїнський конкурс з німецької мови «Орлятко», Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Гринвіч», Всеукраїнська гра з англійської мови «PUZZLE»
Завдання конкурсів носять соціокультурний та соціолінгвістичний характер, що сприяє здійсненню соціокультурної лінії Держстандарту, сприяє формуванню соціокультурної компетентності шляхом засвоєння культурних і духовних цінностей, норм, що регулюють соціально-комунікативні відносини між статями, поколіннями, націями, сприяють естетичному і морально-етичному розвиткові учнів.
Отже, залучення дітей до участі в інтелектуальних змаганнях є важливим кроком у вирішенні проблеми розкриття обдарованості, а конкурси — дієвим шляхом виявлення і реалізації можливостей юних обдарувань. І перш за все тому, що нове розкриття здібностей учня потрібне не тільки для нього, а і для суспільства в цілому. Творчі та інтелектуальні можливості сьогодні — запорука прогресу в будь-якій галузі людського життя. Для успішної роботи із талановитою дитиною необхідно дати їй можливість виявити себе, повірити у свої сили, отримати задоволення від процесу навчання, не допустити втрати спонтанної активності дитини.