Освітній проект-презентація "Розвиток творчого потенціалу та креативне заохочення учнів на уроках англійської мови з використанням професійної лексики". Використовується в професійно-технічній освіті.
Актуальністьпроекту. Сучасне технологічне суспільство рухається шляхом передачі функцій рутинного мислення машин, комп'ютерів, а від людини ми очікуємо творчості. Словники та гаджети з механічними перекладачами ніколи не зможуть замінити продуктивної діяльності і бачення особистості. В процесі навчання вони можуть допомогти – але не навчити і, тим більше, не зацікавити учнів. Освіта повинна реагувати на ці мінливі соціальні умови: на уроках англійської мови ми повинні вчити креативності точно так само, як граматиці , фонетиці і лексиці, роблячи акцент на обраній професії учня. В часи нанотехнологій і трансформації процесу начання в «комп’ютерно-технічну базу слів і виразів” , тема креативності і творчості учнів у вивченні іноземних мов є найбільш актуальною!!!
Мета проекту. Формування творчої зацікавленості учня до обраної професії з використанням професійної лексики Перетворення учня з пасивного Слухача на активного учасника на уроках англійської мови Заохочення учнів до вивчення мови шляхом розкриття його креативної особистостіВикористання особистої діяльності учнів для закріплення матеріалу з професійної лексики
Завдання і цілі - вивчати мову через особисту діяльність учнів;- освоєння професійної лексики у творчій діяльності учнів;- навчити учнів розмовляти англійською мовою на актуальні, та зрозумілі для них теми, які вони можуть застосовувати в життєвих ситуаціях;- стимулювати їх до висловлювань, заохочувати до спілкування, до виконання завдань без страху помилитися, дати неправильну відповідь;- створити атмосферу зацікавленості кожного учня в роботі групи;- впровадити не тільки індивідуальні, але й групові форми роботи;- використовувати на уроці дидактичний матеріал, який сприяє більш швидкому запам`ятовуванню лексики, граматичних правил;
Опитування учнів центру: Чи зацікавить вас самостійна творча діяльність як вид домашнього завдання?Чи хотіли б ви бачити креативні завдання на уроках англійської мови?Які саме види творчої роботи на уроці вас зацікавили б?:-малювання тематичних стіннівок;-не стандартні уроки;-використання творчих завдань;-творче мислення;
Домашнє творче завдання до тижня англійської мови. Перукарі Зробити креативну зачіску і детально описати процес КухаріПриготувати креативну страву і записати почерговий рецептри. Оператори. Набрати в програмі Word анкету/резюме і дати відповідь Про. ПродавціНамалювати будову кассового апарату і підписати кожну деталь і розказати
1. Творча робота з віршами: Приклад: A young Lady of Riga.1. There was a young lady of Riga2. Who rode with a smile on a tiger3 ..........................................4 .........................................5. And a smile on the face of the tiger. Русланова Вероніка ,18 група:1 There was a young lady of Riga2 Who rode with a smile on a tiger3 Once he ate up her guest4 And remained only a dress5 And a smile on the face of a tiger. Завершити лімерік (Лімерік - це вірш жартівливого змісту, що складається з п'яти рядків, де римуються між собою 1, 2, 5 рядка, а 3 римується з 4 рядком)
Приклад: Line 1: One word( the title). Line 2: two words( describing the title). Line 3: Three words( describing an action or containing three present participles). Line 4: Four words( expressing a feeling). Line 5: One word( a synonym for the title). Жигун Тетяна, 15 група:1. Career. Interesting, rewarding. Helps to realize dreams. The only one among many others. Profession. Скласти синквейн по заданій темі. (Синквейн - це вірш, що складається з п'яти рядків, пов язані за сенсом, але не римуються).
2. Використання завдань на розвиток образної уяви, творчого мислення з використанням професійної лексики Once upon a time there lived Tom and Lilly. They were very rich. And they had a beautiful daughter, and she decided to become a hairdresser........2. I saw her cooking in the kitchen......3. Yesterday I heard a strange noise in the drawing - room. I came downstairs, opened the door and saw a man lying on the floor....... Придумати продовження історії:
3. Поетичний переклад вірша, сонета J. Joyce." Goldenhair"Lean out of the window,Goldenhair. I heard you singing. A merry air. My book is closed,I read no more,Watching the fire dance. On the floor. I have left my book,I have left my room,For I heard you singing. Through the gloom. Singing and singing. A merry air. Lean out of the window,Goldenhair. Зробити поетичний перекладвіршана українську мову
Ярова Марія , 26 група: Знову я чую знайомий мотив,Бачу волосся золотий перелив. Голос дзвінкий розносять вітру,Пісня твоя, немов зла гра. Книгу свою я перестав читати,Тільки дивився, як вогонь танцював. Більше читати я вже був не в силі,Тільки твій голос звучить у моєму світі. Книгу залишив, їх вабить тобою,Свій дім поспішно покинув рідний. Вибіг, почувши пісню твою. Думати про щось іншому не можу. Заспівай же, красуня, пісню ти мені,Косу твою дай побачити у вікні,Стан твій прекрасний, колір очей блакитний. Дай насолодитися твоєю красою.
4. Групові дебати, обговорення, дискусїїПриклад: Тема « Професія. Успіх »( 10 - 11 клас)1. Success does not come overnight.2. The three ' s to succeed: Desire, Discipline, Dedication.3. Be nice to people on your way up because you'll meet them again on your way down ( Samuel Bekket)4. Difficulties are stepping stones to success. Обговори з партнером по парті, вислови свою думку. Дебати в групах. (Одна група погоджується, інша проти. Виступають по черзі. На дошці висять фрази згоди/ незгоди, що особливо важливо для дітей з більш низьким рівнем навченості).
Урок-театр (інсценування уривків творів американських і англійських авторів)Урок -концерт (співання пісень англійською мовою і обговорення змісту)Брейн-ринги ( в кожній групі по проф.спрямуванням)Тести на професійні теми і обговорення результатів5. Нестандартні уроки. Урок- кіно(перегляд фільмів і серіалівна англ.мові,обговорення, переклад )
Висновки. Будь-яка мова складається з «трьох китів»: фонетики, граматики та лексики. Формування цих навичок слід здійснювати саме через креативні завдання, враховуючи інтерес учнів. Розвиток творчих і винахідливих здібностей збільшує ефективність уроку, створює умови для розкриття особистості учнів, розвиває їх в інтелектуальному плані. Розвиток креативних можливостей та комунікативної активності учнів є актуальним і результативним. Саме різноманітність методик робить процес навчання дійсно творчим, збуджує зацікавленість учнів та поліпшує розуміння й засвоєння матеріалу. Висновки