Основні положення інклюзивної освіти

Про матеріал
Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних навчальних закладах є корисним як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для дітей з типовим рівнем розвитку, членів родин та суспільства в цілому.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що таке індивідуальна програма розвитку (ІПР)?

 

Основною умовою у забезпеченні успішності навчання дитини з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому навчальному закладі є індивідуалізація навчально-виховного процесу

 

- Індивідуальне планування навчально-виховного процесу починається з розроблення індивідуальної програми розвитку (ІПР), яка допомагає педагогічному колективу закладу пристосувати освітнє середовище до потреб дитини та забезпечити доступність загальноосвітньої навчальної програми.

 

- Індивідуальна програма розвитку – це письмовий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом та батьками чи опікунами дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг та форм підтримки.

 

 

Функції ІПР:

  •                 навчально-методична;

- комунікативна;

  •                 менеджменту;
  •                 забезпечення підзвітності;
  •                 моніторинг дотримання нормативних положень та оцінка.

               

 

 

 

Складові індивідуальної програми розвитку:

 

- загальна інформація про дитину;

- загальний рівень знань та вмінь;

-спеціальні додаткові послуги;

- адаптація / модифікація;

- строки дії ІПР.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальна інформація про дитину:

ім’я, прізвище;

• вік;

• телефони батьків;

• адреса;

• особливості психофізичного розвитку (інформація про особливі освітні потреби);

• дата зарахування дитини в навчальний заклад;

• строк, на який складається програма.

 

Наявний рівень умінь і знань:

 

її вміння, сильні якості та труднощі, стиль навчання

(візуальний, кінестетичний, полісенсорний та ін., осо-

бливо якщо один зі стилів домінує), у чому їй потрібна

допомога;

 

інформація про вплив порушень розвитку дитини на

її здатність до навчання (відомості надані психоло-

го-медико-педагогічною консультацією).

 

наводяться відомості про рівень розвитку дитини, за-

фіксовані під час спостережень та оцінки розвитку фа-

хівцями (що дитина не вміє робити, у чому їй потрібна

допомога тощо).

Спеціальні та додаткові послуги

В індивідуальній програмі розвитку треба передбачити заняття з відповідними фахівцями (логопедом, фізіотерапевтом,

психологом та іншими спеціалістами).

 

 

 

Модифікація -

трансформує характер

представлення матеріалу

шляхом зміни змісту або

концептуальної складності

навчального завдання (зазвичай рекомендується для розумово відсталих)

 

Наприклад, скорочення змісту навчального мате-

ріалу; модифікація навчального плану або освітніх

цілей і завдань для конкретної дитини, корекція за-

вдань, визначення змісту, який необхідно засвоїти.

Водночас точно оцінити знання, уміння й навички

окремих учнів доволі складно, навіть із застосуван-

ням модифікацій.

 

Адаптація -

змінює характер представлення

матеріалу, не змінюючи зміст або

концептуальну складність навчального

завдання.

Зокрема, можуть використовуватись такі види адаптацій:

 (збільшення інтенсивності освітлення в класних кімнатах, де є діти з порушеннями зору, зменшення рівня шуму в класі, де навчається дитина зі зниженим слухом, забезпечення

її слуховим апаратом, створення відокремленого бло-

ка у приміщенні школи для учнів початкової ланки);

(використання навчальних завдань різного рівня складності, збільшення часу на виконання навчального завдання, зміна темпу занять, чергування видів діяльності тощо);

 (адаптація навчальних посібників, наочних та інших матеріалів, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, картки-підказки тощо).

 

 

Строк дії ІПР

 

Індивідуальна програма розвитку розробляється на один рік.

Двічі на рік (за потреби частіше) програма переглядається з метою її коригування.

Це може виявитись необхідним, наприклад, якщо:

дитина досягла визначених у ІПР навчальних цілей;

у дитини виникають труднощі із засвоєнням визначеного змісту навчального матеріалу;

виникає необхідність перейти до наступного рівня складності виконання завдань;

у дитини виникають труднощі у процесі досягнення визначених цілей;

виникла потреба збільшити кількість послуг дитині;

дитину переводять в іншу школу;

у дитини спостерігаються проблеми з поведінкою тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


doc
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
26 березня 2020
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку