Освітньо-виховний проект «Збережи Україну для майтунього!»

Про матеріал
Концепція національно-патріотичного виховання молоді, як основний документ у сфері освітньої політики щодо патріотичного виховання школярів спрямовує діяльність педагогічних колективів у царину національної та загальнолюдської культури. Зусилля педагогів мають бути націлені на реалізацію проектів щодо виховання учнів у дусі патріотичного обов’язку, готовності до військової служби та захисту України, повазі до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави.
Перегляд файлу

КЗ «Балаклійська спеціальна школа» Харківської обласної ради

 

 

 

 

Освітньо-виховний проект

«Збережи Україну для майтунього!»

 

 

 

 

 

                  Автор проекту : Пархоменко Т.М

        вихователь

 

 

 

 

 

Зміст

  1. Вступ
  2. Актуальність проекту
  3. Мета та завдання проекту
  4. Очікувані результати реалізації проекту
  5. Основні поняття
  6. Нормативно – правова база
  7. План виконання проекту
  8. Зміст проектної діяльності
  9. Фотокалаж
  10. Висновки
  11. Використана література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Концепція національно-патріотичного виховання молоді, як основний документ у сфері освітньої політики щодо патріотичного виховання школярів спрямовує діяльність педагогічних колективів у царину національної та загальнолюдської культури. Зусилля педагогів мають бути націлені на реалізацію проектів щодо виховання учнів у дусі патріотичного обов’язку, готовності до військової служби та захисту України, повазі до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави.

Національне-патріотичне виховання формується на прикладах історії становлення Української державності, українського козацтва, героїки визвольного руху, досягнень у галузі політики, освіти, науки, культури і спорту та потребує виконання таких завдань: виховання правової культури, поваги до Конституції України, законів України, державної символіки - Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь.

Національно – патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна система і цілеспрямована діяльність органів державної влади, освітніх закладів, усіх громадянських організацій, сім’ї та інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності і незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріорітетом національно – патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, до його мови, Батьківщини, держави, нації. Патріотизм – одне з найглибших громадянських почуттів, змістом якого є любов до Батьківщини, відданість своєму нарду, гордість за надбання національної культури. Саме плекання національної свідомості прищеплення моральних ідеалів та ціннісних орієнтирів починається з шкільного віку.

Проектна діяльність для дітей

Проектна діяльність передбачає залучення до роботи всіх без винятку дітей на демократичній основі. Цей метод дає змогу формувати в учнів усіх вікових категорій вміння працювати в колективі, вчитися чути думку товариша і рахуватися з нею, мати право говорити й відстоювати свою точку зору. Учні мають можливість здобувати, розшукувати нові матеріали у реальному житті, бачити плоди своєї праці, демонструвати їх іншим.

Проект дає змогу учням можливість само реалізуватися, продемонструвати свої творчі здібності, комунікабельність, артистичність, виробити навички критичного мислення, а найголовніше – виховує справжнього громадянина, патріота своєї Батьківщини. Я пропоную інформаційно-пошуковий проект, який допоможе поширити знання про нашу державу. Я вважаю, що реалізуючи національно-патріотичне виховання, потрібно починати саме із вивчення історії свого роду, свого села, своєї школи. Працюючи з учнівським колективом я зрозуміла, що треба мати орієнтир, до якого повинні наближатися наші вихованці. Цим орієнтиром стала робота над проектом «Збережи Україну для майбутнього!». Робота тривала майже два роки. Цю тему ми обрали, щоб показати, що патріотизм – це не лише любов до Батьківщини, до народу, любов до рідної мови, любов до її символів, але також любов до природи, турбота про збереження її багатств.

Головним суб’єктом проекту є учні молодшої та середньої ланки, з цього виходить, що дитина с початку має освідомити себе та своє місце у родині. При умові, що дитина зрозуміла своє значення та потрібність вона починає думати про любов до рідного краю, а вже потім, до нашого спільного дому – Землі. Завдання педагога – допомогти дитині зрозуміти, що в кожної людини є свій рідний край. Поступово переходити від малого до великого: від рідного села або міста, з яким пов’язані спогади та тепло дитинства, до гордості за рідну землю та різні досягнення співвітчизників. І кожному з нас треба вміти бути корисним для України, а для цього треба багато знати та вміти, з дитинства здійснювати такі справи, які були б на благо свого дому, школи, міста, всієї держави.

Характеристика проекту

- За діяльністю – інформаційно – пошуковий

- За тривалістю виконання – довготривалий

- За кількістю учасників – груповий

-  Керівник проекту – вихователь Пархоменко Т.М

- Учасники проекту педагоги, діти

- За змістом – виховна і навчальна діяльність

- Провідна проблема – організація виховання підростаючого покоління з національно – патріотичного виховання

- Спосіб розв’язання проблеми – вивчення та аналіз змісту документів з патріотичного виховання

- Освітній продукт – проведення виховних годин, круглих столів, виставка тематичних малюнків, екскурсії, презентації

- Тривалість проекту – з 01.09.2020 по 31.01.2021рр

Завдання проекту

У Законі України « Про загальну середню освіту», Концепції громадянського виховання учнівської молоді в умовах розбудови української державності, Національній програмі виховання дітей та учнівської молоді, Концепції національно-патріотичного виховання молоді визначені основні завдання громадянсько-патріотичного виховання, що посідають чільне місце в організації виховної роботи в загальноосвітніх начальних закладах і вирішуються через навчальні предмети, позаурочну та позашкільну діяльність.

Перед нами педагогами – школи стоїть завдання надзвичайної ваги: домогтися того, щоб діти зростали не лише здоровими і освіченими людьми, але й свідомими, творчими особистостями і патріотами України.

Завдання педагогів – як можна раніше пробуджувати в зростаючого покоління любов до рідної землі, формувати у дітей риси характеру, які допоможуть їй стати людиною і громадянином суспільства.

Враховуючи індивідуальні особливості дітей, рівень правосвідомості, духовності, моральності кожного, для вирішення проблеми з патріотичного виховання та народознавчої діяльності дітей я поставила такі завдання:

  • Формувати національну свідомість і відповідальність за долю України;
  • Виховувати любов до рідної землі, її історії, відновлення і збереження історичної пам’яті;
  • Виховувати громадянський обов’язок перед країною, суспільством;
  • Виховувати бережливе ставлення до національного багатства країни, мови, культури, традицій;
  • Виховувати повагу до Конституції України, законів України, державних символів,сприяти розвитку активної громадянської позиції підлітків;
  • Виховувати почуття поваги до захисників Вітчизни;
  • Формувати правову та політичну культуру учнів;

Мета проекту

Формування та розвиток учнів високої патріотичної свідомості; Виховання справжнього громадянина і патріота своєї Батьківщини, ціннісного ставлення до держави; Формування в учнів незалежно від національності національної свідомості, історичної пам’яті, національного характеру, світогляду; Прищеплення учням поваги до прав і свободи людини і забезпечення знаннями та виконанням законів України учнями; Виховання патріотичних якостей особистості відповідно до моделі «Громадянина-патріота України».

Актуальність проекту

Проблеми патріотичного виховання підростаючого покоління сьогодні є одна із найбільш актуальніших. Великі зміни відбулися в нашій державі за останні роки. Це стосується моральних цінностей, відношення до подій нашої історії, сьогодні матеріальні цінності домінують над духовними, тому у дітей спотворені уявлення громадянства і патріотизму. Відродження морального виховання - це крок до відродження України. Як би не змінювалося суспільство, виховання у підростаючого покоління любові до своєї держави, гордість за неї необхідні завжди. Патріотичне виховання в Українському суспільстві залишається перше черговим, як для держави, так і для системи освіти. Актуальність патріотичного виховання юного покоління зумовлюється процесом формування в Україні громадянського суспільства, становлення єдиної нації, необхідність такої діяльності пов’язана із військовими діями на сході країни. Тому, почуття патріотизму та вміння критично мислити є особливо вагомим.

Патріотичне виховання підростаюче покоління забезпечить цілісність народу України, його національне відродження, об’єднання різних регіонів країни, розбудову та вдосконалення суверенної правової держави. Виходячи з цього патріотизм сьогодні є важливою потребою держави, оскільки його високий рівень здатен забезпечити соціально – політичну стабільність населення України. На даний час проблема національно-патріотичного виховання дуже актуальна в Балаклійській спеціальній школі, педагогічний колектив приділяє велику увагу до її вирішення з метою координації та систематизації роботи була розроблена збірка заходів, бесід та занять з патріотичного виховання позаурочний час.

Основні поняття

Патріот – це той,хто любить свою Батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви і подвиги.

Патріотизм -  передбачає любов до духовних, культурних і матеріальних цінностей до своєї Батьківщини, бажання збереження її характерних особливостей, її культурного надбання та захист інтересів своєї громади, народу в цілому.

Патріотичне виховання – це планомірна виховна діяльність, спрямована на формування у вихованців почуття патріотизму, тобто доброго ставлення до Батьківщини.

Очікуваний результат

  • Забезпечення у молодого покоління розвинутої національно – патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини.
  • Відновлення історичної пам’яті про традиції українського народу.
  • Поширення серед дітей та молоді знань про рідний край, поваги до його історії, турботи про сучасне і майбутнє.
  • Зацікавленість молоді щодо служби у Збройних силах України.
  • Збереження і розвиток почуття гордості, любові до Батьківщини, рідного краю, школи.
  • Виховання у школярів поваги до подвигу і доблесті.
  • Активізація творчого потенціалу педагогів у справі педагогічного виховання.
  • Розроблення презентаційних і просвітницьких заходів для учнів з національно-патріотичного виховання.

Нормативно – правова база з питань патріотичного виховання

Допомогою в створенні умов для всебічно розвинутого громадянина України, для розкриття його здібностей і талантів є велика кількість нормативно – правових документів.

  • Конституція України
  • Концепція національно – патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2016 р
  • Указ президента України від 13.10.2015р «Про стратегію національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 – 2020рр»
  • Концепція громадянської освіти в Україні громадянська освіта книга для вчителя О.Пометун Львів. 2002р
  • Указ Президента України від 13.11.2014р «Про День Гідності та Свободи»
  • Указ Президента України від 14.10.2014р «Про День захисника України»
  • Указ Президента  України від 13.11.2014р «Про День Соборності України»
  • Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014р «Про проведення Уроків мужності»
  • Стратегія національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020рр

План виконання проекту

  • Обговорення проблеми. Запуск проекту
  • Визначення складу учасників проекту діти і вихователі
  • Формулювання завдання які розв’язуватимуться
  • Розподіл обов’язків між учасниками проекту
  • Визначення джерел потрібної інформації (за допомогою вчителя)
  • Ознайомлення зі змістом «Концепції національно - патріотичного виховання дітей та молоді»
  • Визначення форми представлення результату (проведення виховних заходів, тематичні екскурсії, виставки малюнків)
  • Презентація проекту

Форми роботи з національно – патріотичного виховання

В даному навчальному проекті показано приклади застосування різних форм роботи з дітьми та педагогами з патріотичного виховання.

Складний процес національно – патріотичного виховання здійснюється за допомогою різноманітних форм роботи, вибір яких залежить від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей вихованців з урахуванням основних напрямів діяльності школярів.

Основними формами патріотичного виховання є:

  • Інформаційно  - масові дискусії, диспути, вікторини, конференції, подорожі до джерел рідної культури.
  • Діяльнісно - практичні екскурсії, свята, конкурси, діалогічні бесіди, виховні години, тренінги, круглі столи.
  • Індивідуальні – доручення, творчі завдання, індивідуальна робота.
  • Наочні – книжкові виставки, тематичні стенди, відвідування краєзнавчих музеїв.

 

План заходів щодо реалізації проекту з національно патріотичного виховання «Збережи Україну для майбутнього»

Захід

Термін виконання

Відповідальні

 

Проведення циклу заходів до Дня партизанської слави

1

Історико - патріотичний вечір «Партизанськими шляхами наших дідів»

22 вересня

Педагог - організатор

2

Година памя’ті «Сьогодні треба поклонитися всім низько, усім , хто не прийшов з війни

 

Вихователі

Куратор клубу «Паросток»

3

Проведення тематичної виставки «Стежками партизанської слави»

 

Педагог - організатор

4

Проведення тематичних екскурсій для дітей в міський краєзнавчий музей

 

Вихователі

 

Пошуково – дослідницька діяльність щодо вивчення бойових подвигів захисників АТО

5

Проведення конкурсу листівок «Повернися живим»

 

Педагог – організатор

Вихователі

6

Проведення конкурсу «Голуб миру»

 

Вихователі

7

Загальношкільне свято «Будемо гідні слави героям!»

 

Куратор клубу «Паросток»

 

Проведення  циклу заходів до Дня Захисника України і до Дня українського козацтва

8

Виховна година «Козацькому роду – нема переводу»

До 14 жовтня

Вихователі

9

Виставка – конкурс «Знай і люби свій рідний край»

 

Педагог -організатор

10

Бесіда до Дня Захисника України

«В єдності наша сила»

 

Вихователі

11

Тематична виставка «Україна – земля козацтва»

 

Педагог - організатор

12

Спортивно розважальне свято «Козацькі розваги»

 

Куратор клубу «Паросток»

13

Усний журнал

«Гетьмани України»

 

Вихователі

 

Проведення циклу заходів до Дня української писемності та мови

14

Година спілкування

«Мова душа народу»

9 листопада

Куратор клубу «Паросток»

15

Мовознавча гра «Веселкова наша мова»

 

Вихователі

16

Презентація «День української писемності та мови»

 

Педагог - організатор

17

Тематична виставка

«Я люблю рідну мову»

 

Педагог – організатор

Вихователь

 

Проведення цикл заходів до Дня Гідності та Свободи

18

Урочиста лінійка присвячена Дню Свободи та Гідності

21 листопада

Педагог – організатор

19

Усний журнал

 «З Україною в серці»

 

Куратор клубу «Паросток»

20

Вечір пам’яті

«Маємо пам’ятати»

 

Вихователі

21

Виховна година «Збережемо гідність і свободу українського народу»

 

Вихователі

22

Флешмоб «Ми -  молодь, гідні жити в мирі і свободі

 

Педагог - організатор

 

Заходи до Дня памя’ті жертв Голодомору

23

Урок  - реквієм «Трагічними сторінками історії. Голодомор 1932-1933рр»

 

Куратор клубу «Паросток»

24

Година пам’яті і скорботи «Голодомор – біль душі і пам'ять серця»

 

Вихователі

25

Участь у загальнонаціональній хвилині мовчанні та Всеукраїнській акції «Запали свічку»

 

Педагог - організатор

 

Проведення циклу захисту до Дня захисника України

26

Урок мужності «Захист Батьківщини - святий обов’язок  кожної людини»

До 6 грудня

Вихователі

27

Круглий стіл «Що значить бути патріотом?»

 

Вихователі

28

Тематична виставка «Слава захисникам Вітчизни!»

 

Педагог - організатор

29

Квест мандрівка

«Ми маленькі патріоти»

 

Куратор клубу «Паросток»

 

Проведення циклу заходів до Дня Соборності України

30

Година спілкування

День Соборності України – символ єднання українського народу

22 січня

Вихователі

31

Година пам’яті «Єднання заради Незалежності»

 

Куратор клубу «Паросток»

32

Конкурс малюнків

«Я живу в Україні»

 

Педагог - організатор

33

Виховна година

«Символи мого народу»

 

Вихователі

34

Інформаційна хвилина

«Одна, єдина,неділима Україна»

 

Вихователі

35

Випуск тематичних малюнків «Одна єдина Соборна Україна»

 

Педагог - організатор

36

Презентація

«Єдина країна – єдиний народ»

 

Куратор клубу «Паросток»

 

Заходи по відзначенню Дня вшанування пам’яті Героїв Крут

37

Тематичний вечір «Трагедія. Подвиг. Пам'ять»

29 січня

Куратор клубу «Паросток»

38

Вечір реквієм «Крути – бій за майбутнє»

 

Педагог - організатор

39

Літературні читання «Подвиг під Крутами»

 

Вихователі

40

Загальношкільний виховний захід «Пам'ятаємо про Крути»

 

Куратор клубу «Паросток»

41

Показ фільму «Крути 1918р»

 

Педагог - організатор

 

Проведення циклу заходів до Дня Героїв Небесної Сотні

42

Вечір пам'яті

«Герої не вмирають»

20 лютого

Куратор клубу «Паросток»

43

Усний журнал

«Герої завжди поміж нас»

 

Вихователі

44

Показ фільму

«Ангели майдану»

 

Педагог - організатор

45

Вечір читання поезії, присвячений героям Небесної Сотні

«Мамо, чи це вже весна?»

 

Куратор клубу «Паросток»

46

Акція

«Янголи пам'яті»

 

Педагог – організатор

 

Проведення заходів, присвячених творчості Т.Г.Шевченка

47

Інформаційна хвилинка

«Незабутній Шевченко»

9 березня

Класні керівники

48

Проведення конкурсу читців «І ллється наше українське слово»

 

Педагог - організатор

49

Виставка ілюстрацій до творів Т.Г.Шевченка «Ми тебе не забули, Тарасе!»

 

Вихователі

 

Проведення цих заходів вивчення та збереження традицій українського народу

51

Проведення тематичної виставки «Звичаї та традиції України»

З 15 березня

Педагог - організатор

52

Виховний захід «Українські традиції в нашому житті»

 

Вихователі

53

Проведення конкурсу малюнку «Народні символи України»

 

Педагог  організатор

Вихователь

54

Виховний захід

«Українські народні ігри»

 

Куратор клубу «Паросток»

55

Бесіда «Що ти знаєш про звичаї та традиції українського народу»

 

Вихователі

 

Проведення циклу заходів до 36 річчя Чорнобильскої катастрофи

56

Лінійка

«Мій біль -Чорнобиль»

Хвилина пам'яті героям Чорнобиля

26 квітня

Педагог - організатор

57

Виставка малюнків «Наша мрія – житиме на чистій планеті»

 

Педагог – організатор

Вихователь

58

Перегляд відео фільмів «На чорнобиль летять журавлі», «За годину до вибуху»

 

Педагог - організатор

59

Виховні години

«Чорнобиль – біль і трагедія українського народу»

 

Вихователі

 

Проведення циклу заходів з нагоди відзначення Дня пам'яті та примирення та Дня Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

60

Година пам'яті

« Пам'яті загиблих будемо гідні»

З 7 по 10 травня

Педагог – організатор

Вихователь

61

Урок патріотизму

« Пам'ять за ради майбутнього»

 

Вихователі

62

Майстер – клас

«Маки пам'яті»

 

Вихователі

63

Проведення акції

«Подаруй квітку ветерану»

 

Вихователі

64

Покладання квітів до пам’ятника часів Другої світової війни «Байрачанська гора»

 

Педагог – організатор

Вихователі

65

Конкурс малюнків

«Війні немає забуття»

 

Педагог – організатор

Вихователі

66

Проведення військово – патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

 

Педагог – організатор

Вихователь

67

Свято «День Вишиванки»

 

Педагог - організотор

 

Провідним напрямком виховної роботи 2021 навчальному році вже восьмий рік поспіль стало національно – патріотичне виховання. Педагогічним колективом та патріотичним клубом «Паросток» було проведено багато виховних заходів, спрямованих на цей аспект виховної роботи. 

У системі національно – патріотичного виховання школи найпотужнішим засобом формування в учнів національної та громадянської свідомості є учнівське самоврядування, у школі восьмий рік поспіль діє клуб «Паросток», робота якого спрямована на розвиток національно – патріотичного виховання та сприяння зміцненню патріотичного духу в учнів, виховання бажання стати гідними громадянами України. Дбайливе ставлення до національних багатств рідної природи, готовність до захисту Батьківщини, пошана до історичної пам'яті, любов до рідної культури, мови, національних свят і традицій, збереження та зміцнення власного здоров’я – все це реалізовували через виховні заходи даного проекту.

22 вересня День партизанської слави. У нашій школі проведено ряд заходів з відзначення цього урочистого свята. До Дня партизанської слави у читальному залі шкільної бібліотеки оформлено книжкову виставку «Стежками партизанської слави». На вечері пам'яті «Партизанськими шляхами наших дідів» було зроблено акцент на те, що це свято відзначається, як данина всенародної поваги до тих, хто боровся з фашистами в тилу ворога. Діти дізналися, що на території Балаклійського району діяв партизанський загін, із залученням до них місцевих жителів. З метою вшанування подвигів партизанів і підпільників уроки Другої Світової Війни діти відвідали краєзнавчий музей, де ознайомилися з архівними документами та фотографіями Балаклійських партизанів. Предметом окремої турботи є шефство над могилою Невідомого солдата на Байрачанській горі та упорядкування території. Сьогодні треба поклонитися всім низько,  усім хто не прийшов з війни.

Формування патріотизму, любові до свого народу, його історії, культурних та історичних цінностей сприяє ще один напрямок нашої діяльності це військово - патріотичне виховання молоді, для втілення якого проводимо: бесіди про Збройні сили України, українське козацтво, героїчний подвиг українського народу в роки другої світової війни, проведення військово - спортивної ігри «Сокіл» («Джура»). Піднесенню патріотичних почуттів у наш час сприяють : написання листів – подяк героям воїнам АТО, зустріч з воїнами АТО, благодійні ярмарки, створення малюнків та сувенірів для солдат. З метою поширення знань серед учнів про заслуги козаків у боротьбі з чужоземними загарбниками у школі було проведено свято «Козацькому роду – нема переводу», проведено круглі столи «Слава козацька не вмре, не загине», бесіда «Гетьмани України».

Значна увага під час проведення таких заходів приділяється формування в учнів почуття національної гідності, виховання поваги до національних символів та святинь Батьківщини, до людей, які відіграли важливу роль у формуванні української державності до героїв свого народу . Особливий Урок мужності «Будемо гідні слави героям!» з нагоди Дня Збройних сил України відбувся у школі. Такий урок патріотизму мав не перевершене значення для свідомості дітей, як приклад відданого служіння своєму народові, підтвердження того, що Україна єдина країна, незалежно від території та місця проживання людей,і всі громадяни України і на сході і на заході виступають за мир і територіальну єдність, не подільність кордонів та незалежність нашої держави. Учні також прийняли участь у кількох волонтерських акціях для українських військових, зібрали для них продукти харчування, теплі речі, малюнки, привітальні листівки.IMG_2189.JPG

IMG_2202.JPGIMG_2213.JPGIMG_2233.JPGIMG_2290.JPGIMG_2294.JPGIMG_2298.JPGIMG_20220214_174501.jpgIMG_2301.JPGIMG-53a67820811f5a378af754f19845176c-V.jpgIMG-bd72070525dd1cc441fc4b0d04ddf124-V.jpgSDC10973.JPGSDC10968.JPG

Вже традиційно на початку листопаду у школі проходять заходи до Дня української мови та писемності, який визначається  9 листопада. Цього року ця дата припала на відкриття тижня української мови, метою якого було розвиток творчих здібностей учнів, формування високоморальної особистості та виховання інтересу до народних традицій, повагу до рідного слова. У рамках тижня було проведено свято «Мова – душа народу», під час якого діти ознайомилися зі сторінками історії українського народу, згадали скорботні дати на тернистому шляху її розвитку. Вихователі молодших класів провели мовознавчу гру «Веселкова наша мова», яка пройшла цікаво, жваво та весело. Учнівське самоврядування підготувало цікаву годину повідомлень День української мови та писемності , з якої діти зрозуміли, що мову треба любити, поважати, вдосконалювати, атже мова. Як і Україна в нашому серці починається з кожного з нам.

Щорічно, вже 8 рік поспіль21 листопада українці відзначають День Гідності та Свободи. Саме в цей день люди вважають за честь і обов’язок вшанувати пам'ять учасників Майдану, воїнів, які загинули в АТО захищаючи нашу державу. Цей день – певне нагадування про волелюбність і мужність нашого народу, його прагнення до демократії, вшанування національних інтересів держави і права людини. Тому учні нашої школи та увесь педагогічний колектив відзначити цей важливий день. У всіх класах були проведені виховні години « Революція гідності, як це відбувалося», «Збережемо гідність і свободу українського народу». Відбулася виставка малюнків початкової школи на тему «Гідність та свобода». А старшокласники провели флешмоб «Ми – молодь, гідні жити в мирі та свободі» - продемонстрували свій патріотичний дух та бажання бути гідними громадянами України.

День пам'яті жертв Голодомору відзначається в Україні щорічно в четверту суботу листопада. Традиційною скорботною акцією цього дня є « Запали свічку пам'яті. З метою вшанування пам'яті жертв Голодомору та виховання в учнів ціннісного ставлення до держави, поваги до її історичного минулого, та збереження державних традицій в спеціальній школі учні переглянули документальні відеоролики. Пройшла година пам'яті та скорботи «Голодомор – біль душі і пам'ять серця». Ця година пам'яті запам’яталась усім завдяки емоціям суму, жалю і співпереживанню, які відбувалися у кожному слові її  учасників.

IMG_2309.JPGIMG_2307.JPG

IMG_2397.JPGIMG_2387.JPG

 

IMG_2391.JPG

IMG_2378.JPG

IMG-0338f32cb1b2a4aa7ca42c73eea26c47-V.jpgIMG-86ae4d0435f8b9d41b9744c117fbdb82-V.jpg

IMG-1029949041bb58ccc170c1fbfbbc91be-V.jpgIMG-b0cbe6352113eaf046cacd0b4eeaf4f2-V.jpg

IMG_20211119_155302.jpgIMG_20211119_155555.jpg

З нагоди Дня Соборності України та виховання у школярів почуття патріотизму і гордості за свою державу у школі були проведені тематичні заходи. Учні молодших класів, щоб підкреслити значення свята на великій перерві створили « Живий ланцюг єднання», тримаючи в руках плакати з назвами міст України. Учнівське самоврядування школи клуб «Паросток» провели виховний захід «Одна єдина Соборна Україна», яка покликана була поглибити знання молоді про історію виникнення свята Соборності України та свободи виховувати патріотичні почуття. В школі були проведені тематичні уроки національно – патріотичного спрямування «День Соборності України», «Єднання заради Незалежності». Учні не були сторонніми спостерігачами, а взяли активну участь: читали вірші, створювали коло єднань, виготовляли тематичні малюнки. Проведені заходи, подарували розуміння того, що лише в єдності та соборності душ можемо досягти величної мети – побудови багатої, вільної та демократичної України, якою пишатимуться наші нащадки.

Бій під Крутами – це героїчна і водночас трагічна подія. Вона знаменувала початок нової епохи національного пробудження українців, усвідомлення права життя на власній землі та святого обов’язку – боронити її.

29січня в спеціальній школі були проведені тематичні заходи, а саме виховні години «Скорботи і пам'яті», «Пам'ятаємо про Крути», «Вечір реквієм», «Крути – бій за майбутнє», «Презентація», «Крути:і сум, і біль,і вічна слава!», відео ролик «Бій під Крутами». Активну участь у заходах прийняли учні клубу «Паросток», розказавши для своїх однокласників вірші, присвячені пам'яті героїв, які загинули в бою.

Останнім часом ми пережили й переживаємо доленосні події – Революції Гідності, жертовний подвиг Героїв Небесної Сотні. Вони чітко засвідчили життєву необхідність щодо активізації національно – патріотичного та військово - патріотичного виховання дітей та молоді. У школі відбулися виховні заходи, присвячені пам'яті Героїв Небесної Сотні. Силами самоврядування було підготовлено презентацію «Герої не вмирають», усний журнал «Герої завжди поміж нас», вечір поезії «Мамо, чи це вже весна?», акція «Янголи пам'яті», під час якої діти виготовили паперових ангелів та розмістили їх на подвір’ї .

 

IMG_20220120_163132.jpg

IMG_20220214_164340.jpgIMG_20220214_164430.jpgIMG_20220120_163505.jpgIMG_20220120_163916.jpg

IMG_20220127_171828.jpgIMG_20220127_172101.jpgIMG_20220127_172332.jpgIMG-4f54e58a3a419bddc7cc3e0d1ef9de16-V.jpg

IMG_20220218_160042.jpgIMG_20220218_160607.jpg

IMG_20220218_160741.jpg

IMG-7e88e2036394a60d4f4010de8c8973ee-V.jpg

Одне  з чинних місць у системі роботи з національно – патріотичного виховання посідає шанобливе ставлення до державних символів України, почуття гордості, розуміння основних її ідей. У своїй діяльності намагаємось на конкретних фактах показувати, що символи України народжені в боротьбі за незалежність, донести до кожного школяра думку про те, що віддаючи шану символам нашої держави, громадяни проявляють свою повагу і любов до України. Ці почуття намагаємося виховувати на уроках, на виховних годинах «Символи мого народу», «Україна – незалежна держава». Однією із форм громадянсько – патріотичного виховання в школі є облаштування національного куточка для проведення відповідної освітньої роботи з дітьми. Національний куточок «Малого патріота» один – з основних компонентів життєвого простору, що сприяє формуванню національної свідомості у дітей. Зміни в експозиції національного куточка пов’язані з темою тижня за якою будується навчально – виховний процес у школі. У зв’язку  з цим одним з напрямів патріотичного виховання дітей в школі є краєзнавство. Саме краєзнавча робота має посісти важливе місце діяльності кожної школи. Уся робота повинна сприяти вихованню любові і дбайливого ставлення до рідної землі – своєї «малої Батьківщини», її історії, поваги до народних традицій і звичаїв, фольклору, любові до рідної природи.

IMG_20220206_143029.jpg

IMG_20220206_142825.jpgIMG_20220206_142830.jpg

IMG-747e3a73632753bd8e4ab901dbbce837-V.jpgIMG-ac39c3238f66512e1a7ce0fc7a1bf677-V.jpgIMG_20220120_161227.jpgIMG-adba601c5a2ddd8d448424cccd0a5706-V.jpg

IMG_20220214_165010.jpgIMG_20220214_165231.jpg

IMG_20220214_165737.jpgIMG-01d3afc6dab91e7f31804d34e6ee3715-V.jpg

До Дня пам'яті та примирення та до Дня Перемоги над нацизмами у Другій Світовій війні спеціальні школи були проведені тиматичні заходи : година пам'яті «Пам'яті загиблих будемо гідні», тематичні книжкові виставки «Ніхто не забутий , ніщо не забуте!».Також для учнів школи було організовано майстер клас з виготовення пам'ятих маків (популяризація червоного маку, як символу пам'яті жертв війни). Класними керівниками разом з педагогами – організаторами була організована екскурсія до міського краєзнавчого музею «Дороги опалені війною». Для учнів молодших класів були проведені уроки пам'яті « Пам'ять заради майбетнього», на яких висвітили події Другої світової війни та бойовий шлях, що пройшов український народ за роки війни. Заключною частиною стало свято «Тих днів не змовкне слава». Метою якого було виховувати у дітей почуття патріотизму, поважне відношення до історичної пам'яті свого народу, розвивати здатність відчувати, співпереживати. Пам'ять загтблих гроїв, які віддали своє життя за Батьківщину, учні, педагоги, гості вшанували  хвилиною мовчання.IMG_2042.JPG

IMG_2039.JPGIMG_2041.JPGIMG_2317.JPG

IMG_2313.JPG

Висновки

Я думаю, що цими заходами ми ще раз нагадуємо дітям що вони є частинкою українського народу. Ми є частинкою великого українського народу, саме українцям були завжди притаманні любов до рідної землі, гордість за її історичне минуле. Найбільшою національною цінністю був патріотизм, прагнення до примноження українських традицій, пошана до предків, культурної спадщини .

Для реалізації  цих глобальних завдань проводилась системна робота, яка передбачала забезпечення гармонійного співвідношення різних напрямів, засобів, методів виховання дітей у процесі навчання і позакласної діяльності.

Сьогодні в умовах незалежності вкрай потрібно вивчати, розповсюджувати та нести правдиву історію про минуле і сучасне українського народу, його духовної культури і національних цінностей, зберігати народні звичаї та традиції.

Виховуючи любов до Вітчизни, рідного краю, ми намагаємося прищеплювати шану і повагу до ветеранів Великої Вітчизняної війни, виховувати гордість за подвиг українського народу уроки війни. Виховання молоді на кращих прикладах життя борців за становлення української державності є одним з найбільш важливих шляхів формування історичної пам’яті. Ці заходи спрямовані на виховання у дітей любові до своєї Батьківщини, формування особистості учня, як громадянина – патріота. Учні мали змогу на прикладах життя реальних людей, історичних особистостей глибше познайомитися з героїчними сторінками історії захисників української землі. Найбільш ефективними формами роботи були екскурсії до краєзнавчого музею, туристичні походи місцями « бойової слави», під час яких діти мали змогу спостерігати, оцінювати, пояснювати.

У своїй виховній роботі я орієнтую дітей на загальнолюдські цінності, гуманізм, працелюбство, захист прав людини, повагу до культури різних народів, толерантність, розуміння, що земля – наш спільний дім, а світовий спокій і злагода між людьми й державами – головна умова існування землі і людства.

Отже, у процесі виховної роботи з патріотичного виховання учні глибше усвідомлюють свою причетність до минулого, теперішнього і майбутнього Батьківщини, що дозволяє утверджувати  у них почуття відповідальності за майбутнє своєї держави, за власну долю. Щоб реалізувати завдання національно-патріотичного виховання потрібно цілеспрямована систематична робота, співпраця педагогів та школярів, яка утворює одне ціле, де кожна частина збагачує і доповнюєодна одну, сприяє розвитку особистості дитини, формуванню у неї необхідних умінь і навичок колективного і громадського життя, сучасна складна ситуація в Україні змусила нас усвідомити свою відповідальність перед країною за виховання справжніх громадян, патріотів Батьківщини. Так хочеться, щоб наші діти і надалі раділи життю, не знали жахів війни і спільно розбудовували рідну дуржаву в майбутньому. А це багато в чому залежить від нас.

Таким чином, національно – патріотичне виховання – створена впродовж століть самим народом система поглядів, переконань, ідей, ідеалів, традицій, звичаїв, покликаних формувати світоглядну свідомість і ціннісні орієнтації молоді, передавати їй соціальний досвід, надбання попередніх поколінь.

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

  1. Бех І.Д . Виховання особистості : підручник І.Д.Бех – К: Либідь 2008р- 848с
  2. Кращі позакласні заходи. Учитель року. Укладач Є.І .Науменко Х: Основа 2008р
  3. Дубина Н. Мова – державна перлина .Н.Дубина. Українська мова та література в середніх школах 2004р
  4. Пащенко Д. Патріотичне і національне виховання – складові становлення громадянина.Шлях освіти 2002р
  5. Пономаренко Л.Виховання громадянськості у молодших школярів.Почат .школа 2001р
  6. Третяк О.П. Виховання ціннісного ставлення до людини у молодших школярів О.П. Третяк Х: «Основа» 2013р
  7. Година спілкування 5-8класи Х: «Основа»2013
docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
2424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку