Останній урок в 3 класі «Ще один навчальний рік – прощай! Ще одні літні канікули – привіт! Привіт! Привіт!»

Про матеріал
Бджілки, по-бджодиному весело, про своє життя-буття у вулику №3! Розвиваємо креативність, вчимося жити в злагоді і щиро сподіваємося га ще одні незабутні канукули!
Перегляд файлу

       Останній урок в 3 класі

«Ще один навчальний рік – прощай! Ще одні літні канікули – привіт! Привіт! Привіт!»

Мета. Підсумувати роботу за 3 клас. Працювати над формуванням дружньої учнівської команди, виховувати кращі людські якості.

Обладнання. Мультимедійна презентація, картки для ігор, інвентар для театралізації.

Зміст уроку

І. Організація класу

 Слайд 

Історій на світі є багато.

І веселих , і сумних.

То ж чи можемо, бджолята,

Прожити ми без них?

 

ІІ. Основна частина

2.1. Презентація вулика

 Слайд «Цілком реальна історія…

Клас, де  усмішки  щасливі,  щиро двері відкриває  для всіх,
Адже тут відбувається диво, що народжує радісний сміх!
Завітайте до класу скоріше, подаруйте дитинству любов:
Адже так необхідно частіше почуватись дитиною знов!!!

 Слайд

  • Веселий
  • Успішний
  •  Літаючий
  • И-и-и
  • Креативний
  • Вулик №3
  • Представляє
  • «Ще один навчальний рік –
  • Прощай!
  • Ще одні літні канікули –
  • Привіт! Привіт! Привіт!»

Цей світ, як казка, як безмежне диво,

Захоплює, чарує, кличе ввись.

Життя чудове, коли всі щасливі.

Ти не сумуй і літу посміхнись.

В душі одразу сонечко засяє

І забринить квітками доброти.

Дитинства світ теплом нас зігріває,

Найкращої пори в житті немає.

  •  Сьогоднішній день дійсно сповнений сонячного тепла, веселих посмішок друзів.
  •  І це не дивно, адже нам, учням-бджолятам, є  чому радіти. Уроки закінчилися і попереду тепле літечко, пора канікул.

 

В цей день усе буденне, і святкове,

І дивне,і незвичне, і просте.

Є зміст в листку,

Є зміст в пташиній мові

В усьому дивовижному, що зріє і цвіте.

  • ШКОЛА
    Наче вулик, наша школа.
    Вся вона гуде, як рій.
    І здається, що довкола
    Розквітають квіти мрій.
  • Бігають, сміються діти,
    Та — лиш дзвоник задзвенить —
    Стане тихо, ніби в квіти
    Поховались бджоли вмить.
    Д. Павличко
  •  Чи чуєте: вітерець подув.
  •  Так, хтось направляється до нас у гості.
  •  Та це ж  бджілки із сусіднього вулика.
  •  Так, наші найближчі сусіди.

2.2. Сценка «Бджолині клопоти»

Слайд

Ми просто бджілки,

Ми трудівниці малі.

Де ми тільки не були:

 

І на луках, і в садках,

На гілках і на квітках.

 

І не знали  ми  спочину

Ні на мить, ні на хвилину.

 

Стільки то було роботи,

Все носили  мед у соти.

 

Посидимо   з вами трішки,

Бо стомились крильця й ніжки.

 

Ми над липами літали

І пахучий мед збирали.

 

Принесли сьогодні вам,

Щоб ви добру силу мали,

Гарно себе почували.

 

  • Ми тільки трішечки посидим біля вас.
  • Та,  будь ласка, ми раді вас бачити!
  • Біда у нас ..
  • Що сталося?.
  • Пропало  у нашому вулику взаєморозуміння.
  • Бджілки не хочуть одна з одною миритися, дружити, часто сваряться.
  • А все тому, що не повернулася до вулика бджілка Доброти, яка відповідала за цю  роботу.
  • І тепер нам так важко.
  • А до вас вона не прилітала?
  • Та ні, чужу бджілку ми впізнали б одразу.
  • Та вона особлива, дуже маленька, майже непомітна.
  • Давайте спробуємо пошукати її разом.
  • Перевіримо всю роботу вулика від початку навчального року.
  • Дякуємо вам.

Отже, розповідає вулик №3!

2.3. Останні новини з вулика №3

  • Чим цікавим був цей навчальний рік для бджілок нашого  вулика?
  • Підросли…
  • Змужніли…
  • Погарнішали…
  • Стали розумні!
  • А які мудрі!
  • А які працьовиті!
  • Не вірите?
  • Переконайтеся!

Слайд-відео про навчальні дні

  • Чи виконав    наш колектив «Працьовиті бджілки» все  заплановане?
  • Давайте по пунктах:
  • Підвищувати якість знань(старались)
  • Не дрімати на уроках(намагались)
  • Терпіти і прощати(О-Ох)
  • Все пізнати, про все знати(обовʹязково!)
  • Підвищувати акторську майстерність(постійно).
  • Знижувати швидкість пересування шкільними коридорами(інколи).
  • Зустрічатися з директором школи(за потреби)
  • Намагалися дивитися на всі неприємності з гумором! (завжди)
  • Починати нове життя (щопонеділка!)

Слайд        

   2.4.Сценка «Нове життя»
Авт.Вчора Вітя так промовив:
- З мене досить, от вам слово:
Я почну життя нове!
Авт. Аркуш взяв і олівець,
Сів і пише по порядку:
- В сім встаю, роблю зарядку,
Чищу зуби, мию шию,
Неодмінно вуха мию.
Потім – кухня. Там сніданок
Всім готую сам, без мами,
П отім мию, підмітаю,
і до школи поспішаю.
Авт.Ще у плані – пунктів з двадцять,
Та не варто зупиняться –
Чому? – питаєте. Все просто,
Бо знову мама миє посуд,
Підмітає та готує. А Вітько?
Вітько й не чує.
Він уліжку й досі спить,
А над ліжком план висить!

 

  2.5.  Сценка «А що в портфелі?»

Що таке надворі сталось?
Що за крики? Що за галас?
— Бий! Дава-ай!
— Гати, мазило!
— Ти куди?!
— Суддю—на мило!.

Зрозуміло: там — футбол,
і комусь забили гол..

Два портфелі, як і слід,
штанги замінили.
На воротах — мій сусід,
воротар умілий.
Знов — прохід!
Ось-ось заб'є!.. 
Штанга!
Ех, невдало...

І з портфеля все як є
геть повипадало!

Нумо, глянемо, що в ньому,
поки йде завзята гра,
бо ж портфель, усім відомо,—
є обличчям школяра!..
 


***
Ось — книжки. Та що це з ними?!
Чом вони у плямах синіх,
пошматовані, брудні?
Страшно глянути на них!

Подивіться на сторінку —
не сторінка, а «картинка»,
помальована така!
А обкладинки — ну й горе! —
ніби побували вчора
в людожерових руках!

Ще й написано, послухай:
«Xто зачепить— дам у вухо!»
Тільки підпису нема...
Ні, ось нижче: «Я, Кучма!..»

***
Ось — якийсь папір в лінійку,
а на нім — товстенна двійка.

Що ж воно? Пробачить прошу!
Виявляється, це — зошит.
Але дивний він такий,
мов іде у ньому бій!..

Буква з буквою зчепились —
аж гуде навкруг земля:
і штовхаються щосили,
і вилазять на поля!

В — волає,
Г — горлає,
Л — на дві ноги кульгає,
О — як бублик,
П — як пилка!..
Що не слово — то помилка,
а буває — навіть дві!..
Аж гуде у голові...

Ось, наприклад, прочитайте:
«Мошеністом робеть тато...»
Ні, читать — не варто більше!
Адже далі — буде гірше...

***
Ось — щоденник. Що за диво?
Та невже — Кучми Юрка?!
І впізнати неможливо —
чистота у нім така.

Розгортаємо сторінку.
Гляньте:
чиста, мов сльоза.
Де поділися оцінки?
їх, напевне, кіт злизав...

Ну звичайно! Придивіться:
онде — слід від одиниці,
нижче — двійку стерто вправно...
Ну, нарешті я узнав,
чом і чистим, і охайним
у Кучми щоденник став!

***
Ось — дрібніші речі далі:
ручка й гумка у пеналі,
два обдертих олівці
та чотири камінці.

А навіщо камінці?
Щоб ганяти горобців
чи жбурляти нишком-тишком
у якусь бездомну кішку.
Ну а це... 
Невже — шкарпетка?!
Так, звичайно, це — вона!
А чому вона в портфелі —
то Юрко і сам не зна...

***
Ось який портфель незвичний
у знайомого мого.
Отаке його обличчя -
і не бачити б його!

Що ж, гадаю, всім вам ясно,
інших слів тепер нема:
нечепура та ледащо -
ось він хто, Юрко Кучма

 

2.6.  Сценка « Школярик»

Закінчилися уроки,
гайда зараз де-небудь,
поки батько прийде, поки
сині сутінки впадуть...

Може, в парк на каруселі?
В сад сусідський через тин?..
Всюди друзі є веселі,—
вдома сум, коли один...

Ось і хлопці, ось і м'ячик!
Дожену я їх скоріш...
— Спершу розв'яжи задачі
і напам'ять вивчи вірш!

Насторожився школярик,
оглядається тихцем...
— Що за диво? Що за чари?!
Звідкіля йде голос цей?

Біля нього ні людини...
І не мати, і не брат...
Ну, а голос звідкись лине
І лякає не на жарт!

Може, феї це казкові
стережуть його від зла?
Ні,— школярська власна совість
добрий голос подала.

 

 

2.7. Сценка «ДАРЕМНІ ХВИЛЮВАННЯ»

Докоряє вчителька:

— Ледар ти!
Рахувати вивчився
До десяти!

Ким ти стати думаєш?

Я боюсь:

Пропадеш ти, Петрику!

 

Встав Петрусь.

— Що ви?! Не хвилюйтеся,
Не пропаду!

Я в боксерські судді

Колись піду!                                 

 

2.8. Сценка «ШТАНИ»

  • Яке завдання в нас було? Петров!
  • Позначити число в іменниках «штани» й «весна».

Чи однина, чи множина.

  • То ти вже виконав чи ні?
  • «Весна», це ясно, в однині.
    От зі «штанами» щось не те...
    Завдання дуже непросте...
  • І чим же, поясни мені,

Оці «штани» такі складні?
У чому складність? Поясни.

  • У чому складність? Бо «штани»
    До половини — однина,

А трохи нижче — множина!

 

2.9. Сценка «УРОК ПРИРОДОЗНАВСТВА»

  •   Тварини — наші друзі,

Та треба пам'ятати,

Що мацати руками,

Тим більше цілувати,

їх небезпечно, діти,

Бо можна захворіти! —

Учителька повчала.

  • Є прикладів чимало...

Катренко встав з-за парти.
І каже:

  • Це не жарти!

Сусідка наша, Алла,
Кота все цілувала... —
Катренко просльозився,—
- І от той кіт -  сказився!

 

                                       

***

- Сашко, покажи на карті Чорне море.
- Ольго Володимирівно, я на карті бачу лише сині та блакитні моря, а чорного тут нема.

 


- Тату, мабуть, наша вчителька ніколи не бачила коня.
- Чому?
- Сьогодні на уроці я малювала коня, вона підійшла, подивилася на малюнок і спитала: «Що це таке?»

 

  • А скільки праці, натхнення, сил було вкладено в те, щоб виховати нас справжніми, хорошими, людяними:
  • Щоб ми цінували працю.
  • Шанували батьків.
  • Любили рідний край.
  • Знали про його героїчне минуле.
  • Вивчали звичаї та обряди наших предків.
  • Дбали про своє здоровʹя.
  • І просто любили життя.

Слайд-відео про виховні заходи

2.10. Звернення-подяка до батьків

  • Та хіба могли ми все це зробити без вас, наші 
  • Найкращі
  • Найсуворіші
  • Найвимогливіші
  • Найсправедливіші
  • Найсимпатичніші
  • Найрідніші
  • Матусі і татусі
  • Бабусі і дідусі
  • Сестрички і братики
  • Тітоньки і дядечки..
  • Вся наша гарна родина.
  • За все це вам низький уклін
  • І многая лєта!

Слайд

Якими б шляхами ми не йшли,

Які би справи не здійснили,

До батьків ми поспішаємо завжди,

Несемо мрії і надії.

 

Вертаючись з віддалених країн.

Після тривожних мандрів і розлуки,

Вклоняємося низько ми батькам своїм,

Цілуючи натруджені й ласкаві материнські руки.

 

  • Наша любов і шана  – для вас!

 

Слайд-відео батькам

 

2.11. Наші плани

  • Попереду – літо!
  • Канікули і всі прекрасні моменти життя:
  • Купання!
  • Засмагання!
  • Ігри та розваги!
  • Екскурсії та поїздки!
  • Цікаві зустрічі з книгою!
  • Свіжі овочі та фрукти!
  • Солодощі і смачна газована вода  без обмежень, бо Тетяна Степанівна у відпустці!
  • Урра!
  • Ви радієте, що я у відпустці?
  • Ні, ми радієм, що газована вода без обмежень!
  • Не хочу заважати вам радіти, але …давайте пригадаємо, який експеримент я запропонувала вам зробити 2 тижні тому.
  • Давайте!

2.12. Презентація результатів класного проекту

Слайд Експеримент

  • Тетяна Степанівна стверджує, що

Слайд

солодкі газовані напої дуже смачні, але і дуже шкідливі, і навіть небезпечні для здоровʹя дорослих і дітей.

  • Ми повірили, але…вирішили перевірити!
  • Пошук інформації в мережі ІНТЕРНЕТ  допоміг дізнатися ось про що:
  • Солодка газована вода – синтетичний продукт. Вона містить ароматизатори, барвники, консерванти, які шкодять здоровʹю людей, особливо дітей. Небезпека у карбонатній кислоті, якою вона насичена, не  лише для утворення бульбашок. Саме ця речовина є хорошим консервантом для напоїв, бо вона підвищує термін їх зберігання, а також захищає від інфекцій та грибків.
  • Такою водичкою добре мити чайники, нищити шкідників на городі. Газ, який міститься у воді, викликає дитячі ангіни. Розʹїдає  він не лише горлечка, але і  стравоходи, шлунки. Щоправда, непомітно. Гастрити та інші хронічні хвороби травної системи виникають потім, через постійне вживання солодких газованих напоїв.
  • Крім цього, замінники цукру, які є у цих напоях, підсилюють, а не вгамовують відчуття спраги. Через 5 хвилин після одного випитого напою хочеться наступний, а це може бути вигідним тільки виробникам.

 

Вчитель.

Ось які страшні факти про солодку шипучку, як ми її ще називаємо. Але це тільки слова.

 

  • А ми любимо все перевіряти на дослідах!
  • Напередодні ми провели дослідження, які  напої  найбільше люблять наші однокласники.

Ось що виявилося:

Слайд

на І місці –« Кока-кола»,  «Пепсі-кола».

на ІІ –  «Фанта», «Буратіно», «Спрайт».

на ІІІ –  вода мінеральна, несолодка

найменше голосів отримали – вода звичайна, сік магазинний,чай.

Кілька учнів згадали про  узвар, домашній сік, компот, какао «Несквік», чай з мʹяти.

А ще наші діти пробують вживати каву та енергетичні напої. Та це – в наступному дослідженні.

 

  • Отже, існує кілька міфів про солодку воду:
  • Газована вода розчиняє іржу.
  • Вона розʹїдає кальцій.
  • Шматок мʹяса в склянці з шипучкою може розкластися за кілька днів.
  • Перевіримо деякі з них.

 

Дослід 1 .

Група:

Гіпотеза: газована вода розчиняє іржу.

Дослід: почистимо іржаві цвяхи.

Ми помістили цвяхи на кілька годин у «Колу». Вийнявши їх через 2 години, побачили, що іржа легко знімається. Залишили ще на кілька днів – цвяхи стали, як новенькі!

Висновок: Газована вода розчиняє іржу, отже містить шкідливі для людського організму речовини.

 

Дослід 2.

Група:

Гіпотеза: газована вода розчиняє кальцієвий наліт.

Дослід «Чистимо чайник».

Ми взяли чайник з кальцієвим налітом на стінках. В чайнику закипʹятили лимонад «Буратіно». Накип після першого ж кипʹятіння залишився  лиш на кількох місцях дна  чайника,  де був найтовстіший, а  вода стала….

Висновок: Газована  вода легко виділяє  кальцієвий наліт в чайнику, а значить містить шкідливі речовини для  людини.

 

 Дослід 3.

Група:

Гіпотеза: Шкаралупа яйця не товаришує з газованою водою.

У склянку з «Колою» поставили шкаралупу яйця. Через 2 дні шкаралупа стала мʹякою. Через  три дні майже прозора. На сьомий день шкаралупа майже розчинилася.

Висновок: Солодкий газований напій розчиняє кальцій.

  • Як це впливає на дитячий організм? (зуби, кістки)

 

Дослід 4.

Група:

Гіпотеза: Шматок мʹяса  в склянці з водою може розкластися за декілька днів.

Дослід «Мʹясо і лимонад: друзі чи вороги?»

Ми поклали у склянку зі «Спрайтом» невеличкий шматочок мʹяса. Через три дні мʹясо розклалося на шматочки. На  5 день майже розчинилося і перетворилося на порошок.

Висновок: Вода містить шкідливі для організму речовини.

 

Вчитель.

  • Правда, моторошно від побаченого?
  • Що ж ховає в собі лимонад?

Карбон діоксин, ортофосфорна кислота, лимонна кислота, кофеїн, барвники, калій  ацесульфам, аспартам.

  • Ось які, поки що незрозумілі вам хімічні  речовини,  містяться у  ваших улюблених напоях.

Результати – сильні алергії, поява камінців у нирках, вплив на роботу серця, нервової системи, погіршення памʹяті, зниження імунітету, гіперактивність, дратівливість…

Лимонад вже заборонили для продажу в  США, Індії, деяких країнах Європи, Турції, Росії.

  • Чим можна замінити солодкі газовані напої?
  • Будьте здорові і хай це літо буде літом без шкоди для здоровʹя.

 

3. Підсумок. Рефлексія

Слайд

  • Знайшли, знайшли.
  • Ця бджілка прижилася у вас!
  • Просто без неї зробити стільки справ,
  • Все встигнути і осягнути ви просто не змогли б!
  • Та ще кращою новиною є те, що ця бджілка почала у вас розмножуватися!
  • Он скільки доброти світиться в очах всіх присутніх!
  • А як гарно і дружно живете ви!
  • Так що ми свою бджілку беремо з собою, додому.
  • А ви бережіть те, що надбали, чому навчилися за цей рік, що зрозуміли і примножуйте-розмножуйте надалі.
  • Бувайте здорові і гарних трудових днів вашому вулику

 

  • Ну ось і все.

Ми прощаємось з третім класом,
Та сумувати ми не станем,
Бо золотим осіннім днем
Ми знову в школу всі прийдем.

  • Тому , здраствуй, любе літечко!
  • Веселі канікули!
  • Табірна зміна!
  • Найкращі друзі!
  • І щасливі дні нашого дитинства.
  • Школа, до побачення!
  • Здраствуй, літо!

 

 

docx
Додано
26 липня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку