Особливості оцінювання результатів навчання учнів 5-7 класів у 2024-2025 н.р. відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти», предмет англійська мова.

Про матеріал
У матеріалі розглянуто особливості оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7 класів з англійської мови на 2024-2025 навчальний рік, відповідно до оновленого Державного стандарту базової середньої освіти. Зміст навчання в Новій українській школі будується на компетентнісному, особистісно орієнтованому і діяльнісному підходах, що сприяє підготовці учнів до реальних життєвих ситуацій. Програми з англійської для 5-7 класів спрямовані на досягнення конкретних цілей, окреслених у пояснювальних записках. У матеріалі також описано нові підходи до формувального і підсумкового оцінювання. Формувальне оцінювання є інтерактивним і підтримує розвиток умінь самооцінки, а підсумкове – дозволяє визначити рівень досягнення освітніх цілей за результатами семестрових діагностичних робіт. МОН пропонує три моделі оцінювання, серед яких учителі можуть обирати найзручнішу для себе. Додатково вказано вимоги до оцінювання ведення зошитів, тематичних, семестрових та річних оцінок, що фіксуються у Свідоцтві досягнень.
Перегляд файлу

Особливості оцінювання результатів навчання учнів 5-7 класів відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти», предмет англійська мова.

Зміст навчання англійської мови в Новій українській школі базується на компетентнісному, особистісно орієнтованому та діяльнісному підходах, що допомагає учням не лише здобувати знання, а й готуватися до реальних життєвих ситуацій. Це включає розробку спеціальних навчальних матеріалів, уроків і методичних рекомендацій.

Модельні програми з англійської для 5-7 класів створено відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого у 2020 році, для реалізації компетентнісного підходу в рамках Нової української школи. Новий формат пояснювальної записки до програм чітко структурує цілі, завдання й очікувані результати навчання.

Отже, у 2024-2025 навчальному році оцінювання навчальних результатів учнів 5-7 класів слід проводити відповідно до рекомендацій щодо оцінювання. Предмет іноземної мови також належить до мовно-літературної освітньої галузі, але має свою специфіку викладання, що відрізняє його від інших дисциплін цієї галузі.

За наказом МОН України № 1093 від 02.08.2024 набуває чинності положення про оцінювання результатів навчання відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти оновленим, який рекомендує здійснювати оцінювання відповідно галузевим критеріям оцінювання, а саме:

ІНО 1. - Сприймає усну інформацію та письмові тексти іноземною мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування

ІНО 2. - Взаємодіє з іншими особами в усній і письмовій формі та в режимі реального часу через засоби іноземної мови.

ІНО 3. - Надає інформацію, висловлює думки, почуття та ставлення іноземною мовою.

За рекомендованими правилами та процедурами оцінювання навчальних результатів учнів здійснюється за двома основними типами: поточним (у процесі навчання) і підсумковим (на завершальних етапах певного навчального циклу). Педагог обирає форми обох видів оцінювання на початку семестру, плануючи освітній процес відповідно до навчальних цілей, які мають бути об'єктивними, зрозумілими та досяжними для учнів. Ці цілі базуються на очікуваних результатах, прописаних у Державному стандарті та модельних програмах.

Також враховуємо, що навчальні досягнення учнів оцінюють за допомогою двох основних видів оцінювання: формувального та підсумкового.

Формувальне оцінювання — це інтерактивний процес, який дозволяє педагогу постійно відслідковувати учнівський прогрес і визначати потреби учнів. Оцінювання є частиною навчального процесу і виконує кілька функцій:

     Діагностична: виявляє рівень розуміння навчального матеріалу та проблеми в процесі навчання;

     Коригувальна: дозволяє адаптувати освітній процес відповідно до індивідуальних потреб учнів;

     Мотиваційно-стимулювальна: підтримує мотивацію до навчання;

     Розвивальна: сприяє розвитку навичок самостійного аналізу та самооцінки;

     Орієнтувальна: допомагає учням орієнтуватися в власному навчальному прогресі та ставити цілі;

     Прогностична: дозволяє прогнозувати успішність учнів на підсумковому етапі.

Методи, що використовуються у формувальному оцінюванні, різноманітні й включають:

     самооцінювання,

     взаємооцінювання,

     оцінювання за допомогою спеціальних інструментів (щоденники спостережень, портфоліо, картки, шкали).

Завдання для формувального оцінювання диференційовані за когнітивними рівнями:

     початковий (розпізнавання, відтворення інформації),

     середній (розуміння та застосування знань),

     достатній (аналіз та узагальнення),

     високий (оцінка, рефлексія, продуктивна діяльність).

Результати формувального оцінювання допомагають вчителю виявити прогалини в знаннях учнів та коригувати освітній процес на основі отриманих даних.

Мета підсумкового оцінювання — порівняти результати навчання учнів із запланованими результатами, визначеними в Державному стандарті та модельній навчальній програмі. Підсумкове оцінювання проводиться за семестр та охоплює групи результатів навчання, передбачені критеріями оцінювання за освітніми галузями.

Особливості підсумкового оцінювання:

     Кількість і час проведення підсумкових робіт педагог може обирати самостійно.

     Підсумкові роботи можуть охоплювати кілька груп результатів навчання.

     Підсумкова семестрова оцінка фіксується у Свідоцтві досягнень за групами результатів навчання.

image

Від 3.10.2024 МОН України було проведено вебінар “про оцінювання учнів 5-9 класів за новим стандартом” щодо рекомендацій оформлення журналу та виставлення оцінок за групами взаємодії та надає роз’яснення:

Формувальне оцінювання, як і в початкових класах, охоплює як процес навчання, так і його результати. Для відстеження прогресу учнів вчителі можуть вести записи про їхні досягнення, активність на уроках та помилки, над якими потрібно додатково попрацювати.

image

Підсумкове оцінювання здійснюється впродовж семестру в різний час і з різною метою та має два види:

1.     семестрове,

2.     річне.

image

У МОН пропонують три моделі оцінювання та заповнення журналу відповідно до нових рекомендацій.

У першій моделі вчитель/-ка може виводити семестрову оцінку, у якій враховуються підсумкові роботи за однією або декількома групами результатів, а також беруться до уваги поточні оцінки за групами результатів.

image

Друга модель оцінювання, як і перша, передбачає, що впродовж семестру фіксуються досягнення учнів за кожною групою результатів, а наприкінці семестру учнівству пропонується комплексна підсумкова робота за кожної з груп результатів.

image

Третя модель оцінювання передбачає, що семестрова оцінка виставляється за підсумками комплексної підсумкової роботи або на основі підсумкових робіт за однією або декількома групами результатів з урахуванням тематичного оцінювання.

image

Тому було запропоновано наступні принципи оцінювання здобувачів освіти та оформлення журналу:

1.     Поточне, підсумкове (тематичне, семестрове) оцінювання учнів здійснювати за 12-бальною системою відповідно до вимог щодо обов’язкових результатів навчання учнів з освітньої галузі, зазначених у додатках Державного стандарту базової середньої освіти.

2.     Проводити оцінювання ведення зошита раз на місяць з обов’язковим внесенням до класного журналу під колонкою «Зошит», результати ведення зошита не враховувати під час тематичного та підсумкового оцінювання. Перевірку зошитів визначати елементом поточного, формувального оцінювання, механізмом письмового зворотного зв’язку з учнями

3.     Тематичне оцінювання здійснювати на підставі середнього значення поточних груп взаємодії ((Гр1+Гр2+Гр3+Гр4):4 = Тематична). У разі якщо дитина була відсутня під час уроків коли проводилось оцінювання груп взаємодії, до тематичної враховувати поточні результати та результати комплексної діагностичної роботи за групами результатів ((ПО+КДР):N = Тематична).

image

4.     Для формування висновків щодо рівня досягнення обов’язкових результатів навчання за семестр здійснювати за результатами окремих підсумкових діагностичних робіт за групами взаємодії. Загальну оцінку за семестр виставляти на підставі оцінок за чотирма групами взаємодії та середнім значенням результатів тематичного оцінювання. У разі якщо дитина була відсутня під час уроків коли проводилось підсумкове оцінювання груп взаємодії, до підсумкової групи взаємодії враховувати середнє значення поточних груп взаємодії з кожної теми (Підсумкова

РГ1= Поточна ГР1(Тема 1) +Поточна ГР1(Тема 2)+Поточна ГР1(Тема3)+Поточна ГР1(Тема 4):4)

image

Розрахування семестрової оцінки: (Тема 1+Тема 2+Тема 3+Тема

4+ПГР1+ПГР2+ПГР3+ПГР4):8=Семестрова

5.     Фіксацію запису семестрового оцінювання проводити в окремій колонці без дати з написом «І семестр», «II семестр». Семестрове оцінювання результатів навчання здійснювати за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначати цифрами від 1 до 12. Застосовувати відомості, отримані під час підсумкового семестрового оцінювання результатів навчання, для вироблення навчальних цілей на наступний період, визначення труднощів, що постали перед здобувачами освіти, та коригування освітнього процесу. Виставляти у Свідоцтві досягнень семестрові оцінки за групами результатів. Піддавати семестрову оцінку коригуванню.

6.     Виставляти річну оцінку на підставі загальних оцінок за І та II семестри або скоригованих семестрових оцінок.

image

Річна оцінка         не      підлягає      коригуванню.      Підсумкове оцінювання за          рік     не здійснювати.

pdf
Додано
31 жовтня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку