Українська мова
4/3 год на тиждень
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Українська мова : підруч. для 3 кл. загальноосвітн. навч. закл. /
М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун. – К.: Грамота, 2013. – 176 с.: іл.
Зведений перелік робіт з підсумкової перевірки
Вид перевірки |
3 клас |
|
І семестр |
ІІ семестр |
|
Списування |
1 |
1 |
Диктант |
1 |
2 |
Перевірка мовних знань і умінь |
1 |
2 |
Письмовий переказ |
1 |
– |
Діалог |
1 |
|
Загальна кількість |
5 |
5 |
№ |
Зміст |
кіль. годин |
дата |
корекція |
|
Тема 1. Мова і мовлення. Текст |
13 |
|
|
1 |
Розширення відомостей про мову як засіб людського спілкування . |
1 |
|
|
2 |
Державна і рідна мова. |
1 |
|
|
3 |
Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях. |
1 |
|
|
4 |
Розширення уявлень про текст та його будову. |
1 |
|
|
5 |
Уявлення про змістовий зв’язок між частинами тексту. |
1 |
|
|
6 |
Абзац. Роль абзаців у тексті. Необхідність дотримання абзаців при оформленні творчих завдань, переказів. |
1 |
|
|
7 |
Спостереження за найголовнішими ознаками художніх та науково-популярних текстів . |
1 |
|
|
8 |
Розвиток зв’язного мовлення №1. Написання правил за темою «Поведінка в осінньому лісі» . |
1 |
|
|
9 |
Ознайомлення з жанром есе. Ознаки ділового тексту. |
1 |
|
|
10 |
План тексту . |
1 |
|
|
11 |
Текст-розповідь. Текст-опис. Засоби змістового зв’язку між реченнями в тексті. |
1 |
|
|
12 |
Контрольна робота №1. Письмовий переказ |
1 |
|
|
13 |
Аналіз контрольної роботи. Складання текстів-описів, есе, художніх та науково-популярних. Тема. |
1 |
|
|
|
Тема 2. Речення |
9 |
|
|
14 |
Закріплення й узагальнення вивченого про речення . |
|
|
|
15 |
Речення, різні за метою висловлювання. |
1 |
|
|
16 |
Розвиток зв’язного мовлення №2. Робота з деформованим текстом. |
1 |
|
|
17 |
Речення окличні та неокличні. Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу . |
1 |
|
|
18 |
Звертання, розділові знаки при них. Виділення звертань в усному мовленні паузами, а на письмі – розділовими знаками. |
1 |
|
|
19 |
Члени речення. Головні і другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні . |
1 |
|
|
20 |
Словосполучення . Контрольна робота №2. Діалог (усно) |
1 |
|
|
21 |
Встановлення смислових і граматичних зв’язків між словами в реченнях |
1 |
|
|
22 |
Побудова речень. Поширення речень за запитаннями. Тема |
1 |
|
|
|
Тема 3. Слово. Значення слова |
8 |
|
|
23 |
Значення слів, пряме й переносне значення слів. |
|
|
|
24 |
Слова, що мають кілька значень . |
|
|
|
25 |
Розвиток зв’язного мовлення №3. Робота з деформованим текстом. Упорядкування частин тексту з опорою на ілюстративний матеріал . |
1 |
|
|
26 |
Слова, що звучать однаково, але мають різні значення . |
1 |
|
|
27 |
Синоніми. Добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення повторів того самого слова. Роль синонімів у тексті. |
1 |
|
|
28 |
Антоніми. Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами. |
1 |
|
|
29 |
Контрольна робота . Перевірка мовних знань і вмінь |
1 |
|
|
30 |
Аналіз контрольної роботи. Культура мовленого слова: розрізнення літературної лексичної норми та ненормативної лексики. Тема |
1 |
|
|
|
Тема 4. Будова слова |
16 |
|
|
31 |
Поняття про закінчення. Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова. |
1 |
|
|
32 |
Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні. Визначення закінчення способом змінювання слів за питаннями. |
1 |
|
|
33 |
Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс. |
1 |
|
|
34 |
Розвиток зв’язного мовлення №4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом . |
1 |
|
|
35 |
Корінь слова. Спільнокореневі слова. Аналіз будови слова . |
1 |
|
|
36 |
Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів |
1 |
|
|
37 |
Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з'],[ц'], [с'] . |
1 |
|
|
38 |
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слів, що перевіряються наголосом. |
1 |
|
|
39 |
Добирання спільнокореневих слів і зміна форми слова для написання слів із ненаголошеними [е], [и] . |
1 |
|
|
40 |
Поняття «орфограма». |
1 |
|
|
41 |
Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що не перевіряються наголосом. |
1 |
|
|
42 |
Розвиток зв’язного мовлення №5. Складання інструкції «Як зробити рамку для фотографії». |
1 |
|
|
43 |
Вимова і правопис з ненаголошеними голосними в корені слова, що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником |
1 |
|
|
44 |
Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими . |
1 |
|
|
45 |
Контрольна робота . Диктант |
1 |
|
|
46 |
Аналіз контрольної роботи. Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті . Тема |
1 |
|
|
|
Тема 5. Будова слова ( продовження) |
14 |
|
|
47 |
Правильна вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Робота з орфографічним словником. |
1 |
|
|
48 |
Повторення правопису слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Робота з орфографічним словником. |
1 |
|
|
49 |
Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими. Написання записки . |
1 |
|
|
50 |
Розвиток зв’язного мовлення №6. Листи |
1 |
|
|
51 |
Префікс. Словотворча роль префіксів. З’ясування значень слів з різними префіксами . |
1 |
|
|
52 |
Творення слів з найуживанішими префіксами. З’ясування значень слів з різними префіксами. |
1 |
|
|
53 |
Префікси, співзвучні з прийменниками. |
1 |
|
|
|
Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів з префіксами . |
1 |
|
|
54 |
Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня. |
1 |
|
|
55 |
Практичне ознайомлення з написанням префіксів з-, с- |
1 |
|
|
56 |
Контрольна робота. Списування |
1 |
|
|
57 |
Аналіз контрольної роботи. Розвиток зв’язного мовлення №7. Написання запрошення (привітання) . |
1 |
|
|
58 |
Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. |
1 |
|
|
59 |
Перенос слів з префіксами. Оголошення. |
1 |
|
|
60 |
Закріплення вивченого матеріалу. Виконання вправ. Тема |
1 |
|
|
|
Тема 6. Частини мови . Іменник |
19 |
|
|
61 |
Загальне уявлення про частини мови. |
1 |
|
|
62 |
Службові слова. Роль службових слів у реченні. |
1 |
|
|
63 |
Спільнокореневі слова, що належать до різних частин мови. |
1 |
|
|
64 |
Зв,язок слів у реченні. |
1 |
|
|
65 |
Іменник як частина мови. |
1 |
|
|
66 |
Розвиток зв’язного мовлення №8 Написання переказу за колективно складеним планом. |
1 |
|
|
67 |
Іменники власні та загальні. Велика буква у власних назвах. |
1 |
|
|
68 |
Велика буква у кличках тварин. |
1 |
|
|
69 |
Поняття предметності. |
1 |
|
|
70 |
Поняття предметності на прикладах іменників, що означають дію. |
1 |
|
|
71 |
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній |
1 |
|
|
72 |
Розвиток зв’язного мовлення №9 Складання тексту за поданими початком, кінцівкою та ілюстраціями. |
1 |
|
|
73 |
Вправи на визначення роду іменників. |
1 |
|
|
74 |
Змінювання іменників за числами. |
1 |
|
|
75 |
Вправи на визначення числа іменників. |
1 |
|
|
76 |
Змінювання іменників за відмінками |
1 |
|
|
77 |
Змінювання іменників за відмінками в однині і множині. |
1 |
|
|
78 |
Контрольна робота . Перевірка мовних знань і вмінь |
1 |
|
|
79 |
Аналіз контрольної роботи. Розвиток зв’язного мовлення №10. Удосконалення змісту та форми написаного тексту. Тема |
1 |
|
|
|
Тема 7. Прикметник |
13 |
|
|
80 |
Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні. |
1 |
|
|
81 |
Зв’язок прикметників з іменниками. |
1 |
|
|
82 |
Уживання прикметників у прямому і переносному значеннях. |
1 |
|
|
83 |
Прикметники-антоніми. Прикметники-синоніми. |
1 |
|
|
84 |
Розвиток зв’язного мовлення №11 Складання тексту-опису «Соняшник». |
1 |
|
|
85 |
Уживання прикметників у загадках. |
1 |
|
|
86 |
Уживання прикметників в описах. |
1 |
|
|
87 |
Змінювання прикметників за родами . |
1 |
|
|
88 |
Розбір прикметника як частини мови. |
1 |
|
|
89 |
Родові закінчення прикметників. |
1 |
|
|
90 |
Розвиток зв’язного мовлення №12. Написання переказу за колективно складеним планом. |
1 |
|
|
91 |
Контрольна робота. Диктант. |
1 |
|
|
92 |
Аналіз контрольної роботи. Змінювання прикметників зачислами. Тема |
1 |
|
|
|
Тема 8. Дієслово |
19 |
|
|
93 |
Дієслово як частина мови. |
1 |
|
|
94 |
Зв’язок дієслова з іменником у реченні. |
1 |
|
|
95 |
Розвиток зв’язного мовлення №13. Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки. |
1 |
|
|
96 |
Дієслова-антоніми |
1 |
|
|
97 |
Дієслова – синоніми. |
1 |
|
|
98 |
Контрольна робота. Списування |
1 |
|
|
99 |
Аналіз контрольної роботи.Уживання дієслів у переносному значенні. |
1 |
|
|
100 |
Розрізнення дієслів за часами. |
1 |
|
|
101 |
Розвиток зв’язного мовлення №14. Складання висловлювання про прочитаний твір. |
1 |
|
|
102 |
Контрольна робота . Диктант |
1 |
|
|
103 |
Аналіз контрольнї роботи. Дієслова завершеної і незавершеної дії. |
1 |
|
|
104 |
Закріплення знань і вмінь про часові форми дієслова. |
1 |
|
|
105 |
Написання не з дієсловами |
1 |
|
|
106 |
Закріплення знань і вмінь з теми. |
1 |
|
|
107 |
Розвиток зв’язного мовлення №15. Складання привітання до Дня Матері. |
1 |
|
|
108 |
Повторення вивченого про дієслово. |
1 |
|
|
109 |
Добирання потрібних за змістом дієслів. |
1 |
|
|
110 |
Контрольна робота . Перевірка мовних знань і вмінь |
1 |
|
|
111 |
Аналіз контрольної роботи. Розбір дієслова як частини мови. Тема |
1 |
|
|
|
Тема 9. Повторення вивченого за рік |
9 |
|
|
112 |
Повторення вивченого про речення. |
1 |
|
|
113 |
Повторення вивченого про текст і речення. |
1 |
|
|
114 |
Розвиток зв’язного мовлення № 16. Складання розповіді на тему «Мої літні канікули» |
1 |
|
|
115 |
Повторення вивченого про будову слова. |
1 |
|
|
116 |
Повторення вивченого про частини мови. |
1 |
|
|
117 |
Узагальнення і систематизація знань. |
1 |
|
|
118 |
Розвиток зв’язного мовлення № 17 «Рідна мова-калинова». |
1 |
|
|
119 |
Підсумковий урок за рік |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Слова, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати:
абрикóс, адрéса, áйстра, акваріум, апельси́н, апети́т, асфáльт, вдячний, велосипéд, вóгнище, вокзáл,внесок, гармонія,горизóнт, гримі́ти, депутáт, децимéтр, дирéктор, елéктрика, кипі́ти, кишéня, колекти́в, комбáйн, коридóр, космонáвт, крини́ця, минýлий, милосердний, очерет, пирі́г, приязний, президéнт, пшени́ця, сантимéтр, секýнда, тривóга, фéрмер, хвили́на, черéмха, черéшня (40 слів).