Пам'ятка «Комп'ютерні ігри: користь чи шкода?»

Про матеріал
Пам'ятку можна використовувати для розміщення на сайті навчального закладу, або ж для друку і розповсюдження серед здобувачів освіти та їх батьків. У пам'ятці зазначені рубрики: користь комп'ютерних ігор, шкода комп'ютера, критерії, що визначають комп'ютерну залежність, упередження щодо комп'ютера, правила, яких науковці рекомендують дотримуватися під час організації ігрової діяльності дітей за комп'ютером, підсумок про шкоду та користь комп'ютерних ігор.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пам'ятка «Комп'ютерні ігри: користь чи шкода?»Комп'ютер є інтерактивним засобом. Комп'ютер – це універсальна іграшка, яка змінює призначення при зміні програми. Комп'ютер – додатковий педагогічний засіб розвитку дитини. Як видно з усього вищевикладеного – комп'ютер, дійсно незвичайна іграшка. Користь комп'ютерних ігор1. Покращують навички читання. Граючи, дитина повинна бути дуже уважною. А як ми знаємо, гарна уважність сприяє поліпшенню навичок читання.2. Покращують зір. Це дійсно так. Любителі комп'ютерних ігор мають хороший зір. Крім цього, гравці вміють не випускати з уваги п'ять об'єктів, а звичайні люди тільки три. Також доведено, що монітор комп'ютера не впливає на зір.3. Покращують пам'ять. Існує велика різноманітність таких ігор, як ігри-запам’яталки, які чудово підходять для розвитку пам'яті. Адже під час гри дитині потрібно запам'ятати та повторити почуте або побачене.4. Покращують моторику рук. Маніпуляція з джойстиком, комп'ютерною мишкою та клавіатурою розвиває моторику рук.5. Навчальні та розвивальні ігри. Також є велика кількість комп'ютерних ігор, за допомогою яких пізнають світ тварин і рослин, а також вивчають іноземні мови. Такі комп'ютерні ігри в захопливій, цікавій і простій формі піднесуть знання, подарують приємне проведення часу, сприяють стрімкому розвитку логічного мислення, пам'яті та просторової уяви. 6. Варто зазначити, що комп'ютерні ігри мають ще одне важливе значення – зняття нервово-психічної напруги. Борючись із драконами, граючи в гонки, дитина швидко заспокоюється, так як в той час, коли вона грає, виплескує усі негативні емоції. Граючи в комп'ютерні ігри, діти навчаються приймати самостійні рішення, оцінювати ситуацію та розв'язувати логічні завдання. Вони зможуть спробувати себе в різних професіях, визначити свої таланти та познайомитися з новими предметами, явищами і заняттями. Шкода комп'ютера. Звичайно, всі батьки піклуються про своїх дітей і намагаються зберегти їх здоров'я від різних внутрішніх і зовнішніх факторів. У тому числі і від комп'ютера. Зазвичай комп'ютер шкодить зору і від нього виходить випромінювання. Вчені вважають, що рівень випромінювання від рідкокристалічних моніторів нижче, ніж у звичайних телевізорів. Мається на увазі електромагнітне випромінювання. Інші ж види, серед яких рентгенівське, ультрафіолетове і інфрачервоне, мізерно малі. А ось навантаження на зір дійсно є великою проблемою. І все ж телевізор і комп'ютер однаково впливають на зір. Щоб зір не погіршувався, не варто забувати про гімнастику для очей і невеликих перервах. Час від часу відвідуйте офтальмолога. Також, сидячи за комп'ютером, дитина може отримати сколіоз – викривлення хребта. Контролюйте дитину, стежте, щоб вона тримала поставу.І остання, дуже важлива інформація. Слідкуйте за тим, щоб ваша дитина вела не пасивний, а активний спосіб життя. Інакше, якщо вона занадто багато часу буде проводити за комп'ютером, у неї може виробитися комп’ютерна залежність, яка вимагає допомоги кваліфікованих фахівців і близьких людей.

Номер слайду 2

«Комп'ютерні ігри: користь чи шкода?»Упередження щодо комп'ютера1. Часте перебування у віртуальному світі завдає шкоди емоційному і інтелектуальному розвитку. Дитина стає рабом мережі Інтернет, тобто вона втрачає інтерес до саморозвитку, ручної праці і самостійного мислення. Звісно, дитина може випадково (а може, й ні) потрапити на сайти, від яких вам би хотілося її вберегти. Це може бути і спільнота націоналістичної організації, і секта – все, що завгодно. Але ж з цим можна зіткнутися і в реальності. Напевно, тут протиставити можна тільки інтерес до життя дитини і ваші з ним довірчі відносини. 2. Із-за комп'ютера дитина перестає спілкуватися з однолітками в реальності, адже віртуальний світ здається їй набагато цікавішим. Але це є помилкою. Якщо ваша дитина мало спілкується з однокласниками, комп'ютер в цьому не винен. Навпаки, коли дитина мовчазна, вона проводить багато часу, сидячи за комп'ютером. І, завдяки такому проведенню часу, вона може знайти нових друзів зі схожими смаками і інтересами. 3. Багато людей не схвалюють комп'ютерні ігри. Вони вважають, що ігри відволікають дітей від навчання, формують жорстокість і так далі. Але є люди, які схвалюють таку форму дитячих розваг. По-перше, комп'ютерні ігри приносять задоволення дітям. По-друге, під час проходження будь-якої гри, у дитини формуються якості, які не раз знадобляться їй у житті. Вона вчиться домагатися певних цілей, доводити справу до кінця, покращувати свої результати. Виявляючи наполегливість, дитина, тим самим, розвиває її. Також ігри сприяють інтелектуальному розвитку, адже у багатьох з них потрібно обирати між кількома варіантами рішення і проявляти кмітливість. Основними критеріями, що визначають комп'ютерну залежність, є:небажання відволіктися від гри;трата великих грошей на платні послуги в іграх;забування про свої зобов'язання перед батьками;відмова від здорового сну на користь проведення більшої кількості часу за грою;нерегулярне, неправильне харчування, не відриваючись від комп'ютера;сухість в очах, головні болі, болі в спині, затікання кистей рук;нервозність, дратівливість, агресивність, напади страху, депресія. На жаль, підлітки у віці 10-18 років більш уразливі до виникнення комп'ютерної залежності, оскільки у них ще зовсім незміцніла психіка. У порівнянні з дорослими, діти погано відчувають час. Вони думають, що пройшло всього кілька хвилин після того, як вони почали грати, але насправді кілька годин. Підсумок про шкоду та користь комп'ютерних ігор. З огляду на всі переваги ігор, можна зробити висновок, що вони стануть відмінним помічником в процесі розвитку усіх психічних процесів людини. Можна сміливо використовувати їх, але головне не забувати про те, що для будь-якого віку існують певні часові норми (скільки часу дитина може проводити за комп'ютером), щоб не нашкодити своєму здоров'ю. Тому, щоб уникнути ігрової залежності та отримати тільки користь від комп'ютерних ігор, потрібно неухильно їх дотримуватися. Ось кілька правил, яких науковці рекомендують дотримуватися під час організації ігрової діяльності дітей за комп'ютером:дитина може грати за комп'ютером не більше 25 хвилин в день;краще грати в комп'ютерні ігри в першій половині дня;протягом тижня дитина може грати за комп'ютером не більше трьох разів;кімната, в якій вона працює за комп'ютером, повинна бути добре освітлена;меблі (стіл і стілець) за розмірами повинна відповідати зросту дитини;відстань від очей дитини до монітора не повинно перевищувати 60-70 см.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Червак Христина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 квітня 2021
Переглядів
1861
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку