Останній урок в 3 класі
«Ще один навчальний рік – прощай! Ще одні літні канікули – привіт! Привіт! Привіт!»
Мета. Підсумувати роботу за 3 клас. Працювати над формуванням дружньої учнівської команди, виховувати кращі людські якості.
Обладнання. Мультимедійна презентація, картки для ігор, інвентар для театралізації.
Зміст уроку
І. Організація класу
Слайд
Історій на світі є багато.
І веселих , і сумних.
То ж чи можемо, бджолята,
Прожити ми без них?
ІІ. Основна частина
2.1. Презентація вулика
Слайд «Цілком реальна історія…
Клас, де усмішки щасливі, щиро двері відкриває для всіх,
Адже тут відбувається диво, що народжує радісний сміх!
Завітайте до класу скоріше, подаруйте дитинству любов:
Адже так необхідно частіше почуватись дитиною знов!!!
Слайд
Цей світ, як казка, як безмежне диво,
Захоплює, чарує, кличе ввись.
Життя чудове, коли всі щасливі.
Ти не сумуй і літу посміхнись.
В душі одразу сонечко засяє
І забринить квітками доброти.
Дитинства світ теплом нас зігріває,
Найкращої пори в житті немає.
В цей день усе буденне, і святкове,
І дивне,і незвичне, і просте.
Є зміст в листку,
Є зміст в пташиній мові
В усьому дивовижному, що зріє і цвіте.
2.2. Сценка «Бджолині клопоти»
Слайд
Ми просто бджілки,
Ми трудівниці малі.
Де ми тільки не були:
І на луках, і в садках,
На гілках і на квітках.
І не знали ми спочину
Ні на мить, ні на хвилину.
Стільки то було роботи,
Все носили мед у соти.
Посидимо з вами трішки,
Бо стомились крильця й ніжки.
Ми над липами літали
І пахучий мед збирали.
Принесли сьогодні вам,
Щоб ви добру силу мали,
Гарно себе почували.
Отже, розповідає вулик №3!
2.3. Останні новини з вулика №3
Слайд-відео про навчальні дні
Слайд
2.4.Сценка «Нове життя»
Авт.Вчора Вітя так промовив:
- З мене досить, от вам слово:
Я почну життя нове!
Авт. Аркуш взяв і олівець,
Сів і пише по порядку:
- В сім встаю, роблю зарядку,
Чищу зуби, мию шию,
Неодмінно вуха мию.
Потім – кухня. Там сніданок
Всім готую сам, без мами,
П отім мию, підмітаю,
і до школи поспішаю.
Авт.Ще у плані – пунктів з двадцять,
Та не варто зупиняться –
Чому? – питаєте. Все просто,
Бо знову мама миє посуд,
Підмітає та готує. А Вітько?
Вітько й не чує.
Він уліжку й досі спить,
А над ліжком план висить!
2.5. Сценка «А що в портфелі?»
Що таке надворі сталось?
Що за крики? Що за галас?
— Бий! Дава-ай!
— Гати, мазило!
— Ти куди?!
— Суддю—на мило!.
Зрозуміло: там — футбол,
і комусь забили гол..
Два портфелі, як і слід,
штанги замінили.
На воротах — мій сусід,
воротар умілий.
Знов — прохід!
Ось-ось заб'є!..
Штанга!
Ех, невдало...
І з портфеля все як є
геть повипадало!
Нумо, глянемо, що в ньому,
поки йде завзята гра,
бо ж портфель, усім відомо,—
є обличчям школяра!..
***
Ось — книжки. Та що це з ними?!
Чом вони у плямах синіх,
пошматовані, брудні?
Страшно глянути на них!
Подивіться на сторінку —
не сторінка, а «картинка»,
помальована така!
А обкладинки — ну й горе! —
ніби побували вчора
в людожерових руках!
Ще й написано, послухай:
«Xто зачепить— дам у вухо!»
Тільки підпису нема...
Ні, ось нижче: «Я, Кучма!..»
***
Ось — якийсь папір в лінійку,
а на нім — товстенна двійка.
Що ж воно? Пробачить прошу!
Виявляється, це — зошит.
Але дивний він такий,
мов іде у ньому бій!..
Буква з буквою зчепились —
аж гуде навкруг земля:
і штовхаються щосили,
і вилазять на поля!
В — волає,
Г — горлає,
Л — на дві ноги кульгає,
О — як бублик,
П — як пилка!..
Що не слово — то помилка,
а буває — навіть дві!..
Аж гуде у голові...
Ось, наприклад, прочитайте:
«Мошеністом робеть тато...»
Ні, читать — не варто більше!
Адже далі — буде гірше...
***
Ось — щоденник. Що за диво?
Та невже — Кучми Юрка?!
І впізнати неможливо —
чистота у нім така.
Розгортаємо сторінку.
Гляньте:
чиста, мов сльоза.
Де поділися оцінки?
їх, напевне, кіт злизав...
Ну звичайно! Придивіться:
онде — слід від одиниці,
нижче — двійку стерто вправно...
Ну, нарешті я узнав,
чом і чистим, і охайним
у Кучми щоденник став!
***
Ось — дрібніші речі далі:
ручка й гумка у пеналі,
два обдертих олівці
та чотири камінці.
А навіщо камінці?
Щоб ганяти горобців
чи жбурляти нишком-тишком
у якусь бездомну кішку.
Ну а це...
Невже — шкарпетка?!
Так, звичайно, це — вона!
А чому вона в портфелі —
то Юрко і сам не зна...
***
Ось який портфель незвичний
у знайомого мого.
Отаке його обличчя -
і не бачити б його!
Що ж, гадаю, всім вам ясно,
інших слів тепер нема:
нечепура та ледащо -
ось він хто, Юрко Кучма
2.6. Сценка « Школярик»
Закінчилися уроки,
гайда зараз де-небудь,
поки батько прийде, поки
сині сутінки впадуть...
Може, в парк на каруселі?
В сад сусідський через тин?..
Всюди друзі є веселі,—
вдома сум, коли один...
Ось і хлопці, ось і м'ячик!
Дожену я їх скоріш...
— Спершу розв'яжи задачі
і напам'ять вивчи вірш!
Насторожився школярик,
оглядається тихцем...
— Що за диво? Що за чари?!
Звідкіля йде голос цей?
Біля нього ні людини...
І не мати, і не брат...
Ну, а голос звідкись лине
І лякає не на жарт!
Може, феї це казкові
стережуть його від зла?
Ні,— школярська власна совість
добрий голос подала.
2.7. Сценка «ДАРЕМНІ ХВИЛЮВАННЯ»
Докоряє вчителька:
— Ледар ти!
Рахувати вивчився
До десяти!
Ким ти стати думаєш?
Я боюсь:
Пропадеш ти, Петрику!
Встав Петрусь.
— Що ви?! Не хвилюйтеся,
Не пропаду!
Я в боксерські судді
Колись піду!
2.8. Сценка «ШТАНИ»
Чи однина, чи множина.
Оці «штани» такі складні?
У чому складність? Поясни.
А трохи нижче — множина!
2.9. Сценка «УРОК ПРИРОДОЗНАВСТВА»
Та треба пам'ятати,
Що мацати руками,
Тим більше цілувати,
їх небезпечно, діти,
Бо можна захворіти! —
Учителька повчала.
Катренко встав з-за парти.
І каже:
Сусідка наша, Алла,
Кота все цілувала... —
Катренко просльозився,—
- І от той кіт - сказився!
***
- Сашко, покажи на карті Чорне море.
- Ольго Володимирівно, я на карті бачу лише сині та блакитні моря, а чорного тут нема.
- Тату, мабуть, наша вчителька ніколи не бачила коня.
- Чому?
- Сьогодні на уроці я малювала коня, вона підійшла, подивилася на малюнок і спитала: «Що це таке?»
Слайд-відео про виховні заходи
2.10. Звернення-подяка до батьків
Слайд
Якими б шляхами ми не йшли,
Які би справи не здійснили,
До батьків ми поспішаємо завжди,
Несемо мрії і надії.
Вертаючись з віддалених країн.
Після тривожних мандрів і розлуки,
Вклоняємося низько ми батькам своїм,
Цілуючи натруджені й ласкаві материнські руки.
Слайд-відео батькам
2.11. Наші плани
2.12. Презентація результатів класного проекту
Слайд Експеримент
Слайд
солодкі газовані напої дуже смачні, але і дуже шкідливі, і навіть небезпечні для здоровʹя дорослих і дітей.
Вчитель.
Ось які страшні факти про солодку шипучку, як ми її ще називаємо. Але це тільки слова.
Ось що виявилося:
Слайд
на І місці –« Кока-кола», «Пепсі-кола».
на ІІ – «Фанта», «Буратіно», «Спрайт».
на ІІІ – вода мінеральна, несолодка
найменше голосів отримали – вода звичайна, сік магазинний,чай.
Кілька учнів згадали про узвар, домашній сік, компот, какао «Несквік», чай з мʹяти.
А ще наші діти пробують вживати каву та енергетичні напої. Та це – в наступному дослідженні.
Дослід 1 .
Група:
Гіпотеза: газована вода розчиняє іржу.
Дослід: почистимо іржаві цвяхи.
Ми помістили цвяхи на кілька годин у «Колу». Вийнявши їх через 2 години, побачили, що іржа легко знімається. Залишили ще на кілька днів – цвяхи стали, як новенькі!
Висновок: Газована вода розчиняє іржу, отже містить шкідливі для людського організму речовини.
Дослід 2.
Група:
Гіпотеза: газована вода розчиняє кальцієвий наліт.
Дослід «Чистимо чайник».
Ми взяли чайник з кальцієвим налітом на стінках. В чайнику закипʹятили лимонад «Буратіно». Накип після першого ж кипʹятіння залишився лиш на кількох місцях дна чайника, де був найтовстіший, а вода стала….
Висновок: Газована вода легко виділяє кальцієвий наліт в чайнику, а значить містить шкідливі речовини для людини.
Дослід 3.
Група:
Гіпотеза: Шкаралупа яйця не товаришує з газованою водою.
У склянку з «Колою» поставили шкаралупу яйця. Через 2 дні шкаралупа стала мʹякою. Через три дні майже прозора. На сьомий день шкаралупа майже розчинилася.
Висновок: Солодкий газований напій розчиняє кальцій.
Дослід 4.
Група:
Гіпотеза: Шматок мʹяса в склянці з водою може розкластися за декілька днів.
Дослід «Мʹясо і лимонад: друзі чи вороги?»
Ми поклали у склянку зі «Спрайтом» невеличкий шматочок мʹяса. Через три дні мʹясо розклалося на шматочки. На 5 день майже розчинилося і перетворилося на порошок.
Висновок: Вода містить шкідливі для організму речовини.
Вчитель.
Карбон діоксин, ортофосфорна кислота, лимонна кислота, кофеїн, барвники, калій ацесульфам, аспартам.
Результати – сильні алергії, поява камінців у нирках, вплив на роботу серця, нервової системи, погіршення памʹяті, зниження імунітету, гіперактивність, дратівливість…
Лимонад вже заборонили для продажу в США, Індії, деяких країнах Європи, Турції, Росії.
3. Підсумок. Рефлексія
Слайд
Ми прощаємось з третім класом,
Та сумувати ми не станем,
Бо золотим осіннім днем
Ми знову в школу всі прийдем.